Sunnuntai huomenia pohojanmaalta!!
Joko ollahan herätty tammisunnuntain aamuhun??
Me kaikki yksinääset, me jokka kyselemme mielemme uuvuksihin. Me jokka aina etsimme, me verkonpaikkaajat, on meitäkin.
Viimeenkin talvi näkyy asettuneen taloksi, yöllä on satanu lunta, ihan vähän vaan ja mun pitääs lähtiä luutimahan portahia. Uusi lumi on ihme Tiitulle ja lumiset pihakoivut on täynnä unta, ne nukkuu ja orottaa kevättä.
seppä ja Tiitu pikkuunen.
Me kaikki yksinääset
44
2047
Vastaukset
- Buttiska
...pohojanmaalla sataa lunta,hä?
Meillä tuloo silikkaa vettä.
Huomenta vaan.
Ja herätty ollahan,tai siis mä oon,jo aikapäiviä sitte.
Mäki oon uuvuksis taas jatkuvasta kyselystä ja tuumaamisesta.
Elämä ei oo yksoikoosta.
Mutta mielenkiintoosta se on,kaikkinensa, vaikka samammooselta se saattaa päivästä toisehen päällepäin näyttääki. - t.l.
Tänäaamuna tuli nukuttua pitkään. Illalla kattelin paria dvd-elokuvaa, joista toista en jaksanut kattoo kokonaan.
Nyt tässä teen lomassa kirjoittelen. Viimeviikkoinen lumi on sulanut ja vettä on satanut. Lunta oli sen verran, että aurakalusto oli liikkeellä. Mustaa ja pimeää. Vastaan vaikka en ole yksinäinen. Huomenta pitkästä aikaa. kiva kun Tiitulle tuli lunta. Onko Tiitu muuttunut valkoisemmaksi karvoiltansa kuten muut jänikset?
Tosta yksinäisyydestä tuli vaan mieleen, että näin sairastaessa se olisikin tosi vaikeaa. Epä tiedä kuin olisin yksin pärjännyt. Ja se henkinen puoli kans.
Multa leikattiin yhtäkkiä sappirakko ja iso viilto mahaan poikittain. En saanut sukkia jalkaan viime viikolla ja minut piti kääriä tyrävyöhön. kyllä olisi elämä ollut hankalaa nyt ihan yksikseen. Jos jotain tippuu lattialle, siellä saa olla.
Anoppi käy hoitamassa aamuisin kun mies menee niin aikaisin töihin. Yritä nyt ihmeessä löytää kiva ja rakas ihminen itsellesi ihan ikiomaksi sinne kotiin. Tiitusta kun on vaan sitä henkistä apua silloin jos sairastut.- hildurvonhopsis
Hienoa kun leikkaus on ohi. Menee siinä muutama viikko ennen kuin paranet. 4-7 viikkoon et saa nostaa mitään maitopurkkia painavampaa, ettei haava repeä. Voimia sinulle toipumiseesi.Taisi olla kiireellinen leikkaus, kun piti tehdä viilto. Yritettiinkö sitä ensin tähystysleikkauksena? Ilmeisesti ei. Olen joskus hoitanut tällaisia leikattuja ja tiedän miten kipeitä he voivat olla. Kipu on kuitenkin vielä hirveämpi, jos kivet tukkivat sappitiehyet.
Onneksi siitä leikkauksesta toipuu ajan kanssa.
Kirkkaita keväisiä päiviä sinulle ja tuossapa vielä enkeli vierellesi ^j^
Terveisin Hildur hildurvonhopsis kirjoitti:
Hienoa kun leikkaus on ohi. Menee siinä muutama viikko ennen kuin paranet. 4-7 viikkoon et saa nostaa mitään maitopurkkia painavampaa, ettei haava repeä. Voimia sinulle toipumiseesi.Taisi olla kiireellinen leikkaus, kun piti tehdä viilto. Yritettiinkö sitä ensin tähystysleikkauksena? Ilmeisesti ei. Olen joskus hoitanut tällaisia leikattuja ja tiedän miten kipeitä he voivat olla. Kipu on kuitenkin vielä hirveämpi, jos kivet tukkivat sappitiehyet.
Onneksi siitä leikkauksesta toipuu ajan kanssa.
Kirkkaita keväisiä päiviä sinulle ja tuossapa vielä enkeli vierellesi ^j^
Terveisin HildurJep. Akuutti leikkaus tuli kun oli hirvittävä kipu ja kuume. Enpä tiennyt itse kivistä mitään. Ja rakko oli menossa kuolioon. Siksi maha avattiin kunnolla poikittain, että saivat näkyvyyttä. Kaikki muu kunnossa, ei ehtinyt levitä mihinkään ja vointi muuten hyvä. Olen muuten terve ja ei muita ongelmia. Kuukauden sairasloma tästä annetaan aina kaikille ja ne hakee lisää jotka joutuu työssään nostamaan.
Kun se kova kipu meni pois, niin sitten ne lievät eivät olleet paljoa mitään. Varovainen pitää olla monta viikkoa. 24 hakasta on ja menen otattaan ne pois maanantaina.miljoona kirjoitti:
Jep. Akuutti leikkaus tuli kun oli hirvittävä kipu ja kuume. Enpä tiennyt itse kivistä mitään. Ja rakko oli menossa kuolioon. Siksi maha avattiin kunnolla poikittain, että saivat näkyvyyttä. Kaikki muu kunnossa, ei ehtinyt levitä mihinkään ja vointi muuten hyvä. Olen muuten terve ja ei muita ongelmia. Kuukauden sairasloma tästä annetaan aina kaikille ja ne hakee lisää jotka joutuu työssään nostamaan.
Kun se kova kipu meni pois, niin sitten ne lievät eivät olleet paljoa mitään. Varovainen pitää olla monta viikkoa. 24 hakasta on ja menen otattaan ne pois maanantaina.Kyllä se paranoo joutuin nuores tytössä, lihashaava.
Ny Sun pitää vaan olla varovaanen ku kulijet ulukona jotta et liukastu ja ei vaan se haava repiä. Ny on nua poluut niin tuhannen liukkahia.
Hyvää vointia Sinulle ja paranemisia.
terv. minä ja Tiituseppäpohojanmaalta kirjoitti:
Kyllä se paranoo joutuin nuores tytössä, lihashaava.
Ny Sun pitää vaan olla varovaanen ku kulijet ulukona jotta et liukastu ja ei vaan se haava repiä. Ny on nua poluut niin tuhannen liukkahia.
Hyvää vointia Sinulle ja paranemisia.
terv. minä ja TiituTäällä etelässä on onneksi olleet aivan sulat jalkakäytävät.
- Pirre*
seppä pohojanmaalta, ja pikkuinen Tiitu kani kans.
Yksinään täällä ei kylläkään tarvitse olla, päinvastoin, yksinolohetket ovat harvinaista herkkua.
Maassa on paikoin maailmaa pikkuisen valaiseva kerros suvista ja märkää lunta; suksimaan ei siis pääse vielä/kään, saa nähdä josko koko talvena.. - henrii
pilkille meinasin lähteä, mutta kuka tuonne sateesehen ja lipooselle jäälle viittii lähtiä.
- Pirre*
jäät ole vielä huonoja?
- henrii
Pirre* kirjoitti:
jäät ole vielä huonoja?
juuri ja juuri kestää. Normaalia ihmistä kestää viis-senttinen, pilkkijää kaks-senttinen jää.
- Pirre*
henrii kirjoitti:
juuri ja juuri kestää. Normaalia ihmistä kestää viis-senttinen, pilkkijää kaks-senttinen jää.
kuitennii, ja muutaman sintin takia pittää henkesä pistää katkolle :(
- henrii
Pirre* kirjoitti:
kuitennii, ja muutaman sintin takia pittää henkesä pistää katkolle :(
muu kuin sintit viheättää. Jokos teijn lahdella on näkynyt pilkkijöitä.
- Pirre*
henrii kirjoitti:
muu kuin sintit viheättää. Jokos teijn lahdella on näkynyt pilkkijöitä.
on kuulemma jo 15 senttinen jää.
Kelkoilla ajavat jo kaikki, ja joku jo mönkijälläkin.
Nuottaajat pääsi töihin.
- Pöljästä
Tälle listallekkos kaikki vähemmälle jääneet ilmoittautuu?
Huomenta ja alakanutta sunnuntaita sinne Kittilähän.
Joo ihan sä oot oikias osoottehes, tänne soon paraasta vaan ilimoottautua kaikkien yksinäästen, pitkämatkaasten ja huonojalakaasten. Tämä on justihin se oikia paikka. Oikia paikka, meille elämän päähänpotkineille toisinajattelijoolle ja sorronyös oleville lähimmääsille. Täällä ymmärretähän ja kenellekkähän ei naureta, vaikka sanoos mitä. Eiköös se ny näin oo?? Kyllä mä ainakin oon sellaasen kuvan näistä palstoosta saanu,hih.
Vettä sataa ny täälläki. Joutuukohan se tua talvi ny sittenkin vielä muuttamahan pohojoosemmaksi ja taamikuus. Eihän sitä oo kuunahan kuultu.
terv. minä ja tämä Tiitu- Osaton..
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Joo ihan sä oot oikias osoottehes, tänne soon paraasta vaan ilimoottautua kaikkien yksinäästen, pitkämatkaasten ja huonojalakaasten. Tämä on justihin se oikia paikka. Oikia paikka, meille elämän päähänpotkineille toisinajattelijoolle ja sorronyös oleville lähimmääsille. Täällä ymmärretähän ja kenellekkähän ei naureta, vaikka sanoos mitä. Eiköös se ny näin oo?? Kyllä mä ainakin oon sellaasen kuvan näistä palstoosta saanu,hih.
Vettä sataa ny täälläki. Joutuukohan se tua talvi ny sittenkin vielä muuttamahan pohojoosemmaksi ja taamikuus. Eihän sitä oo kuunahan kuultu.
terv. minä ja tämä TiituSinun huoneessasi vallitsee hyvä henki,
tunnen ikään kuin parantuvani.:)) - Puidenhalaaja
terv. minä ja tämä TiituEn nyt ihan sorroyössä elä, mutta yksin minäkin laitoin iltasella nukkumaan eikä kukaan ollut tullut yöaikaan viereen kellimään. Lunta täällä ei satanut edes yöllä, ja melkein kaikki vanhakin on jo sulanut pois täällä Tampereen korkeudella. Alan tässä keräillä kimpsujani ja tallustelen tuonne uimahalliin, siellä ei kelit haita. Matka vaan voi olla vaivalloinen, kun on niin liukasta.
Mukavaa päivänjatkoa kaikille:D - osaton..
Osaton.. kirjoitti:
Sinun huoneessasi vallitsee hyvä henki,
tunnen ikään kuin parantuvani.:))...on hiljalleen täyttynyt jo meistä kaikista
vähäosaisista tai osattomista, kuten itse olen.
Osaton olen jos jotain perittyä maallista mammonaa
ajatellaan, olen saanut kotoani vain 1000 mk = 166 €,
sillä olen koulut käynyt ja työn ohessa opiskellut,
ja se oli kärsimistä: kylmää ja nälkää, vuokriin menivät ne pennoset...
Mutta silti kiitoksen aihetta Luojalle on: kotona
lapsena opetettiin työhön. Se on jo paljon! osaton.. kirjoitti:
...on hiljalleen täyttynyt jo meistä kaikista
vähäosaisista tai osattomista, kuten itse olen.
Osaton olen jos jotain perittyä maallista mammonaa
ajatellaan, olen saanut kotoani vain 1000 mk = 166 €,
sillä olen koulut käynyt ja työn ohessa opiskellut,
ja se oli kärsimistä: kylmää ja nälkää, vuokriin menivät ne pennoset...
Mutta silti kiitoksen aihetta Luojalle on: kotona
lapsena opetettiin työhön. Se on jo paljon!Hei vaan Sinulle..!!
Eihän se elämä pirä meitä maanlapsia aina likikään silikkihanskoos, eikä liioon kaikki päivät oo niitä aurinkoosia. Kyllä mäkin oon sen tullu huomaamahan ihan omakohtaasesti ja sellaasella piiskalla notta mun oli mentävä polovilleni.
Tiitu pikkuunen on tuonu sellaasta suurta lohtua mun elämähän ja se pitää ajatukset kiinni ittessänsä, soon sellaanen paras terapeutti.
Kyllä tämä tästä taas menöö ja eletähän koko ajan lisääntyvän valoon kans pitkin kevät-talavia.
kirijootellahan, terv.seppä Tiituuneensa.- Osaton..
Hei vaan Sinulle..!!
Eihän se elämä pirä meitä maanlapsia aina likikään silikkihanskoos, eikä liioon kaikki päivät oo niitä aurinkoosia. Kyllä mäkin oon sen tullu huomaamahan ihan omakohtaasesti ja sellaasella piiskalla notta mun oli mentävä polovilleni.
Tiitu pikkuunen on tuonu sellaasta suurta lohtua mun elämähän ja se pitää ajatukset kiinni ittessänsä, soon sellaanen paras terapeutti.
Kyllä tämä tästä taas menöö ja eletähän koko ajan lisääntyvän valoon kans pitkin kevät-talavia.
kirijootellahan, terv.seppä Tiituuneensa.Valoon päin mennään, nin kuin sanoit, Seppä,
ja itsekin olen aivan samoin joskus suuren ilon
hetkellä ollut polvillani kiittämässä Luojaa.
Kun lasteni yo-arvosanat kuulin, ensin tyynesti
onnittelin, kuten muutkin, mutta sitten menin yksinäiseen paikkaan ja olin pitkään polvillani
Luojani edessä...
Olemme maailmassa niin monien sattumien armoilla,
oma koulukaupunkiin matkustaminen aikoinaan oli opettajieni jatkuvan vanhempiini yhteydenoton ja painostuksen seurausta. Varsinkin isä oli sitä vastaan. Itse olin opettajien kannalla, sillä en tiennyt silloin vielä, mitä oman huoneen etsiminen
kaupungissa oli. Sattuman kautta jotenkin onnistui. - osaton..
Osaton.. kirjoitti:
Valoon päin mennään, nin kuin sanoit, Seppä,
ja itsekin olen aivan samoin joskus suuren ilon
hetkellä ollut polvillani kiittämässä Luojaa.
Kun lasteni yo-arvosanat kuulin, ensin tyynesti
onnittelin, kuten muutkin, mutta sitten menin yksinäiseen paikkaan ja olin pitkään polvillani
Luojani edessä...
Olemme maailmassa niin monien sattumien armoilla,
oma koulukaupunkiin matkustaminen aikoinaan oli opettajieni jatkuvan vanhempiini yhteydenoton ja painostuksen seurausta. Varsinkin isä oli sitä vastaan. Itse olin opettajien kannalla, sillä en tiennyt silloin vielä, mitä oman huoneen etsiminen
kaupungissa oli. Sattuman kautta jotenkin onnistui.maatiloilta ovat tyttäret aina lähteneet maailmalle joko suoraan naimisiin tai sitten niin kuin minä jo pienenä kouluun tai töihin.
Äitini sanoi silloin ensi kertaa lähtiessäni: "Jos joku hyvä ihiminen rookaah nähärä sun sielä."
Kun myöhemmin Helsingissä opiskellessani tapasin mieheni, tiesin hänen käytöksestään, että hän se on. osaton.. kirjoitti:
maatiloilta ovat tyttäret aina lähteneet maailmalle joko suoraan naimisiin tai sitten niin kuin minä jo pienenä kouluun tai töihin.
Äitini sanoi silloin ensi kertaa lähtiessäni: "Jos joku hyvä ihiminen rookaah nähärä sun sielä."
Kun myöhemmin Helsingissä opiskellessani tapasin mieheni, tiesin hänen käytöksestään, että hän se on.Hyvinhän Sulla on sitten menny. Mistä sä oot osaton?? Menestynehet lapset, oikia mies valinta, oma koulupohja, rauhanaikaanen suomi asuttavana. Eikö täs oo aihetta kiitoksehen.??
Voishan se olla huonomminki. Ei meillä oo täs mitään hätää, ruokaa on kaapis ja polttopuita liiteris. Laitetahan takkahan valakia ja perunoota kattilahan ja suolasilakoota särpyymeksi niin kärsii taas näläkäästä puhuttaa. Sinä oot siellä ja minä täällä Tiitun kans, täs ruurun takana, vierees. Kaikki muukki on täällä, Pirre, Henrii, Anskuliini, Tämmikuun likka, Miljoona, Hildur, Susan, Namisuku, Gloria ja ketä ny kaikkia kivoja kavereita onkaan.
Niinhän sitä piti olla jo varhaan työnsyrijäs ja monees paikaas ei vanhempi polovi niinkään arvostanu koulunkäyntiä, se oli se työ mihin piti heti lapsesta saakka panostaa. Ja on se vieläki sellaasta notta jos arkipäiviisin on joskuskaan sellaanen joutotunti niin eikö oo olo ku oliis kupin särkeny. Sellaanen niinkuun oliis tehny jotaan pahaa, jotaan väärin vaikka eihän tämä maalima tuu harijapäälle vaikka tormaa kuinka. Pysyyhän tuata ny köyhänä vähemmälläki riehkaasemisella.
Välihin aatteloo notta soon tämä maalima vielä palijoonki takkkuusempi paikka olla ja elää nualle meirään lapsille ku ittelle aikoonansa oli, silloon ku omaa elämää oltihin aloottelemas. Silloon oli töitä aina saatavilla jos ei kouluhun intoja eikä niitä maharollisuuksia ollu. Nykyysin ei enää oo likoolle piian paikkoja eikä pojille sekatyömiehen ammattia tarijoolla. Joka hantvärkkihin vaaritahan kouluutus, pitää olla paperilla arvosanat ja pätevyys, se näyttö osaamisestansa ja työkokemusksen perähän kans haikaallahan. Eli pitääs olla seppä jo syntyessään. Justihin niinkuun ittekki oon ollu,hih. Valamis ammattimies heti tulles ja moottori kuulemma takapuoles. Avaamet kouras liitännääsinä. No voi yhyreen kerran ja yhyreesti, tyvestä soon alootettava kiipiäminen. Ja jos sellaanen onnenkantamoonen käy, notta löytää allensa jonkunlaasen oksan elämää varten niin sittenhän noon asiat mallillansa ja elämä nauraa röhönaurua siinä sivuus. Eli koko tyytyvääsiä saarahan olla.
terv. tyytyvääset seppä ja Tiitu pikkuunen.- Osaton..
Hyvinhän Sulla on sitten menny. Mistä sä oot osaton?? Menestynehet lapset, oikia mies valinta, oma koulupohja, rauhanaikaanen suomi asuttavana. Eikö täs oo aihetta kiitoksehen.??
Voishan se olla huonomminki. Ei meillä oo täs mitään hätää, ruokaa on kaapis ja polttopuita liiteris. Laitetahan takkahan valakia ja perunoota kattilahan ja suolasilakoota särpyymeksi niin kärsii taas näläkäästä puhuttaa. Sinä oot siellä ja minä täällä Tiitun kans, täs ruurun takana, vierees. Kaikki muukki on täällä, Pirre, Henrii, Anskuliini, Tämmikuun likka, Miljoona, Hildur, Susan, Namisuku, Gloria ja ketä ny kaikkia kivoja kavereita onkaan.
Niinhän sitä piti olla jo varhaan työnsyrijäs ja monees paikaas ei vanhempi polovi niinkään arvostanu koulunkäyntiä, se oli se työ mihin piti heti lapsesta saakka panostaa. Ja on se vieläki sellaasta notta jos arkipäiviisin on joskuskaan sellaanen joutotunti niin eikö oo olo ku oliis kupin särkeny. Sellaanen niinkuun oliis tehny jotaan pahaa, jotaan väärin vaikka eihän tämä maalima tuu harijapäälle vaikka tormaa kuinka. Pysyyhän tuata ny köyhänä vähemmälläki riehkaasemisella.
Välihin aatteloo notta soon tämä maalima vielä palijoonki takkkuusempi paikka olla ja elää nualle meirään lapsille ku ittelle aikoonansa oli, silloon ku omaa elämää oltihin aloottelemas. Silloon oli töitä aina saatavilla jos ei kouluhun intoja eikä niitä maharollisuuksia ollu. Nykyysin ei enää oo likoolle piian paikkoja eikä pojille sekatyömiehen ammattia tarijoolla. Joka hantvärkkihin vaaritahan kouluutus, pitää olla paperilla arvosanat ja pätevyys, se näyttö osaamisestansa ja työkokemusksen perähän kans haikaallahan. Eli pitääs olla seppä jo syntyessään. Justihin niinkuun ittekki oon ollu,hih. Valamis ammattimies heti tulles ja moottori kuulemma takapuoles. Avaamet kouras liitännääsinä. No voi yhyreen kerran ja yhyreesti, tyvestä soon alootettava kiipiäminen. Ja jos sellaanen onnenkantamoonen käy, notta löytää allensa jonkunlaasen oksan elämää varten niin sittenhän noon asiat mallillansa ja elämä nauraa röhönaurua siinä sivuus. Eli koko tyytyvääsiä saarahan olla.
terv. tyytyvääset seppä ja Tiitu pikkuunen.Kun on kiitollisella mielellä,
niin jotain uuttakin hyvää voi tapahtua.
Vaikka kuolemalle menetämme jonkun läheisen,
ei saa antaa senkään viedä mieltä pinnan alle.
Hyvä henki vallitsee sinun luonasi, Seppä.
;))
- hildurvonhopsis
Kun olemme porukalla yksinäisiä, niin ei ole läheskään niin yksinäistä ☺.
Minun 85 vuotias enoni soitti viime viikolla ja kertoi kaiken muuten olevan hyvin, mutta välillä on niin yksinäistä. Kutsuin hänet tänne meille kylään. Sanoin, että ollaan porukalla yksinäisiä: enoni, äitini, minä ja että kutsutaan vielä hänen toinenkin siskonsa (tätini) sieltä Etelä-Pohjanmaalta ja ollaan koko porukalla yksinäisiä, niin eipä tunnukaan niin yksinäiseltä enää. Saattaa olla, että hän tuleekin. Olisi kiva. Tätini ei ehdi, kun äitini kysyi häneltäkin. Enoni on aivan ihana ja hän on myös kummini.
Olin perjantaina, eilen ja tänään menen vielä koulutkseen. Siellä on tosi ihania ihmisiä ja myös kouluttajat ovat olleet aivan ihania ja luennot ERITTÄIN mielenkiintoisia. Koulutus päättyi eilen illalla Sanan ja rukouksen iltaan. On niin ihanaa laulaa ja rukoilla yhdessä toisten uskovien kanssa. Koulutus on yhteiskristillinen ja siellä on useista eri seurakunnista tosi ihania ihmisiä.
Siunausta sinulle Seppä Pohjanmaalta. Rapsuta minunkin puolestani pikku Tiitua ja kerro sille terveisiä, vaikka olenkin allerginen eläimille. Ihanaa että sinulla on se Tiitu ja et ole sille allerginen. Katsohan vielä se Matteus 28:19-20, niin huomaat, että ethän sinä oikeastaan olekaan yksin. Hän on siinä vierelläsi ja siunaa sinua ♥
♥ Terveisin Hildur von Höpsis ♥Sallinette kiittää kauniista sanoostanne parahin von Höpsis,hih.
No joo ollahan porukalla yksinääsiä, paitti tua Pirre, hänellä ku on sakkia ympärillä. Harmi ku soon naimisis, eikä orottanu mua kosimahan. Oliisinhan mä tullu mutta ku oli niin hätäänen sen ukoonotoon kans.
Täällä on iltakirkko tänään niin menen liioon kans sinne, akkuja lataamahan ja saa hilijentyä sanan äärehen.
Siunausta vaan Sinullekki kiva Hildur. joo mä rapsutan Tiitua Sun puolestas. terv. me yhyrees Tiitun kans.- Pirre*
Sallinette kiittää kauniista sanoostanne parahin von Höpsis,hih.
No joo ollahan porukalla yksinääsiä, paitti tua Pirre, hänellä ku on sakkia ympärillä. Harmi ku soon naimisis, eikä orottanu mua kosimahan. Oliisinhan mä tullu mutta ku oli niin hätäänen sen ukoonotoon kans.
Täällä on iltakirkko tänään niin menen liioon kans sinne, akkuja lataamahan ja saa hilijentyä sanan äärehen.
Siunausta vaan Sinullekki kiva Hildur. joo mä rapsutan Tiitua Sun puolestas. terv. me yhyrees Tiitun kans.niin loivaliikkeisiä, te pohojalaaset, mie olen ollu noppee kerkkiimmään :)
Kunpa se oikea elämän sulostuttaja sattuisi tiellesi Parahin Seppä, - ei ihmisen ole hyvä yksin, jos ei aina kaksinkaan.
Niinku tuo Hildur tuolla sanoi, onhan yksinäisyyden viettö yhessä rutompaa :)
- tuppiroskassa
Tunsinkin aidon testosteronin tuoksun levinneen palstojen tietämille.
Sinähän se olit,Seppä aidossa miehisyydessäsi.
Sinä joka uskallat ola pysymättä sanojesi takana.
Sinä joka näytät meille ettei sananlaskuihin ole uskomine. (vert.., "lähti ku seppä sätistä!")
Vaatii paljon miehistä rohkeutta palata takaisin, kun on ensiksi lähtenyt pihtipielet paukkuen, lopullisesti. Olet Rohkea Mies!Voi veljeni Hermanni ku kaikki on erehrystä...
Enhän mä oo koskaan ollu täältä lähäröös pois. Mihinä mä ny lähtisin.???
Kirijootin ennen tänne palstoolle nimimerkillä "Akaton mies" ja sitten jokuu ihaalija alakas käyttämähän samaa nimimerkkiä mun kanssani. Ne sanat mitä hän napuutteli ei oo mun vastuullani. Ittellänihän on aina ollu selekiät periaattehet ja tämä "Paasikiven-Kekkosen linija"
Tämä on valitettavaa tällaanen. Kyllä jokaasen pitääs tarinoora omana ittenänsä.
terv. rohkea seppä ja Tiitu-kani.- susa51
Voi veljeni Hermanni ku kaikki on erehrystä...
Kirijootin ennen tänne palstoolle nimimerkillä "Akaton mies" ja sitten jokuu ihaalija alakas käyttämähän samaa nimimerkkiä mun kanssani. Ne sanat mitä hän napuutteli ei oo mun vastuullani. Ittellänihän on aina ollu selekiät periaattehet ja tämä "Paasikiven-Kekkosen linija"
Tämä on valitettavaa tällaanen. Kyllä jokaasen pitääs tarinoora omana ittenänsä.
terv. rohkea seppä ja Tiitu-kani.Luinko tosiaan oikein, onko pohjanmaalla lunta. Täällä satelee vettä vain ja itse kun olen ihastellut kauniita lumimaisemia ennen, tähän aikaan.
Olen ihastellut tuota aloittajan murretta, murre on piristävää. - henrii
Voi veljeni Hermanni ku kaikki on erehrystä...
terv. rohkea seppä ja Tiitu-kani.ole tämä trolli, vaikka melekeen yhtä palijon löytyy kirijootus virheetä kun multa.
Lähtööhän sitä kun jatkuvasti siteeratahan susa51 kirjoitti:
Luinko tosiaan oikein, onko pohjanmaalla lunta. Täällä satelee vettä vain ja itse kun olen ihastellut kauniita lumimaisemia ennen, tähän aikaan.
Olen ihastellut tuota aloittajan murretta, murre on piristävää.No yöllä oli tullu täs meirään kohoralla pikkuusen, ny tuloo vettä ja tuulee. Vaikka ei se oikia talavi ja lumet oo kaukana, kylymäs yläkuulle, kohta hytistähän. Ennen aikahan faarivainaa kattoo vuorenkierroon ja ilimat alamanakaasta. Miten ny milloonki oli merkit, kanttitähäreet ja vesipojaat. Tuuliaanen ja kahareksanmerkki, aurinkolinijan milläki puolen. Viisahat tähtipojaat jokka aina oli kattomisenpäällä, niitä pränttäsi almanakkoohin ja vanhat paapat ja mummat niitä taas sitten parhaansa mukahan selevittivät ja tulukitsivat. Laskivat vuorenkulun ja laskivat ilimankulukki aina siitä milloon rotiutuu pakkaasiksi tai milloon prätkähyttää oikian vesisuojan. Heikin päivä oli sellaanen kovasti tärkiä santtipäivä vuorenkierroos samoon ku laskiaanen. Matin päivästä sanottihin notta:Matti narraa lapsia pitkällä parrallansa räystähän alle. Ennenaikahan ku olii rakennuksiis pärekatoot ja niistä riippuu räystähiltä aina kevät-talavisin sellaasia pitkiä jääpuikkoja "Matinpartaa" Ja sanottihin notta: Matin toinen silimä vettä vuotaa. Jos yöpaakkaasia oliki niin päivisin jo aurinko lämmitti niin jotta vesi tippuu räystähiltä. Tällaasia tuli ilimoosta mielehen, silloon ku talavet oli vielä oikeita talavia, oli lunta tammikuus ja pakkaasherra sauvallansa lyörä pamahrutti tuvan nurkkahan notta oikeen klasiit tärähti.
terv. seppä ja Tiitu.
- namisuku
...Huomenia Teille Kahdelle:D
Tulen Kesällä Teille VerkonPaikkausOppiin;D
Haluaisin myös Oppia jonkinverran Perhojen Tekoa:)
Terv. "Kalojen narraaminen vie Mielen MennessäänNami":)Sunnuntaita vaan!!
Verkonpaikkaajan homma se ei oo häävinenkään ammatti.
Se hakoo,hakoo vaan ei sois löytävänsä. Yksinääsen elämä on pikkuusen samankaltaasta, ainaki jos on tarpeheksi pitkähän eläny yksin.
Omalla kohorallani ainakaan se koulu ei oo ollu likikään heleppo, ny jo menöö kyllä paremmin. Sitä on ku enenaikahan riihenlämmittäjä, toinen silimä kattoo uunihin ja toinen aharooksia. Eikä oikeen tierä mihinä tuijoottaasi eniten ja mikä oliis se hyväpaikka. Toinen löytää sen kohoran helepommin ku toinen siinä "elämän verkoos".
terv. seppä ja Tiitu.- namisuku
Sunnuntaita vaan!!
Verkonpaikkaajan homma se ei oo häävinenkään ammatti.
Se hakoo,hakoo vaan ei sois löytävänsä. Yksinääsen elämä on pikkuusen samankaltaasta, ainaki jos on tarpeheksi pitkähän eläny yksin.
Omalla kohorallani ainakaan se koulu ei oo ollu likikään heleppo, ny jo menöö kyllä paremmin. Sitä on ku enenaikahan riihenlämmittäjä, toinen silimä kattoo uunihin ja toinen aharooksia. Eikä oikeen tierä mihinä tuijoottaasi eniten ja mikä oliis se hyväpaikka. Toinen löytää sen kohoran helepommin ku toinen siinä "elämän verkoos".
terv. seppä ja Tiitu....minun täytyy (tehdä työtä), että ymmärtäisin Suurimman Osan Ihanasta ja Niin (Vaikeasta) Murteestasi=)
Tarkoititko, että VerkonPaikkaaja oli (VertausKuvallinen) tai sitä ja myös Oikea Taitosi?
Minulle vieraaksi jäivät sanat ja kytkennät: hakoo, aharooksi, :(
- Anskuliini
heräsin taivas pudotti vettä ja almanakkaani tuli 2 astetta merkintä.
Tällä hetkellä ilma on jäähtynyt nollaan ja sade muuttunut rännäksi.
Tänään oli mun hemmotteluaamu ja kylvetin jalkani, rasputin karheuden hellävaraisesti, leikkasin kynnet ja öljysin jalat. Nyt on ihanan keveät askeleet.
Ompelukoneen otin myös esiin, olohuoneeseen tulee uudet verhot, kun Nuutti vie jouluverhot mennessään.
Tämmönen on yksin asuvan, muttei yksinäisen Anskuliinin sunnuntai.- namisuku
...Haluat Pehmeät jalkapohjat, älä raspaa niitä, ainoastaan Rasvaile:)
Raspailu tekee ne entistä karheammaksi:(
Tämä ON Kokemuksen ja (JalkaHoitajan) Vinkki=) - Anskuliini
namisuku kirjoitti:
Tämä ON Kokemuksen ja (JalkaHoitajan) Vinkki=)neuvosta, en käytä raspia, vaan kiveä joka on hellävarainen.
Anskuliini kirjoitti:
neuvosta, en käytä raspia, vaan kiveä joka on hellävarainen.
Tule Ansku tänne niin mä kiillootan ja plankkahan sun jalakapohojaas oikeen sellaasehen hyvänpuoleesehen kirkkokuntohon. Tiitu tarkistaa ja kattoo notta tuliko hyvät. Osaanhan mä Tiitun kynnekki leikata ja soon kuules tärkiä homma. Tiitu makaa selijällänsä mun syliis ja sitten leikatahan nätisti sellaasilla pienillä niitä varten hankituulla pihireillä. Kerran kyllä Tiitu putosi mun syliistä siinä ku leikattihin ja löi huulensa tuolinjalakahan. Siitä tuli pikkuusen verta, Tiitu ei tykänny ja meniki heti soffan alle mököttelemähän.
Mutta en mä Sua Ansku sylistäni puroottaasi, elä säikährä. terv. seppä ja aina jalaat oornigiis oleva Tiitu pikkuunen.- tammikuun likka
namisuku kirjoitti:
Tämä ON Kokemuksen ja (JalkaHoitajan) Vinkki=)..samaa kirjoittamassa :) ettei pitäisi raspata jalkpohjia ja kantapäitä. Rasvata vaan tarpeeseen. Jos käy kerran pari vuodessa jalkahoitajalla ja hän raspaa, niin antaa tehä kaikki hoidot ja siinä sitten nautiskella. En ole ollut jalkahoitajalla, kuuleman perusteella on mukavaa :)
- Anskuliini
tammikuun likka kirjoitti:
..samaa kirjoittamassa :) ettei pitäisi raspata jalkpohjia ja kantapäitä. Rasvata vaan tarpeeseen. Jos käy kerran pari vuodessa jalkahoitajalla ja hän raspaa, niin antaa tehä kaikki hoidot ja siinä sitten nautiskella. En ole ollut jalkahoitajalla, kuuleman perusteella on mukavaa :)
koskaan käynyt jalkahoitajalla, mulla on ihan pehmeät jalanpohjat aina, mutta hoidan niitä kyllä hyvin.
- t.l.
Anskuliini kirjoitti:
koskaan käynyt jalkahoitajalla, mulla on ihan pehmeät jalanpohjat aina, mutta hoidan niitä kyllä hyvin.
Nuorempana kantapäät olivat kovat ja halkeilevat. Nyt ovat olleet jo pitkään kunnossa eikä halkeamia ole ollut. Kyllä se niin on, että itteään pitää hoitaa kaikella tavalla :)
- ei Sinulle moitteeksi
Sinulla varmasti on hyvinhoidetut jalat :)
Tämä vain yleisesti
- helisevä
Tulipa hyvä fiilis flunssan rinnalle.Suamifilmiä:asut punaases taloos mutta mä luulin Tiitua kisuksi.Niin muuten tunsin nuhanenässäni kotoosen tuoksun.Lattialla on pesuako kaipaavat räsymatot-miksiköhän.
Kuitenkin tuli tunne onko tommosia olemas.Onneksi Tiitu löysi sinut kaverikseen.Nyt kyllä idyllistä jo tänään puuttunee kaiken kauniiksi tekevä lumi.Sulle seppä läpöösiä mietteitä ja Tiitua arasti rapsutan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621153Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146866Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108667Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto97633- 54608
- 78571
- 39538