Ilmestyskirjaseminaarivihko nr. 10

Olipa kammottava teksti, jonka joku oli tuonne kopioinut:


"Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.

Hätkähryttääkö sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan?

"Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta"

Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä"

Oletko yllättynyt havaitessasi että yksi ilnestyskirjan päätarkoituksista on kertoa tästä Jumalan merkistä ja palauttaa se hänen kansalleen?

"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä. Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta.

EIKÖ TUO OSOITA,ETTÄ LOPULTA SAPATTI KÄÄNTYY PELASTAJAKSI."

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000031906067

Oliko tuo adventisteille vai ei-adventisteille tarkoitetusta vihkosta?

40

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tuollaista ole niissä

      vihkoissa! Johan tuon nyt näkee murteestakin! Ei niitä ole millään rauman murteella tehty!

      "Hätkähryttääkö" sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan?"

      • Eki...

        Näitä ilmestyskirja.seminaari vihkosia on kaikkiaan 24 kpl eri aiheista.Tuo on todella vihkosesta no:10.

        Sain nuo vihkoset ollessani adv. ilmestyskirja-seminaarissa,omalla paikkakunnallani ne olivat iltatilaisuuksia koulukeskuksen tiloissa,pitäjät tulivat eri paikkakunnalta n.10v.sitten.

        Itsekin ihmettelen,että kuinka sanotaan noinkin suorasukaisesti,koska tilaisuudet on tarkoitettu pääasiassa sen takia että tulisi uusia kuuntelijoita. Kaikki osallistujat myös sai nuo vihkoset(24 kpl) vaikka ei joka kerta mukana ollutkaan.

        Jos paikkakunnallesi tulee,ja lehdessä ilmoitetaan ilmestyskirja-seminaari osallistu ihmeessä,saat sinäkin nuo materiaalit. Silloin ajattelin,että hävitän heti tuon harhaisen materiaalin,mutta sitten mietin,että niitä voidaan vielä tarvita,ja tässä sitä,nyt ollaan.

        Uskova ykköselle suosittelen tätä seminaaria,saat uutta aineistoa...mutta älä osallistu omalla nimellä....hehe.

        Minä todella laitoin tuon vihko no:10. otsikolla
        sapatti pelastaa,muutamia lyöntivirheitä tulee mutta eihän se asiaa muuta.


      • epärehellisyys
        Eki... kirjoitti:

        Näitä ilmestyskirja.seminaari vihkosia on kaikkiaan 24 kpl eri aiheista.Tuo on todella vihkosesta no:10.

        Sain nuo vihkoset ollessani adv. ilmestyskirja-seminaarissa,omalla paikkakunnallani ne olivat iltatilaisuuksia koulukeskuksen tiloissa,pitäjät tulivat eri paikkakunnalta n.10v.sitten.

        Itsekin ihmettelen,että kuinka sanotaan noinkin suorasukaisesti,koska tilaisuudet on tarkoitettu pääasiassa sen takia että tulisi uusia kuuntelijoita. Kaikki osallistujat myös sai nuo vihkoset(24 kpl) vaikka ei joka kerta mukana ollutkaan.

        Jos paikkakunnallesi tulee,ja lehdessä ilmoitetaan ilmestyskirja-seminaari osallistu ihmeessä,saat sinäkin nuo materiaalit. Silloin ajattelin,että hävitän heti tuon harhaisen materiaalin,mutta sitten mietin,että niitä voidaan vielä tarvita,ja tässä sitä,nyt ollaan.

        Uskova ykköselle suosittelen tätä seminaaria,saat uutta aineistoa...mutta älä osallistu omalla nimellä....hehe.

        Minä todella laitoin tuon vihko no:10. otsikolla
        sapatti pelastaa,muutamia lyöntivirheitä tulee mutta eihän se asiaa muuta.

        on uskova1:n tavaramerkki, miksi et sinäkin?


      • jpp3
        epärehellisyys kirjoitti:

        on uskova1:n tavaramerkki, miksi et sinäkin?

        ...on Ilmestyskirjaseminaarin materiaali. Itse en
        ole osallistunut seminaariin. Sain materiaalin eräältä henkilöltä, joka osallistui seminaariin.
        Hän hylkäsi opin seminaarin opetuksen. Sain materiaalit häneltä. Vihkossa nro 10 kirjoitetaan täsämälleen noin. Onko se Sanan mukaista? Ei! Tämä on sitä väärää ellen-evankeliumia. Eikö jo järkikin sano, että SAPATISTA tehdään pelastuskysymys? Tätä olen
        tarkoittanut, kun olen puhunut "ellensapattievankeliumista", joka on väärää evankeliumia, mikä on kirottua(Gal.1:8-9) Herätkää!!!


      • Eki... kirjoitti:

        Näitä ilmestyskirja.seminaari vihkosia on kaikkiaan 24 kpl eri aiheista.Tuo on todella vihkosesta no:10.

        Sain nuo vihkoset ollessani adv. ilmestyskirja-seminaarissa,omalla paikkakunnallani ne olivat iltatilaisuuksia koulukeskuksen tiloissa,pitäjät tulivat eri paikkakunnalta n.10v.sitten.

        Itsekin ihmettelen,että kuinka sanotaan noinkin suorasukaisesti,koska tilaisuudet on tarkoitettu pääasiassa sen takia että tulisi uusia kuuntelijoita. Kaikki osallistujat myös sai nuo vihkoset(24 kpl) vaikka ei joka kerta mukana ollutkaan.

        Jos paikkakunnallesi tulee,ja lehdessä ilmoitetaan ilmestyskirja-seminaari osallistu ihmeessä,saat sinäkin nuo materiaalit. Silloin ajattelin,että hävitän heti tuon harhaisen materiaalin,mutta sitten mietin,että niitä voidaan vielä tarvita,ja tässä sitä,nyt ollaan.

        Uskova ykköselle suosittelen tätä seminaaria,saat uutta aineistoa...mutta älä osallistu omalla nimellä....hehe.

        Minä todella laitoin tuon vihko no:10. otsikolla
        sapatti pelastaa,muutamia lyöntivirheitä tulee mutta eihän se asiaa muuta.

        Rauhaa Eki!

        "Itsekin ihmettelen,että kuinka sanotaan noinkin suorasukaisesti,koska tilaisuudet on tarkoitettu pääasiassa sen takia että tulisi uusia kuuntelijoita".

        Silmäilin itse äsken omia vihkojani, jotka sain 9 vuotta sitten. Vihkossa Nro 10 etusivulla on tutkittavasta aiheesta kerrottu voimakkaasti ja herättelevästi. Itse vihossa on asiasta kerrottu asiallisesti ja lukuisia Raamatunkohtia on otettu tueksi. Opintovihko päättyy: "Jeesus loi kaiken yhteistyössä Isänsä kanssa. Joh.1:1-3,10, 14; Hebr.1:1,2; Ef.3:9; Kol.1:13-17. Tähän kaikkeen sisältyy myös sapatti. Parasta sapatissa on kristityn kannalta se, että sapatti keskittyy Jeesukseen. Se on hänen päivänsä. Se kertoo hänen luomisvoimastaan, hänen rakkaudestaan, hänen vallastaan pelastaa synnistä ja hänen ihmeteoistaan. Jeesus erotti tämän päivän pyhään tarkoitukseen voidakseen olla silloin meitä erityisen lähellä. Jeesus antoi Eedenin paratiisissa ihmiselle kaksi suurenmoista asetusta, joiden tarkoituksena oli tehdä ihminen onnelliseksi: avioliiton ja sapatin. Hän on murheellinen siitä, että niin monet ihmiset nykyaikana väheksyvät näitä kahta rakkauden lahjaa. Jes.58:13,14 ja muutkin Raamatun kohdat kertovat niistä siunauksista, jotka liittyvät sapatin pitämiseen. Tahtoisitko sinä vastaanottaa näitä siunauksia osallistumalla Jeesuksen kanssa hänen omasta pyhäpäivästään?"

        Huomasin vihkoja selatessani, että jokaisen vihkosen lopussa oli vetoomus ottaa Jeesus elämään ja lähteä Häntä seuraamaan? Milloinka kirjoitat ne tekstit palstalle?

        Tässä muutama esimerkki:
        opintovihko 2:
        Päähenkilönä Ilmestyskirjan suuressa draamassa on Jeesus. Tämä ilmenee jo kirjan avaussanoista: "Jeesuksen Kristuksen ilmestys". Jumala antoi tämän ilmestyksen Jeesukselle ja Jeesus taas enkelin kautta Johannekselle. Jeesus on siis tämän mukaisesti sekä ilmestyksen vastaanottaja että sen edelleen antaja, mutta hän on samalla myös ilmestyksen suuri keskus. Ilmestys on käännetty alkutekstin kreikankielisestä sanasta "apokalypsis", joka tarkoittaa verhon poistamista, paljastamista. Ilmestyskirja paljastaa Jeesuksesta monia ihmeellisiä ja jännittäviä asioita. Itse asiassa kirjan päätarkoitus onkin auttaa meitä ymmärtämään entistä paremmin Jeesuksen työtä ja näkemään hänet uudessa valossa. Ilmestyskirjan jokaisessa luvussa meille paljastetaan uusia näköaloja jumalalliseen maailmansuunnitelmaan, jonka toteuttajana on meidän suuri Vapahtajamme Jeesus Kristus. Kun pidämme tämän uskomattoman mielenkiintoisen tosiasian mielessämme ja kiinnitämme huomiomme aina Jeesukseen Ilmestyskirjaa tutkiessamme, havaitsemme näiden tutkistelujen muodostuvan elämämme innoittavimmiksi kokemukseksi. Jeesus haluaa meidän tuntevan hänen rakkauttaan tutkiessamme hänen kirjaansa - Ilmestyskirjaa. Profeetta Jesajan kautta oli myös ennustettu, että Messias kärsii uhrikuoleman meidän syntiemme tähden, ks.Jes.53:3-8. Ilmestyskirja kuvaa Jeesuksen kolkuttamassa nyt ihmissydämen ovella, Ilm.3:20. Hän odottaa vastaustamme. Oletko sinä halukas vastaamaan myöntävästi Jeesuksen rakastavaan kutsuun seurata häntä?

        opintovihko 3:
        Kun ajattelet Jeesuksen verratonta rakkautta sinua kohtaan ja hänen esittämäänsä kutsua Ilm.22:17, tahdotko:
        1. Pyytää Jeesusta hallitsemaan elämääsi,
        2. Todistaa toisille hänen rakkaudestaan ja voimastaan sekä
        3. Pitää suhdettasi Jeesukseen elämäsi tärkeimpänä asiana?

        opintovihko 4:
        Ilm.2:10 Jeesus tarjoaa elämän kruunua jokaiselle uskolliselle seuraajalleen. Me kaikki voimme vastaanottaa ikuisen elämän ihmeellisen lahjan Jeesukselta, Vapahtajaltamme. Jeesus on kruunattava sekä Vapahtajaksi että Elämän Herraksi. Useimpien on helpompi hyväksyä hänen Vapahtajaksi (jokainen haluaisi pelastua) kuin hyväksyä hänet Herrakseen. Kun kruunaan hänet Herrakseni, se merkitsee, että sallin hänen johtaa elämääni. Seuraan Hänen johtoaan sen sijaan, että poikkeaisin omille teilleni. Monet meistä emme halua kenenkään muun, edes Jeesuksen, määräävän elämästämme. Kapinoimme tällaista ajatusta vastaan. Tässä on synnin juuri, ja sen tähden Jeesus kuoli puolestamme. Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte palvella. HYVÄ UUTINEN! Jeesus tarjoaa pelastuksessa voimansa, rakkautensa, anteeksiantamuksensa ja armonsa. Minun osakseni jää vain todella haluta hänen tarjoamaansa pelastusta.

        Tässä muutama Kristus-keskeinen otos, tästä mainitsemastasi "harhaisesta materiaalista". Itse suosittelen tätä seminaaria kaikille tämän palstan kriitikoille.


      • Eki... kirjoitti:

        Näitä ilmestyskirja.seminaari vihkosia on kaikkiaan 24 kpl eri aiheista.Tuo on todella vihkosesta no:10.

        Sain nuo vihkoset ollessani adv. ilmestyskirja-seminaarissa,omalla paikkakunnallani ne olivat iltatilaisuuksia koulukeskuksen tiloissa,pitäjät tulivat eri paikkakunnalta n.10v.sitten.

        Itsekin ihmettelen,että kuinka sanotaan noinkin suorasukaisesti,koska tilaisuudet on tarkoitettu pääasiassa sen takia että tulisi uusia kuuntelijoita. Kaikki osallistujat myös sai nuo vihkoset(24 kpl) vaikka ei joka kerta mukana ollutkaan.

        Jos paikkakunnallesi tulee,ja lehdessä ilmoitetaan ilmestyskirja-seminaari osallistu ihmeessä,saat sinäkin nuo materiaalit. Silloin ajattelin,että hävitän heti tuon harhaisen materiaalin,mutta sitten mietin,että niitä voidaan vielä tarvita,ja tässä sitä,nyt ollaan.

        Uskova ykköselle suosittelen tätä seminaaria,saat uutta aineistoa...mutta älä osallistu omalla nimellä....hehe.

        Minä todella laitoin tuon vihko no:10. otsikolla
        sapatti pelastaa,muutamia lyöntivirheitä tulee mutta eihän se asiaa muuta.

        Minkähänlaisen seminaarin minä saisin, kun omalla nimelläni siihen osallistuisin, hih. Kohta sen jälkeen kun aloin omalla nimelläni kirjoitella tänne, lakkasivat adventistit tuomasta kurssimainoksiaankin.

        Ehkäpä joku ystävällinen, joka on heittämässä noita kurssivihkoja roskiin, lähettäisikin ne minulle!


    • Raamatusta

      lukea, että pedon merkin ottajat joutuvat tuliseen järveen. Se siitä.

      • pedon merkin

        ottjat joutuvat tuliseen järveen. Mutta siihen tarvitaankin sitten adventistien, elleniläinen, ylimaallinen viisaus, ymmärtääkseen noiden pedonmerkkien ottajia olevan niiden, jotka pitävät sunnuntaita lepopäivänään.


      • ymmärrä
        pedon merkin kirjoitti:

        ottjat joutuvat tuliseen järveen. Mutta siihen tarvitaankin sitten adventistien, elleniläinen, ylimaallinen viisaus, ymmärtääkseen noiden pedonmerkkien ottajia olevan niiden, jotka pitävät sunnuntaita lepopäivänään.

        13:17   ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on, merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

        Mitä luulet sunnuntain haluavan ostaa tai myydä?


      • näkemään,
        ymmärrä kirjoitti:

        13:17   ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on, merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

        Mitä luulet sunnuntain haluavan ostaa tai myydä?

        vai kuis on?


      • "Sittenpähän nähdään...
        näkemään, kirjoitti:

        vai kuis on?

        Pelaatko venälöäistä rulettia, kun noin kiivailet
        sen puolesta, että sittenpähän nähdään, pelastaako
        SINETTIOPPI vaiko ei?

        Et ainakaan arvosta elämääsi yhtä paljon kuin
        uhkapeliä ja ilmeisesti kaikenkarvaisia oppeja.
        Itse asiassa tuossa on kyse TAIKAUSKOSTA!!!


    • itse opetat!

      Jumalasta teet pahimman sadistin ja luotunsa piinaajaan, iankaikkisella kidutus opillasi, joka juontaa pakanuudesta!

      • hirvas

        meidämpäs oppi, eiku meidämpäs, meidämpäs...jne...


      • Ei ole mitään takuuta
        hirvas kirjoitti:

        meidämpäs oppi, eiku meidämpäs, meidämpäs...jne...

        vaikka te itse olisitte väärässä? Usko EI OLE TIETOA, vaan se on uskoa ja luottamusta!


      • hirvas
        Ei ole mitään takuuta kirjoitti:

        vaikka te itse olisitte väärässä? Usko EI OLE TIETOA, vaan se on uskoa ja luottamusta!

        haluatte, mutta älkää tuputtako muille Jumalan totuutena omia valheoppejanne. Ymmärrätkö?


    • "Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta"

      Itsekin olen mieltä vailla - kuten Paavali:
      2. Kor. 11:17
      Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.

      Päättelytaitoani ylistän - sillä sinettihän olisi
      tuon Ilm 7:1-3:nkin mukaaan merkiksi vihan
      enkelille, ettei vahingoita leimattua.
      Suorastaan vikaa on mielessä, kun kääntää asian
      niin päin, että täytyy ITSE havaita tai olla
      tietoinen lauantaisapattisinetistä otsassaan
      - jotta enkeli ei vahingossa vahingoittaisi!

      Niin että mitä se minun oma huomiointini siinä
      auttaisi ja vakuutella vihan enkelille, että
      kyllä se merkki siinä vielä viime sápattina
      oli - niin ainakin pastorini minulle vakuutti
      (kun olin viemässä kymmenyskuortani hänelle).

      Päättelytaitoni on loistava, sen luottamuksella
      teille paljastan, kunhan ette kerro muille.
      Ja tämä ei nyt sitten ole Herran mielen mukaista
      kylläkään - mutta kun tuo sapattisinettioppi on
      NIIN SANANMUKAISESTIKIN N U R I N K U R I S T A.

      Siunaten kaikkia ihmisiä, vaan ei kaikkia oppeja!

      • ylifariseus

        Minä annan teille Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivään asti.

        Jeesus lupaakin: Minä annan sinulle valkoisen kiven ja siihen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä muut kuin ne jotka ovat sen kiven saaneet. Tämä on se kulmakivi johon pakanat luovat katseensa, ja saavat uudesti- syntymisen kautta Pyhän Hengen lahjan ja kasteen.
        Pian armon ovet suljetaan, ja kansat menevät maalta, maalle, ja mereltä, merelle, etsien Jumalan sanaa, mutta eivät löydä, sillä Jumalan Henki pakenee pois maan päältä.

        Silloin on suljettujen ovien päivä, niinkuin vedenpaisumuksen päivänä jolloin Jumala sulki arkin oven, eikä Nooa voinut avata ovea, eikä julistaa pelastuksen sanomaa.

        Pyhä Henki on sinetti, ja sapatti on merkki pyhissänsä, ei ole meillä muuta tietä kuin Hänelläkään, joka noudatti kaikessa Hänen tahtoaan.
        Jos olet kokenut Pyhän Hengen kasteen, et voi olla uskomatta Häneen vaikka tahtoisitkin, sillä todistus pysyy sinussa, vaikka epäilys valtaisikin sielusi.
        Ei ihminen tarvitse Pyhän Hengen kursseja, vaan elämää Pyhässä Hengessä, sillä ei yksikään joka uskoo Häneen joudu häpeään, vaan saa opetuksen Häneltä, joka on kaiken opetuksen lähde.


      • pian?
        ylifariseus kirjoitti:

        Minä annan teille Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivään asti.

        Jeesus lupaakin: Minä annan sinulle valkoisen kiven ja siihen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä muut kuin ne jotka ovat sen kiven saaneet. Tämä on se kulmakivi johon pakanat luovat katseensa, ja saavat uudesti- syntymisen kautta Pyhän Hengen lahjan ja kasteen.
        Pian armon ovet suljetaan, ja kansat menevät maalta, maalle, ja mereltä, merelle, etsien Jumalan sanaa, mutta eivät löydä, sillä Jumalan Henki pakenee pois maan päältä.

        Silloin on suljettujen ovien päivä, niinkuin vedenpaisumuksen päivänä jolloin Jumala sulki arkin oven, eikä Nooa voinut avata ovea, eikä julistaa pelastuksen sanomaa.

        Pyhä Henki on sinetti, ja sapatti on merkki pyhissänsä, ei ole meillä muuta tietä kuin Hänelläkään, joka noudatti kaikessa Hänen tahtoaan.
        Jos olet kokenut Pyhän Hengen kasteen, et voi olla uskomatta Häneen vaikka tahtoisitkin, sillä todistus pysyy sinussa, vaikka epäilys valtaisikin sielusi.
        Ei ihminen tarvitse Pyhän Hengen kursseja, vaan elämää Pyhässä Hengessä, sillä ei yksikään joka uskoo Häneen joudu häpeään, vaan saa opetuksen Häneltä, joka on kaiken opetuksen lähde.

        Kuinkahan pian ne armon ovet suljetaan, että loppuisi tämä erilaisilla päättömillä opeilla kikkailu.

        Ellenhän jo ovet sulki ja teki sitten tyhmyyden, että ne uudelleen avasi.

        ### patti on merkki pyhissänsä, ei ole meillä muuta tietä kuin Hänelläkään, joka noudatti kaikessa Hänen tahtoaan. ###
        Kukahan tässä tarinassa on HÄN ja HÄN?


      • sinun keksimältäsi!

        Oli senverran jäänyt astian makua!


      • Että heiltä otetaan pois se...
        ylifariseus kirjoitti:

        Minä annan teille Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivään asti.

        Jeesus lupaakin: Minä annan sinulle valkoisen kiven ja siihen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä muut kuin ne jotka ovat sen kiven saaneet. Tämä on se kulmakivi johon pakanat luovat katseensa, ja saavat uudesti- syntymisen kautta Pyhän Hengen lahjan ja kasteen.
        Pian armon ovet suljetaan, ja kansat menevät maalta, maalle, ja mereltä, merelle, etsien Jumalan sanaa, mutta eivät löydä, sillä Jumalan Henki pakenee pois maan päältä.

        Silloin on suljettujen ovien päivä, niinkuin vedenpaisumuksen päivänä jolloin Jumala sulki arkin oven, eikä Nooa voinut avata ovea, eikä julistaa pelastuksen sanomaa.

        Pyhä Henki on sinetti, ja sapatti on merkki pyhissänsä, ei ole meillä muuta tietä kuin Hänelläkään, joka noudatti kaikessa Hänen tahtoaan.
        Jos olet kokenut Pyhän Hengen kasteen, et voi olla uskomatta Häneen vaikka tahtoisitkin, sillä todistus pysyy sinussa, vaikka epäilys valtaisikin sielusi.
        Ei ihminen tarvitse Pyhän Hengen kursseja, vaan elämää Pyhässä Hengessä, sillä ei yksikään joka uskoo Häneen joudu häpeään, vaan saa opetuksen Häneltä, joka on kaiken opetuksen lähde.

        OLIPA KERRAN ... EIPÄ OLE ENÄÄ, LAKIUSKONNOLLA

        - Jeesuksen sana ylimääräiselle fariseukselle

        Matt 21:43-46
        43
        "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        44
        Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa." [Jes. 8:14,15; Dan. 2:34; Sak. 12:3; Room. 9:33; 1. Piet. 2:8]
        45
        Nämä vertaukset kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.
        46
        He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana. [Matt. 14:5]


        Matt. 13:12
        Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

        Olkaatten siunatut !


      • ylifariseus
        Että heiltä otetaan pois se... kirjoitti:

        OLIPA KERRAN ... EIPÄ OLE ENÄÄ, LAKIUSKONNOLLA

        - Jeesuksen sana ylimääräiselle fariseukselle

        Matt 21:43-46
        43
        "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        44
        Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa." [Jes. 8:14,15; Dan. 2:34; Sak. 12:3; Room. 9:33; 1. Piet. 2:8]
        45
        Nämä vertaukset kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.
        46
        He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana. [Matt. 14:5]


        Matt. 13:12
        Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.

        Olkaatten siunatut !

        Tavallisista fariseuksista ja ylipapeista, mutta nyt tarvitaankin ylifariseusta, joka on kaikkien pappien yläpuolella, joka ei kumoa Jumalan käskyjä vaan pitää ne täytettynä. Eikä hyväksy muitakaan sanan väärennöksiä kuten naispappeutta.

        Kestää monta vuotta kaltaisiltasi ymmärtää ylifariseuksen asemaa, sillä se vaatii niin paljon nöyryyttä, ettei sitä alifariseuksilla riitä.

        Laittomuuden hedelmiä ei ole ylifariseuksen pöydässä tarjolla, ne kuuluvat lain kumoajien pöytään.
        Jeesus oli pilkan kohteena, miksi ei myös ylifariseus saa joutua saman kohtalon alaiseksi.


      • ei eksy ....

        hullutkaan,näin raamatussa sanotaan."Jumalan hulluna"on siis hyvä olla,vaikka toisista voin ollakkin vain nolla.Jumalan antama SAPATTI on ja tulee olemaan vielä ikuisuudessakin voimassa,usko tai älä omapa on asiasi kun sinulle on siitä kerrottu niin ota selvää,pakko ei ole muuhun kuin kuolemaan,ja joka syntyy kahdesti kuoleee korkeintaan yhdesti,mutta joka syntyy yhdesti kuolee kahdesti.


      • ylifariseus kirjoitti:

        Minä annan teille Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivään asti.

        Jeesus lupaakin: Minä annan sinulle valkoisen kiven ja siihen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä muut kuin ne jotka ovat sen kiven saaneet. Tämä on se kulmakivi johon pakanat luovat katseensa, ja saavat uudesti- syntymisen kautta Pyhän Hengen lahjan ja kasteen.
        Pian armon ovet suljetaan, ja kansat menevät maalta, maalle, ja mereltä, merelle, etsien Jumalan sanaa, mutta eivät löydä, sillä Jumalan Henki pakenee pois maan päältä.

        Silloin on suljettujen ovien päivä, niinkuin vedenpaisumuksen päivänä jolloin Jumala sulki arkin oven, eikä Nooa voinut avata ovea, eikä julistaa pelastuksen sanomaa.

        Pyhä Henki on sinetti, ja sapatti on merkki pyhissänsä, ei ole meillä muuta tietä kuin Hänelläkään, joka noudatti kaikessa Hänen tahtoaan.
        Jos olet kokenut Pyhän Hengen kasteen, et voi olla uskomatta Häneen vaikka tahtoisitkin, sillä todistus pysyy sinussa, vaikka epäilys valtaisikin sielusi.
        Ei ihminen tarvitse Pyhän Hengen kursseja, vaan elämää Pyhässä Hengessä, sillä ei yksikään joka uskoo Häneen joudu häpeään, vaan saa opetuksen Häneltä, joka on kaiken opetuksen lähde.

        Pyhä Henki tulee sinetiksi jokaiseen ihmiseen saman tien, kun hän syntyy Hengestä eli tulee uskoon. Ja se sinetti pysyy hänessä kuolemaan asti, jollei hän luovu uskosta.

        Valkoista kiveä taas ei täällä maan päällä sanota kenenkään saavan. Sen saavat uskovat taivaassa:

        "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja." (Ilm 2:17)

        Täällä maan päällähän uskovat ovat yhä sekä syntisiä että armahdettuja, mutta palkintotuomioistuimen jälkeen kaikki huono on poistettu ja jäljelle jää vain se vanhurskas olemus. Olemuksestahan Raamatussa on aina kysymys, kun puhutaan nimestä. Vasta tuolloin voidaan tuo kunkin uskovan kokonaan puhdas olemus eli nimi kirjoittaa valkoiseen kiveen.

        Kulmakivi Raamatussa taas on Jeesus.


    • Jos tuollaista opetetaan adventistien ilmestykirjaseminaarivihkosissa nr. 10. On syytä olla huolissaan.
      Toivon, että kirjoituksesi olisi yhtenä edesauttamaan adventistien silmien avautumista.

      • hirvas

        on tuominnut jo itse itsensä, joten ei siinä ole edes keskusteltavaa. Harhaoppi on oppi, joka ei ole Jumalasta.

        Tiit.3:

        8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Eikös tämä riittävän selvästi ilmoita, mikä on harhaoppisten tuomio. Tuo on Raamatun ilmoitus, ja edes kiistely sen oikeellisuudesta on täysin turhaa.


      • sinä täällä
        hirvas kirjoitti:

        on tuominnut jo itse itsensä, joten ei siinä ole edes keskusteltavaa. Harhaoppi on oppi, joka ei ole Jumalasta.

        Tiit.3:

        8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Eikös tämä riittävän selvästi ilmoita, mikä on harhaoppisten tuomio. Tuo on Raamatun ilmoitus, ja edes kiistely sen oikeellisuudesta on täysin turhaa.

        enää tuhlaat aikaasi, olethan varoittanut harhaoppisia jo ainakin enempi kuin yksi tai kaksi kertaa joten nyt on korkea aika sinun livistää, ettei harha vain tartu
        Itsehän sanot ettei kiistelykään auta, niin meneppä missä on oikeaoppiset, no tietysti niitä ei ole monta, mutta onhan ainakin Hirvas itse se oikeaopppinen, se itsekehu on nähty täällä niin monta kertaa.


      • ylifariseus
        hirvas kirjoitti:

        on tuominnut jo itse itsensä, joten ei siinä ole edes keskusteltavaa. Harhaoppi on oppi, joka ei ole Jumalasta.

        Tiit.3:

        8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        Eikös tämä riittävän selvästi ilmoita, mikä on harhaoppisten tuomio. Tuo on Raamatun ilmoitus, ja edes kiistely sen oikeellisuudesta on täysin turhaa.

        Joka tuo esille asioita joita hän ei tunne, enempää kuin opettajansakaan.
        Luetteleeko Hirvas itse näitä harhaoppeja ja niiden opettajia, paitsi yhtä joka tuskin on edes harhaoppinen.
        Tässähän näitä harhaoppeja. Sunnuntain muuttaminen viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973.
        Naispappeus, homo ja lesboliittojen hyväksyminen, Jumalan kymmenen käskyn kumoaminen ja muuttaminen.
        Jeesuksesta tehdään vääristellysti sapatin kumoaja Joh. 5:18 perusteella, vaikka sanat on Juutalaisista lähtöisin, ja näin tehdään Jeesuksesta käskyjen kumoaja yhteistyössä lusiferin kanssa.

        Ikuisen piinan ja sielun kuolemattomuuden oppi.

        Jeesuksen salaisen tulemisen oppi, vaikka Jeesuksen tulemus on suuri ja julkinen.

        Kymmenen käskyn ja seremonialain sotkeminen keskenään, koska toinen on pysyvä, ja toinen on vertauskuvallinen.
        Seitsenvuotinen vaivan-aika jota Raamattu ei tunne, vaan sekoitetaan jo menneisiin tapahtumiin.

        Epäraamatullinen kastekäytäntö. Kehitys-oppi ja luomisen muistomerkin vähätteleminen.

        Maallisen ja hengellisen Israelin sekoittaminen keskenään.
        Tuhat-vuotiskauden pitopaikka, sillä pyhät menevät tuhanneksi vuodeksi taivaaseen. Harha usko, että toinen kuolema on ikuinen elämä, sillä kuolema ei voi olla elämä missään olosuhteessa.

        Ellen G. Whiten kirjoituksissa on enemmän totuutta kuin muiden suuntien valheissa.


      • hirvas
        ylifariseus kirjoitti:

        Joka tuo esille asioita joita hän ei tunne, enempää kuin opettajansakaan.
        Luetteleeko Hirvas itse näitä harhaoppeja ja niiden opettajia, paitsi yhtä joka tuskin on edes harhaoppinen.
        Tässähän näitä harhaoppeja. Sunnuntain muuttaminen viikon seitsemänneksi päiväksi v.1973.
        Naispappeus, homo ja lesboliittojen hyväksyminen, Jumalan kymmenen käskyn kumoaminen ja muuttaminen.
        Jeesuksesta tehdään vääristellysti sapatin kumoaja Joh. 5:18 perusteella, vaikka sanat on Juutalaisista lähtöisin, ja näin tehdään Jeesuksesta käskyjen kumoaja yhteistyössä lusiferin kanssa.

        Ikuisen piinan ja sielun kuolemattomuuden oppi.

        Jeesuksen salaisen tulemisen oppi, vaikka Jeesuksen tulemus on suuri ja julkinen.

        Kymmenen käskyn ja seremonialain sotkeminen keskenään, koska toinen on pysyvä, ja toinen on vertauskuvallinen.
        Seitsenvuotinen vaivan-aika jota Raamattu ei tunne, vaan sekoitetaan jo menneisiin tapahtumiin.

        Epäraamatullinen kastekäytäntö. Kehitys-oppi ja luomisen muistomerkin vähätteleminen.

        Maallisen ja hengellisen Israelin sekoittaminen keskenään.
        Tuhat-vuotiskauden pitopaikka, sillä pyhät menevät tuhanneksi vuodeksi taivaaseen. Harha usko, että toinen kuolema on ikuinen elämä, sillä kuolema ei voi olla elämä missään olosuhteessa.

        Ellen G. Whiten kirjoituksissa on enemmän totuutta kuin muiden suuntien valheissa.

        pilkkaatte, totean, että Jumalan sana on totuus ja se pysyy iankaikkisesti. Se on minun totuuteni, ettekä te voi sitä muuttaa tai murentaa.

        Te saatte uskoa ihan mihin itse lystäätte, itsehän ote vastaatte siitä Jumalan edessä kun se aika tulee. Ei se ole minun päänsärkyni.


      • ylifariseus
        hirvas kirjoitti:

        pilkkaatte, totean, että Jumalan sana on totuus ja se pysyy iankaikkisesti. Se on minun totuuteni, ettekä te voi sitä muuttaa tai murentaa.

        Te saatte uskoa ihan mihin itse lystäätte, itsehän ote vastaatte siitä Jumalan edessä kun se aika tulee. Ei se ole minun päänsärkyni.

        Tosiasioita pilkkaamisena, ja mikä on se sinun totuutesi, joka kestää, jos nämä kaikki ovat pilkkaamisia ?.


      • hirvas
        ylifariseus kirjoitti:

        Tosiasioita pilkkaamisena, ja mikä on se sinun totuutesi, joka kestää, jos nämä kaikki ovat pilkkaamisia ?.

        tekstistä:

        " Joka tuo esille asioita joita hän ei tunne, enempää kuin opettajansakaan."

        Sinä pilkkaat minun opettajaani, joka on Pyhä Henki.


      • ylifariseus
        hirvas kirjoitti:

        tekstistä:

        " Joka tuo esille asioita joita hän ei tunne, enempää kuin opettajansakaan."

        Sinä pilkkaat minun opettajaani, joka on Pyhä Henki.

        ei opeta kumoamaan lakia ja profeettoja.

        Jäljittelevä pyhä henki opettaa lain kumotuksi, eikä täytetyksi, ja selittää ette suinkaan kuole.

        Kumpaan henkeen sinä oikeasti uskot, onko laki kumottu vai täytetty, ja onko toinen kuolema ikuinen elämä ?.


      • hirvas
        ylifariseus kirjoitti:

        ei opeta kumoamaan lakia ja profeettoja.

        Jäljittelevä pyhä henki opettaa lain kumotuksi, eikä täytetyksi, ja selittää ette suinkaan kuole.

        Kumpaan henkeen sinä oikeasti uskot, onko laki kumottu vai täytetty, ja onko toinen kuolema ikuinen elämä ?.

        adventistien opinkappaleista, minä luotan Jumalan pyhään sanaan, joka on ainoa totuus:

        1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.


      • mutta nuo
        hirvas kirjoitti:

        adventistien opinkappaleista, minä luotan Jumalan pyhään sanaan, joka on ainoa totuus:

        1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        toiset!!!!"


      • on päänsäryt
        hirvas kirjoitti:

        pilkkaatte, totean, että Jumalan sana on totuus ja se pysyy iankaikkisesti. Se on minun totuuteni, ettekä te voi sitä muuttaa tai murentaa.

        Te saatte uskoa ihan mihin itse lystäätte, itsehän ote vastaatte siitä Jumalan edessä kun se aika tulee. Ei se ole minun päänsärkyni.

        vasta edessäpäin.
        Onnea vaan valitsemallasi uralla.


      • hirvas
        on päänsäryt kirjoitti:

        vasta edessäpäin.
        Onnea vaan valitsemallasi uralla.

        Jer. 20:12
        Herra Sebaot, sinä joka tutkit vanhurskaan, näet munaskuut ja sydämen, salli minun nähdä, että kostat heille, sillä sinun huomaasi minä olen jättänyt asiani.


    • jpp3

      ...tarkoitettu sekä että...Minulla on siis ko.
      materiaali. Asia on täsmälleen niin kuin viestissäsi, jonka kopioit. He, jotka sinua
      valehtelijaksi syyttävät, ovat väärässä. Kysehän
      on väärennetystä evankeliumista, "ellensapatismievankeliumista", joka on kirottua. Gal. 1: 8-9.

      • jpp3

        Seminaaria pidettiin muistaakseni imaiseksi kaikille adventisteille ja ei-adventisteille.
        Ainakin siihen osallistuvat molemmat tahot.
        Tiedän henkilön, joka nosti asiasta seminaarissa mellakan, Tiedän myös, että muutamat adventistit
        olivat hämmsätyneitä, puulla päähän lyotyjä
        lukiessaan asiasta, ja eivät hyväksyneet
        oppia. Mutta miksi eivät jättäneet SPA-kirkkoa?


      • merkki...

        Hes. 20:12

        Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

        Hes. 20:20

        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.


      • ymmärrät
        merkki... kirjoitti:

        Hes. 20:12

        Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

        Hes. 20:20

        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.

        Heille, heidän, heidät, teidän tarkoittaa noista lainaamissasi raamatunlauseissa ISRAELILAISIa

        Olet ehkä vielä kierompi kuin paratiisin käärme, ELI LUULET, ETTÄ EI TYHMÄT TAJUA, HE USKOVAT, MITÄ MINÄ VIISAAMPANA HEILLE KERRON :)


    • Uskova_1 puhkoi sapattisinetit ja poisti myös
      pedonmerkin sunnuntain pyhittäjiltä!

      Jo aikaisemmin olet tuonut esiin tämän paiseen,
      josta lensikin sitten paljon sapattisinettimätää:

      Ilm. 16:2
      Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.

      Ellensapattisenetti-opin levittäjät eivät voi
      todistaa yhtäkään sunnuntain pyhittäjää pedon
      kumartajaksi - sillä paiseita ei ole ollut.

      Mutta tämäkin tyrmää sapattisinettiopin - ne,
      joilla ei sinettiä ole, niitä vaivataan niin
      paljon, että tahtoisivat kuolla, mutta kun ei:

      Ilm 9:4-6
      4
      Ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
      5
      Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
      6
      Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

      Ei siis kuolemakaan vapauta niitä, joilla ei
      tuon 5 kk kestävän sinettiprojektin aikana
      sinettiä ole. Se vaivanaika on edessäpäin,
      sillä en ainakaan minä - sunnuntaina lepäävä -
      ole joutunut luonnonkatastrofien uhriksi.
      Ellensapattisinetti-oppi siis on huuhaata ja
      myös siihen liittyvä sunnuntaipedonmerkki-oppi.

      Nytpä tietysti adventtikirkko pyytää apua
      paavinistuimelta so. koettaa väittää, että
      katolinen kirkko on keskiajalla muuttanut
      Raamattua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe