Konnalle tiedoksi:

minun ei tartte pystyä yhtään mihinkään. :DDDDDD

17

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, ei tarvitse ylittää rimaa, jos rimaa ei ole.

• sanoit. Tosin on minulla pari rimaa ristikkäin tuolla sydämessäni, joten se riittää.

• Nasse.
        purje kirjoitti:

sanoit. Tosin on minulla pari rimaa ristikkäin tuolla sydämessäni, joten se riittää.

"Tosin on minulla pari rimaa ristikkäin tuolla sydämessäni, joten se riittää."

Mikäs sen kauniinpaa, väkivaltauskonnolle.

• Nasse. kirjoitti:

"Tosin on minulla pari rimaa ristikkäin tuolla sydämessäni, joten se riittää."

Mikäs sen kauniinpaa, väkivaltauskonnolle.

mitä voi olla.

• purje kirjoitti:

sanoit. Tosin on minulla pari rimaa ristikkäin tuolla sydämessäni, joten se riittää.

Sinun mielestäsi Jeesus on täysin pelle tyyppi etkä edes halua totella hänen oppejaan.

• purje kirjoitti:

mitä voi olla.

Tosin, propagandassahan saa liiotella miten paljon haluaa.

• jason_dax kirjoitti:

Sinun mielestäsi Jeesus on täysin pelle tyyppi etkä edes halua totella hänen oppejaan.

ateistilta. Sinulla on tarkka näkökyky. Taidat olla kotkien sukua?

• konna

Mahdotontahan tuota uskoa onkin puolustaa, ei siinä mitään.

Hassuksi asian tekee se, että olet ateismipalstalla esittelemässä uskonnäkemyksiäsi, joista et tunnu osaavan kertoa oikein yhtään mitään.

Lähetyskäskyn uusin olomuoto on saavutettu. Se menee jotenkin näin: "Usko, mitä minä sinulle sanon, vaikka se mitä sinulle sanon, vaihtuukin joka toisessa lauseessa, koska olen hiukka epävarma siitä, mihin minä oikeastaan uskon."

Kiitos herätyksestä. Nyt voin lähteä riemuiten ulos huutamaan ilosanomaa: "Minä en tiedä, minä en todellakaan tiedä!"

Kuules Purje. Savolaiseksi uskovaiseksi olet aika söpö tapaus:D

• uusiks

Kertoisi sinulle sitten uskosta tai jostain muusta itsellesi vieraasta, ei se mene perille, koska et pysty tietoa vastaanottamaan. Koska omat käsitteesi uskon asioista ovat puutteelliset, olet kyvytön ymmärtämään vierailla käsitteillä ilmaistuja ilmiöitä. Jos sinulta puuttuu asian ymmärtämiseen tarvittavat käsitteet, älä syytä siitä muita.

Kuten nyt Jumalan kolminaisuus, joka myönnettäköön, on erityisesti ei-uskovalle mysteeri ja käsityskyvyn tavoittamattomissa. Ei se ihmisvertaus avautunut sinulle, mutta kertaus on äiti ateistillekin. Ihmisessä on fyysinen ruumis, sielu ja henki. Sielu koostuu tunteista, tahdosta, mielestä. Se on se liha, vanha aatu. Henki on se, joka irtoaa kuoleman hetkellä ruumiista. Kun henki irtoaa, ruumis jää. Mutta tuo ihminen on edelleenkin yksi ihminen, vaikka henki on jossain muualla. Ja henki voi jopa palata takaisin ruumiiseen, kuten on tapahtunutkin.

Kuten vedellä on kolme olomuotoa, jää, neste ja kaasu, mutta ne ovat samaa olemusta pohjimmiltaan.

Jumala on yksi, mutta Hän ilmoittaa Itsensä kolmena eri persoonana; Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Isä lähetti Pojan, ihmisen kaltaisen, syntymään ihmisestä. Pyhä Henki hänet siitti, koska jos Joosef olisi sen tehnyt, Poika ei olisi ollut synnitön. Poika on täysi Jumala ja täysi ihminen. Pyhä Henki lähetettiin Pojan kuoleman jälkeen maapallolle opastamaan kristittyjä.
        Joh. 14:26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

Jokaisella jumaluuden persoonalla on oma tehtävänsä. Isä ei voinut tulla ihmisten keskelle koko mahtavuudessaan; ihminen ei sitä olisi kestänyt. Siksi Poika syntyi ihmiseksi. Ja kun hän nousi taivaaseen, tuli Pyhä Henki uskoville opastajaksi.

• mutta tuon jo tiesinkin :)

• uskonkin :)
        purje kirjoitti:

mutta tuon jo tiesinkin :)

Mutta konnalle ei ymmärrys tunnu aukeavan vänkäämättä.

• konna
        uusiks kirjoitti:

Kertoisi sinulle sitten uskosta tai jostain muusta itsellesi vieraasta, ei se mene perille, koska et pysty tietoa vastaanottamaan. Koska omat käsitteesi uskon asioista ovat puutteelliset, olet kyvytön ymmärtämään vierailla käsitteillä ilmaistuja ilmiöitä. Jos sinulta puuttuu asian ymmärtämiseen tarvittavat käsitteet, älä syytä siitä muita.

Kuten nyt Jumalan kolminaisuus, joka myönnettäköön, on erityisesti ei-uskovalle mysteeri ja käsityskyvyn tavoittamattomissa. Ei se ihmisvertaus avautunut sinulle, mutta kertaus on äiti ateistillekin. Ihmisessä on fyysinen ruumis, sielu ja henki. Sielu koostuu tunteista, tahdosta, mielestä. Se on se liha, vanha aatu. Henki on se, joka irtoaa kuoleman hetkellä ruumiista. Kun henki irtoaa, ruumis jää. Mutta tuo ihminen on edelleenkin yksi ihminen, vaikka henki on jossain muualla. Ja henki voi jopa palata takaisin ruumiiseen, kuten on tapahtunutkin.

Kuten vedellä on kolme olomuotoa, jää, neste ja kaasu, mutta ne ovat samaa olemusta pohjimmiltaan.

Jumala on yksi, mutta Hän ilmoittaa Itsensä kolmena eri persoonana; Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Isä lähetti Pojan, ihmisen kaltaisen, syntymään ihmisestä. Pyhä Henki hänet siitti, koska jos Joosef olisi sen tehnyt, Poika ei olisi ollut synnitön. Poika on täysi Jumala ja täysi ihminen. Pyhä Henki lähetettiin Pojan kuoleman jälkeen maapallolle opastamaan kristittyjä.
        Joh. 14:26 "Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut."

Jokaisella jumaluuden persoonalla on oma tehtävänsä. Isä ei voinut tulla ihmisten keskelle koko mahtavuudessaan; ihminen ei sitä olisi kestänyt. Siksi Poika syntyi ihmiseksi. Ja kun hän nousi taivaaseen, tuli Pyhä Henki uskoville opastajaksi.

Purje aloitti väittämällä, että on vain yksi jumala, jonka nimi on Jeesus. Minä tartuin tähän väitteeseen, koska raamattu väittää PH:n siittäneen Marian. Juttu saa mielenkiintoisia ulottuvuuksia, jos ajatellaan, että jumala siittää itsensä neitsyen kautta, jotta pääsisi ristille kärsimään luotujensa syntien takia.

Raamatun mukaan Jeesus oli tosi ihminen ja tosi jumala. Purje päätyi sitten kakistelun jälkeen siihen, että kokonaan jumala geeniperimältään, ihmistä vain Marian ja Joosefin antama kasvatus.

Sinä sanoit näin:

"Jumaluus on yksi olemus, mutta hän on ilmoittanut itsensä Isänä (Luojana), Poikana (Lunastajana) ja Pyhänä Henkenä (Uskon aloittajana)."

Raamatun mukaan hän on ilmoittanut itsensä myös Herra Sebaotina, sotajoukkojen päällikkönä, mutta jostain syystä tätä puolta ei haluta ottaa jumalan persoonallisuuksiin mukaan. Kuitenkin VT on enempi vähempi erilaisten taistelujen ja verilöylyjen kuvausta lakien ja säädösten keksimisen lisäksi. Erilaisia näkyjä ja ennustuksia tietenkään unohtamatta.

"Kuten nyt Jumalan kolminaisuus, joka myönnettäköön, on erityisesti ei-uskovalle mysteeri ja käsityskyvyn tavoittamattomissa."

Ei kolminaisuudessa ole mitään mysteeriä. Koko juttu on onneton selitysyritys sille, että yhdestä ja samasta jumalasta käytetään montaa eri nimeä. Jos olisi olemassa jumala, niin turha sitä on paketoida noin monella tavalla. Purje ja moni muu Jeesus-uskovainen haluaa vain ottaa siitä jumalakäsitteestään vain sen ison rusinan irti ja samalla unohtaa Herra Sebaotin. Uskovaisten älyllinen epärehellisyys on ällistyttävää tasoa.

Mitä tulee henkeen, sieluun ja ruumiiseen, niin et vastaa kysymykseeni, millainen se oma henkesi ja sielusi oli, kun ruumiisi oli päivän vanha? Missä se sielu ja henki silloin piileksi, kun et itsekään siitä mitään muista?

Niin se Luoja-jumala: Ei tarvetta, tiedetään jo muutenkin, miten maapallo on syntynyt.

Lunastaja-jumala: ei mitään tarvetta sillekään. Jeesus on käsitteenä kuin itse pöllyttävä pölynimuri. Imee syntejä sisuksiinsa yhtä nopeasti kuin niitä tuottaa...

Uskon aloittaja jumala eli Pyhä Henki: Niitäkin on riittänyt aivan ilman kristinuskoakin. Sanan unohdit myös, tai sitten se on sinulle yhtä kuin PH. Parempi olisi kuitenkin ollut poltella raamattuja kuin ihmisiä silloin joskus...

Vai oletko siitäkin eri mieltä? Näin supisuomalaisittain sanoisin, että kristinusko on lähinnä taitoa laulaa itsensä suohon. Jos haluat jatkaa, niin aivan vapaasti:P

• konna
        uskonkin :) kirjoitti:

Mutta konnalle ei ymmärrys tunnu aukeavan vänkäämättä.

tuon Einin kanssa, mutta kun ei se itsekään tiedä
        mihin hän uskoo...

• alkaa jankata
        konna kirjoitti:

Purje aloitti väittämällä, että on vain yksi jumala, jonka nimi on Jeesus. Minä tartuin tähän väitteeseen, koska raamattu väittää PH:n siittäneen Marian. Juttu saa mielenkiintoisia ulottuvuuksia, jos ajatellaan, että jumala siittää itsensä neitsyen kautta, jotta pääsisi ristille kärsimään luotujensa syntien takia.

Raamatun mukaan Jeesus oli tosi ihminen ja tosi jumala. Purje päätyi sitten kakistelun jälkeen siihen, että kokonaan jumala geeniperimältään, ihmistä vain Marian ja Joosefin antama kasvatus.

Sinä sanoit näin:

"Jumaluus on yksi olemus, mutta hän on ilmoittanut itsensä Isänä (Luojana), Poikana (Lunastajana) ja Pyhänä Henkenä (Uskon aloittajana)."

Raamatun mukaan hän on ilmoittanut itsensä myös Herra Sebaotina, sotajoukkojen päällikkönä, mutta jostain syystä tätä puolta ei haluta ottaa jumalan persoonallisuuksiin mukaan. Kuitenkin VT on enempi vähempi erilaisten taistelujen ja verilöylyjen kuvausta lakien ja säädösten keksimisen lisäksi. Erilaisia näkyjä ja ennustuksia tietenkään unohtamatta.

"Kuten nyt Jumalan kolminaisuus, joka myönnettäköön, on erityisesti ei-uskovalle mysteeri ja käsityskyvyn tavoittamattomissa."

Ei kolminaisuudessa ole mitään mysteeriä. Koko juttu on onneton selitysyritys sille, että yhdestä ja samasta jumalasta käytetään montaa eri nimeä. Jos olisi olemassa jumala, niin turha sitä on paketoida noin monella tavalla. Purje ja moni muu Jeesus-uskovainen haluaa vain ottaa siitä jumalakäsitteestään vain sen ison rusinan irti ja samalla unohtaa Herra Sebaotin. Uskovaisten älyllinen epärehellisyys on ällistyttävää tasoa.

Mitä tulee henkeen, sieluun ja ruumiiseen, niin et vastaa kysymykseeni, millainen se oma henkesi ja sielusi oli, kun ruumiisi oli päivän vanha? Missä se sielu ja henki silloin piileksi, kun et itsekään siitä mitään muista?

Niin se Luoja-jumala: Ei tarvetta, tiedetään jo muutenkin, miten maapallo on syntynyt.

Lunastaja-jumala: ei mitään tarvetta sillekään. Jeesus on käsitteenä kuin itse pöllyttävä pölynimuri. Imee syntejä sisuksiinsa yhtä nopeasti kuin niitä tuottaa...

Uskon aloittaja jumala eli Pyhä Henki: Niitäkin on riittänyt aivan ilman kristinuskoakin. Sanan unohdit myös, tai sitten se on sinulle yhtä kuin PH. Parempi olisi kuitenkin ollut poltella raamattuja kuin ihmisiä silloin joskus...

Vai oletko siitäkin eri mieltä? Näin supisuomalaisittain sanoisin, että kristinusko on lähinnä taitoa laulaa itsensä suohon. Jos haluat jatkaa, niin aivan vapaasti:P

Mutta sen verran kuitenkin vielä, että miksi minun pitäisi tietää päivän vanhana, niinkö kysymyksesi pitäisi ymmärtää, missä tai millainen oli henkeni ja sieluni? Eihän noin nuori kykene muistamaan, kun ei ole ajattelun käsitteitäkään. Sen voin sanoa tämän päivän järjelläni, että päivän vanhana sieluni oli vielä aika kehittymätön ja henkeni oli minussa, tietenkin, koska olin syntynyt ja elossa.

Muistatko itse päivän vanhana millainen sielusi tai minuutesi oli? 0-O/

Raamatussa on paljon erilaisia Jumalan nimiä, mutta ei niiden nimien mainitsematta jättäminen tarkoita mitään rusinoiden syöntiä. Eihän tällaisissa lyhyissä viesteissä ole mitään järkeä joka kerran Jumalasta puhuttaessa kirjoittaa kaikki mahdolliset muodot sanasta.

Kun puhutaan kolminaisuudesta, yleensä silloin puhutaan juuri niillä nimillä, jotka kerroin. Eri nimillä on hieman erilainen painotus; kun halutaan painottaa sotajoukkojen päällikköyttä, käytetään muotoa Herra Sebaot.

On oikeastaan tarpeetonta hiusten halkomista testata uskovia vaikkapa Jeesuksen geeniperimästä. Eihän sillä ole turkasenkaan väliä uskonelämän harjoittamisen kanssa, eikä eri näkemysten perusteella voi kristinuskon totuudellisuutta määritellä, vaikka se tuntuu olevan ateistien hobby number one.

Alahan opiskella eri nimiä ja tule vasta sitten riekkumaan uskovien älyllisestä epärehellisyydestä:

VT:ssa:
        Adonai = Herra; ilmaisee herran ja palvelijan suhdetta
        Adonainu = meidän Herramme = meidän Adonai´mme
        Adonaihem = heidän Herransa = heidän Adonai´nsa
        Adonaikhem = teidän Herranne = teidän Adonai´nne
        Adonaikha = Herrasi = Adonai´si
        El = Voima
        El = Jumala
        El / Eloah (Jumala, Herra)
        Elah = Jumala
        Eloah = Jumala
        Eloah = Jumaluus, Jumala; yksikkö
        Eloah= Jumala, Valtias, Voima
        Ehje = (Minä olen)
        El-Olam = Iankaikinen / ikuinen Jumala
        Elyon ="Korkein"
        El-Elyon =Korkein / (vahvin) Jumala
        El Elyon = (kaikkein korkein)
        El Elyon ="Korkein El"
        El Elion - Jumalten Jumala, Ylin Jumala
        El-Roi = Ilmestyksen Jumala
        El Roi - Jumala näkeväinen, Jumala näkee minut
        El Roi – Vahva, joka näkee
        El, Shaddai = Kaikkiriittävä
        El Shaddai = (vuorten Jumala..Jumala on kaikkivoipa)
        El Shaddai = Kaikkiriittävä, puhuu lastaan ruokkivasta, 'äidillisestä' Jumalasta
        El Shaddai = Jumala, jolla on äidin rinnat. HÄN on isä-äiti Jumala, elämän luoja ja ylläpitäjä
        El Shaddai (=Jumala, joka on kaikessa riittävä ihmiselle)
        El Shaddai, kaikki riittävä ja täydellisen huolen pitävä Jumala!
        El Shaddai = Jumala, jolla on äidin rinnat, elämän luoja ja ylläpitäjä
        Elohim = Jumala
        Elohim = Kaikkivaltias Jumala, kaiken luoja. monikko (mask.)
        Elohim - Vahva, jumalallinen
        Elohim (jumala, jumalat, valtiaat) jne. ...
        Elohei - on monikkomuoto sanasta El
        Eloheihem = heidän Jumalansa = heidän Elohei´nsa
        Eloheikhem = teidän Jumalanne = teidän Elohei´nne
        Eloheinu = meidän Jumalamme = meidän Elohei´mme
        Eloheikha = Jumalasi = Elohei´si
        Elohei Sebaot = Taivaan sotajoukkojen Elohei
        Jahve Sebaot = Taivaan sotajoukkojen Jahve
        Jah = Jumala
        Jahve = Minä Olen, Herra, Herra tai Herra Jumala
        Jahve – HERRA ”Minä olen”; tarkoittaa ikuista, itsestään olemassa olevaa Jumalaa
        Jahve-shalom =(Jahve on rauha)
        Jahve-Samma = (Herra on läsnä, Hes. 48:35)
        Jahve-Tsidkenu= (Herra vanhurskautemme, Jer. 23:6)
        Jahve-Rafa = (Herra joka parantaa, 2 Ms. 15:26),
        Jahve-Jire = (Herra edeskatsoo, 1 Ms. 22: 14)
        Jahve-Nissi = (Herra lippumme, 2 Ms. 17:15),
        Jahve Adonai - Jumala on Herra
        Shaddai El = Kaikkivaltias jumala
        Sebaot = Sotajoukkojen Jumala
        Sebaot = Taivaan Sotajoukkojen..

http://p3.foorumi.info/shalom/viewtopic.php?t=306&view=previous&sid=94312de712f94819cb3ac19ee41756ac

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(kristinusko)

>Uskon aloittaja jumala eli Pyhä Henki: Niitäkin on riittänyt aivan ilman kristinuskoakin. Sanan unohdit myös, tai sitten se on sinulle yhtä kuin PH.>

Siis minkä sanan unohdin????

• konna
        alkaa jankata kirjoitti:

Mutta sen verran kuitenkin vielä, että miksi minun pitäisi tietää päivän vanhana, niinkö kysymyksesi pitäisi ymmärtää, missä tai millainen oli henkeni ja sieluni? Eihän noin nuori kykene muistamaan, kun ei ole ajattelun käsitteitäkään. Sen voin sanoa tämän päivän järjelläni, että päivän vanhana sieluni oli vielä aika kehittymätön ja henkeni oli minussa, tietenkin, koska olin syntynyt ja elossa.

Muistatko itse päivän vanhana millainen sielusi tai minuutesi oli? 0-O/

Raamatussa on paljon erilaisia Jumalan nimiä, mutta ei niiden nimien mainitsematta jättäminen tarkoita mitään rusinoiden syöntiä. Eihän tällaisissa lyhyissä viesteissä ole mitään järkeä joka kerran Jumalasta puhuttaessa kirjoittaa kaikki mahdolliset muodot sanasta.

Kun puhutaan kolminaisuudesta, yleensä silloin puhutaan juuri niillä nimillä, jotka kerroin. Eri nimillä on hieman erilainen painotus; kun halutaan painottaa sotajoukkojen päällikköyttä, käytetään muotoa Herra Sebaot.

On oikeastaan tarpeetonta hiusten halkomista testata uskovia vaikkapa Jeesuksen geeniperimästä. Eihän sillä ole turkasenkaan väliä uskonelämän harjoittamisen kanssa, eikä eri näkemysten perusteella voi kristinuskon totuudellisuutta määritellä, vaikka se tuntuu olevan ateistien hobby number one.

Alahan opiskella eri nimiä ja tule vasta sitten riekkumaan uskovien älyllisestä epärehellisyydestä:

VT:ssa:
        Adonai = Herra; ilmaisee herran ja palvelijan suhdetta
        Adonainu = meidän Herramme = meidän Adonai´mme
        Adonaihem = heidän Herransa = heidän Adonai´nsa
        Adonaikhem = teidän Herranne = teidän Adonai´nne
        Adonaikha = Herrasi = Adonai´si
        El = Voima
        El = Jumala
        El / Eloah (Jumala, Herra)
        Elah = Jumala
        Eloah = Jumala
        Eloah = Jumaluus, Jumala; yksikkö
        Eloah= Jumala, Valtias, Voima
        Ehje = (Minä olen)
        El-Olam = Iankaikinen / ikuinen Jumala
        Elyon ="Korkein"
        El-Elyon =Korkein / (vahvin) Jumala
        El Elyon = (kaikkein korkein)
        El Elyon ="Korkein El"
        El Elion - Jumalten Jumala, Ylin Jumala
        El-Roi = Ilmestyksen Jumala
        El Roi - Jumala näkeväinen, Jumala näkee minut
        El Roi – Vahva, joka näkee
        El, Shaddai = Kaikkiriittävä
        El Shaddai = (vuorten Jumala..Jumala on kaikkivoipa)
        El Shaddai = Kaikkiriittävä, puhuu lastaan ruokkivasta, 'äidillisestä' Jumalasta
        El Shaddai = Jumala, jolla on äidin rinnat. HÄN on isä-äiti Jumala, elämän luoja ja ylläpitäjä
        El Shaddai (=Jumala, joka on kaikessa riittävä ihmiselle)
        El Shaddai, kaikki riittävä ja täydellisen huolen pitävä Jumala!
        El Shaddai = Jumala, jolla on äidin rinnat, elämän luoja ja ylläpitäjä
        Elohim = Jumala
        Elohim = Kaikkivaltias Jumala, kaiken luoja. monikko (mask.)
        Elohim - Vahva, jumalallinen
        Elohim (jumala, jumalat, valtiaat) jne. ...
        Elohei - on monikkomuoto sanasta El
        Eloheihem = heidän Jumalansa = heidän Elohei´nsa
        Eloheikhem = teidän Jumalanne = teidän Elohei´nne
        Eloheinu = meidän Jumalamme = meidän Elohei´mme
        Eloheikha = Jumalasi = Elohei´si
        Elohei Sebaot = Taivaan sotajoukkojen Elohei
        Jahve Sebaot = Taivaan sotajoukkojen Jahve
        Jah = Jumala
        Jahve = Minä Olen, Herra, Herra tai Herra Jumala
        Jahve – HERRA ”Minä olen”; tarkoittaa ikuista, itsestään olemassa olevaa Jumalaa
        Jahve-shalom =(Jahve on rauha)
        Jahve-Samma = (Herra on läsnä, Hes. 48:35)
        Jahve-Tsidkenu= (Herra vanhurskautemme, Jer. 23:6)
        Jahve-Rafa = (Herra joka parantaa, 2 Ms. 15:26),
        Jahve-Jire = (Herra edeskatsoo, 1 Ms. 22: 14)
        Jahve-Nissi = (Herra lippumme, 2 Ms. 17:15),
        Jahve Adonai - Jumala on Herra
        Shaddai El = Kaikkivaltias jumala
        Sebaot = Sotajoukkojen Jumala
        Sebaot = Taivaan Sotajoukkojen..

http://p3.foorumi.info/shalom/viewtopic.php?t=306&view=previous&sid=94312de712f94819cb3ac19ee41756ac

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(kristinusko)

>Uskon aloittaja jumala eli Pyhä Henki: Niitäkin on riittänyt aivan ilman kristinuskoakin. Sanan unohdit myös, tai sitten se on sinulle yhtä kuin PH.>

Siis minkä sanan unohdin????

kaikelle oman terminologiansa ja olettaa, että kaikki muu taipuu sen ympärille. No, näin ei kuitenkaan ole, kuin korkeintaan uskovan omassa päässä.

Omalta puoleltani tietysti virhe edes alkaa tähän raamattu-logistiseen keskusteluun, jossa sanoilla ei ole mitään oikeita merkityksiä, vaan niitä saa keksiä itse niin paljon kuin sattuu huvittamaan..(ref: nassen uskis-raiskatut sanat).

Jos kerran olet samaa mieltä minun kanssani siitä, että yhden päivän vanhan ihmisen sielu ja henki on aika heikoissa kantimissa, niin miksi sitten et hyväksy sitä, että henki ja sielu on aivojen tuotosta? Heti kun aivotoiminta loppuu, niin loppuu se hengen ja sielunkin toiminta. Vaikka uskosi sanoisi mitä.

"On oikeastaan tarpeetonta hiusten halkomista testata uskovia vaikkapa Jeesuksen geeniperimästä."

Voihan jeesus. Sinun mielestäsi on hiustenhalkomista, jos pyrin selvittämään millaiseen jumalaan joku uskoo. Kristinuskohan on pelkkä leima, johon uskovat ovat sulloneet siirappisen sisällön. Toisin sanoen koko usko ei sisällä mitään muuta kuin uskovan oman onnen tunteen, eli itsehuijauksen. Muuten täydellistä sokeutta kaikelle maailman vääryydelle on vaikea ymmärtää.

Mukavaa, että olit löytänyt noin monta jumalan nimeä raamatusta. Miten ne nyt tukevat ajatusta jumalan kolminaisuudesta, vai tukevatko ne sitä ollenkaan? Miksei sitten vaikka jumalan viistoistanaisuus olisi parempi kuin kolminaisuus? Tulisi sitten kaikki jumalan persoonallisuudet otettua huomioon. Omasta mielestäni raamattu ei kerro kuin kahdesta jumalasta, eli Jahvesta ja Jeesuksesta, mutta saahan niitä tietty keksiä ihan omien mielihalujen mukaan lisää.

Mihin muuten sinulla perustuu raamatun auktoriteettiasema kaikenlaisen tiedon ja valistuksen tuojana? Löydätkö sille ensimmäistäkään järkevää selitystä? Muuta kuin, että kirja itsessään väittää olevansa totta. Mitä se ei kyllä ole.

Niin, tuo Sana asia. Jotkut uskovat pitävät raamattua, eli ilmoitusta jumaluudesta, osana jumaluutta, ja liittävät sen osaksi noita persoonallisuuksia.

Mutta onhan se näin ateistina vähän vaikeata aina havaita, mikä virusinfektio tuosta raamatusta on kehenkin uskovaiseen iskenyt. Sinulta tuntuu puuttuvan tuo Sana-oireyhtymä. Hyvä niin, siinä vaiheessa uskistauti onkin jo aika vakavassa vaiheessa:)

• konna kirjoitti:

tuon Einin kanssa, mutta kun ei se itsekään tiedä
        mihin hän uskoo...

mutta nyt saa vänkääminen riittää. Poikkea joskus kahvilla Mikkelissä, niin jatketaan sitten. Piste.

• konna
        purje kirjoitti:

mutta nyt saa vänkääminen riittää. Poikkea joskus kahvilla Mikkelissä, niin jatketaan sitten. Piste.

on saamassa maavoimien pääesikunnan alueelleen, joten turha toivoa minua sinne. Ei makeaa mahanpohjan täydeltä.

Sitä paitsi mykkäkoulua harjoittavia naisihmisiä minulla on aivan omiksi tarpeiksi muutenkin:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3762
    2. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3017
    3. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2894
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      40
      2231
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      80
      1153
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1019
    7. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      355
      950
    8. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      47
      935
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      211
      866
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      135
      833
    Aihe