Miten selvitä? Te muut samassa tilanteessa olevat, kertoisitteko mihin kaikkeen se oikein vaikuttaa elämässä.
luottotiedot menneet
69
17412
Vastaukset
- moneen asiaan.
Esi.vuokra-asuntoa ei saa,tietty ei mitään osamaksulla,autonvakuutusta ei saa,kotivakuutusta ei saa,ja moneen muuhun asiaan.
- ota ..
selvää ensimmäiseksi, kun alat kirjoitteleen,,esim: luotto häiriö merkinnät eivät vaikuta juurikaan moneen asiaan.. kyllä saat esim,vakuutuksen!!! pakkohan se olla! vuokraasunnon saat myös, kunhan hoidat maksut ajoissa.!!! mutta toki aika moni ovi sulkeutuu, eikä luottohäiriömerkintä ole mikään vankeusrangaistus !!
- Varma Tieto
ota .. kirjoitti:
selvää ensimmäiseksi, kun alat kirjoitteleen,,esim: luotto häiriö merkinnät eivät vaikuta juurikaan moneen asiaan.. kyllä saat esim,vakuutuksen!!! pakkohan se olla! vuokraasunnon saat myös, kunhan hoidat maksut ajoissa.!!! mutta toki aika moni ovi sulkeutuu, eikä luottohäiriömerkintä ole mikään vankeusrangaistus !!
Jaa miten niin "pakkohan vakuutus on olla"? Mikä pakko. On ihmisiä, joilla ei ole kotivakuutusta ikinä ollutkaan, oli luottikset tai ei.
Kotivakuutusta ei vakuutusyhtiö myönnä persaukiselle, jolla on luottotiedot menneet. Syystä että sellainen ihminen on hyvin mahdollinen tekemään pienen vakuutuspetoksen kotivakuutuksensa tiimoilta, jolloin hän on liian iso riski vakuutusyhtiölle.
Vakuutusyhtiöt ei ole mitään hyväntekeväsisyyslaitoksia, jotka hyvää hyvyttään jakelee vakuutuksia pummeille hyväksikäytettäväksi. Ne tekee bisnestä ja mahdollisimman pienellä tappiolla ja riskillä .Luottotiedoton on riski.
Vuokra-asunnon saaminen on vaikeaa, sillä vuokarantajahan käytännössä tietää jo etukäteen, että jos tuleva vuokralainen jättää vuokrat maksamatta, niin ulosoton kautta pitää omia rahojaan alkaa perimään. En vuokais ite luottotiedottomalle asuntoa. Eikä moni muukaan. Paitti jos olis laittaa kunnon vuokravakuudet tilille, esim. 3kk vuokra. - imijä
Älä puhu paskaa. Luottotiedot mennyt. On kotivakuutus ja liikennevakuutus. Vuokra asunnon olen aina saanut. On myös puhelin liittymä. Ps kotivakuutus on ainut vakuutus minkä jokainen sosku maksaa. Sosku antaa myös vakuuden asuntoon.
- Justniin
ota .. kirjoitti:
Ensinnäkin vakuutuksen saat kun maksat vuoden etukäteen ! Ota selvää !!!
- sakiha
Varma Tieto kirjoitti:
Jaa miten niin "pakkohan vakuutus on olla"? Mikä pakko. On ihmisiä, joilla ei ole kotivakuutusta ikinä ollutkaan, oli luottikset tai ei.
Kotivakuutusta ei vakuutusyhtiö myönnä persaukiselle, jolla on luottotiedot menneet. Syystä että sellainen ihminen on hyvin mahdollinen tekemään pienen vakuutuspetoksen kotivakuutuksensa tiimoilta, jolloin hän on liian iso riski vakuutusyhtiölle.
Vakuutusyhtiöt ei ole mitään hyväntekeväsisyyslaitoksia, jotka hyvää hyvyttään jakelee vakuutuksia pummeille hyväksikäytettäväksi. Ne tekee bisnestä ja mahdollisimman pienellä tappiolla ja riskillä .Luottotiedoton on riski.
Vuokra-asunnon saaminen on vaikeaa, sillä vuokarantajahan käytännössä tietää jo etukäteen, että jos tuleva vuokralainen jättää vuokrat maksamatta, niin ulosoton kautta pitää omia rahojaan alkaa perimään. En vuokais ite luottotiedottomalle asuntoa. Eikä moni muukaan. Paitti jos olis laittaa kunnon vuokravakuudet tilille, esim. 3kk vuokra.Kyllä saa kotivakuutuksen ja autovakuutuksen, fennialta vaikka ei ole luottotietoja. Itsellänikin on ne ja mulla on merkintä.
- mh
sakiha kirjoitti:
Kyllä saa kotivakuutuksen ja autovakuutuksen, fennialta vaikka ei ole luottotietoja. Itsellänikin on ne ja mulla on merkintä.
voiko siis liikennevakuutuksen saada,jos maksuja esim.pohjolassa rästissä ja katsastuskonttorilla sanoo vaikka uudeksi vakuutusyhtiöksi fennian....luottotiedot on siis mennyt...
muutama päivä enää aikaa saada auto omiin nimiin ja vakuutus samalla....
se tökkäs siihen,et edellisen auton vakuutuksia yritti siirtää uuteen autoon,mut rästien takia ei onnannut,joten miten kannattaa asia esittää katsastukonttorissa....et asia hoituis.... - oig
sakiha kirjoitti:
Kyllä saa kotivakuutuksen ja autovakuutuksen, fennialta vaikka ei ole luottotietoja. Itsellänikin on ne ja mulla on merkintä.
sulla on ollu ne vakuutukset jo ennen merkintää siellä tai sit olet joutunu maksaa ne etukäteen konttorilla. ite koitin just viime viikolla samasta kioskista autoon liikennevakuutusta ja sanottiin et tervetuloa uudestaan ison rahapinon kanssa. pelkkä lakisääteinen liikennevakuutus eikä mitää kaskoja.
- Laskut maksettu.
sakiha kirjoitti:
lisäksi otin kotivakuutuksen. Kotivakuutuksen tein vähän myöhemmin. Ja luottotiedot perseellään,ja mikä yhtiö Nordea nykyään Tryg
- Feissi Masa
sakiha kirjoitti:
Olet oikeassa. Itse sain myös kotivakuutuksen Nordealta (nykyinen Tryg) vaikka minulla oli mennyt luottotiedot ja olin myös Nordealle velkaa.
- näin on
sakiha kirjoitti:
paskapuhetta! ei saa autolle liikenne vakuutusta
- MINELI
imijä kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Luottotiedot mennyt. On kotivakuutus ja liikennevakuutus. Vuokra asunnon olen aina saanut. On myös puhelin liittymä. Ps kotivakuutus on ainut vakuutus minkä jokainen sosku maksaa. Sosku antaa myös vakuuden asuntoon.
Mistä sait luottotiedottomana kotivakuutuksen?
- ihmisten
todelliset kasvot,eli sun sosiaalinen status määräytyy puhtaasti kuinka paljon sulla on rahaa.
Tästä lähtien olet pelkkää lokaa,ei haluttu,ei toivottu ihminen tässä yhteiskunnassa.
EX-YRITTÄJÄ 1990,joka työllisti parhaimmillaan 100 henkilöä.- köyhä yrittäjä
miten selvisit käytännön asioista mm. auton pakollinen vakuutus jne. Jotain konkreettista jos viitsit. Kiittäen etukäteen.
- .........................
köyhä yrittäjä kirjoitti:
miten selvisit käytännön asioista mm. auton pakollinen vakuutus jne. Jotain konkreettista jos viitsit. Kiittäen etukäteen.
minulla meni luottotiedot ison takausvelan vuoksi jo 10 vuotta sitten. Eli 10 vuotta on tullut elettyä ilman luottotietoja, velkaa kun ei saa lyhennettyä pienestä eläkkeestä sitä vauhtia kuin mitä korot kasvaa, joten tulen olemaan velkavanki lopun ikääni, ellen voita lotossa.
Hankalinta on asunnon saaminen: vaikka jollakin konstilla saisi selitettyä asian niin, että vuokra asunnon saa, on yleensä oltava se kotivakuutus.
ehkä kaikkein kamalinta mitä voi olla luottotiedottomuudessa on juuri se, että ei saa vakuutusta.Se on suorastaan sairasta.
Osamaksulla tai luotolla ei tietenkään voi ostaa mitään, puhelinliittymää ei saa, onneksi on prepaid keksitty, koska muuten olisi tosi paljon ihmisiä ilman puhelinta.
Netti yhteyttä ei saa sitäkään kuin maksamalla takuut jotka on aika isot, itse maksoin 400 euroa takuita että sain netin.
Autolla on ajettava ilman vakuutuksia ja toivottava, että mitään ei käy. Itselläni ei ole autoa, mutta tiedän monen tekevän niin.
Mitään virallista lainaahan ei mistään saa ja kuulemma työpaikka haastatteluissakin jo tarkistavat usein luottotiedot, eli luottotieto järjestelmä vie kirjaimellisesti kaiken ihmisarvon; mahdollisuuden jopa työhön, asuntoo ja vakuutukseen.
Isoimman järkytyksen koin aikanaan kuitenkin, kun sähkölaitos vaati isoa takuusummaa ( muistakseni sen 400e) ennen kuin sain sähköt uuteen kämppään ja se, kun olisin halunnut vaihta pankkia, en saanut toisesta pankista ihan normaalia käyttötiliä avattua - luottotietojen vuoksi.
Se on tosin laitonta, suomessa jokaisella pitää olla oikeus pankkitiliin, mutta käytännössä se ei ole niin.
Murhaajakin vapautuu aikanaan vankilasta, velkavanki ei vapaudu koskaan.
Ymmärrän jos pidettäisiin jotakin rekisteriä jos esim. toistuvasti joku jättää tahallaan kulutusluottoja tai vuokria yms maksamatta, mutta se on sairasta, että paljon on meitä, jotka olemme ilman omaa syytä tuomittuja elämään tässä kurjuudessa jopa loppu ikä. - laki astunut nyt..
......................... kirjoitti:
minulla meni luottotiedot ison takausvelan vuoksi jo 10 vuotta sitten. Eli 10 vuotta on tullut elettyä ilman luottotietoja, velkaa kun ei saa lyhennettyä pienestä eläkkeestä sitä vauhtia kuin mitä korot kasvaa, joten tulen olemaan velkavanki lopun ikääni, ellen voita lotossa.
Hankalinta on asunnon saaminen: vaikka jollakin konstilla saisi selitettyä asian niin, että vuokra asunnon saa, on yleensä oltava se kotivakuutus.
ehkä kaikkein kamalinta mitä voi olla luottotiedottomuudessa on juuri se, että ei saa vakuutusta.Se on suorastaan sairasta.
Osamaksulla tai luotolla ei tietenkään voi ostaa mitään, puhelinliittymää ei saa, onneksi on prepaid keksitty, koska muuten olisi tosi paljon ihmisiä ilman puhelinta.
Netti yhteyttä ei saa sitäkään kuin maksamalla takuut jotka on aika isot, itse maksoin 400 euroa takuita että sain netin.
Autolla on ajettava ilman vakuutuksia ja toivottava, että mitään ei käy. Itselläni ei ole autoa, mutta tiedän monen tekevän niin.
Mitään virallista lainaahan ei mistään saa ja kuulemma työpaikka haastatteluissakin jo tarkistavat usein luottotiedot, eli luottotieto järjestelmä vie kirjaimellisesti kaiken ihmisarvon; mahdollisuuden jopa työhön, asuntoo ja vakuutukseen.
Isoimman järkytyksen koin aikanaan kuitenkin, kun sähkölaitos vaati isoa takuusummaa ( muistakseni sen 400e) ennen kuin sain sähköt uuteen kämppään ja se, kun olisin halunnut vaihta pankkia, en saanut toisesta pankista ihan normaalia käyttötiliä avattua - luottotietojen vuoksi.
Se on tosin laitonta, suomessa jokaisella pitää olla oikeus pankkitiliin, mutta käytännössä se ei ole niin.
Ymmärrän jos pidettäisiin jotakin rekisteriä jos esim. toistuvasti joku jättää tahallaan kulutusluottoja tai vuokria yms maksamatta, mutta se on sairasta, että paljon on meitä, jotka olemme ilman omaa syytä tuomittuja elämään tässä kurjuudessa jopa loppu ikä.voimaan et velat vanhenee 15 vuodessa näin ainakin itse ymmärsin kun radiosta joku aika sit kuuntelin..???
- ei vanhene,
laki astunut nyt.. kirjoitti:
voimaan et velat vanhenee 15 vuodessa näin ainakin itse ymmärsin kun radiosta joku aika sit kuuntelin..???
muuta kuin muutamilla laman aikana velkaantuneilla, koska vanheneminen vaatii sen, ettei velkaa ole 15 vuoteen aktiivisesti peritty eikä hoidettu.
Käytännössä siis näitä lamavelkaisia eläkeläisiä joiden tulet minimi lukuunottamatta ei varmaankaan juuri kellään pääse vanhenemaan, koska luonnollisesti velkaa yleensä aina peritään jo koronkin vuoksi.
Aina myös jokainen velan lyhennys katkaisee tuon vanhenemis ajan, ts jos pätkätyöläinen lyhentää muutaman kympin satunnaisesti, tuo 15 vanhenemisaika alkaa joka kerta alusta= ei vanhene koskaan. Ja ylensä nuo pienet lyhennykset eivät riitä lähellekään edes vuosittaisiin korkoihin ja perimiskuluihin, joten pääoma velka ei lopu koskaan, kasvaa vain.
Eli mitä tästä opimme? Suomessa EI missään nimessä pieni tuloinen saa lyhentää velkaansa, koska se vain kasvattaa velka taakkaa ja pidentää sen loppumista. Eli 15 vuotta jos on täysin tuloton ja varaton ja sen kykenee todistamaan eikä aktiivisesti velkaa peritä, voi teoriassa jolla kulla velka ehkä vanheta.
Jos velallinen vielä sen 15 vuoden jälkeen on hengissä ja kykenevä työhön tai muuten taloudellinen asema paranee, en olisi niinkään varma, etteikö jollakin konstilla velkojat aloittaisi uudelleen "anteeksi annetun" velan perimistä. - minä myös
saa "elinkautisen", josta ei voi valittaa! Toisin on rikollisilla, tuomiosta selviää istumalla. Murhaajakin pääsee vähemmällä!
Itselläni omaisuus kattoi kaikki velat, joten luottotiedot palautuivat viidessä vuodessa. Maine ei ole palautunut vieläkään, vaikka velat on maksettu 1993! - vaan on noita kertojiakin :)
Ymmärrän jos pidettäisiin jotakin rekisteriä jos esim. toistuvasti joku jättää tahallaan kulutusluottoja tai vuokria yms maksamatta, mutta se on sairasta, että paljon on meitä, jotka olemme ilman omaa syytä tuomittuja elämään tässä kurjuudessa jopa loppu ikä.Vakuutusta ei kysytä missään ja sen saa aina.
Nettiyhteys ei kysy luottotietoja.
Kulutustavaroita ei saa koneet/laitteet ja liikenne.
Jokainen vuokranantaja todennäköisesti valitsee vuokralaisen joka vuokransa maksaa luottotietoja eivät kästittääkseni saa ne eivät ole julkista tietoa. - kyllä tarkistaa
vaan on noita kertojiakin :) kirjoitti:
Vakuutusta ei kysytä missään ja sen saa aina.
Jokainen vuokranantaja todennäköisesti valitsee vuokralaisen joka vuokransa maksaa luottotietoja eivät kästittääkseni saa ne eivät ole julkista tietoa.luottotiedot. Ne muuten saa näpsäkästi netistä!
- ja tiedä enemmän
kyllä tarkistaa kirjoitti:
luottotiedot. Ne muuten saa näpsäkästi netistä!
http://www.asiakastieto.fi/kuluttajille/omatluottotiedot.jsp?l1=1
Sosiaaliturvatunnustaan ei ole velvollinen antamaan kuin viranomaisille. - tiedä itse enemmän
ja tiedä enemmän kirjoitti:
http://www.asiakastieto.fi/kuluttajille/omatluottotiedot.jsp?l1=1
Sosiaaliturvatunnustaan ei ole velvollinen antamaan kuin viranomaisille.vuokranantajaa tolloksi? Jos kuusen alla on mukavampaa, niin mikäpäs siinä! Kukaan vuokranantaja ei nykyään vuokraa asuntoaan, ellei ole tarkistanut luottotietoja.
- kyselee
ei vanhene, kirjoitti:
muuta kuin muutamilla laman aikana velkaantuneilla, koska vanheneminen vaatii sen, ettei velkaa ole 15 vuoteen aktiivisesti peritty eikä hoidettu.
Käytännössä siis näitä lamavelkaisia eläkeläisiä joiden tulet minimi lukuunottamatta ei varmaankaan juuri kellään pääse vanhenemaan, koska luonnollisesti velkaa yleensä aina peritään jo koronkin vuoksi.
Aina myös jokainen velan lyhennys katkaisee tuon vanhenemis ajan, ts jos pätkätyöläinen lyhentää muutaman kympin satunnaisesti, tuo 15 vanhenemisaika alkaa joka kerta alusta= ei vanhene koskaan. Ja ylensä nuo pienet lyhennykset eivät riitä lähellekään edes vuosittaisiin korkoihin ja perimiskuluihin, joten pääoma velka ei lopu koskaan, kasvaa vain.
Eli mitä tästä opimme? Suomessa EI missään nimessä pieni tuloinen saa lyhentää velkaansa, koska se vain kasvattaa velka taakkaa ja pidentää sen loppumista. Eli 15 vuotta jos on täysin tuloton ja varaton ja sen kykenee todistamaan eikä aktiivisesti velkaa peritä, voi teoriassa jolla kulla velka ehkä vanheta.
Jos velallinen vielä sen 15 vuoden jälkeen on hengissä ja kykenevä työhön tai muuten taloudellinen asema paranee, en olisi niinkään varma, etteikö jollakin konstilla velkojat aloittaisi uudelleen "anteeksi annetun" velan perimistä.Olen käsittänyt, että uuden lain mukaan velkaa ei voida ulosmitata 15 v jälkeen sen velan "tuomiopäivästä", oli sitä sitten lyhentänyt tai ei. Paitsi jos on ollut ns. valkajärjestelyssä. Se velka ei siis vanhene = luottotiedot eivät tule kuntoon, mutta ulosmitata sitä ei enää voi?
Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin koko jutun? - Elli-täti
kyselee kirjoitti:
Olen käsittänyt, että uuden lain mukaan velkaa ei voida ulosmitata 15 v jälkeen sen velan "tuomiopäivästä", oli sitä sitten lyhentänyt tai ei. Paitsi jos on ollut ns. valkajärjestelyssä. Se velka ei siis vanhene = luottotiedot eivät tule kuntoon, mutta ulosmitata sitä ei enää voi?
Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin koko jutun?Eikös se mene niin, että velka vanhenee, vaikka sitä olisi peritty ja maksettu. Ainakin olen ymmärtänyt itse niin.
Luottotiedot pitäisi myös palautua jossain vaiheessa. Olikos se kolme vuotta uuden lain mukaan. Mutta sitä en tiedä, että tuleeko merkintää nyt, kun velkaa ei voi periä, vai vanheneeko merkintä sen mukaan, koska se on aikaisemmin tullut.
On ihmisiä, jotka maksavat koko ajan ulosottoon, mutta heillä on luottotiedot puhtaat, koska merkinnät ovat olleet vain sen neljä vuotta. Ulosottoon maksuhan ei automaattisesti vie luottotietoja.
Mutta yrityksillä voi olla omia rekistereitä, joiden mukaan he toimivat. Ja sitä emme voi tietää, kuinka kauan he säilyttävät siellä merkintöjä. - Elli-täti
Jokainen vuokranantaja todennäköisesti valitsee vuokralaisen joka vuokransa maksaa luottotietoja eivät kästittääkseni saa ne eivät ole julkista tietoa.Kotivakuutusta ei muuten saa, jos ovat luottotiedot menneet. Paitsi jos sinulla on hyvä asiakassuhde jo valmiiksi johonkin yhtiöön.
Nettiliittymässä kysytään luottotiedot, samaten puhelinliittymässä. Mutta niissäkin vaikuttaa entinen asiakassuhde ja ehkäpä merkintöjen määrä ja laatu.
Auton pakollinen vakuutus pitäsi saada, paitsi jos on maksamattomia vakuutuslaskuja. Onhan se tietysti hankalaa, kun se on pakko lain mukaan olla, mutta toisaalta, jos ei ole maksuja maksanut siihenkään asti, niin mahtaako maksaa seuraaviakaan. - saap
Jokainen vuokranantaja todennäköisesti valitsee vuokralaisen joka vuokransa maksaa luottotietoja eivät kästittääkseni saa ne eivät ole julkista tietoa.kyllä ne luottotiedot saa tuolta omatieto.net sivulta
- hojo2
köyhä yrittäjä kirjoitti:
Siitä vakuutusyhtiö ei voi kieltäytyä.
- näin minuule
hojo2 kirjoitti:
Siitä vakuutusyhtiö ei voi kieltäytyä.
eipä muuten myönnä edes pakollista näin san useampi yhtiö päin naamaa minulle kun kiertelin kysymässä
- köyhäpummi
Elli-täti kirjoitti:
Kotivakuutusta ei muuten saa, jos ovat luottotiedot menneet. Paitsi jos sinulla on hyvä asiakassuhde jo valmiiksi johonkin yhtiöön.
Nettiliittymässä kysytään luottotiedot, samaten puhelinliittymässä. Mutta niissäkin vaikuttaa entinen asiakassuhde ja ehkäpä merkintöjen määrä ja laatu.
Auton pakollinen vakuutus pitäsi saada, paitsi jos on maksamattomia vakuutuslaskuja. Onhan se tietysti hankalaa, kun se on pakko lain mukaan olla, mutta toisaalta, jos ei ole maksuja maksanut siihenkään asti, niin mahtaako maksaa seuraaviakaan.Kyllä saa kotivakuutuksen. On ainut vakuutus minkä sossu maksaa.
- lksdhgfvLH
kyllä tarkistaa kirjoitti:
luottotiedot. Ne muuten saa näpsäkästi netistä!
Luottotietojen (toisen ihmisen) penkominen ilman asiallista syytä on rikos ja jos ihminen jonka tietoja tongit ilman syytä ja LUPAA haluaa tehdä siitä rikosilmoituksen niin siinäpä maksat. Luvan kanssa saa kysyä (asuntohakemuksissa ruksaat ja annat luvan tälle), pankit saa kysyä lainaa hakiessa ja esim. työnantaja jos se jotenkin liittyy työhön ts. sua ollaan palkkaamassa erityistä luottamusta vaativaan tehtäväään (rahan kanssa tekemisissä jne).
Maksua vastaanhan toisten tietoja toki saa, mutta KYSYJÄSTÄ JÄÄ AINA MERKINTÄ JA ASIATON KYSELY on rangaistavaa. - veikko24
Niin Ex yrittäjä joka teki konkurssin.Minäkin olen yrittäjä joka työllistää 500 henkilöä.
Siis tällä hetkellä,enkä 1990 luvulla jolloin sai melkein ilmatteks ulkolaista lainaa.
Sillähän näitä konkursseja tulikin. - näin on...
Jokainen vuokranantaja todennäköisesti valitsee vuokralaisen joka vuokransa maksaa luottotietoja eivät kästittääkseni saa ne eivät ole julkista tietoa.""Nettiyhteys ei kysy luottotietoja""
Paskaa puhut. Nimenomaan maksamattomista nettiyhteyksistä menee luottotiedot nopeasti.. - kusessa ollaan
kyselee kirjoitti:
Olen käsittänyt, että uuden lain mukaan velkaa ei voida ulosmitata 15 v jälkeen sen velan "tuomiopäivästä", oli sitä sitten lyhentänyt tai ei. Paitsi jos on ollut ns. valkajärjestelyssä. Se velka ei siis vanhene = luottotiedot eivät tule kuntoon, mutta ulosmitata sitä ei enää voi?
Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin koko jutun?Joo, uuden systeemin mukaan ei voi ulosmitata 15 vuoden jälkeen siitä kun velka on saanut oikeuden päätöksen.
Lisäksi velallisella on oikeus vaatia perintätoimistolta kaikkien velkojen siirtämistä ulosottoon että saa tämän oikeuden päätöksen voimaan.
Jos tätä ei vaadi niin velka ei vanhene koskaan ja korot vaan juoksee. Nämä on niin katalia nämä perintätoimistot nykyään että ne ei laita kuin max. yhden laskun kerrallaan ulosottoon että saa pidettyä putken päällä ja että veronpalautusten aikaan he saavat jotain sieltä itselleen.
Eli parasta mitä suurvelallinen voi itselleen tehdä on vaatia perintätoimistoja siirtämään kaikki velat oikeudelliseen perintään. Näin takaa itselleen sen että edes 15 vuoden jälkeen velat vanhenee.
Toki täytyy muistaa se että esim verot, terveyskeskusmaksut ym. valtiolliset velat vanhenevat jo 5 vuodessa. - kusessa ollaan
kusessa ollaan kirjoitti:
Joo, uuden systeemin mukaan ei voi ulosmitata 15 vuoden jälkeen siitä kun velka on saanut oikeuden päätöksen.
Lisäksi velallisella on oikeus vaatia perintätoimistolta kaikkien velkojen siirtämistä ulosottoon että saa tämän oikeuden päätöksen voimaan.
Jos tätä ei vaadi niin velka ei vanhene koskaan ja korot vaan juoksee. Nämä on niin katalia nämä perintätoimistot nykyään että ne ei laita kuin max. yhden laskun kerrallaan ulosottoon että saa pidettyä putken päällä ja että veronpalautusten aikaan he saavat jotain sieltä itselleen.
Eli parasta mitä suurvelallinen voi itselleen tehdä on vaatia perintätoimistoja siirtämään kaikki velat oikeudelliseen perintään. Näin takaa itselleen sen että edes 15 vuoden jälkeen velat vanhenee.
Toki täytyy muistaa se että esim verot, terveyskeskusmaksut ym. valtiolliset velat vanhenevat jo 5 vuodessa.ps. sellaisten jotka luulevat pystyvänsä maksamaan velat ennen tuota 15 vuotta kannattaa luonnollisesti hoitaa velkansa ilman oikeudellisia perintöjä koska ne kasvattavat vain velka pottia isommaksi.
yksi vaihtoehto on tehdä maksudiili ja vaatia korkojen jäädyttämistä ja velan osittaista anteeksi antoa. Näin minä tein.
Tällä myös varmistuu se ettei uusia merkintöjä pääse tulemaan ja luottotiedot on kunnossa minun kohdallani ennen kuin velkani on edes kokonaan maksettu. - vakuutuksiako
näin minuule kirjoitti:
eipä muuten myönnä edes pakollista näin san useampi yhtiö päin naamaa minulle kun kiertelin kysymässä
jos on ajoneuvovakuutuksia pystyssä niin sitten ei saa. Mutta kun hoitaa pystyt pois niin sitten taas irtoaa kun maksaa vuoden maksut kerralla
- tuomittu myös
Ymmärrän jos pidettäisiin jotakin rekisteriä jos esim. toistuvasti joku jättää tahallaan kulutusluottoja tai vuokria yms maksamatta, mutta se on sairasta, että paljon on meitä, jotka olemme ilman omaa syytä tuomittuja elämään tässä kurjuudessa jopa loppu ikä.EX-yrittäjänä samaa mieltä. Vankilasta vapaudut mutta luottotiedottomana vaikea elää tosipaikan sattuessa. Esim. asunto myydään alta.
Tarvisi olla pikemminkin rekisteri mistä syystä ovat menneet. Itse olen viimeiset 14 v hoitanut jokaikisen laskun tunnollisesti paitsi yhtä yrityksen laskua joka on myyty perintätoimistolle. Se seuraa lopunelämän.
- ValtavaTeeKuppi
Löysin linkittämällä mm. alapuolisen linkin. Siinä mainittiin, että rahalla. Käytännössä autonvuokrauksessa tämä ainakin toimi. Asiakas maksoi autonvuokran, otti pienimmän omavastuun ja jätti omavastuuosuuden säilöön auton palautukseen asti.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1951
Toivottavasti saat asiallisia vastauksia. Googlettamalla eri hakusanoja voit löytää lisää tietoa. Voimia! - minkä alan ihmisiä olet?
Oletko vielä yritystoiminnassa?
- tietäjän
Löysin netistä tänään (13.1.2008) kirjoitetun blogin, jossa asiaan puututaan (tosin toisesta näkökulmasta). Jätkä näyttää kirjoitelleen aiheeseen liittyen muutakin.
http://blogitus.net/karilaurila/2008/01/13/liikaa-kateista-rahaa/ - 3 lapsen äiti
kyllähän tää luottotiedottomuus on välillä helvetin moista ainakin lapsiperheessä.kaikki pitäisi maksaa käteisellä ja siihen meillä ei mahdollisuutta.ja asunnon saaminen vaikeaa monta asuntoa jäännyt saamatta kun ei ole luottotietoja.
- pertsa89
itellä ollu kohta 3 vuotta luottotiedot pois, ja tällä hetkellä minulla on omissa nimissä auton liikennevakuutus 4 erässä =), kotivakuutuskin siin samassa, ovat muuten tapiolasta, samaten entinen auto oli vakuutettu lähivakuutuksessa ja sekin 4 erällä ja yhtiötä vaihdoin koska melko kallis on toi lähivakuutus, luotto tiedot olen menettänyt vippien ja muutaman kytkyn takia, ja tottahan se vaikeutti elämää jonnin verran ku net meni, mut en menis valittaan nykysestä tilanteesta, en ole senttiäkään velkoja maksanu ulosottoon, mutta ei minulla ole ongelmiakaan ollut vakuutuksien kans tai asunnon saannin kans, asunnon saa ku pystyt osottaan sen/ vakuuttaan että tulee rahat ajoissa, niin olen itse tehnyt ja on onnistanut, ja asunnosta sen verran että ei ole väliä mikä/kuka on asunnon vuokraaja jos pystyt selittään miksi menneet luottotiedot. sillon on eri asia jos ulosotossa vuokra velkaa, mutta ei muuten... luottotiedottomalla ei muuta ongelmaa ole kuin se että kun ostat jotain uutta nii pitää löytyä käteistä =/ osamaksuja kun ei saa, laskulle taas saa monestakin paikasta mutta netkin kannattaa hoitaa että saa myös jatkossakin jos jotain tarttee.. ja nämäki asiat on tietenni paikkakunta kohtasia, mut suurinpiirtein samantapasia kaikkialla, mitä olen tuttujeni kanssa puhuneet jotka asuvat eri puolilla suomea...
T: ihminen jota vi*****a ihmiset jotka valittaa omasta elämästä jonka on itse pilannunna, sekä myös upporikkaat jotka tunkeutuvat väärille keskustelun aiheille... ihmisiä mekin ollaan vaikkakin köyhempiä/köyhiä. ei raha tee ihmistä.
- vastauksia
Paljon olet saanut vastauksia, ja ihmettelen niiden paikkansapitävyyttä.
Minulla ei ole luottotiedot kunnossa, ja silti minulla on kotivakuutus, ja erään vaate/kodintavaraketjun luotollinen tili. Kännykkäliittymän sain kun maksoin 200e vakuusmaksun, joka palautettiin minulle vuoden päästä, kun olin maksanut ton vuoden ajan laskut ajallaan. Sähköyhtiö ei ole pyytänyt vakuusmaksua, eikä myöskään nettiliittymän myyjä. Pankkikorttia en luonnollisestikaan saa, ja Visa Elektronkin oli tiukilla. Hobby Hallista en voi tilata kuin postiennakolla, enkä varmastikaan saa mitään osamaksulla. En ole kehdannut kokeilla. Asun vuokralla, kylläkään en yksityisellä. Aikaisemmin asuin Satolla, vaikka oli luottotiedot menneet. Eivät he siitä mitään sanoneet, kun vaan oli antaa heille 2kk takuuvuokra pantiksi.
Voipi olla että nämä päätetään aina tapauskohtaisesti, ja esim. tuore maksuhäiriömerkintä estää lähes kaiken. Minulla nuo merkinnät ovat lamanaikaisia, eli n. 15v vanhoja. Ulosotossa on kuitenkin iso summa.- kop kop
Itse olen ollut ulosoton asiakas v1991 eli 17 vuotta ja velat maksanut liki kaksinkertaisesti takaisin silti niitä on enemmän mitä alkuperäinen velka oli kiitos riistokorkojen. No asiaan eli Pankkikortti on samoin autovakuutus, luotollinen tili kauppaan. Myös Hobby hallista ja NetAnttilasta olen luotolla saanut. Kaksi puhelin liittymää on Sonera ja saunalahti. Mitään en ole jättänyt maksamatta 1991 jälkeen uusista maksuista. Pankistakin olen pieniä lainoja saanut ja hoitanut ne. Ainoan kerran kun 1996 vuonna hankin ensimmäisen matkapuhelimen, niin siihen vaadittiin silloin 1000mk takuumaksu Teleltä tältä Soneran edeltäjältä.
- köyhä yrittäjä
Lohduttoman kuvan saa lähitulevaisuudesta. Ehkä pitäisi muuttaa ulkomaille. Ratkaisisiko se osan ongelmista? En ole tappanut ketään enkä edes vahingoittanut lähimmäistäni, painaako se yhteiskunnan suhtautumisessa minuun?
- Akka08
Osuuspankista ei saa solo-tunnuksia. Kotivakuutusta ei saa jos ei ole ennestään sellaista. Lainaa saat pankista jos joku lähtee sinulle takaamaan...Toivottavasti sinulla on puoliso jolla luottotiedot kunnossa.
- terhi
Akka08 kirjoitti:
Osuuspankista ei saa solo-tunnuksia. Kotivakuutusta ei saa jos ei ole ennestään sellaista. Lainaa saat pankista jos joku lähtee sinulle takaamaan...Toivottavasti sinulla on puoliso jolla luottotiedot kunnossa.
Mä kyllä sain Solo-tunnukset Oko-pankista, itse asiassa mulle tarjottiin niitä.
- juttu on kyllä
terhi kirjoitti:
Mä kyllä sain Solo-tunnukset Oko-pankista, itse asiassa mulle tarjottiin niitä.
kun ne osuuspankista solo tunnuksia tarjoo. Eiks ne oo nordean juttu =) op:stä saa ihan tavalliset verkkopankkitunnukset. Kuka vaan.
- II-luokankansalainen
Minulla ei ole ollut luottotietoja vuosiin, menetin ne nuorena ja sinisilmäisenä... Elätän kuitenkin toivoa että jonain päivänä...
Käytännössä kuitenkin tähän päivään mennessä tullut vastaan tämmösiä asioita: Jotkut vuokranvälitysfirmat kieltäytyvät välittämästä meille asuntoa, eivät siis suostu edes asunnon omistajalta kysymään. Yksityisetkin voivat tarkistaa luottotiedot. Suhteillahan me asunto saatiin.
Auton vakuutuksia pitäisi maksaa vuoden vakuutusmaksut kerralla, jotta saa vakuutuksen. Tämä on mielestäni ihan kohtuullista!
MUTTA, nykyään pitää olla vakuutus ENNEN kuin voit siirtää auton omiin nimiisi. Entäs sitten, kun menet ja ostat auton, ja tämä asia valkenee sinulle muutaman päivän päästä kun olet menossa rekisteröimään autoa nimiisi... :/ Voin sanoa että tällä hetkellä on PALJON autoja väärissä nimissä...
Eli: ÄLÄ osta autoa ellei sinulla ole SILLÄ HETKELLÄ rahoja myös auton vuoden vakuutuksiin! Koska auto tulee käydä rekisteröimässä omiin nimiin viikon kuluessa ostohetkestä, muuten tulee sanktioita (käy aika kalliiksi). Ja tämä siis taas ei onnistu ilman vakuutusta. Ja vakuutusta et saa ellei ole rahoja vuoden vakuutuksiin.
Kännykkäliittymään pitäisi maksaa aika hunajaiset takuumaksut. Muutama vuosi sitten tämä takuusumma oli kohtuullisempi, viimeksi tarkistaessani useita satoja. Tämäkin on ihan ymmärrettävää, mutta entäs sitten nämä halvat puhelupaketit, joista ei laskua kertyisi edes vuodessa sen takuun verran (ja tokihan se liittymä suljettaisiin ennemmin). No tätä asiaa en sen kummemmin ole jäänyt pohtimaan, koska minä ihan pidän prepaidista, ja toisin kuin pelkäsin (että ne kallistuvat ja vaikeutuvat), niin prepaidit näyttäisivät kehittyvän ja tarjoavan etuja yms.
Nettiliittymä puolestaan ei poikkea missään suhteessa puhelinliittymästä. Voi ottaa "lankaliittymän" (takuumaksut), tai voi ottaa nettitikun ja "kännykkäliittymän" (takuumaksut). Mutta nythän on tullut myös sellainen hienous kuin nettitikku prepaidilla. Loistavaa! :) Meillä tosin netti on exän nimissä, jolle olen maksanut sitä sitten.
Olen Nordean asiakas, minulla ei ole ollut ongelmia Visa Elektronin saamisessa (sitä tuputettiin), eikä soolotunnusten kanssa. Yllätys kyllä, jopa palvelu on ollut aina oikein miellyttävää. Lainaa en kyllä ole hakenut... :D
Tuossa vähän aikaa sitten mietiskelin, että merkintä luottotiedoissa on nykyään vähän samantyyppinen ongelma kuin ehkä rikosrekisteri oli ennen. Vai aiheuttaako rikosrekisteri nykyään jollekin mitään sen suuntaistakaan ongelmaa kuin luottotietojen menetys?
Nenän nyrpistelyä mahtavat aiheuttaa kyllä molemmat :( - 6 + 6 = 12
on lopettaa yritystoiminta kokonaan. Eli siis alv-rek pois ja ep-rek pois. Kaupparekisteriin voit y-tunnuksesi jättää, mutta et todennäköisesti saa ainakaan ansiosidonnaista, jos olet yel-maksut maksanut.
Jos et lopeta yritystäsi kokonaan, saat toimeentulotukea, mutta et peruspäivärahaa, etkä työmarkkinatukea. Tämä on Vantaalla M.O.T.
Vuokrakämpästä turha haaveilla, ellei vuokranantaja satu olemaan todella lojaali ihminen ja ymmärtäväinen eli ns. tutun kautta saatu. Virallisilla markkinoilla olet asunnoton. (ellei sinulla sitten satu olemaan omaa asuntoa).
Velkaneuvontaan olen itse menossa, koska uo:ssa on ihan riittävästi velkaa ja korko- ym. maksut nousevat tietty jatkuvasti.
Itse elän lääkärin ohjeiden mukaan; päivä kerrallaan. Ei tässä muukaan auta. Todennäköisesti olet masentunut ja ehkä itsetuhoajatukset käyvät mielessäsi, mutta älä luovuta. Älä välitä paskaviesteistä mitä sinulle kirjoitetaan. Ole siitä onnellinen, että maailmassa on monta miljardia ihmistä joilla menee vielä huonommin kuin sinulla.- samasamasama
Ja muista 4kk karenssi. Minkäänlaista työttömyysturvaa et saa, ennen kuin yritystoiminta on todistetusti ollut tuon 4kk seis. Eli oikeusvaltiossa yrittäjän tulee todistaa itse, että on "syytön" työttömyyteen. Rikollisten kohdalla syyttäjän pitää näyttää toteen, että epäilty on syyllinen kunnes toisin todetaan.
Yrittäjän kohdalla olet ns. syyllinen kunnes itse todistat olevasi syytön. Hyvä Suomi!
Ja jos saat saikkua, niin kahteen viikkoon sinulle ei makseta centtiäkään.
Koska nyt jo arvaan mitä palkansaajat tähän vastaavat, niin olisiko Sinulla lukija töitä, ellei tässä maassa olisi yrittäjiä? Ei sinulla olisi, ellet sitten satu olemaan valtion tai kunnan leivissä! - hahahaaa
samasamasama kirjoitti:
Ja muista 4kk karenssi. Minkäänlaista työttömyysturvaa et saa, ennen kuin yritystoiminta on todistetusti ollut tuon 4kk seis. Eli oikeusvaltiossa yrittäjän tulee todistaa itse, että on "syytön" työttömyyteen. Rikollisten kohdalla syyttäjän pitää näyttää toteen, että epäilty on syyllinen kunnes toisin todetaan.
Yrittäjän kohdalla olet ns. syyllinen kunnes itse todistat olevasi syytön. Hyvä Suomi!
Ja jos saat saikkua, niin kahteen viikkoon sinulle ei makseta centtiäkään.
Koska nyt jo arvaan mitä palkansaajat tähän vastaavat, niin olisiko Sinulla lukija töitä, ellei tässä maassa olisi yrittäjiä? Ei sinulla olisi, ellet sitten satu olemaan valtion tai kunnan leivissä!eipä muuta, mutta osuva mainos heti tän aiheen perään alapuolelle:D
- nimimerkki007
hahahaaa kirjoitti:
eipä muuta, mutta osuva mainos heti tän aiheen perään alapuolelle:D
mutta totta.
Laatulaina ei ole ilmeisesti ymmärtänyt yhdessä suomi24.fi:n kanssa että turha on lainaa mainostaa köyhyys-topicin alla :-D Mutta hei, ihmiset on niin vitun ahneita ja typeriä.
Jos näet jollain Mersun tai Ferrarin alla suomessa, niin ei ole montaa vaihtoehtoa.. julkkis, ahne lainanantaja (lopuksi itse peto), huumekauppias tai lottovoittaja. Ai niin Hjallis puuttui listasta :-D
Tehdään diili siitä, että seisoo sanojensa edessä eikä siellä takapiruna O:) - dsadadasa
Mullo useita maksuhäiriömerkintöjä (yht. n.7000e) ja erosimme juuri avopuolisoni kanssa. Uuden vuokra-asunnon löytymiseen meni n. 1 päivä. Eikä ole edes ensimmäinen kerta kun olen muuttamassa luottohäiriöisenä yksityisen vuokranantajan asuntoon.
- näin on.
Ei minulla kovin isohko summa velkaa mutta silti menneet jo.Joo kotivakuutusta ei saa kun kysyin äskettäin.En saa auton mistään kun oltava auton vakuutukset joten en saa.Kyllä asunnon saanti voi jos ei ole vuokrarästejä mitään,koska äidilläni jo menneet vuokrarästejä siksi ei saa tavallisen vuokra-asuntoa ja joutui hakea yksityiseltä.Nettiliittymän voi saada jos ei ole vuokrarästejä kun kysyin mihin se vaikuttaa estää että sieltä sanottiin ei vaikuttaa puhelinliittymien velkoja vain vaikuttaa asunnon vuokravelkoja.Suomessa jo yli 300 tuhatta luottotiedot menneet vaikka kasvoi vuodessa satatuhatta lisää.En saa myöskin osamaksulla missään kuin joudun maksamaan kerrallaan summan.Se on aika perseestä.On varmaankin päin helvettiä jos kaikkialta ei saa luottotiedon takia että se ottaa koville.Samoin työssäkäyvissä vaikuttaa ulosmitata palkan osuutta.Ei voi peritä ulosmitata jos todettu varattomuutta ja eikä omaisuutta.
- kaarinamaaria
Minä hakeuduin velkajärjestelyyn vuosituhannen alkupuolella ja silloin menee luottotiedot. Ulosmittauksessa minulla ei ehtinyt mitään olla. Olen nyt suorittanut velkajärjestelyn loppuun mutta en ole mistään etsinyt tietoa milloin luottotiedot puhdistuvat.
Minulla oli järjestelmään hakeutuessani vuokra-asunto VVO:lla ja asun edelleen samassa asunnossa ilman ongelmia.
Minulla oli myös silloin jo nettiliittymä Soneran kanssa ja siinä ei ole ollut mitään ongelmaa. Kännykkäliittymiä olen vaihtanut muutaman kerran eikä missään ole vaadittu takuumaksuja. Auton vakuutus ja kotivakuutus oli Tapiolassa ja olen vaihtanut auton vakuutuksen If: iin ilman takuuvaatimuksia. Kotivakuutuksen lopetin säästösyistä.
Hobby Hallissa minulla on ollut asiakkuus voimassa 25 vuotta ja sieltä olen koko ajan saanut osamaksulla tilattua.
Keskitin raha-asiani S-pankkiin ja jätin Sampopankin tilin myös voimaan. S-pankin Visa debit-kortin sain ja se on kätevä maksu- ja nostokortti.
En koe elämän juuri vaikeutuneen luottotietojen mentyä. Autoliikkeestä en tosin edes kysynyt osamaksulla autoa vaan se ostettiin tyttären nimiin. - vmn19
kaarinamaaria kirjoitti:
Minä hakeuduin velkajärjestelyyn vuosituhannen alkupuolella ja silloin menee luottotiedot. Ulosmittauksessa minulla ei ehtinyt mitään olla. Olen nyt suorittanut velkajärjestelyn loppuun mutta en ole mistään etsinyt tietoa milloin luottotiedot puhdistuvat.
Minulla oli järjestelmään hakeutuessani vuokra-asunto VVO:lla ja asun edelleen samassa asunnossa ilman ongelmia.
Minulla oli myös silloin jo nettiliittymä Soneran kanssa ja siinä ei ole ollut mitään ongelmaa. Kännykkäliittymiä olen vaihtanut muutaman kerran eikä missään ole vaadittu takuumaksuja. Auton vakuutus ja kotivakuutus oli Tapiolassa ja olen vaihtanut auton vakuutuksen If: iin ilman takuuvaatimuksia. Kotivakuutuksen lopetin säästösyistä.
Hobby Hallissa minulla on ollut asiakkuus voimassa 25 vuotta ja sieltä olen koko ajan saanut osamaksulla tilattua.
Keskitin raha-asiani S-pankkiin ja jätin Sampopankin tilin myös voimaan. S-pankin Visa debit-kortin sain ja se on kätevä maksu- ja nostokortti.
En koe elämän juuri vaikeutuneen luottotietojen mentyä. Autoliikkeestä en tosin edes kysynyt osamaksulla autoa vaan se ostettiin tyttären nimiin.Ja vitut, mulla on ollut luotto tiedot palaneet muista syistä enkä vakuutuksiani koskaan ole jättänyt maksamatta ja aina oon saanut vakuutuksen Pohjolasta koska olen maksanut sinne säntillisesti kaiken ja on kotivakuutukset ja auton vakuutukset aina sielä.
- Feissi Masa
Tässä myös huippusivu http://maksumyohassa.fi/faq/yleinen_faq/
Vastaus toki kolme vuotta myöhässä, mutta sivu on hyvä! Uskoisin, että moni lukee tätä keskustelua vielä monen vuoden päästä. - Perseest oma moka
yksinkertaisesti ihan perseest ku ei oo luottotietoja ja on perhekin. ei saa vittu ees kämppää kunjnol vaiks olis kaikenlaisia todisteita!!!!!
- ...................
Aika moneenkin asiaan sulkeutuu ovet Ilman luottotietoja joutuu maksamaan ennakkomaksua jokapaikkaan, jos ei ole ennestään jo palvelun tilaaja. Vuokra asuntoa ei saa, jos luottotiedot menneet.
- -
Tuttavani asuu vuokralla ja on ollut monta vuotta luottotiedot pois.
Osamaksukauppoja hän ei voi tehdä.
Kavereilta vippaa rahaa kun pikavippejä ei saa.
- hjooro
Jos nyt maksan mun laskun 400€ mikä on aiheuttanu tän merkinnän. Lähteekö se 3 vuotta pyörimään tästä päivästä? Jos se nyt oli kolme vuotta se merkinnän pituus.. Vituttaa prepaid liittymä ja nokian vanha kännykkä, ei asuntoo, shitfucfuckshit
- merkityksetön84
Mulla oli kerenny tulla merkintä edellisenä päivänä laskun maksusta. PRKL, no kaksi vuotta oli merkintä ja kun maksoin sen kokonaan pois niin tippui yhteen vuoteen merkinnän pituus..
- merkityksetön840
Riippuen mistä olet saanut merkinnän, käräjäoikeudesta 3vuotta, 60vrk myöhässä olevasta luotosta 2vuotta, mulla tuli jälkimmäisestä merkintä. siitä päivästä kun se on kirjattu suomen asiakastietoihin, minun käsittääkseni
- TIEDOT MY ASS !
Ihmeellisiä vaikeuksia monilla tuntuu olevan.
Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni mitä tässä elämässä saa ja ei saa, puhetaidoista ja käytöksestä. Itsellä luottotiedot menneet aikaa sitten, ja aina olen normaalisti olen saanut vuokra-asunnon, myös välitystoimistolta, kerrottua tilanteen (kaunistellen yms). Yksityisille vuokranantajille ei tietenkään pidä mennä edes sanomaan että luottotiedot on menneet.
Netin saanut auki ihan normaalisti, puhelinliittymään pitää operaattorista riippuen ehkä maksaa etumaksua, mutta sekään raha ei hukkaan mene.
Vakuutukset on kunnossa, mutta niitä ei kaikki välttämättä saa.
Jos on pummin oloinen ihminen niin voi olla ettei saa mitään, tuskin silloin saa paljon muutakaan vaikka olisi puhtaat luttotiedot. Tää on ihmisten maailma ainakin vielä, ei "tietojen". - hieno homma..
... mun luottotiedot meni 25 euron laskun takia, olin unohtanu maksaa sen.
Osaako joku sanoa että koska saan ne takas? - Sairastaja Vm83
Luottotiedot menivät 5 vuotta sitten kun sairastuin vakavasti. Stressasin ja ahdistuin, kunnes tajusin että mikään ei muuttunut.
Vuokrakämpän sain yhtä helposti kuin ennenkin(vakuutusta ei koskaan ole ollukaan)on netti ja känny. Oikeastaan oon kiitollinen että ne saa pre paidina. Kiinnittää helpommin huomiota rahojen käyttöön kun ei tarvi aina oottaa että minkähän suurunen lasku luukusta tippuu vaan kun maksaa itse haluaman summan niin saa mitä haluaa:).
Olisimpa tajunnut asian jo vuosia sitten.
Mun elämää ei ole luottotietojen menetys vaikeuttanut sitten ollenkaan. enkä ole koskaan kyllä hankkimassa edes omaa asuntoa. Tietenkin olisi kiva jos olisi luottokortti olemassa hätätilanteiden varalta, mutta oon niin tottunut säästäjä tytsy ettei kyllä sekään haittaa.- karjalan pihlajat
:D Sellaista se on - vapaus! Ja ilman stressiä.
- rvtabtb
kyllä se elämä jatkuu oli luottotiedot tai ei. se on vaan tässä kyttääjä, paheksuja, omahyväsessä r.unkkari 7 lehti landiassa vaikeampaa. virastot pullollaan stasi henkisiä byrokraatteja jotka pyrkivät vaikeuttaa tavallisen taapertajan elämää kaikin mahdollisin keinoin. näitä yhteiskunnan saastuttajia on myös pankkilaitoksessa, asuntomarkkinoilla, työelämässä. pas.kapäitä kaikissa ihmiskertymissä iästä riippumatta. en yhtään ihmettele et pk yrittäjyys suomessa noin 2% kun muissa pohjoismaissa 20%.
- kylmä totuus
Luottotietonsa sössinyt ihminen on pohjalla. Turha kaunistella asioita. Sen alemmas ei enää pääse.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882