Autossa vähän sähkökatkoksia, pystyykö millään testaamaan on puola ehjä? Näyttääkö esim. ajoituslampun valo sen? Pitäisikö palaa koko ajan?
Puola rikki?
13
31963
Vastaukset
- helppo testi
Jos puola on rikki niin auto ei käy lainkaan. Aika helppo testata kun kipinää ei tule.
Jos kone käy epätasaisesti ja kipinöitä jää väliin, kannattaa testaus ja vaihto aloittaa katsomalla kaikki puolalle tulevat kontaktit ja puhdistamalla ne.
Myös puolalta jakajalle lähtevä johto kannattaa tarkistaa. Yhdessä autossani tuo kontakti oli löysä hatun sisällä ja tärinän vaikutuksesta kipinä pätki mystisesti.
Muutenkin tarkistus ja vaihto aloitetaan tulpista ja tulpanjohtimista sekä virranjakajan kannesta ja sisuskaluista jos sellaisia on. Nuo ovat selvästi kuluvia osia toisin kuin puola joka yleensä kestää auton iän.- urpo-08
ja tulpat johdot vaihdettu sekä virranjakaja. Puolaan saakka näyttäis tulevan tasainen kipinä ja siit eteenpäin pätkii......
- mekaanikko
urpo-08 kirjoitti:
ja tulpat johdot vaihdettu sekä virranjakaja. Puolaan saakka näyttäis tulevan tasainen kipinä ja siit eteenpäin pätkii......
kyseessä on kärjetön sytytys niin vika voi olla monuulissa eli sytytysyksikössä.
- diplinssi
urpo-08 kirjoitti:
ja tulpat johdot vaihdettu sekä virranjakaja. Puolaan saakka näyttäis tulevan tasainen kipinä ja siit eteenpäin pätkii......
puolaan saakka tulee tasainen kipinä?
Jos puola antaa tulpalle kunnon kipinän, kun yhdistät tulpan johdolla suoraan puolasta ilman virranjakajaa, niin vikahan on puolan jälkeen eli korkeajännitejohtimissa tai virranjakajan kansi halki (naarmukin voi johtaa kostealla kelillä virran maahan) tai kannen liittimissä tai pyörijä huono.
Jos puolassa iskee kipinää puolan pintaa pitkin korkeajänniteliittimestä maahan (näkyy pimeässä hyvin), niin silloin on joku korkeajännitejohdin poikki (ei pääse tulppaan, niin etsii toisen tien). - yks pimeenä
4kpl puolia, joten voi ainakin yks olla pelistä pois ,autossa vain vähän käyntihäiriöö.
Ainakin vw:llä käytössä kai muissakin.? - kahdessa autossa ollut
yks pimeenä kirjoitti:
4kpl puolia, joten voi ainakin yks olla pelistä pois ,autossa vain vähän käyntihäiriöö.
Ainakin vw:llä käytössä kai muissakin.?Alkuperäinen kysyjä ei puhunut mitään suorasytytyksestä mutta tässäkään tapauksessa yhden puolan hajoaminen ei aiheuta "vähän käyntihäiriötä"
Kone tärisee, veto on poissa ja kojelautaan syttyy kirkas moottorin vikavalo.
Jossain tapauksessa auto taitaa pysähtyä siihen mutta kaksi autoa olen saanut nilkutettua huoltoon kolmella pytyllä yhde puolan hajottua. Ei taida tosin tehdä hyvää katalysaattorille... - sitroen.
kirjoitti: "...tulpanjohtimista sekä virranjakajan kannesta ja sisuskaluista jos sellaisia on. Nuo ovat selvästi kuluvia osia..."
Kuinkas pian tuollaiset pitäisi uusia, kun kuulemma kuluvat? Minulla kun on 19 v uudessa ja 330 tuhatta ajetussa pienessä "Ranskan Rapeassa" vielä alkuperäiset. Eikä merkkiäkään vikaantumisesta, päästöarvotkin läpäisee suurella marginaalilla. Kulutus tien päällä kesällä luokkaa 4,7 ja talvella jopa 6,2 litraa satasella. - mekaanikko
diplinssi kirjoitti:
puolaan saakka tulee tasainen kipinä?
Jos puola antaa tulpalle kunnon kipinän, kun yhdistät tulpan johdolla suoraan puolasta ilman virranjakajaa, niin vikahan on puolan jälkeen eli korkeajännitejohtimissa tai virranjakajan kansi halki (naarmukin voi johtaa kostealla kelillä virran maahan) tai kannen liittimissä tai pyörijä huono.
Jos puolassa iskee kipinää puolan pintaa pitkin korkeajänniteliittimestä maahan (näkyy pimeässä hyvin), niin silloin on joku korkeajännitejohdin poikki (ei pääse tulppaan, niin etsii toisen tien).ei kerro sinulle onko sytytysyksikössä vikaa, sytytysyksikkö pitää testata testerillä joka testaa yksikön toiminnan kaikilla kierros alueilla. SYTYTYSYKSIKKÖ VOI TOIMIA TIETYILLÄ KIERROKSILLA (MOOTTORIN) NORMAALISTI, ESIM 0-1200KIER/MIN JONKA JÄLKEEN KIPINÄN TULO ALKAA HIIPUMAAN!!!!!! JOS ET USKO MENE VAIKKA KYSYMÄÄN ESIM. AUTOSÄHKÖASENTAJALTA BOSCH SERVISESTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- tarpeetonpaska
kahdessa autossa ollut kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä ei puhunut mitään suorasytytyksestä mutta tässäkään tapauksessa yhden puolan hajoaminen ei aiheuta "vähän käyntihäiriötä"
Kone tärisee, veto on poissa ja kojelautaan syttyy kirkas moottorin vikavalo.
Jossain tapauksessa auto taitaa pysähtyä siihen mutta kaksi autoa olen saanut nilkutettua huoltoon kolmella pytyllä yhde puolan hajottua. Ei taida tosin tehdä hyvää katalysaattorille...Suorasytytys on nykyajan hapatusta ja tarpeetonta elektroniikkaa millä ei tee mitään. kyllä perinteinen kärjellinen jakajasytytys olisi parempi ja toimintavarmempi. ei tarvitsisi ihmetelä mitään koneen tärinää ja keltaisia vikavaloja.
- Anonyymi
tarpeetonpaska kirjoitti:
Suorasytytys on nykyajan hapatusta ja tarpeetonta elektroniikkaa millä ei tee mitään. kyllä perinteinen kärjellinen jakajasytytys olisi parempi ja toimintavarmempi. ei tarvitsisi ihmetelä mitään koneen tärinää ja keltaisia vikavaloja.
Puhuu köyhä kommari jolla ei ole varaa 2000-luvun autoon.
- Anonyymi
kahdessa autossa ollut kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä ei puhunut mitään suorasytytyksestä mutta tässäkään tapauksessa yhden puolan hajoaminen ei aiheuta "vähän käyntihäiriötä"
Kone tärisee, veto on poissa ja kojelautaan syttyy kirkas moottorin vikavalo.
Jossain tapauksessa auto taitaa pysähtyä siihen mutta kaksi autoa olen saanut nilkutettua huoltoon kolmella pytyllä yhde puolan hajottua. Ei taida tosin tehdä hyvää katalysaattorille...Oma auto kyllä käynnistyy ja kulkee kolmellakin, tosin tahmeasti eikä varmaan ole suotavaa turhia ajoja ajella. Kiihtyy huonosti enkä itse raaski yli 60 mennä, mutta rauhallista kaupunkiajoa tuntuisi kestävän sen verran että korjaamolle pääsee.
Mutta, itse kysyisin onko täällä kenelläkään ideaa mikä taustasyynä voisi olla kun puola menee rikki 2-3kk välein? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuu köyhä kommari jolla ei ole varaa 2000-luvun autoon.
noin minäkin ajattelen vaikken olekkaan kommari ,huoltaminen paljon helpompaa
- lagge
puola oli rikki vastukset ok mutta ei toimi,uusi vaihtamalla vikakatosi heti,piti tosin yksitellen koittaa vaihtaaja koittaa vika löytyi 2 sylinteristä ,nyt pelaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833