kumppanilta? Tarkoitan siis, että voinko saada alapäähäni herpeksen, jos poikaystävälläni on oireeton huuliherpes ja harrastamme suuseksiä? Jos herpes siis voi tarttua myös oireettomana, niin koskeeko tämä myös huuliherpestä?
Herpes suuseksissä
8
1284
Vastaukset
- on sama
Koska huuli ja genitaaliherpekset on ihan samanlaisia virustauteja, ja voivat tarttua ristiinkin. Ilman testaamista ei voi tietää onko huulessa huuli vai genitaaliherpes, vai alapäässä kumpi. Eikä sillä ole edes merkitystä kumpi se on koska pois se ei lähde ja oireet on samat jne.
Kyllä se tarttuminen on ihan mahdollista, suuri osa tartunnoista saadaan oireettomilta kumppaneilta, koska harvemmin kukaan suuteloo tyyppiä jolla on herpes huulessa, vai mitä? - ja saatkin ehkä joskus
jos itse olisin sun tilanteessa, niin koittaisin kovasti saada sen herpeksen huuleen, niin tällöin sitä ei kovin tod. näk. enää alapäähän saa. kunhan vasta-aineita on ensin muodostunut. Parempi rakkula huulessa, kuin kutina pöksyissä.
- huuleen tartuttuaan
tarttuisi sitten genitaalialuellekin, ja vieläpä helposti=) Tämä mitä kirjoitit EI sitten missään tapauksessa pidä paikkaansa!
"jos itse olisin sun tilanteessa, niin koittaisin kovasti saada sen herpeksen huuleen, niin tällöin sitä ei kovin tod. näk. enää alapäähän saa. kunhan vasta-aineita on ensin muodostunut."....lue enemmän niin luulet vähemmän=)
Älä viitsi ihan julkisella foorumilla jakaa väärää tietoa, joku voi vielä ottaa ja uskoakin. - ...
huuleen tartuttuaan kirjoitti:
tarttuisi sitten genitaalialuellekin, ja vieläpä helposti=) Tämä mitä kirjoitit EI sitten missään tapauksessa pidä paikkaansa!
"jos itse olisin sun tilanteessa, niin koittaisin kovasti saada sen herpeksen huuleen, niin tällöin sitä ei kovin tod. näk. enää alapäähän saa. kunhan vasta-aineita on ensin muodostunut."....lue enemmän niin luulet vähemmän=)
Älä viitsi ihan julkisella foorumilla jakaa väärää tietoa, joku voi vielä ottaa ja uskoakin.Sain poikaystävältäni sukupuoliherpestartunnan juuri suuseksin kautta. Poikaystävällä on huuliherpes, mutta tartunnan saannin aikana se ei ollut aktiivinen, rakkulaa ei siis ollut näkyvissa. Mitenkään ei osattu odottaa, että näin kävisi. Mutta näin kävi ja sen kanssa eletään. :/
- laboraattori
... kirjoitti:
Sain poikaystävältäni sukupuoliherpestartunnan juuri suuseksin kautta. Poikaystävällä on huuliherpes, mutta tartunnan saannin aikana se ei ollut aktiivinen, rakkulaa ei siis ollut näkyvissa. Mitenkään ei osattu odottaa, että näin kävisi. Mutta näin kävi ja sen kanssa eletään. :/
Näin on tapahtunut sinulle nimen omaan siksi että herpes tarttuu
a) aktiivisena aikana (=rakkuloita) tai
b) silloin kun virusta erittyy ihoalueelle (usein oireettomasti)
Sinun tapauksessasi poikaystävälläsi on juuri ollut se vaihe, jolloin virusta erittyy ihoalueelle. Sen jälkeen voi tulla rakkula tai sitten ei. Riippuu luonnon laista ;) - itellesi älykääpiö
huuleen tartuttuaan kirjoitti:
Älä viitsi ihan julkisella foorumilla jakaa väärää tietoa, joku voi vielä ottaa ja uskoakin.Huuliherpes on yli 90% todennäköisyydellä virustyyppiä HSV1. Mikäli alun perin herpesvirusta kantamaton kumppani saa tartunnan oraalialueelle, ja elimistö ehtii muodostaa vasta-aineita, on henkilö tämän jälkeen hyvin vastustuskykyinen samaa virustyyppiä vastaan. Toki herpes kakkosen, joka on genitaalialueella yleisempi herpestyyppi, voi tarttua tämänkin jälkeen genitaalialueelle.
On toki mahdollista että heti tartunnan sattuessa henkilö saa herpeksen samalla kertaa huuleen ja alapäähän, voi jopa onnistua itse sen siirtämään itsellään toisesta paikasta toiseen, MUTTA lähes yksinomaan ensitartunnan yhteydessä - ei jälkeenpäin. On myös huomioitava että vasta-aineiden muodostuminen on yksilöllistä, voi joillakin kestää kuukausiakin.
Tarttumattomuutta en tietenkään voi luvata, mutta EPÄTODENNÄKÖISTÄ se on. Olen sen verran monta sataa ketjua lukenut medhelp.orgista ja muualta, että eiköhän nämä perusasiat ole hallussa. Pysyn sanojeni takana. Jos kumppanillani olisi huuliherpes, haluaisin sen itsekin huuleeni, sillä parempi kutina huulessa kuin kullissa. Tämä siitäkin huolimatta että HSV1 oireilee genitaalialueella keskimäärin harvemmin kuin suussa.
- mitä tänne kirjotellaan
Huuliherpes=herpes simplex tyyppi 1 löytyy yli 90 prosentilta ihmisistä! Todennäköisesti siis kannat sitä oireettomana itsekin.
Genitaaliherpes=herpes simplex tyyppi 2 on sekin 20-25prosentilla aikuisväestöstä.
Molemmat tyypit tarttuvat ristiin, tyyppi 1 on yleensä saatu jo lapsena ja lievempi. vrt. vesirokko.
Molemmat pysyvät elimistössä hamaan hautaan asti, piiloutuneena hermoganglioon kohdassa, johon ensitartunta on saatu, siis vaikka sormessa, ihan missä vaan.
Voi tarttua myös silmään ja aiheuttaa vaikka sokeutta, muttei kyllä tartu uudelleen kun sen kerran on saanut... niin ja oireettomaltakin VOI tartunnan saada, muttei ole todennäköistä.
Myöhemmin herpes saattaa lähteä myös vaeltamaan, usein lähteekin. 80%:lla herpeksen oireellisena saaneista se myös uusii, mutta tavallista on sekin, että myöhemmin se jää jopa kokonaan oireettomaksi.
Hyvin todennäköistä on myös se, että oireet ovat epämääräisiä, tai niitä ei koskaan ole, jolloin tartunta jää toteamatta...
Itselläni tuo tyyppi 2 on, lähti myös vaeltamaan oikeasta häpyhuulesta limakalvon kautta vasemmalle. EI TODELLAKAAN VOI ITSELTÄ TARTTUA MUUALLE OMAAN KEHOON. piste.
Googleta äläkä kuuntele näitä tahvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740