YTV:n sivujen mukaan liityntäpysäköintipaikkoja näyttää olevan Helsingin ympäristössä joukkoliikennereittien ympärillä runsaasti. Kuinka suosittuja ne ovat ruuhka-aikoihin työmatkaliikenteessä? Onnistuuko työmatkat kauempaa helsingin keskustaan hyvin, että jätän auton jonnekin liityntäparkkiin ja jatkan matkaa esim. metrolla? Ovatko parkit sisätiloissa, onko niissä aikarajaa?
Liityntäpysäköinti
1
1180
Vastaukset
- ja paikkoja on
Tuossa alla on se linkki karttaan.
Asun Helsingissä, joten kokemusta liityntäparkista on aika vähän. Kuljen työmatkat julkisilla. Joskus olen ajellut omalla autolla ja jättänyt auton liityntäparkkiin (Itäkeskuksen metroasemalle parkkihalliin), kun on työpäivän jälkeen pitänyt saada se oma outo käyttöön sutjakasti. Myös Puistolan aseman parkkia olen käyttänyt satunnaisesti samaan tarkoitukseen.
Osalla liityntäpaikoista on aikarajoitus, mutat esim. Puistolasta löytyy läheltä asemaa paikkoja, joissa rajoitusta ei ole. Liityntäpysäköintipaikat on nimensä mukaisesti tarkoitettu vain yhden työpäivän kerrallaan tapahtuvaan pysäköintiin, mutta esim. Helsingissä sukuloivat tai muuten vierailevat käyttävät myös niitä.
Vähäisen kokemukseni mukaan paikat ovat suosittuja, mutta tilaa löytyy. Toimiva systeemi siis. Mitä lähemmäs keskustaa jätät autosi, sitä niukemmat ovat markkinat.
Pysököintirajoituksia valvottaneen samaan tapaan kuin muutakin yleistä pysäköintiä.
Suurin osa paikoista on ulkopaikkoja.
http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/matkustajan_opas/liityntapysakointi/liityntapysakointialueet/kartalla.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835