MINÄ USKON!

puusilima_

kaikkiin mahdollisiin jumaliin ja "taru" olentoihin.
kannattaa kaikkien alkaa uskoa ihan kaikkiin jumaliin. niitä on niin paljon ja ei tekeminen ja rituaalit lopu kesken. uskon kaikkiin ihan vain varmuudenvuoksi. eihän siitä haittaakaan ole.
tehkää kaikki samoin ja pelastus on 101% varmaa.

olenko teistateist?

21

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilima_

samalla olen myös ateisti joka kieltää kaiken, että voin miellyttää myös kieltäjä jumalaa.

olenko teistateist?

• Kössönöm

nimilappujen liimaaja, kuten jotkut tällä palstalla ovat. Kai se on joillekin tärkeää, että saavat "merkittyä" jonkun. Sinä olet sinä, eikö se riitä?

• kahta Jumalaa samanaikaisesti.

• Dresden
        aksu521 kirjoitti:

kahta Jumalaa samanaikaisesti.

Palvottehan te kristitytkin kolmea samanaikaisesti.

• Kössönöm
        aksu521 kirjoitti:

kahta Jumalaa samanaikaisesti.

palvoa ainuttakaan henkiolentoa? Ei sinulla niistä mitään näyttöä ole.

• my90

mitä paskaa...

• puusilima_

mielestäsi paskaa?

• Kössönöm
        puusilima_ kirjoitti:

mielestäsi paskaa?

samanlainen ongelma, kuin minulla saviksen kanssa? Kun ei ymmärrä, niin voi heitellä tuollaista. Ehkä minunkin pitäisi parantaa tapani.

• puusilima_
        Kössönöm kirjoitti:

samanlainen ongelma, kuin minulla saviksen kanssa? Kun ei ymmärrä, niin voi heitellä tuollaista. Ehkä minunkin pitäisi parantaa tapani.

en minä nyt kovin älykkäitä vastauksia odottanutkaan jo valmiiksi älyttömään juttuun ;)

• my90
        puusilima_ kirjoitti:

mielestäsi paskaa?

mä kun en usko mihinkään mitä ei oo olemassa. En mihinkään jumalaan enkä muuhunkaan olentoon minkä ihminen on luonut mielikuvituksellaan...

• ujonpuoleinen
        my90 kirjoitti:

mä kun en usko mihinkään mitä ei oo olemassa. En mihinkään jumalaan enkä muuhunkaan olentoon minkä ihminen on luonut mielikuvituksellaan...

No, ainakin sinä olet olemassa ja minä ja monet ihmiset, joita voit päivittäin nähdä, joiden kanssa keskustella, harrastaa, opiskella.
        Vaikutat lohduttomalta. Etsitkö tältä palstalta kaltaisiasi? Ehkä löydät, ehkä et. Olet vielä niin nuorikin. Onhan sinulla toki ystäviä, sitä toivon ja muutenkin iloista nuoruutta!

• my90
        ujonpuoleinen kirjoitti:

No, ainakin sinä olet olemassa ja minä ja monet ihmiset, joita voit päivittäin nähdä, joiden kanssa keskustella, harrastaa, opiskella.
        Vaikutat lohduttomalta. Etsitkö tältä palstalta kaltaisiasi? Ehkä löydät, ehkä et. Olet vielä niin nuorikin. Onhan sinulla toki ystäviä, sitä toivon ja muutenkin iloista nuoruutta!

että oon lohduton. Tiedän ihan liikaa asioita ja tajuan aivan liikaa nyky maailmasta. En etsi täältä ketään. Satuin vaan huomaamaan viestin ja kommentoin. Siitä tää kaikki alkoi...

• Dresden

No niinhän sitä pitääkin, koska eivät kaikki tämän maailman teistit voi olla väärässä, eihän? Toisaalta ateistejakin on melko paljon, joten kannattaa varmuudenvuoksi kuulua myös heidän leiriinsä.

Kehität kunnollisen jakomielitaudin, niin eiköhän onnistu. Pari sivupersoonaasi voisivat keksiä ihan oman jumalan, jotta saadaan mahdollisuudet vielä vähän paremmiksi.

Ja nyt, mikä on siis määritelmäsi? Minkälaisen polttomerkin poltan otsaasi?

Olet siis... Atepanmonoteisti

• Nimetön

Terkkuja puusilmälle, kiva kun joku täällä ajattelee..

Mutta tuosta on ollut joskus aikaisemminkin juttua, muistaakseni joskus 1600-luvulla

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pascalin_vaaka

HattiWatti

• Nimetön

Ajatus lähti laukkaamaan kuten ravihevonen (onko kristinuskon jumala SE musta hevonen ??).

Tuossa veikkaa kaikkia hevosia voittajaksi ajatuksesssa on yksi ongelmia. Hevosia on satoja samannäköisiä hevosia ja kaikki sanovat että minä voitan, jos veikkaat muita, tulet häviämään rahasi.

Josta tulee mieleeni että millainen jumala sanoo että minä olen herra sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia ??

Itsepäinen, itsekäs, vallassa väkisin roikkuva ja toisista piittaamaton, kilpailua hyljeksivä jumala. Ei oikein kuulosta kaikkivaltiaan puheilta.

Jos itse loisin jotain niin suurta ja mahtavaa kuin maailmankaikkeuden, ja sitten tulisi joku joka loisi paljon paremman maailmankaikkeuden -minä ainakin suosiolla antaisin johtajan pallini hänelle ja sanoisin että sinä olet parempi luoja, ole hyvä ja siirry valtaan. Ehkä hän pelkää kilpailua eikä olekkaan kaikkivaltias ?

HattiWatti

• puusilim,a_
        Nimetön kirjoitti:

Ajatus lähti laukkaamaan kuten ravihevonen (onko kristinuskon jumala SE musta hevonen ??).

Tuossa veikkaa kaikkia hevosia voittajaksi ajatuksesssa on yksi ongelmia. Hevosia on satoja samannäköisiä hevosia ja kaikki sanovat että minä voitan, jos veikkaat muita, tulet häviämään rahasi.

Josta tulee mieleeni että millainen jumala sanoo että minä olen herra sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia ??

Itsepäinen, itsekäs, vallassa väkisin roikkuva ja toisista piittaamaton, kilpailua hyljeksivä jumala. Ei oikein kuulosta kaikkivaltiaan puheilta.

Jos itse loisin jotain niin suurta ja mahtavaa kuin maailmankaikkeuden, ja sitten tulisi joku joka loisi paljon paremman maailmankaikkeuden -minä ainakin suosiolla antaisin johtajan pallini hänelle ja sanoisin että sinä olet parempi luoja, ole hyvä ja siirry valtaan. Ehkä hän pelkää kilpailua eikä olekkaan kaikkivaltias ?

HattiWatti

asian voi nähdä. eikait se kaikkivaltias vain ole kateellinen muille? tässä on taas mietteet laukanneet hurjasti :D viime aikoina ja tuossa äsken mietin että eikös sillä "jumalalla" (kristinuskon) ollut taivaallinen sotajoukko tms.? korjatkaa jos olen väärässä. mihin hittoon se tarvis sotajoukkoja jos ei ole muitakuin jumala? hmm ja hmm.. ei taidakaan olla ainoa kun pitää varustautua.

• Nimetön
        puusilim,a_ kirjoitti:

asian voi nähdä. eikait se kaikkivaltias vain ole kateellinen muille? tässä on taas mietteet laukanneet hurjasti :D viime aikoina ja tuossa äsken mietin että eikös sillä "jumalalla" (kristinuskon) ollut taivaallinen sotajoukko tms.? korjatkaa jos olen väärässä. mihin hittoon se tarvis sotajoukkoja jos ei ole muitakuin jumala? hmm ja hmm.. ei taidakaan olla ainoa kun pitää varustautua.

Heh, taivaallinen sotajoukko ? Kuulostaapa somalta, mutta niinhän se rakastava jumala muutenkin on. Jokaisella rakastavalla jumalalla pitää varmuuden vuoksi olla plakkarissa taivaalllinen sotajoukko. Jos vaikka rakkaus loppuu kesken ?

• puusilima_
        Nimetön kirjoitti:

Heh, taivaallinen sotajoukko ? Kuulostaapa somalta, mutta niinhän se rakastava jumala muutenkin on. Jokaisella rakastavalla jumalalla pitää varmuuden vuoksi olla plakkarissa taivaalllinen sotajoukko. Jos vaikka rakkaus loppuu kesken ?

tää sottajoukko tappeli ennen maailmank. luontia?
        jaa enpäs nyt tiedäkään että monellako jumalalla mokomia sotilaita onkaan. ja mihin tämä kaikkivoipuus tarvii sotilaita kun voi sormia(???)napsauttamalla tuhota vastustajansa?

• ujonpuoleinen
        Nimetön kirjoitti:

HattiWatti

Täällähän sinä toimit sanojesi voimalla kuin itse olisit maailmamme luonut ja vielä sitä ylläpidätkin.
        Ihan nimettömänä, kuten ne hevosesikin. Et tullut yhtään lähemmäksi, alemmaksi, ihmisen luo. Siellä seisot, veikkauskoppisi ääressä ja veikkailet SITÄ mustaa hevostasi.

Tuollaisella mielellä ei voi muuta tehdäkään kuin laukata, laukata, laukata! Kiirehtiä itseään pakoon, sanojaan pakoon, pelko kantapäillään, että nimeni ehkä sittenkin tietää JOKU.
        Viimeisintä kappaletta, siinä intoiluasi antamisesta jollekin toiselle, en usko. Ei tuolla kiireellä, hellittämättömyydellä ja nimettömyydellä.

Jää miettimään niitä hevosiasi, se voikin olla kaikista tärkeintä sinulle. Ainakin tänään, huomenissa joku muu asia.

• Nimetön
        puusilima_ kirjoitti:

tää sottajoukko tappeli ennen maailmank. luontia?
        jaa enpäs nyt tiedäkään että monellako jumalalla mokomia sotilaita onkaan. ja mihin tämä kaikkivoipuus tarvii sotilaita kun voi sormia(???)napsauttamalla tuhota vastustajansa?

Hmmm? Elvistelevä jumala ?

Pidä Puusilmä lippu korkealla!

HW

• Nimetön
        ujonpuoleinen kirjoitti:

Täällähän sinä toimit sanojesi voimalla kuin itse olisit maailmamme luonut ja vielä sitä ylläpidätkin.
        Ihan nimettömänä, kuten ne hevosesikin. Et tullut yhtään lähemmäksi, alemmaksi, ihmisen luo. Siellä seisot, veikkauskoppisi ääressä ja veikkailet SITÄ mustaa hevostasi.

Tuollaisella mielellä ei voi muuta tehdäkään kuin laukata, laukata, laukata! Kiirehtiä itseään pakoon, sanojaan pakoon, pelko kantapäillään, että nimeni ehkä sittenkin tietää JOKU.
        Viimeisintä kappaletta, siinä intoiluasi antamisesta jollekin toiselle, en usko. Ei tuolla kiireellä, hellittämättömyydellä ja nimettömyydellä.

Jää miettimään niitä hevosiasi, se voikin olla kaikista tärkeintä sinulle. Ainakin tänään, huomenissa joku muu asia.

Oh, unohinko nimimerkkini ? Anteeksi, olen vain ihminen. Nimeni on Hattiwatti.

Aika agressiivista tekstiä sinulta.

Mielestäni en ole mellastanut vaan meditoinut.
        Ja jos luet tekstini uudestaan, huomaat että kyse oli mietelmästä jossa halusin tutkia ko. tapausta jos itse olisin jumalan kengissä. Älä vaan väitä että jumalasi siitäkin suuttuisi ??

Kirjoituksessasi oli (ainakin) yksi kohta mitä en ymmärtänyt laisinkaan:

"Viimeisintä kappaletta, siinä intoiluasi antamisesta jollekin toiselle, en usko. Ei tuolla kiireellä, hellittämättömyydellä ja nimettömyydellä. "

Kirjoituksestasi palaa inho ja viha, sinun pitäisi useammin päästää nuo tunteet ulos itsestäsi, olisit sinäkin iloisemmalla mielellä. Tai ehkä uskontosi ahdistaa sinua jatkuvasti, mene ja tiedä ?! Taisin kirjoituksellani osua arkaan paikkaan, koska näen ärtyisynydeestäsi että pelkäät että onko jumalasi sittenkään kaikkivaltias, ja että onko häntä edes olemassa ..?? Turha yrittää edes väittää muuta, se epäilys kalvaa mieltäsi kuin kiivas liekki. Onneksi olkoon, ehkä se vielä johtaa johonkin..

Ps. olen lopettanut veikkaamisen ja myin hevoseni pois. Olen huomattavasti onnellisempi kävellessäni omilla jaloillani.

Heveoset-on HattiWatti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3488
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      72
      3231
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      50
      2766
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      54
      2588
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      89
      2407
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      31
      1317
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1207
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1188
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      337
      1063
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      956
    Aihe