Alaselkäkipu ja pissavaivat

Kivustako kaveri?

Olen kärsinyt nyt alaselkäkivuista jo puolen vuoden ajan.
Toinen munuaiseni toimii täysin, ja toinen vain osittain (ei juuri ollenkaan). Toinen munuainen siis synnynnäisesti vajaatoimintainen ja todella pienikokoinen.
Kreatiniiniarvot jne kaikki ovat ok.

Nyt minulla on ollut pissavaivoja, elikkä tuntuu välillä että pissa ei kunnolla lähde. Joudun käymään usein vessassa, ja sillon lirahtaa vain vähän. Toki pissa välillä lähtee paremminkin.

Nyt on tehty virtsarakon tähystys, ja myös munuaisten kunto tutkittu, ja kaikki ok. Myös pissanäytteet jatkuvasti puhtaat.

Mistä tälläinen siis voi johtua? esim. tänään alaselkäkipu todella paha, ja pissa lähtee huonosti.

Joskus herään aamuyöstä pissahätään, ja silloin koskee selkään todella lujaa. Kun käyn pissalla, niin alaselkäkipu hellittää hieman jos pissa sillä hetkellä paremmin irtoaa. Mutta jos ei, niin alaselkäkipu jatkuu.

Lääkäreiden mielestä kaikki on kunnossa...koska kokeet ja tutkimukset näyttävät näin.
Sain jokin aika sitten eräältä lääkäriltä kuurin virtsarakon tulehdukseen, vaikka sellaista ei pissakokeen mukaan ollutkaan.
Lääkitys auttoi joksikin aikaa. Mutta oireet palasivat jonkin ajan päästä takaisin.

Siis onko minulla koko ajan jokin tulehdus päällä joka ei kokeissa näy?

3

5281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeutta

      että en voinut pissata ja olin todella sairas ja kipeä. Ja alapää oli tosikipeä, ja tuntui että aivan kuin joku painais siihen.
      En silloin voinut muuta kuin maata, kun tämä vaiva oli päällä.


      Virtsarakon tulehdustakin oli samassa yhteydessä, ja välillä virtsa otettiin katerdilla, kun ei tullut muuten olleenkaan.

      Tämä vaiva tuli kohtauksittain ja se uusi monta kertaa.
      Tätä kesti noin 2-3 vuotta.

      Sitten tuli sokeritauti, siis D-2 ja tämä edellä mainitsemani vaiva voi olla Diabeteksen esiaste, ymmärttäkseni.

      Sitten kun pyysin sain vielä ajan gynegologille ja tutkittiin vielä uudelleen, kun tunsin että kaikki ei ole kohdallaan.
      Sain vastauksen;" Kohdunkaulan eteen päin kallistuma"

      Sain sellaisen kumirenkaan ja lääkäri laittoi sen paikalleen alapään kautta.
      Seuraavalla kerralla kun kävin tarkastuksella, sen laittoi sairaanhoitaja, kun ensin oli huuhtonut sen.

      Sitten se tuli kotona pois. Ja en saanut sitä itse oikeinpäin paikoilleen.
      Se pitäis kai olla vaaka-asennossa, mutta sen saa ite vaan pystyasentoon.
      Nyt olen ilman sitä renasta, ja selkä on kipeä.

      Mutta kyllä minulle sanottiin, että ei tarvi muuta kuin tulla vaan takasin jos se lähtee irti ja hoitja laittaa sen takasin paikoilleen.

    • samoja

      kuulostaapi tutulta..jotain aamuja kun herää ja alaselkä sekä alavatsa kipeä,rakko tosi täynä,ja kun veskiin menee niin lähtee huonosti..ja ei tyhjene kunnolla..menee puol tuntia niin sit taas vessaan ja sit rakko tyhjenee normaalisti..pissikoe puhas!olen huomannut että jos päästän rakon tosi täyteen siis en mene heti kun on hätä niin silloin pissa ei meinaa lähteä,liruuttaa vaa ilman painetta..mutta jos menen heti kun vähänki tuntuu niin sit ok..nyt olen huomannut että kun en juo illalla juuri mitään niin aamulla ei kipuja,pystyis jopa vatsalihasliikkeitä tekeen ;) mutta tosin se kipu mikä jsokus on niin on kyllä tosi kurja..mene ja tiedä missä mättää kun tulehusarvot ok ja pissi puhas..hävettää jo ravata lekuril valittamas kun ei mitään missään näy..gynelläkin käynyt ja sielkin kaik ok..

      • roosa

        Hei!
        onko teillä selkää tutkittu paremmin? esim. magneettikuvaa otettu? joskus välilevyn pullistumalla ja pissa vaivalla voi olla yhteyttä toisiinsa. Eli jos selässä on välilevyn pullistuma voi se hankaloittaa joissakin tapauksissa pissan tuloa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1345
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      807
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe