Miksi verkostomarkkinointia vihataan?

Marketing Tool

Minua on aina hämmästyttänyt se, miten jotkut voivat suuttua verkostomarkkinoijiin ja verkostomarkkinointiin alana. Osa ihmisistä jopa vihaa verkostomarkkinointia ja se on peräti kummallista. Onhan sentään kysymys pelkästään tavaroiden jakelutavasta.
Yritän seuraavassa hiukan katsoa verhon taakse, miksi saamme toisinaan kuraa niskaamme.
Jonkun mielestä se i ole jäänyt ihan kuraankaan.

Lähdetään tästä: On olemassa ihmisiä, jotka eivät viitsi, halua tai jaksa ottaa selvää asioista jotka ovat heille uusia. Jotkut näistä ihmisistä peräti pelkäävät tai vierastavat uusia asioita.
Tällaisilla ihmisillä pyrkii olemaan tapana luokitella asioita ”meidän” jutuiksemme ja ”niitten” jutuiksi. Nämä ihmiset saattavat olla silti sivistyneitä, älykkäitä ja menestyneitäkin.
Voitaisiin vaikka käyttää sanaa fundamentalisti. Tällaisen ihmisen maailma järkkyi silloin, kun juna keksittiin. Tai lentokone, radio, puhelin, auto. Valokuvaankaan ei menty vaikka siippa aneli.

Sitten on tietysti joukko ihmisiä, joita ei vaivaa sen enempää sivistys, äly kuin menestyskään. He ovat oma lukunsa, mutta kumma kyllä nämäkin kuuluvat tähän ryhmään, koska he eivät osaa tai viitsi ja siksi välttävät kaikkea uutta ja tuntematonta.

Näin siis johdateltiin asia siihen, että uutta ja tuntematonta on aina vieroksuttu ja jopa vihattu.

Mutta että tuotteiden jakelutapaa alkaa vihata, tulee tapahtua jotakin sellaista, joka saa vihan esille. Mitä sellainen tapahtuma voisi olla
Sekö, kun myyjä tarjoaa tuotteitaan? Ei, se ei voi eikä saa olla vihan syy, sillä myyjähän tekee vain työtään… Mutta monethan vihaavat juuri siksi puhelinmyyjiä. Hyvä luoja, tunnen monia jotka kiusaavat puhelinmyyjiä törkein sanoin. Heitä en voi kovin kunnioittaa, sillä sivistyneen ihmisen täytyy osata olla vastaamatta silloin, kun on vaikkapa häissä. Mutta jos vastaa, on oltava sivistystä tarpeeksi sanoakseen vaikkapa ”voi, minä en juuri nyt halua tarjoustasi, kiitos ja kuulemiin”.
Mitä se maksaa?

Niin, en oikein pitäisi syynä tätäkään, joten voisiko syynä olla se, että naapuri tavoittelee vihreätä oksaa? Voi olla, sillä sehän on tuttu juttu, että kateus on kiva leikki ja sitä leikkivät vain toiset, en minä. Kun äitini meni aikoinaan torille myymään puutarhansa satoa, oli siellä myös paljon naapuruston muita muijia. Mikään siellä ei kuulemma ollut niin tärkeätä kuin toisen liiketoimien torpedointi. Siitä aidosti nautittiin.
Kuitenkaan, ei se, että joku etsii itselleen lisäansiomahdollisuutta, voi olla syy vihata tätä tai tämän yhtiötä saati tuotteita.

Onko kyse ehkä siitä, että verkostomarkkinointi on huijausta. Se saattaa tulla kyseeseen.
Tosin markkinoilla ja toreilla on aina ollut hevoskauppiaat, helppoheikit, lestinheittäjät ja korttihuijarit, joiden kaikkien palveluksia on aina haluttu ja toivottu.
Nykyisin tiedämme että autokauppiaat ja kiinteistönvälittäjät huijaavat, kodinkonemyyjistä puhumattakaan, mutta eihän heitä kukaan vihaa? Verkostomarkkinoija sen sijaan on aito huijari, vaikka en sellaista ole koskaan tavannutkaan.
Mistä sitten tiedän tämän?

Olen kuullut naapurilta että hänen tuttavansa lähti verkostomarkkinointiin. Miten outo työn nimi.
Tuttava oli tilannut tuotteita pakettiautollisen ja sitten ne jäivät myymättä ja häntähän siis oli huijattu, eihän se muuten olisi mahdollista.
Tässä ehkä se perimmäinen syy: Ihmiset ovat sitä mieltä että verkostomarkkinoinnissa huijataan ja sitä tapahtuu, koska aina joku jää tuotteidensa kanssa yksin istumaan ja niitä on lattiasta kattoon, pesuhuone pullollaan. Ymmärrän.
Mutta sitä en ymmärrä, että tällaista tapahtuu. Verkostomarkkinointiyhtiöt myyvät tuotteitaan heille, jotka aloittavat jälleenmyyjinä. Nämä jälleenmyyjät saavat tuotteet alennuksella ja se alennus tulisi olla heidän myyntivoittonsa, kunhan ensin jotakin myyvät.
Mutta mikseivät myy?

Nyt mennään taas niihin ensimmäisiin ihmisryhmiin: Sieltähän olivat kotoisin tyypit, jotka eivät viitsi, halua tai jaksa ottaa selvää asioista ja he, jotka ovat siihen liian saamattomia.
Kaikilla meillä on kuitenkin yksi yhteinen piirre sivistystasosta, koulutuksesta ja ammatista huolimatta ja se on ahneus.
Kun ihminen on ahne, tarttuu hän helposti tilaisuuteen, jossa hänelle tarjotaan mahdollisuutta saada vaikkapa rahaa. Ahne ihminen ei välitä selvittää mitä ansaitsemiseen kuuluu. Hän ohittaa sanat ”Koulutus, kuluttajasuoja, myyntityö, myyntivoitto jne”.
Hänen korvissaan kaikuvat vain sanat ”Rekrytointi, alamyyjät, provisio, rojaltit ja boonukset sekä tukkumyyntivoitto”. Ahnurin sisintä siis hivelee ajatus:
”Hyödyn toisten työstä tekemättä itse juurikaan mitään”.

Minkäs sille sitten voi, jos ei opettele perusasioita, vaan kertoilee satuja tuotteiden vaikutuksista malliin ”Meidän shampoo sai karvat kasvamaan tyttärenpojan kilpikonnallekin, niin mikä ettei sulle, Paavo, kun olet ollut kalju vasta kymmenen vuotta”.
Minkäs sille sitten voi jos ei viitsi etsiä asiakkaita vaan olettaa että kaikki tutut ja tuntemattomat on luotu täyttämään ahnurin taskuja ja siksi sitä samaa ihmetarinaa kerrotaan kaikille jotka eivät haluaisi shampootaan vaihtaa.
Eikä sekään ole paljolti metsässä, että aletaan etsiä niitä myyjiä jymäytettäväksi: ”Kuule, aloita säkin tässä shampoosumpussa, sillä mä tienasin viime viikolla kaks tonnia, enkä myynyt kun viidelle asiakkaalle”.

Eli tämä ahneus se on joka silmät sokaisee: Useat viitsivät aloittaa kouluttautua ja opiskella yritystoiminnan lainalaisuuksia, mutta voipi olla että kaksi kymmenestä ei siirrä rikkaakaan oppiakseen ansaitsemaan jotakin (voin kertoa kokemuksesta, että tilanne on juuri näin 3/10 ei tee mitään, 3/10 tekee jotakin, mutta lopettaa pian ja 4/10 tekee jotakin, heistä yksi jää jäljelle).
Miksi sitten niin?
Ahnuri haluaa kaiken heti ja mulle ja äkkiä.
Sanavarastoon kun ei kuulunut niitä tarpeellisia sanoja.

Kun ahnuri sitten pettyy, ei syy ole hänessä, eihän suinkaan hän sitä voi tunnustaa. Sitä, että hän valehteli 20:lle ihmiselle tienanneensa kaksi tonnia viikossa ja houkutelleensa samanlaisia ahnureita tekemään samoja ihmeitä jota ei oikeasti tapahtuisikaan. Shampoot jäivät kaikilta autotalliin.
Ei, vaan syy oli yhtiössä, sponsorissa ja toimintatavassa jonka nimi on verkostomarkkinointi.
Tässä yhteydessä tulee käyttöön sana ”kusetus”.
Tämä, sinänsä sivistymätön sana kuvaa hyvin tilannetta jossa simpanssi luulee tulleensa kusetetuksi, kun sille tarjotaan kepin sijasta lapiota toukkien kaivamiseksi kiven alta.

Kun sitten kuulen tämän tarinan naapuriltani, kysyn, että onko mielestäsi yhtiön tai verkostomarkkinoinnin syy tai kusetusta, jos joku tilaa peräkärryllisen shampoota ne myydäkseen, mutta ei sitten myykään? Kuulen tässä vaiheessa aina mutinaa ja sanoja ”huijattiin myytiin väkisin, kusetus jne”

Kysyn sitten vielä: Oletko todellakin sitä mieltä että jos lupaisin sinulle hyvät voitot myymällä shampoot viidelle naapurillesi, ei sinulla olisi tarvetta ottaa selvää tuotteista taustoista, myyntitavoista jne. Eikö sinulla olisi tarvetta kouluttautua ja opetella perusasioita?
Ellet niin tekisi, vaan tilaisit tuotteet, koska myyn ne sinulle väkisin, kenen olisi syy?
Kuulen edelleenkin samaa mutinaa ja sanoja ”Isoja tuloja luvattiin, nopeasti rikkaaksi, helppoa rahaa” jne.
En lannistu, vaan jatkan kysyen: Oletko siis todella sitä mieltä, että jos uskottelen sinulle olevan mahdollista ansaita kaksi tonnia viikossa myymällä shampoota viidelle ja sinä tilaisit sillä tiedolla pakettiautollisen shampoota, syy olisi minussa, eikä Sinun olisi tarvinnut tehdä mitään muuta kuin tilata ja alkaa rikastua.
Voitko sanoa minulle että tällainen kuulostaa uskottavalta?
Onkohan ketään oikeasti kusetettu vai onko taustalla saamaton, laiska ihminen, joka on lisäksi ollut ahne?
Vasta tähän saan selvän vastauksen, että ei kuulosta uskottavalta ja kait joitakin osaamisalueita olisi ollut hyvä ensin hioa myymällä hieman pienempiä määriä jne.

Kun esitän kysymykseni ”Miksi tuttavasi ei sitten palauttanut tuotteita yhtiölle, koska yhtiöt Suomessa ottavat myymättä jääneet varastot takaisin ja hyvittävät niistä 90% ostohinnasta?
Eikö se kuvasta melkoista välinpitämättömyyttä, saamattomuutta ja ahneutta?”

Saan siihen erilaisia reaktioita:
Kaksi kymmenestä uskoo että olen oikeassa ja alkaa ajatella että verkostomarkkinoinnissa toimivat samat myyntilait kuin kenkäkaupassa. He myös ymmärtävät että tuttava saattoi ollakin väärässä.
Kuusi kymmenestä ei oikeastaan kuuntele, eivätkä pysty vetämään johtopäätöksiä, koska olen käyttänyt liian monia sanoja (vähän kuin tämän lukija joka ei jaksa lukea loppuun vaan haukkuu minua kusettajaksi kahden rivin jälkeen, lukekaapa).
Kaksi kymmenestä suuttuu, koska huomaavat tulleensa mielipiteineen pussin perälle.
He suuttuvat minulle, koska eivät voi mitään muutakaan. Eivät ainakaan myöntää vääriä käsityksiään muuttamiskelpoisiksi.
Mitä pitempään he kaivelevat keskusteluamme muististaan, sitä enemmän he alkavat vihata, koska huomaavat, että asioista täytyisi ottaa paljon selvää, ennen kuin muodostaa mielipiteitä
Mutta ei, vihaamiseen he päätyvät pääosin siksi, että se on helppo vaihtoehto.
Siihen kun ei tietoa tarvita.

Sitten vihan kohteeksi otetaan verkostomarkkinointi (ehkä minutkin), kaikki yhtiöt, kaikki tuotteet.
Siellä vihattujen listalla on ennestään vaikka keitä:
Naapurit, volvokuskit, maahanmuuttajat (joita eivät tunne ensimmäistäkään), uskovaiset, kaikenlaiset erilaiset ihmisryhmät jopa eläimet.
Joku vihaa musiikkia, joku kirjallisuutta, toinen vihaa matematiikkaa, toinen kuvaamataitoa, kuka ruotsin kieltä, kuka saksaa, eli vihataan sitä, mitä ei paljo ole käytössä kulutettu.
Vihaamiseen ei todellakaan tarvita mitään järkevää syytä.

17

1303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hillotonmies

      Luin tähän asti:

      "Lähdetään tästä: On olemassa ihmisiä, jotka eivät viitsi, halua tai jaksa ottaa selvää asioista jotka ovat heille uusia."

      Kuvailit tuossa ilmeisesti potenttiaalista tulevaa verkostomarkkinoijaa?

      • lukenut-

        Pelkäsitkö ett voisit joutua miettimään omia asenteitasi?

        Kokeile kestää kuin mies ja lue se loppuun saakka! Ei siinä henki mene, korkeintaan mielenrauhasi pikkuisen järkkyy.


      • kommentti :D

        "Kuvailit tuossa ilmeisesti potenttiaalista tulevaa verkostomarkkinoijaa?"
        Osu kyllä just niin nappiin!

        PS. Tuo avausviesti oli muuten aikamoista VM-hörhön tuubaa... Oppikirjat luettu ja Hallelujaa-kokoukset käytynä jo vuosien ajalta...


    • eikade

      tekstiä näin se tapahtuu oikeassa elämässä tällä palstalla on näitä entisiä katkeria myyjiä jotka menettivät mahdollisuutensa

    • AdaFlink

      ..., jotta mitä tolla vuodatuksellasi ajat takaa? Tollasta "sekametelisoppaako" se verkostohurahtaneisuus tuo tullessaan? Ei päätä, eikä häntää koko jutussa.

      Ja mitaan ette voi...

      • kyllä pitäs

        lailla kieltää. Samoin ovelta-ovela-kaupustelu. toivotaan että joku tekee lakialoitteen.


    • ternimaitobisnekseen

      pääsis mukaan? ... Ehkä siksi.

      • ihmisten erilaisuus

        Täysin sama asia on toisille huippu mahdollisuus ja toisille shokki. Tietenkään näille joille se shokki, ei heissä itsessään ole mitään virhettä ja heidän tarvitse muuttaa omia käsityksiään. Hehän ovat aina oikeassa.)))) Jos kysymyksessä on yksinkertainen asia tuotteiden jakelutiestä niin oma näkökulma ja asenne ratkaisee ihan kaiken mitä tulee samaan. Vain heillä on menestysmahdollisuus jotka näkevät asian itselleen mahdollisuutena ja löytyy motiivi auttaa itseään että saisivat jotakin muuta. Toiset ihmiset opettelevat kaiken vaadittavan omaa menestymistä varten ja toiset hakevat siitä heti virhettä. Virheiden etsivät syyllistävät ympäristön ja jättävät huomioimatta itsensä. Jos ei ole myynyt mitään se tietenkin yrityksen vika tai tuoteiden tai muiden ihmisten. Syitä voi, jos haluaa löytää vaikka 1000. Yleisin kaikista syistä on että ei ole aikaa.


      • minulle....
        ihmisten erilaisuus kirjoitti:

        Täysin sama asia on toisille huippu mahdollisuus ja toisille shokki. Tietenkään näille joille se shokki, ei heissä itsessään ole mitään virhettä ja heidän tarvitse muuttaa omia käsityksiään. Hehän ovat aina oikeassa.)))) Jos kysymyksessä on yksinkertainen asia tuotteiden jakelutiestä niin oma näkökulma ja asenne ratkaisee ihan kaiken mitä tulee samaan. Vain heillä on menestysmahdollisuus jotka näkevät asian itselleen mahdollisuutena ja löytyy motiivi auttaa itseään että saisivat jotakin muuta. Toiset ihmiset opettelevat kaiken vaadittavan omaa menestymistä varten ja toiset hakevat siitä heti virhettä. Virheiden etsivät syyllistävät ympäristön ja jättävät huomioimatta itsensä. Jos ei ole myynyt mitään se tietenkin yrityksen vika tai tuoteiden tai muiden ihmisten. Syitä voi, jos haluaa löytää vaikka 1000. Yleisin kaikista syistä on että ei ole aikaa.

        myytyä?
        Luuletko, ettei tavallinen tallaaja itse tiedä, mitä tarvitsee? Pitääkö olla joku kiertelemässä ovelta ovelle tai järkätä kekkereitä, jotta saisi jotakin turhaketta kaupaksi.
        Muistuu mieleen yhden romukauppiaan lausahdus, kun kerroin pyyntihinnan olevan yläkanttiin:
        Sillä me niitä ollaan myyty.
        En vaan älynnyt kysyä, onko kukaan ostanut?
        Ostin sitten sieltä halvemmasta paikasta saman laitteen.


      • suuresta massasta
        minulle.... kirjoitti:

        myytyä?
        Luuletko, ettei tavallinen tallaaja itse tiedä, mitä tarvitsee? Pitääkö olla joku kiertelemässä ovelta ovelle tai järkätä kekkereitä, jotta saisi jotakin turhaketta kaupaksi.
        Muistuu mieleen yhden romukauppiaan lausahdus, kun kerroin pyyntihinnan olevan yläkanttiin:
        Sillä me niitä ollaan myyty.
        En vaan älynnyt kysyä, onko kukaan ostanut?
        Ostin sitten sieltä halvemmasta paikasta saman laitteen.

        Haluan muistuttaa että juuri sinä olet minulle vain yksi tuhannesta! Kaikki myynti on eräänlaista haravointia, jossa karsitaan pois sellaiset kuin sinä ja jäljelle jää ne jotka oikeasti haluaa jotakin. Sinä olet vain numero et muuta. Myyntinumerot toimii aina samalla tavalla.


      • minulle....
        suuresta massasta kirjoitti:

        Haluan muistuttaa että juuri sinä olet minulle vain yksi tuhannesta! Kaikki myynti on eräänlaista haravointia, jossa karsitaan pois sellaiset kuin sinä ja jäljelle jää ne jotka oikeasti haluaa jotakin. Sinä olet vain numero et muuta. Myyntinumerot toimii aina samalla tavalla.

        ihan varmasti ostaisin, mutta sulla ei valitettavasti ole myytävänä sellaisia tuotteita.
        Kerran olen sortunut kiertävältä ostamaan pölynimurin, se riittäköön minun osuudekseni.


      • minulle.... kirjoitti:

        ihan varmasti ostaisin, mutta sulla ei valitettavasti ole myytävänä sellaisia tuotteita.
        Kerran olen sortunut kiertävältä ostamaan pölynimurin, se riittäköön minun osuudekseni.

        Kiinnostaa tietää paljonko maksoit siitä pölynimurista kiertävälle pölynimurikauppiaalle ja oliko se pölynimuri huonolaatuinen vai huippu pölynimuri? Saako esimerkitsi samanlaisen pölynimurin kodinkoneliikkeestä?

        Televisiosta tuli vuonna 1993 dokumentti kiertävästä pölynimurikauppiaasta ja mulla on se ohjelma videolla, siinä dokumentissa kierretään eri kodeissa ja yritetään myydä kallista pölynimuria.

        Eräs myyjä siinä dokumentissa on maailman eniten lisälaitteita myynyt myyjä, ja ottanut tavoitteekseen myydä 330 pölynimuria vuodessa, ja 200 lisälaitetta, mutta imurin hinta jää epäselväksi ?


      • parituhatta
        uralin kirjoitti:

        Kiinnostaa tietää paljonko maksoit siitä pölynimurista kiertävälle pölynimurikauppiaalle ja oliko se pölynimuri huonolaatuinen vai huippu pölynimuri? Saako esimerkitsi samanlaisen pölynimurin kodinkoneliikkeestä?

        Televisiosta tuli vuonna 1993 dokumentti kiertävästä pölynimurikauppiaasta ja mulla on se ohjelma videolla, siinä dokumentissa kierretään eri kodeissa ja yritetään myydä kallista pölynimuria.

        Eräs myyjä siinä dokumentissa on maailman eniten lisälaitteita myynyt myyjä, ja ottanut tavoitteekseen myydä 330 pölynimuria vuodessa, ja 200 lisälaitetta, mutta imurin hinta jää epäselväksi ?

        markoissa, jotain sinneppäin. Juuri samanlaista ei silloin ollut kaupoissa myytävänä: E......ux.

        No, tilanne jatkui, saman merkin naispuolinen myyjä ilmestyi ovelle muutama vuosi myöhemmin ja kun kuuli, että löytyy jo, halusi päästä "testaamaan" missä kunnossa erikoisuus on nyt.

        Annoin luvan testata ja kerroin jo valmiiksi, etten uutta osta.
        Aikansa testailtuaan ja keksittyään syitä ,miksi pitäis uusia, kävi hakemassa pari matkalaukkua autosta ja alkoi esittelemään uutta. Aikani kuuntelin ja totesin hänen yrittävän myydä uutta, josta olin jo kieltäytynyt. Hieman pitkin hampain pakkasi laukkunsa ja lähti. Hyvä yritys, mutta ei mennyt läpi. Lisälaitteista puheen ollen, imuriin olisi saanut sähkötoimisen mattotampparin, joka maksoi lähes saman kuin imurikin. Enkä tyhmänä sitäkään ostanut.
        Nykyiseen tuli mukana, toimii tosin imuilmalla.


      • parituhatta kirjoitti:

        markoissa, jotain sinneppäin. Juuri samanlaista ei silloin ollut kaupoissa myytävänä: E......ux.

        No, tilanne jatkui, saman merkin naispuolinen myyjä ilmestyi ovelle muutama vuosi myöhemmin ja kun kuuli, että löytyy jo, halusi päästä "testaamaan" missä kunnossa erikoisuus on nyt.

        Annoin luvan testata ja kerroin jo valmiiksi, etten uutta osta.
        Aikansa testailtuaan ja keksittyään syitä ,miksi pitäis uusia, kävi hakemassa pari matkalaukkua autosta ja alkoi esittelemään uutta. Aikani kuuntelin ja totesin hänen yrittävän myydä uutta, josta olin jo kieltäytynyt. Hieman pitkin hampain pakkasi laukkunsa ja lähti. Hyvä yritys, mutta ei mennyt läpi. Lisälaitteista puheen ollen, imuriin olisi saanut sähkötoimisen mattotampparin, joka maksoi lähes saman kuin imurikin. Enkä tyhmänä sitäkään ostanut.
        Nykyiseen tuli mukana, toimii tosin imuilmalla.

        Kiitos tiedosta, hyvä tietää suunnilleen missä hinnoissa kiertävien pölynimurikauppiaiden pölynimurit on.

        Varmaan nykyisin maksaa kiertävien pölynimurikauppiaiden pölynimuri ja lisälaitteet tuplasti tuon summan. Ei ole minun luona koskaan käynyt pölynimurikauppiasta ja eikä kenenkään tutun, en tiedä kiertävätkö Helsingissä lainkaan.

        Olisihan se hienoa, jos siihen vuoden 1993 dokumenttiin tulisi joskus jatko-osa, minkälaista on vuonna 2008 kiertää ja myydä pölynimureita, siinä vuoden 1993 dokumentissa myyjät toimi samanlaisesti, kuin kerroit ja saman firman pölynimurikauppiaat oli kysymyksessä siinä dokumentissa.


    • LR Health & Beauty Systems

      LR Health & Beauty Systems Oy seuraa aktiivisesti kaikkia suoramarkkinointiin liittyviä keskustelupalstoja. Totta, palstoja leimaa yleensä synkkä vihamielisyys alaa kohtaan.

      Pitkästä aikaan luin kerrassaan hienoa tekstiä. Olet kiteyttänyt asian ilman ylimääräistä intohimoa. Kyseessä on yksi nopeasti kasvava tavaran jakelutie muiden joukossa.

      60-luvulla intohimon kohteen oli postimyynti ja alan pioneeri Kalle Anttila.

      Toivon kaikille suoramyyjille/verkostomarkkinoijille loistavaa myyntiä vuonna 2008. Pioneereillä on aina vaikeaa puolustella omaa kantaansa, mutta ilman vahvoja pioneerejä mikään ei kehity. Voimme olla yhdessä ylpeitä alastamme ja tehdä kaikkemme asenteiden muuttamiseksi toimimalla fiksusti.

      Terveisin,

      Jussi-Pekka Teräs
      Toimitusjohtaja
      LR Health & Beauty Systems Oy

      • täyttä tuubaa

        "Suoramarkkinointi on voimakkaasti kasvava talouden ala, joka erottuu selkeästi perinteisestä markkinoinnista. Siinä tavaran toimitus valmistajalta kuluttajalle tapahtuu monien välikäsien kautta, kun taas suoramarkkinoinnissa tavara päätyy itsenäisiltä myyntiedustajilta suoraan loppukuluttajille. Tämän ansiosta kustannukset pysyvät alhaisina, ja asiakas hyötyy vastaavasti edullisista ostohinnoista ja yksilöllisestä neuvonnasta mukavasti omassa kodissaan. "

        "monien välikäsien kautta" - no sitähän verkostomarkkinonti NIMENOMAAN ON ja se on SEN SUURIN ONGLEMA. Siinä missä KAIKKI MUUT yrittävät saada jälleenmyyjäverkoston mahdollisimman flatiksi niin VERKOSTO TARJOAA HELPOSTI 5-10 TASOISEN JÄLLEENMYYJÄVERKOSTON.


      • oikeaa tietoa
        täyttä tuubaa kirjoitti:

        "Suoramarkkinointi on voimakkaasti kasvava talouden ala, joka erottuu selkeästi perinteisestä markkinoinnista. Siinä tavaran toimitus valmistajalta kuluttajalle tapahtuu monien välikäsien kautta, kun taas suoramarkkinoinnissa tavara päätyy itsenäisiltä myyntiedustajilta suoraan loppukuluttajille. Tämän ansiosta kustannukset pysyvät alhaisina, ja asiakas hyötyy vastaavasti edullisista ostohinnoista ja yksilöllisestä neuvonnasta mukavasti omassa kodissaan. "

        "monien välikäsien kautta" - no sitähän verkostomarkkinonti NIMENOMAAN ON ja se on SEN SUURIN ONGLEMA. Siinä missä KAIKKI MUUT yrittävät saada jälleenmyyjäverkoston mahdollisimman flatiksi niin VERKOSTO TARJOAA HELPOSTI 5-10 TASOISEN JÄLLEENMYYJÄVERKOSTON.

        suora/verkostomyynnissä nimenomaan tavara tulee erittäin lyhyttä tietä.
        Sen rahan kanssa on sitten aivan eri juttu.
        Enkä nyt sanoisi suoramyynnissä niin kalliita tuotteita olevan, kyllä ne itsestään karsiutuvat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

      Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      25
      2530
    2. Vieläkö odotat että

      Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      141
      1893
    3. Haluan sinun kanssa sänkyyn

      Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      66
      1787
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      35
      1443
    5. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

      Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      55
      1370
    6. Nainen sä olet

      arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      77
      1239
    7. Kuinka paljon

      Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1174
    8. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

      mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      59
      1112
    9. Jos olisin

      Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      1107
    10. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      54
      1096
    Aihe