Miksi se on niin vaikea asia, uskoa että Jeesus on Jumala?
Miksi jotkut, esim. Jehovan todistajat opettavat että Jeesus on vain luotu ihminen ja kiistävät Jeesuksen Jumaluuden.
Jeesuksen Jumaluus
14
235
Vastaukset
- jos kieltää
Voiko olla pelastavassa uskossa jos kieltää Jeesuksen Jumaluuden ja uskoo että hän on vain kaikkein suurin maanpäällä elänyt ihminen ?
ei sano Jeesuksen olevan "totinen Jumala", vaan ainoastaa Jumalan Poika, ylipappi ja "välimies Jumalan ja ihmisten välillä", sekä lisäksi "ihminen"!:
Joh. 1:34
"Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
Ap. t. 9:20
"Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika."
1. Joh. 4:15
"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
1. Joh. 5:5
"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"
1. Tim. 2:5
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",
Miksi te vaaditte ihmisiltä enemmän uskoa kuin mitä Jumalan sana vaatii?- kysymyksessä
1. Johanneksen kirje 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Tässä kohdin raamattua mainitaan, että kristityt ovat siinä totisessa Jumalassa silloin kun ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Sanoohan raamattu tuossa että Jeesus Kristus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Tuo raamatun kohta "antanut meille ymmärryksen tunteaksemme sen Totisen" kuvaa asian niin, etteivät kaikki ymmärrä niin että tuntisivat Jumalan kohdatessaan Jeesuksen Kristuksen.
Tuomas tunsi Jumalan:
Johannes 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
ekivaari, eikö ole hiukan raskasta olla eri mieltä useimpien helluntailaisten kanssa, jotka uskovat Jeesuksen Jumaluuteen ?
Branhamilaiset ja Jehovan todistajat eivät usko Jeesuksen Jumaluuteen. Oletko saanut vaikutteita heidän opetuksistaan vai miten olet tuollaisiin vieraisiin näkemyksiin päätynyt ? kysymyksessä kirjoitti:
1. Johanneksen kirje 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Tässä kohdin raamattua mainitaan, että kristityt ovat siinä totisessa Jumalassa silloin kun ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Sanoohan raamattu tuossa että Jeesus Kristus on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Tuo raamatun kohta "antanut meille ymmärryksen tunteaksemme sen Totisen" kuvaa asian niin, etteivät kaikki ymmärrä niin että tuntisivat Jumalan kohdatessaan Jeesuksen Kristuksen.
Tuomas tunsi Jumalan:
Johannes 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
ekivaari, eikö ole hiukan raskasta olla eri mieltä useimpien helluntailaisten kanssa, jotka uskovat Jeesuksen Jumaluuteen ?
Branhamilaiset ja Jehovan todistajat eivät usko Jeesuksen Jumaluuteen. Oletko saanut vaikutteita heidän opetuksistaan vai miten olet tuollaisiin vieraisiin näkemyksiin päätynyt ?kaikkialla, että Isä yksin on se "totinen Jumala", [Joh.17:3]
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Ef. 4:6
YKSI JUMALA ja KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Joh. 17:26
"Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
1. Joh.5:20 puhuu samasta asiasta kuin edellinen Joh.17: 26 jae; "tuntaksemme sen totisen", siis sekä Jumalasta Isänä että Jeesuksesta Poikana, joka tekee tunnetuksi vain Isän nimeä. Ja NOVUM viittaa "Hän"- persoonapronominilla yhtä hyvin ISÄÄNKIN, JONKA Pojassa olemme, siis "HÄNEN Pojassa", siis HÄN ON totinen JUMALA, JONKA Pojassa OLEMME!
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
"YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Kolminaisuusoppi yrittää vain tehdä epäselväksi ja horjuttaa yhden ja ainoan tosi Jumalan, Isän, Kaikkivaltieutta ja herrojen Herrautta!ekivaari kirjoitti:
kaikkialla, että Isä yksin on se "totinen Jumala", [Joh.17:3]
YKSI JUMALA ja KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Joh. 17:26
"Ja minä olen tehnyt SINUN NIMESI heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
1. Joh.5:20 puhuu samasta asiasta kuin edellinen Joh.17: 26 jae; "tuntaksemme sen totisen", siis sekä Jumalasta Isänä että Jeesuksesta Poikana, joka tekee tunnetuksi vain Isän nimeä. Ja NOVUM viittaa "Hän"- persoonapronominilla yhtä hyvin ISÄÄNKIN, JONKA Pojassa olemme, siis "HÄNEN Pojassa", siis HÄN ON totinen JUMALA, JONKA Pojassa OLEMME!
"YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."
Kolminaisuusoppi yrittää vain tehdä epäselväksi ja horjuttaa yhden ja ainoan tosi Jumalan, Isän, Kaikkivaltieutta ja herrojen Herrautta!herrojen Herra ja kuningasten Kuningas! Ilm.17:14
purje kirjoitti:
herrojen Herra ja kuningasten Kuningas! Ilm.17:14
ajatella Jumalan itsensä ilmoittamalta kannalta:
purje kirjoitti:
"""Kuitenkin Jeesus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas! Ilm.17:14"""
* * * * * * *
1. Kor. 11:3
"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ."
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",
Ef. 1:17
"anoen, että meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",
Mark. 12:36
"Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'."
Vastaapas, purje, käskikö tässä Poika Isää rinnalleen istumaan vai Isäkö käski Poikaa rinnalleen istumaan? Molemmat ovat Herroja, mutta kumpi heistä on "herrojen Herra"?ekivaari kirjoitti:
ajatella Jumalan itsensä ilmoittamalta kannalta:
purje kirjoitti:
"""Kuitenkin Jeesus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas! Ilm.17:14"""
* * * * * * *
1. Kor. 11:3
"Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että JUMALA ON KRISTUKSEN PÄÄ."
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",
Ef. 1:17
"anoen, että meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA KIRKKAUDEN ISÄ, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",
"Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'."
Vastaapas, purje, käskikö tässä Poika Isää rinnalleen istumaan vai Isäkö käski Poikaa rinnalleen istumaan? Molemmat ovat Herroja, mutta kumpi heistä on "herrojen Herra"?Jeesus on Jumalan Karitsa,joka ottaa pois maailman synnin. Joh.1:29. Tämä Karitsa on myös herrojen Herra ja kuningasten Kuningas, kuten edellä kirjoitin. Jumala on Jumala. Hän on yksi eikä hänessä ole mitään riitasointuja, vaan Isä Jumala, Poika Jumala ja Pyhä Henki Jumala muodostavat täydellisen harmonian.
purje kirjoitti:
Jeesus on Jumalan Karitsa,joka ottaa pois maailman synnin. Joh.1:29. Tämä Karitsa on myös herrojen Herra ja kuningasten Kuningas, kuten edellä kirjoitin. Jumala on Jumala. Hän on yksi eikä hänessä ole mitään riitasointuja, vaan Isä Jumala, Poika Jumala ja Pyhä Henki Jumala muodostavat täydellisen harmonian.
tätä herrojen välistä hierarkiaa; Isä ja Poika ovat molemmat Herroja. Laitatko sinä Pojan Isänkin Herraksi, koska sanot Jeesuksen olevan se "herrojenkin Herra"?
Vastaapas, purje, käskikö tässä Poika Isää rinnalleen istumaan vai Isäkö käski Poikaa rinnalleen istumaan? Molemmat ovat Herroja sekä Kuninkaita, mutta kumpi heistä on "herrojen Herra ja kuninkaiden Kuningas"?ekivaari kirjoitti:
tätä herrojen välistä hierarkiaa; Isä ja Poika ovat molemmat Herroja. Laitatko sinä Pojan Isänkin Herraksi, koska sanot Jeesuksen olevan se "herrojenkin Herra"?
Vastaapas, purje, käskikö tässä Poika Isää rinnalleen istumaan vai Isäkö käski Poikaa rinnalleen istumaan? Molemmat ovat Herroja sekä Kuninkaita, mutta kumpi heistä on "herrojen Herra ja kuninkaiden Kuningas"?selittää parhaiten itseään, eikä siinä minun selityksiäni kaivata.
- Faktio (ei-kirj)
Oikeastaan mitä se minulle kuuluu minkälasta harhaoppia helluntailaiset opettavat.
Raamattu opettaa asiasta:
Joh 1 18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.jaetta lukiessa pitää huomioida, että Raamatun käsikirjoitukset NOVUMin mukaan puhuvat tässä jakeessa Isä Jumalasta ja Poika jumalasta, joka on Isän sylissä, joten Isä ei ole pojan sylissä vaan Poika on Isän Jumalan sylissä.
"Jumalaa ei kukaan ole nähnyt milloinkaan, ainoa Poika jumala, Isän sylissä oleva, hän kertoi"
[Joh. 1:18, NOVUM,]
Raamatun mukaan Isä ei ole pojasta vaan poika on Isästä. Isä ei istu pojan sylissä vaan poika istuu Isän sylissä. Jumalan hierarkia ei tarvitse vallankumousta tässä asiassa, kuten kolminaisuusoppi ehdottaa, vaan kun Poika on saanut kaiken kohdalleen asetettua ja käärmeen pään murskattua, luovuttaa hän kaiken Isältä saamansa vallan takaisin Isälle, [1.Kor.15:27,28]- Faktio (ei-kirj)
ekivaari kirjoitti:
jaetta lukiessa pitää huomioida, että Raamatun käsikirjoitukset NOVUMin mukaan puhuvat tässä jakeessa Isä Jumalasta ja Poika jumalasta, joka on Isän sylissä, joten Isä ei ole pojan sylissä vaan Poika on Isän Jumalan sylissä.
"Jumalaa ei kukaan ole nähnyt milloinkaan, ainoa Poika jumala, Isän sylissä oleva, hän kertoi"
[Joh. 1:18, NOVUM,]
Raamatun mukaan Isä ei ole pojasta vaan poika on Isästä. Isä ei istu pojan sylissä vaan poika istuu Isän sylissä. Jumalan hierarkia ei tarvitse vallankumousta tässä asiassa, kuten kolminaisuusoppi ehdottaa, vaan kun Poika on saanut kaiken kohdalleen asetettua ja käärmeen pään murskattua, luovuttaa hän kaiken Isältä saamansa vallan takaisin Isälle, [1.Kor.15:27,28]Kiitos mielipidekirjoituksestasi.
Valitettavasti käyttämäsi Raamatun ulkopuoliset lähteet eivät nyt vakuuttaneet. Novumia ei edes helluntaiteolgit pidä luotettavaan alkutekstiin pohjautuvana. Faktio (ei-kirj) kirjoitti:
Kiitos mielipidekirjoituksestasi.
Valitettavasti käyttämäsi Raamatun ulkopuoliset lähteet eivät nyt vakuuttaneet. Novumia ei edes helluntaiteolgit pidä luotettavaan alkutekstiin pohjautuvana.ei voi pitää luotettavana, silloin joutaa kaikki Uuden Testamentin kirjoitukset roskikseen!
- Faktio (ei-rek)
ekivaari kirjoitti:
ei voi pitää luotettavana, silloin joutaa kaikki Uuden Testamentin kirjoitukset roskikseen!
Jos UT ei tue sinun tulkintaasi, niin ei silloin Raamattua pidä repiä.
Tämän hetken yksi johtavista helluntaiteologeista sanoo sen minkä muutkin ovat jo pitkään tienneet.
"Mitä tulee Novumin "alkukieleen", siinä on käytetty Erasmus Rotterdamilaisen toimittamaa textus receptusta, joka ei nauti asiantuntijoiden täyttä luottamusta nykyisi"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1232603
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562047Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231678- 1291518
- 681283
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3631270Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711190- 891055
- 90959
- 127920