Näyttääpi siltä, että viime vuoden liikevaihto jää alle 8500 euron eli kaiketi tulen saamaan maksamani alv:t takaisin? Missähän aikataulussa tämä tapahtuu eli jonkunlainen anomus pitää kai tehdä, mutta kauanko sitten joutuu odottelemaan? Joudunko kuitenkin maksamaan esim. joulukuun alv:t vielä, vaikka jo tiedän ettei tuo liikevaihtoraja ylittynyt?
Milloin "liiat" alv:t saa takaisin?
12
5585
Vastaukset
- sisään_
Ei kun hakemus sisään. Mene vero.fi sivulle ja laita hakuun "arvonlisävero" niin löytyy ohjeet ja lomakkeet. Kun hakemuksen tekee, se korvaa ao. kuukauden alv-ilmoituksen. Palautus tulee yleensä n. kuukaudessa, riippuen mihin maksatusajoon käsittely kerkiää.
- kysymyksessä
Joudut maksamaan joulukuulta alvin normaalisti.
Tilikauden päätyttyä voit laatia alv:n alarajahuojennushakemuksen.
Edellisessä viestissä viitattiin alv:n palautushakemukseen, mutta se tulee kysymykseen vain jos alv jää negatiiviseksi.- yr ittä jä
Juu, tarkoitin todella tuota huojennusta. Eli kun tilinpäätös on tehty, voin tehdä sen hakemuksen -ko? Täytyy sitten vaan maksella vielä joulukuun alvit kiltisti ;). Koska muuten suunnilleen sitten palauttavat nuo huojennushakemuksella pyydetyt alvit?
- kuukautta kestää
yr ittä jä kirjoitti:
Juu, tarkoitin todella tuota huojennusta. Eli kun tilinpäätös on tehty, voin tehdä sen hakemuksen -ko? Täytyy sitten vaan maksella vielä joulukuun alvit kiltisti ;). Koska muuten suunnilleen sitten palauttavat nuo huojennushakemuksella pyydetyt alvit?
Mulla kesti noin kolme kuukautta hakemuksen lähettämisestä saada palautukset.
joo maksat joulukuun vielä.
itse laitoin hakemuksen heti kun olin maksanut kyseisen tilikauden kaikki alvit. eli heti kun olet maksanut joulukuun, laita hakemus menemään. Ei tilinpäätöstä tarvitse olla tehnyt ennen hakemuksen lähettämistä (siis virallista tilinpäätöstä, toki tarvitset tilinpäätöksen tiedot jotta voit hakemuksen tehdä eli liikevaihto, alvien määrä). - yr ittä jä
kuukautta kestää kirjoitti:
itse laitoin hakemuksen heti kun olin maksanut kyseisen tilikauden kaikki alvit. eli heti kun olet maksanut joulukuun, laita hakemus menemään. Ei tilinpäätöstä tarvitse olla tehnyt ennen hakemuksen lähettämistä (siis virallista tilinpäätöstä, toki tarvitset tilinpäätöksen tiedot jotta voit hakemuksen tehdä eli liikevaihto, alvien määrä).Kiitos vastauksestasi!
- koksi
kuukautta kestää kirjoitti:
itse laitoin hakemuksen heti kun olin maksanut kyseisen tilikauden kaikki alvit. eli heti kun olet maksanut joulukuun, laita hakemus menemään. Ei tilinpäätöstä tarvitse olla tehnyt ennen hakemuksen lähettämistä (siis virallista tilinpäätöstä, toki tarvitset tilinpäätöksen tiedot jotta voit hakemuksen tehdä eli liikevaihto, alvien määrä).Eikös se mene niin, että BRUTTOtulot eivät saa mennä yli tuon 8500 niin voi hakea maksetut alvit takas? Liikevaihdosta jos puhutaan niin siitähän on vähennetty menot... eli silloinhan tulot saisivat olla yli tuon 8500, jos menoja on paljon?
- liikevaihto eikä brutto
koksi kirjoitti:
Eikös se mene niin, että BRUTTOtulot eivät saa mennä yli tuon 8500 niin voi hakea maksetut alvit takas? Liikevaihdosta jos puhutaan niin siitähän on vähennetty menot... eli silloinhan tulot saisivat olla yli tuon 8500, jos menoja on paljon?
liikevaihto se on:
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=629;38883
liikevaihdon määritelmä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikevaihto - (vanha yrittäjä)
liikevaihto eikä brutto kirjoitti:
liikevaihto se on:
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=629;38883
liikevaihdon määritelmä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/LiikevaihtoAlarajahuojennushakemuksessa esitetään verollinen myynti ilman veron osuutta. Eli huojennukseen oikeuttavan tilikauden liikevaihtoon ei lueta veron osuutta.
Näin minä olen merkinnyt joka vuosi, jolloin tuloni ovat olleet alle alarajahuojennukseen oikeuttavan ylärajan. - (vanha yrittäjä)
yr ittä jä kirjoitti:
ei vaikuta siihen saatko alarajahuojennusta vai et. Jos on alveja maksamatta joltain kuukaudelta (esim. vaikka joulukuulta) he vähentävät sen veron osuuden palautettavista alveista.
Ei se sen vaikeampaa ole eikä estä asian käsittelyä. Ihan normaaliahan se on palkansaajillakin, että veronpalautuksesta kuitataan mahdolliset verosaatavat ensin.
- vai.....
Itse ainakin siirsin alvit jotka olivat - puolella seuraavalle tilakaudelle, näin ainakin neuvottiin.
- sjflsjlkj
mutta saa myös rahana takaisin - itse voit valita.
- jaföl kjölaf jdölsj
...että alv jää miinusmerkkiseksi vaan että kun on maksettu alvia vaikka liikevaihto jäänyt alvirajan alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3061262- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35737Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33662