Monen vuoden kokemuksen jälkeen voin sanoa mm;
- että dementoitunut henkilö ei kaipaa uskoa eikä epäuskoa. Hänelle, tai sille on ihan sama mitä uskooo...
- Jos dementiavanhukselle yrittää tarjota uskoa hän tulee vihaiseksi ja sanoo ainoat järkevät sanansa, että menkää vittuun...
- Dementiavanhus ei tiedä mitä usko tarkoittaa. Hän ei myöskäään tiedä mitä toyota itäkeskus tai sub way tarkoittaa, joten helppo homma., Usko ja sämpylä ovat sama asia...
Usko on asenne...
30
684
Vastaukset
- puusilima_
pääseekö tämä dementoitunut vanhus taivaaseen kun se ei muista että uskooko vai eikö?
ei ole meidän ihmisten varassa eikä vastuulla...Jumala yksin näkee ihmisen sisimmän ja hänen armonsa riittää myös dementoituneelle vanhukselle.
- tänään tuuli 14 m/s
purje kirjoitti:
ei ole meidän ihmisten varassa eikä vastuulla...Jumala yksin näkee ihmisen sisimmän ja hänen armonsa riittää myös dementoituneelle vanhukselle.
ja jää mun leijalautabaanalta oli sulannut käyttökelvottomaksi ja yks vaan riehuu täällä.
Jos Jumala olisi olemassa, suomessa ei sataisi tammikuussa vettä ja olisi 5 lämmintä:-) - eodem
typeryydestä huolimatta tämä on mielenkiintoisin kysymys, mikä tällä palstalla on koskaan esitetty...oikeesti. :?
- Kössönöm
eodem kirjoitti:
typeryydestä huolimatta tämä on mielenkiintoisin kysymys, mikä tällä palstalla on koskaan esitetty...oikeesti. :?
Uskovaisethan sanovat, että taivaaseen pääsee, jos uskoo jumalaan. No, dementikko ei tiedä enää mistään mitään, jos sairaus on edennyt tarpeeksi pitkälle.
Ja jos ajatellaan vaikkapa vaikeasti kehitysvammaisia, jotka eivät tajua muuta kuin sen, että joku on lähellä, ruokkii ja pitää huolta. Mitä he mistään jumalista tajuavat, vaikka kuinka tuputettaisiin.
Tästä pääsemmekin mielenkiintoiseen kysymykseen. Kehityvammainen pääsee varmastikin uskovaisten mielestä taivaaseen (olenko väärässä)koska hän ei ymmärrä mistään mitään, mutta ateisti ei pääse, koska hän ei kykene uskomaan. Meneekö se uskovaiset näin? - uudestisyntynyt kristitty
Kössönöm kirjoitti:
Uskovaisethan sanovat, että taivaaseen pääsee, jos uskoo jumalaan. No, dementikko ei tiedä enää mistään mitään, jos sairaus on edennyt tarpeeksi pitkälle.
Ja jos ajatellaan vaikkapa vaikeasti kehitysvammaisia, jotka eivät tajua muuta kuin sen, että joku on lähellä, ruokkii ja pitää huolta. Mitä he mistään jumalista tajuavat, vaikka kuinka tuputettaisiin.
Tästä pääsemmekin mielenkiintoiseen kysymykseen. Kehityvammainen pääsee varmastikin uskovaisten mielestä taivaaseen (olenko väärässä)koska hän ei ymmärrä mistään mitään, mutta ateisti ei pääse, koska hän ei kykene uskomaan. Meneekö se uskovaiset näin?kehitysvammainen pääsee taivaaseen, mutta ateisti ei.
- päätyvät helvettiin,
uudestisyntynyt kristitty kirjoitti:
kehitysvammainen pääsee taivaaseen, mutta ateisti ei.
Bush näyttää mallia:-)
- uudestisyntynyt kristitty
päätyvät helvettiin, kirjoitti:
Bush näyttää mallia:-)
sinä tuommoista väität?
- eodem
Kössönöm kirjoitti:
Tästä pääsemmekin mielenkiintoiseen kysymykseen. Kehityvammainen pääsee varmastikin uskovaisten mielestä taivaaseen (olenko väärässä)koska hän ei ymmärrä mistään mitään, mutta ateisti ei pääse, koska hän ei kykene uskomaan. Meneekö se uskovaiset näin?...tätä olen miettinyt oikeestitosiusein. Serkullani on jo kohta täysi-ikäinen poika, monivammainen, autistinen, ei puhu, ei kävele, ei osaa ilmaista omaa tahtoaan. Silti hän on 'käynyt rippikoulun', konfirmoitu siis. Jeesushan tuli heikkoja varten, mutta kuinka 'se' toimii tässä tapauksessa. Kun evankeliumi kuitenkin 'vaatii, ottamaan 'sanoman' vastaan. Tämä kysymys ehkä kuuluisi tuonne jollekin toiselle palstalle, mutta kun en oikein välitä siitä paatoksesta...omasta vakaumuksestani huolimatta...mikä se sitten lieneekään... :¤
- Kössönöm
Onko sinulla jotain raamatunlausetta laittaa, että mikä on se kehitysvamman aste, että taivaaseen vielä pääsee? Onko jotain taulukkoa olemassa?
- koulutuksella ja
sinä tuommoista väität?
500 000 eur velattomalla omaisuudella:-)
- Nimetön
purje kirjoitti:
Jos taivaaseen pääsy ei ole varassa eikä vastuulla, miksi hihhulit huutelevat ja manaavat ateisteillle täällä kiirastulta jatkuvasti ?
--
Mietintämyssyä ristityille:
Tämä on siis hypoteettinen mietelmä:
Oletetaan että olen koko elämäni elänyt niin puhdassydämisesti kuin vain voin (puhtaammin kuin esim. 80 % kristityistä, mikä on sinänsä melko helposti saavutettu, mutta ei puututa nyt siihen ;o)
Olen asunut koko pienen ja lyhyen ikäni (olen jo ehkäpä päässyt aikuisikään ?) kristinuskon ulkopuolella, ts. en ole koskaan kuullut jumalasta. Minulla ei siis ole ollut edes teoreettista mahdollisuutta kuulla lausetta "jos uskot, pääset taivaaseen". Nyt tulee kriittinen kysymys: pääsenkö taivaaseen ??
Minulla olisi toinenkin kysymys, mutta taidan nyt tässä jättää sen kysymättä.
Mietintämyssyterveisin Hattiwatti - Nimetön
Kössönöm kirjoitti:
Tästä pääsemmekin mielenkiintoiseen kysymykseen. Kehityvammainen pääsee varmastikin uskovaisten mielestä taivaaseen (olenko väärässä)koska hän ei ymmärrä mistään mitään, mutta ateisti ei pääse, koska hän ei kykene uskomaan. Meneekö se uskovaiset näin?Jumalahan ei tee virheitä joten hän luutaisee roskat maton alle (= uskottomat palamaan ikuiseen kiirastuleen)
- uudestisyntynyt kristitty
Kössönöm kirjoitti:
Onko sinulla jotain raamatunlausetta laittaa, että mikä on se kehitysvamman aste, että taivaaseen vielä pääsee? Onko jotain taulukkoa olemassa?
että itse en ole vastuussa tästä asiasta, joten en voi antaa tarkempia tietoja.
- puusilima_
kun se kehitysvammainen on jo valmiiksi ateisti koska ei tajua mistään "jumalista" yhtään mitään?
helvetti heilahtaa vai? - Kössönöm
Nimetön kirjoitti:
Jos taivaaseen pääsy ei ole varassa eikä vastuulla, miksi hihhulit huutelevat ja manaavat ateisteillle täällä kiirastulta jatkuvasti ?
--
Oletetaan että olen koko elämäni elänyt niin puhdassydämisesti kuin vain voin (puhtaammin kuin esim. 80 % kristityistä, mikä on sinänsä melko helposti saavutettu, mutta ei puututa nyt siihen ;o)
Olen asunut koko pienen ja lyhyen ikäni (olen jo ehkäpä päässyt aikuisikään ?) kristinuskon ulkopuolella, ts. en ole koskaan kuullut jumalasta. Minulla ei siis ole ollut edes teoreettista mahdollisuutta kuulla lausetta "jos uskot, pääset taivaaseen". Nyt tulee kriittinen kysymys: pääsenkö taivaaseen ??
Mietintämyssyterveisin Hattiwattipäästää taivaaseen kaikki jotka uskovat häneen ja lisäksi vielä kehitysvammaiset jaa dementikot ,jotka eivät ymmärrä jumalasta mitään. Mutta ateisti on hänelle kauhistus, koska ateisti on hänestä kuullut, eikä silti usko. Sinut hän luokittelisi johonkin dementikon ja kehitysvammaisen välille, joten sinä pääsisit taivaaseen. Näin on minulle kerrottu.
Jos kehitysvammaiset, dementikot ja ne jotka eivät ole Jeesuksesta ole edes kuulleet, pääsevät taivaaseen, eihän Jumalan olisi edes pitänyt lähettää Jeesusta. Nythän ihmisiä joutuu enemmän helvettiin, kun kaikki ei ole kehitysvammaisia ja dementtikoja.
Jumala siis haluaa osan ihmisistä helvettiin...?- Nimetön
Kössönöm kirjoitti:
päästää taivaaseen kaikki jotka uskovat häneen ja lisäksi vielä kehitysvammaiset jaa dementikot ,jotka eivät ymmärrä jumalasta mitään. Mutta ateisti on hänelle kauhistus, koska ateisti on hänestä kuullut, eikä silti usko. Sinut hän luokittelisi johonkin dementikon ja kehitysvammaisen välille, joten sinä pääsisit taivaaseen. Näin on minulle kerrottu.
Kiva että sinussakin asuu pieni tuomitseva, syntinen jumala. Miten tuomitsisit tuomitsijan ? Eli siis itsesi..
Heh sinnehän se likakaivoon menee... - Kössönöm
Nimetön kirjoitti:
Kiva että sinussakin asuu pieni tuomitseva, syntinen jumala. Miten tuomitsisit tuomitsijan ? Eli siis itsesi..
Heh sinnehän se likakaivoon menee...No etpä tietenkään. Siihen olen täysin syytön.
- panteisti
että itse en ole vastuussa tästä asiasta, joten en voi antaa tarkempia tietoja.
ja myönnät tarinaan liittyvän ikäviä rajatapauksia jotka syövät sen uskottavuutta, mutta olet päättänyt uskoa jutun huolimatta sen selvästä keinotekoisuudesta?
Nimetön kirjoitti:
--
Mietintämyssyterveisin Hattiwattitarpeeksi pyhä ja synnitön tuomitsemaan toisia ihmisiä yhtään mihinkään. Päätösvalta taivasasioissa on yksin Jumalalla. Ihmiselle hän on uskonut sovituksen viran eli valtuuttanut uskovat kertomaan, että Jeesus Kristus on sovittanut kaikki ihmiskunnan rikkomukset Golgatalla: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
- vamma.
Tee tutkintapyyntö, se helpottaa
- rgbo
että dementoituneen henkilön etsikkoaika on mennyt ohi ja tämmöisen ihmisen elämä on vain kuoleman odotusta, mahdollisuutta parannuksentekoon ei enää ole. Dementoitumiseen on varmasti syynsä, mutta mahdollisuus olisi ollut uskoa aiemmin elämässä.
- ujonpuoleinen
tule minua hoitamaan, jos sattuisin dementoitumaan.
- jo hoidossa
täällä, ei huolta:-)
- rgbo
uskovaisella ei ole vaaraa dementoitumisesta. Jumala on järjestyksen Jumala, antaisiko Jumala ihmisen, jossa on Pyhä Henki dementoitua, ei varmasti. Se on tiettyjen ihmisten rangaistus syntisestä elämästä.
- tjoo
rgbo kirjoitti:
uskovaisella ei ole vaaraa dementoitumisesta. Jumala on järjestyksen Jumala, antaisiko Jumala ihmisen, jossa on Pyhä Henki dementoitua, ei varmasti. Se on tiettyjen ihmisten rangaistus syntisestä elämästä.
Niin mites muut eläimet kuin ihminen? Voivatko he päästä taivaaseen? Jos eivät, niin mikseivät? Miksi se on ihmisen etuoikeus, onhan sukujuuremme apinassa ja siitä taaksepäin jopa yksisoluisissa...?
- rgbo
tjoo kirjoitti:
Niin mites muut eläimet kuin ihminen? Voivatko he päästä taivaaseen? Jos eivät, niin mikseivät? Miksi se on ihmisen etuoikeus, onhan sukujuuremme apinassa ja siitä taaksepäin jopa yksisoluisissa...?
että en ole varma tästä eläinkysymyksestä, suoraa vastausta Raamatussa ei löydy.
- Retrohetero
rgbo kirjoitti:
että en ole varma tästä eläinkysymyksestä, suoraa vastausta Raamatussa ei löydy.
koskaan löytynyt yhtään täysin tyhjentävää
vastausta ( jos ei lasketa oksennuksen kautta
vatsan tyhjentävää vastausta...) ylipäätään
mihinkään asiaan ilman ettei löytyisi toista
täysin erilaista vastausta samaan kysymykseen
kyseisestä kirjasta?
- Retrohetero
Valaisit minua taas kerran, kiitos!
(Ja repesin ihan vitusti..)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962159
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231360Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291308- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371038- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56914- 122797
- 82786