Autossa vähän sähkökatkoksia, pystyykö millään testaamaan on puola ehjä? Näyttääkö esim. ajoituslampun valo sen? Pitäisikö palaa koko ajan?
Puola rikki?
14
34925
Vastaukset
- helppo testi
Jos puola on rikki niin auto ei käy lainkaan. Aika helppo testata kun kipinää ei tule.
Jos kone käy epätasaisesti ja kipinöitä jää väliin, kannattaa testaus ja vaihto aloittaa katsomalla kaikki puolalle tulevat kontaktit ja puhdistamalla ne.
Myös puolalta jakajalle lähtevä johto kannattaa tarkistaa. Yhdessä autossani tuo kontakti oli löysä hatun sisällä ja tärinän vaikutuksesta kipinä pätki mystisesti.
Muutenkin tarkistus ja vaihto aloitetaan tulpista ja tulpanjohtimista sekä virranjakajan kannesta ja sisuskaluista jos sellaisia on. Nuo ovat selvästi kuluvia osia toisin kuin puola joka yleensä kestää auton iän.- urpo-08
ja tulpat johdot vaihdettu sekä virranjakaja. Puolaan saakka näyttäis tulevan tasainen kipinä ja siit eteenpäin pätkii......
- mekaanikko
urpo-08 kirjoitti:
ja tulpat johdot vaihdettu sekä virranjakaja. Puolaan saakka näyttäis tulevan tasainen kipinä ja siit eteenpäin pätkii......
kyseessä on kärjetön sytytys niin vika voi olla monuulissa eli sytytysyksikössä.
- diplinssi
urpo-08 kirjoitti:
ja tulpat johdot vaihdettu sekä virranjakaja. Puolaan saakka näyttäis tulevan tasainen kipinä ja siit eteenpäin pätkii......
puolaan saakka tulee tasainen kipinä?
Jos puola antaa tulpalle kunnon kipinän, kun yhdistät tulpan johdolla suoraan puolasta ilman virranjakajaa, niin vikahan on puolan jälkeen eli korkeajännitejohtimissa tai virranjakajan kansi halki (naarmukin voi johtaa kostealla kelillä virran maahan) tai kannen liittimissä tai pyörijä huono.
Jos puolassa iskee kipinää puolan pintaa pitkin korkeajänniteliittimestä maahan (näkyy pimeässä hyvin), niin silloin on joku korkeajännitejohdin poikki (ei pääse tulppaan, niin etsii toisen tien). - yks pimeenä
4kpl puolia, joten voi ainakin yks olla pelistä pois ,autossa vain vähän käyntihäiriöö.
Ainakin vw:llä käytössä kai muissakin.? - kahdessa autossa ollut
yks pimeenä kirjoitti:
4kpl puolia, joten voi ainakin yks olla pelistä pois ,autossa vain vähän käyntihäiriöö.
Ainakin vw:llä käytössä kai muissakin.?Alkuperäinen kysyjä ei puhunut mitään suorasytytyksestä mutta tässäkään tapauksessa yhden puolan hajoaminen ei aiheuta "vähän käyntihäiriötä"
Kone tärisee, veto on poissa ja kojelautaan syttyy kirkas moottorin vikavalo.
Jossain tapauksessa auto taitaa pysähtyä siihen mutta kaksi autoa olen saanut nilkutettua huoltoon kolmella pytyllä yhde puolan hajottua. Ei taida tosin tehdä hyvää katalysaattorille... - sitroen.
kirjoitti: "...tulpanjohtimista sekä virranjakajan kannesta ja sisuskaluista jos sellaisia on. Nuo ovat selvästi kuluvia osia..."
Kuinkas pian tuollaiset pitäisi uusia, kun kuulemma kuluvat? Minulla kun on 19 v uudessa ja 330 tuhatta ajetussa pienessä "Ranskan Rapeassa" vielä alkuperäiset. Eikä merkkiäkään vikaantumisesta, päästöarvotkin läpäisee suurella marginaalilla. Kulutus tien päällä kesällä luokkaa 4,7 ja talvella jopa 6,2 litraa satasella. - mekaanikko
diplinssi kirjoitti:
puolaan saakka tulee tasainen kipinä?
Jos puola antaa tulpalle kunnon kipinän, kun yhdistät tulpan johdolla suoraan puolasta ilman virranjakajaa, niin vikahan on puolan jälkeen eli korkeajännitejohtimissa tai virranjakajan kansi halki (naarmukin voi johtaa kostealla kelillä virran maahan) tai kannen liittimissä tai pyörijä huono.
Jos puolassa iskee kipinää puolan pintaa pitkin korkeajänniteliittimestä maahan (näkyy pimeässä hyvin), niin silloin on joku korkeajännitejohdin poikki (ei pääse tulppaan, niin etsii toisen tien).ei kerro sinulle onko sytytysyksikössä vikaa, sytytysyksikkö pitää testata testerillä joka testaa yksikön toiminnan kaikilla kierros alueilla. SYTYTYSYKSIKKÖ VOI TOIMIA TIETYILLÄ KIERROKSILLA (MOOTTORIN) NORMAALISTI, ESIM 0-1200KIER/MIN JONKA JÄLKEEN KIPINÄN TULO ALKAA HIIPUMAAN!!!!!! JOS ET USKO MENE VAIKKA KYSYMÄÄN ESIM. AUTOSÄHKÖASENTAJALTA BOSCH SERVISESTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- tarpeetonpaska
kahdessa autossa ollut kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä ei puhunut mitään suorasytytyksestä mutta tässäkään tapauksessa yhden puolan hajoaminen ei aiheuta "vähän käyntihäiriötä"
Kone tärisee, veto on poissa ja kojelautaan syttyy kirkas moottorin vikavalo.
Jossain tapauksessa auto taitaa pysähtyä siihen mutta kaksi autoa olen saanut nilkutettua huoltoon kolmella pytyllä yhde puolan hajottua. Ei taida tosin tehdä hyvää katalysaattorille...Suorasytytys on nykyajan hapatusta ja tarpeetonta elektroniikkaa millä ei tee mitään. kyllä perinteinen kärjellinen jakajasytytys olisi parempi ja toimintavarmempi. ei tarvitsisi ihmetelä mitään koneen tärinää ja keltaisia vikavaloja.
- Anonyymi
tarpeetonpaska kirjoitti:
Suorasytytys on nykyajan hapatusta ja tarpeetonta elektroniikkaa millä ei tee mitään. kyllä perinteinen kärjellinen jakajasytytys olisi parempi ja toimintavarmempi. ei tarvitsisi ihmetelä mitään koneen tärinää ja keltaisia vikavaloja.
Puhuu köyhä kommari jolla ei ole varaa 2000-luvun autoon.
- Anonyymi
kahdessa autossa ollut kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä ei puhunut mitään suorasytytyksestä mutta tässäkään tapauksessa yhden puolan hajoaminen ei aiheuta "vähän käyntihäiriötä"
Kone tärisee, veto on poissa ja kojelautaan syttyy kirkas moottorin vikavalo.
Jossain tapauksessa auto taitaa pysähtyä siihen mutta kaksi autoa olen saanut nilkutettua huoltoon kolmella pytyllä yhde puolan hajottua. Ei taida tosin tehdä hyvää katalysaattorille...Oma auto kyllä käynnistyy ja kulkee kolmellakin, tosin tahmeasti eikä varmaan ole suotavaa turhia ajoja ajella. Kiihtyy huonosti enkä itse raaski yli 60 mennä, mutta rauhallista kaupunkiajoa tuntuisi kestävän sen verran että korjaamolle pääsee.
Mutta, itse kysyisin onko täällä kenelläkään ideaa mikä taustasyynä voisi olla kun puola menee rikki 2-3kk välein? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuu köyhä kommari jolla ei ole varaa 2000-luvun autoon.
noin minäkin ajattelen vaikken olekkaan kommari ,huoltaminen paljon helpompaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noin minäkin ajattelen vaikken olekkaan kommari ,huoltaminen paljon helpompaa
Luvin tuossa mulla on Opel Meriva osti viime kesän ja siihen ilmestyi syy kasetti puolla 3 pytty pimiän puola rikki syksyllä viime vuonna ja nytten tämän vuoden huhtikuu viikko sitte sama vika 4pytty samoin kuten puola rikki tulppa märkä puolla kasettia otellaan olen miettinyt tuota mikä saa aikaansa onko suoja kannen vika vain korkea kuumuus voi olla syy täytyy kokeilla kesä kumus ja antaa käytä hän aikaa paikallaan että auttaako tuo
- lagge
puola oli rikki vastukset ok mutta ei toimi,uusi vaihtamalla vikakatosi heti,piti tosin yksitellen koittaa vaihtaaja koittaa vika löytyi 2 sylinteristä ,nyt pelaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k764058- 1053574
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah833383Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382809- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130