PALSTALLA ON VIRIÄMÄSSÄ TODELLISTA KESKUSTELUA
Ja miksikö? Varmasti siksi, että vihdoinkin täällä
on alettu keskustella "Raamatun mielenkiintoisimmasta kirjasta Ilmestyskirjasta".
Olen samaa mieltä mielenkiintoisuudesta ja yhdyn
ilolla Ilmestyskirja-seminaarin 1. opintovihon lopussa olevaan rukoukseen:
"Kiitämme Jumalaa siitä, että hän on rakkaudessaan
antanut meillekin tilaisuuden tutustua tähän
Jeesuksen Kristuksen ilmestykseen. Rukoilkaamme
virrentekijän sanoin:
'Herra kun sä sanassasi annat kuulla äänesi,
ilmisaatat totuuttasi sieluillemme valoksi,
auta että minäkin sanassas sun löytäisin.'
'Ääntäs Jeesus kuullakseni jalkais juureen laskeun.
Liikuta sä sydämeni taivuta se sinuhun
että sua rakastan sydämestä ainiaan.' "
Kernaasti muistuu mieleen Jeesuksen sanat Mariasta Martalle - että Maria (Jeesuksen jalkojen juuressa
opetusta kuulemassa) on VALINNUT hyvän osan, jota
ei oteta häneltä pois. Halleluja - sehän tarkoittaa, että ketään ei saa tuomita siitä, että
hän paljon kuluttaa aikaa Raamatun äärellä!
Ilmestyskirja-fanina korostaisin nimenomaan sitä.
Luuk 10:41
Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."
Ilmestyskirjaseminaari on mielenkiintoinen!
PEDON MERKKI.
"Tämä mitä mielenkiintoisin aihe on esitetty
Ilmestyskirjan 13. luvussa.", kerrotaan 19.
opintovihon alussa. Kehotetaan myös lukemaan
12. ov sekä liitteet, ennenkuin jatketaan 19
vihkoa eteenpäin.
Noissa liitteissä kerrotaan, kuinka paavi
muutti "lait" - teki sunnuntaista lepopäivän.
Petohan pyrkii muuttamaan "ajat ja lait".
"Aikain" muuttaminen jos otettaisiin puheeksi,
viitattaisiin kaiketi siihen, kun keisari
muutti ajanlaskun alkavaksi Jeesuksesta, (jKr).
Ilmestyskirjaseminaarin oppivihot 12 ja 19 siis
tekevät selväksi, että sunnuntain viettäminen
on pedon merkki - ja sellainen, että se johtaa
kadotustuomioon (ov 19, kohta 23).
Vastakkainen merkki - sapattisinetti - opitaan
jo vihossa 10. "Elävän Jumalan sinetti", Ilm 7:2-9. Ilmestyskirjafanina jään kylläkin
kaipaamaan selitystä ja yhteensovittamista
toisen vastaavan kohdan kanssa - Ilm 9:4-6.
Sillä vastaahan elävä Jumala itse oman sinettinsä
painamisesta, mutta ihmiselle itselleen lankeaa
hirmuinen vastuu siinä, tuleeko hän ottaneeksi
pedon merkin vai ei!
Ilm 9:4-6
4
Niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa kedon ruohoa eivätkä mitään muutakaan vihantaa eivätkä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole otsassaan Jumalan sinettiä. [Ilm. 7:3]
5
Heitäkään ne eivät saaneet tappaa, ainoastaan piinata viiden kuukauden ajan. Tuska, jonka ne ihmiselle tuottavat, on samanlainen kuin skorpionin piston tuottama.
6
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. [Job 3:21].
JAE 4 opettaa, ettei vihan enkeli saa vahingoittaa
luontoa, vaan vain niitä, joilta puuttuu sinetti.
JAE 5 kieltää enkeliä tappamasta, vaan se saa
ainoastaan tuskallisesti vaivata niitä, joilla ei
sinettiä ole.
JAE 6 paljastaa, että ihmiset suorastaan etsivät
kuolemaa, tuskissaan, mutta kuolema tietenkin
pakenee heitä.
SAAHAN OLLA ERI MIELTÄ - PALSTALLA SIIS - SILLÄ
TÄMÄHÄN ON KESKUSTELUFOORUMI?
- sillä tietenkään seminaarissa ei voinut esittää
eriäviä mieliä, mutta avoin palstahan on aivan eri asia.
PEDON MERKKI - 19. oppivihko tähdentää kohdassa 23:
"Ymmärrätkö nyt selvästi, että pedon merkin ottava henkilö joutuu kadotukseen?"
Mutta luimmehan juuri Ilm 9:4-6, että kuolema pakenee pedon merkin ottaneita!
Tottakai pedon merkin ottaneet kuolevat ennemmin
tai myöhemmin ja jumalattomina, selvä se. Mutta tämä että SUNNUNTAI olisi pedon merkki, se mättää
pahasti sen vuoksi, että emmehän me sunnuntain
viettäjät siksi pyhitä sunnuntaita, että sillä
tahtoisimme osoittaa vihaa Jumalaa kohtaan.
Todellakaan ei sunnuntai ainakaan minulle ole
Jumalan vihaamista. Mutta sunnuntai pedon merkkinä - se tarkoittaisi, että mieluummin kärsitään tuskaa ja etsitään jopa kuolemaa - ennemmin kuin
luovutaan sunnuntaista. Sillä alla olevat RAAMATUN
jakeet osoittavat, että pedon merkin ottavat ovat
aivan kurkkua myöden täynnä vihaa Jumalaa kohtaan.
Minun mielestäni kirkko voi pitää erikoisoppinsa, kuten sapattisinetti-oppi, sehän on kirkon sisäinen asia. Mutta tuo toinen oppi - että sunnuntain pyhittäjä ilman muuta joutuu kadotukseen - se on minun käsitykseni mukaan jo
aivan asiatonta muun kristikunnan tuomitsemista.
Että oikein virallisessa opetuksessa noin selkeästi tuomitaan ulkoisten merkkien myötä.
Sellaisen on Raamatunkin kieltämää:
Luuk. 6:37
Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
Joh. 7:24
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
SUNNUNTAIKO JUMALAN VIHAAMISTA?
Ilm. 9:20
Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
Ilm. 9:21
He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.
Ilm. 16:9
Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
Ilm. 16:11
ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
Rakastaen!
Vuorovaikutus on ELÄMÄÄ !
5
117
Vastaukset
- pedonmerkin jakajia
Paavi ei ole meidän Elleni ja toisaalta paaville on yksi lysti milloin kukakin lepää ja käy kirkossa.
Onneksi adventitistit ovat sapattikäskyn mukaan erittäin ahkeria työntekijöitä sillä he tekevät kuudesti viikossa töitä ja sitten lepäävät reporankana sapattina.
Suodaan heille sapatinlepo ja muistakaa ettette polta sitten adventiostitemppeleitä.
Miksi adventistit vihaavat pedonmerkin kanssa niin paljon muita uskovia että minusta tuntuu että he vihassaan voivat polttaa jopa kirkkojakin kun pedonmerkkien jakaminen ei enää riitä.- = adventisteja
##Ilmestyskirja ennustaa
Kirjoittanut: Adventismista 15.1.2008 klo 05.20
Ilm. 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Dan. 11:34
Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen##.
- ilmestyskirja uskonnolla
Sunnuntailaki ja sapatti-sinettioppi joita ei löydy Raamatusta.
- Ja kysyvä ei tieltä eksy
Sak. 8:23
Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen:
'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne'."
Viimeisinä päivinä - vai väitätkö että jo tänään- Tämäkös oikeesti yhdistää k...
Oisko paree alkaa ikuisen Rooman sijasta,
alkaakin vannoa ikuisen Jerusalemin nimeen.
Tai ainakin pyrkii rauhalliseen vuorovaikutukseen?
Jesaja 11. luku
6 Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena. [Job 5:22,23; Hes. 34:25,28; Hoos. 2:20]
7 Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkä.
8 Ja imeväinen leikkii kyyn kolon äärellä, vastikään vieroitettu lapsi kurottaa kättään kohti myrkkykäärmeen luolaa.
9 Kukaan ei tee pahaa, ei tuota turmiota minun pyhällä vuorellani, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta niin kuin meri on vettä tulvillaan. [Hab. 2:14]
10 Sinä päivänä Iisain juurivesa kohoaa merkkiviirinä kansoille. Hänen luokseen pyrkivät kaikki kansat, hänen asuinsijaansa ympäröi kunnian hohde. [Room. 15:12; Ilm. 22:16]
Rauhaa rakastava,
autuas?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671242- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että338709- 51661
- 112659
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574