Hei, olen ihastunut liljojen kauneuteen ja kysynkin, jos istutan keväällä sipuleita, liljoja, tiikerinnkukkaa (tigrida pavonia) ja
tuoksuliljaa (gladiolus callianthus) kukkivatko ne samana vuonna ja ovatko monivuotisia. Olisiko ne pitänyt istuttaa jo syksyllä ?
Pihaani paistaa vain puoleenpäivään asti suora aurinko, onko se huono paikka näille himoitsemilleni kasveille ?
Kukkivatko liljat istutuskesänä ?
5
2283
Vastaukset
- tessa-t
Liljat ovat myös minun suosikkikukkiani.
Keväällä saa puutarhaliikkeistä paljoin erilaisia liljansipuleita ,kannattaa ottaa sellaisia jotka eivät ole kasvattaneet pitkää uutta alkua.Koska jos "itu" pääsee katkeamaan, kukkii lilja vasta seuraavana vuonna.
Liljat lisääntyvät itsestään vuosi vuodelta. Ainoa varteenotettava tuholainen on liljakukko, koppakuoriainen joka kannnattaa hävittää heti jos sellaisen huomaa.
http://i6.tinypic.com/71gf9g8.jpg- L. Regale ja muut liljat
Ihanat on liljat, niin aurinkoinen ja kaunis kukkaryhmä ja kiitos myös tiedoista !
Täytyy jossain vaiheessa tutkia minkä näköinen mönkijä on liljakukko, että huomaa hävittää ne.
- ellit
Värililjat ovat kyllä kauniita.
Tuoksumiekkalilja, Gladiolus callianthus kukkii kyllä samana vuonna ,mutta syksyllä se pitää ottaa maasta pois ja talvettaa sisällä.Huhtikuulla niitä voi alkaa esikasvattaa,silloin kukkivat varmasti.
Tiikerinkukka,Tigridia pavonia on Meksikosta kotoisin ja luulen ettei menesty täällä talvea ulkona,joten kaiva vaan syksyllä sisälle.Luulen että sillekin esikasvatus on paikallaan.- isoäidillekin
tuli nyt kai hänellekin selväksi...
- -Fanny-
isoäidillekin kirjoitti:
tuli nyt kai hänellekin selväksi...
Osaatteko neuvoa onko olemassa valkoista aikaisin kukkivaa pientä liljaa? Voisinko saada esikasvatuksella sen kukkimaan jo kesäkuun lopulla-heinäkuun alussa? Ja missä vaiheessa tällainen esikasvatus tulisi aloittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473542
- 1053355
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342591Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262258- 201819
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51709- 1821688
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 251071
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91048