Käännösprojektit

19

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se "evankeliumi", jota tuon kirjan avulla kansoille julistetaan, on se, että kaikki muut kirkkokunnat ovat Babylon ja pedonmerkkisiä ja on otettava ellensapatti vastaan, jotta saisi taivaaseen pelastavan sinetin.

      On myös tultava Jeesuksen kaltaiseksi, koska Jeesushan on Jumalaa vähempiarvoinen enkeli-Miikael-Jeesus, ja siten ei sen kummempi, vaan jokaisen ihmisen tai siis adventistin on mahdollista tulla hänen kaltaisekseen. Kasvattaa luonteensa niin pyhäksi ja puhtaaksi, että pystyy vainoissa ilman välittäjää seisomaan Jumalan kasvojen edessä.

      Noh eksytystä eksytyksen päälle koko kirja. Ei tarvitse olla edes uskova, kun jo huomaa, että opit eroavat Raamatun opeista.

      • pötyä, kuten aina

        1) uskomme, että Jeesus on yhdenvertainen Isän kanssa.
        2) Mikael-käsityksemme ei muuta tuota mitenkään, koska katsomme, että Mikael on ainoastaan Jumalan peitenimi.
        3) Jumalan tahto on pyhitys, jossa ihmisen luonne muuttuu sopusointuun Jumalan tahdon kanssa. Näin opetti PAAVALI ja PIETARI ja JOHANNES Raamatussa.
        4) Meistä ei koskaan tule jumalia.
        5) Kun Jeesus lopettaa välitystyönsä, pelastetut on jo sinetöity ja he seisovat ilman välittäjää, koska he eivät välittäjää enää tarvitse. Heidän asiansa on jo ratkaisu pelastukseksi. Jeesus seisoo silloin kansansa turvakilpenä.
        6) Muiden kirkkojen harhaopit ovat erottaneet ne Jumalasta.
        7) Mitään ellensapattia ei ole olemassakaan. On Jumalan sapatti.

        että PUHU PUKILLE SUN VÄITTEES!!!!


      • valoksesi.

        Kunhan korjaat omat virheet mistä kirjoitit, taivaasi/helvettimission jota ikuisuudessa sapattisin harrastat puhutaan sitten.
        Ensinnäkin minä en ole menossa tuohon sinun kuvaamaasi taivaaseen, niin eipä ole tarpeen keskustella muustakaan.
        Ja jos sinä et halua olla Kristuksen seuraaja armosta, että voisit jollain tavalla Pyhän Hengen johdossa kirkastaa Häntä, niin sillehän ei voi mitään.
        Hänen luonteensa pyhyys asetetaan ihmisen sydämeen, se kestää.
        Toisaalta, mikähän se sinun oppisi oikein oli?
        Raamattu tuntee 2 ylösnousemusta, mutta eikö niitä ollut sinulla useampia mitä sana tuntee?
        Se salainen ja sitten vaivan ajan marttyyriyden kautta ostettu pelastus, kun armo ei sitä ennen kelvannut. No, se juuri on sitä ilman välittäjän tointa. Lihan käsivarrella pieni ajanrahtu ja ostomarttyyriys, ostettu on, velkani mun jne. Riitan virsi jos sattuisi vaikka jäämään salaisesta kyydistä.
        Sittenhän oli se toinen ylösnousemus, tuomion, mutta ensimmäisen ylösnousemuksen osahan oli autuuden osa.
        No salaiset ylösnousemukset, nehän kumpuaa jostain humpuukkikirjan lähteistä, ei Raamatusta.
        Mutta koeta Riitta kestää, elämä on tällaista.
        Luulee seisovansa, mutta jos onkin hetteiköllä, huomaamattaan.
        Siinä sitä seisomista, kumpi ja kampi näköala, toinen oli Riitan.
        No minä en ole kummassakaan.
        Eikö Riitta ole mukavaa, kun saa ikäänkuin naisena paukutella henkseleitä, että näin se on?
        Vaihtaisit silmälaseja, se auttaa ja jätä ne ufosalaiset tempaamiset jo romukoppaan, niin paljon niissä on lihaviisautta.
        Silloin kun sanot, että Raamattu tuntee ainoan ja selkeän uskovien ylösnousemuksen olet oikealla jäljellä.
        Niin, eihän sitä sinun kannata tunnustaa, koska perustus opissasi pettää. Jäisi se välivaivanajan jakso silloin harhaksi ja vaikeatahan se on tunnustaa olleensa väärässä.

        Joh 5:28-29
        Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.

        (Eli aika joka ei ole vielä, mutta on tuleva. Paikka haudat lepo, kuullaan jotain eli ääni, ja silloin noustaan, eikö vain?).

        Elätkö missä toivossa?
        Joh 6:39-40 ja aivan kotomaamme käännös, lukeeko sinulla samoin?

        Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan >viimeisenä päivänä<
        >>herätän>>heidät>>kaikkiViimeisenä päivänä minä herätän hänet."


      • sanoit oikein

        että uskova sinä et ole sillä et ymmärrä Suuri taistelu kirjaa sillä puntaroit sen lukuja omalla syntisellä järjelläsi kyllä sen tietääkin miten maailman ihminen suhtautuu,uskontoon hänelle nousee heti vastuksen henki kaikkea totuutta vastaan ja näin on sinun kohdallasi valitettavasti käynyt.


      • valoksesi. kirjoitti:

        Kunhan korjaat omat virheet mistä kirjoitit, taivaasi/helvettimission jota ikuisuudessa sapattisin harrastat puhutaan sitten.
        Ensinnäkin minä en ole menossa tuohon sinun kuvaamaasi taivaaseen, niin eipä ole tarpeen keskustella muustakaan.
        Ja jos sinä et halua olla Kristuksen seuraaja armosta, että voisit jollain tavalla Pyhän Hengen johdossa kirkastaa Häntä, niin sillehän ei voi mitään.
        Hänen luonteensa pyhyys asetetaan ihmisen sydämeen, se kestää.
        Toisaalta, mikähän se sinun oppisi oikein oli?
        Raamattu tuntee 2 ylösnousemusta, mutta eikö niitä ollut sinulla useampia mitä sana tuntee?
        Se salainen ja sitten vaivan ajan marttyyriyden kautta ostettu pelastus, kun armo ei sitä ennen kelvannut. No, se juuri on sitä ilman välittäjän tointa. Lihan käsivarrella pieni ajanrahtu ja ostomarttyyriys, ostettu on, velkani mun jne. Riitan virsi jos sattuisi vaikka jäämään salaisesta kyydistä.
        Sittenhän oli se toinen ylösnousemus, tuomion, mutta ensimmäisen ylösnousemuksen osahan oli autuuden osa.
        No salaiset ylösnousemukset, nehän kumpuaa jostain humpuukkikirjan lähteistä, ei Raamatusta.
        Mutta koeta Riitta kestää, elämä on tällaista.
        Luulee seisovansa, mutta jos onkin hetteiköllä, huomaamattaan.
        Siinä sitä seisomista, kumpi ja kampi näköala, toinen oli Riitan.
        No minä en ole kummassakaan.
        Eikö Riitta ole mukavaa, kun saa ikäänkuin naisena paukutella henkseleitä, että näin se on?
        Vaihtaisit silmälaseja, se auttaa ja jätä ne ufosalaiset tempaamiset jo romukoppaan, niin paljon niissä on lihaviisautta.
        Silloin kun sanot, että Raamattu tuntee ainoan ja selkeän uskovien ylösnousemuksen olet oikealla jäljellä.
        Niin, eihän sitä sinun kannata tunnustaa, koska perustus opissasi pettää. Jäisi se välivaivanajan jakso silloin harhaksi ja vaikeatahan se on tunnustaa olleensa väärässä.

        Joh 5:28-29
        Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.

        (Eli aika joka ei ole vielä, mutta on tuleva. Paikka haudat lepo, kuullaan jotain eli ääni, ja silloin noustaan, eikö vain?).

        Elätkö missä toivossa?
        Joh 6:39-40 ja aivan kotomaamme käännös, lukeeko sinulla samoin?

        Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan >viimeisenä päivänä<
        >>herätän>>heidät>>kaikkiViimeisenä päivänä minä herätän hänet."

        Siinäpä ylistit Ellen Whitesi oppikirjaa, jonka näytät oppineen ja jonka opetuksia myös tottuneesti hämäät ei-adventisteille raamatullisiksi.

        Sanot: "Kunhan korjaat omat virheet mistä kirjoitit, taivaasi/helvettimission jota ikuisuudessa sapattisin harrastat puhutaan sitten."

        Raamattu sanoo: "Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." (Jes 66:23-24)

        Sanot: "Ja jos sinä et halua olla Kristuksen seuraaja armosta, että voisit jollain tavalla Pyhän Hengen johdossa kirkastaa Häntä, niin sillehän ei voi mitään."

        Kyllä minä Kristuksen seuraaja olen armosta ja minulla on Pyhä Henki sydämessä ja olen vielä Pyhällä Hengelle täyttynytkin, mutta en minä aio missään vaiheessa joutua Ellen Whitessä ja hänen opetuksissaan vaikuttaneen demonihengen vaikutuksen alle niin, että antaisin sen alkaa "kirkastaa" demonioppeja minulle niinkuin adventistit halulla antavat ja jopa jotkut ei-adventistitkin.

        Sanot: "Hänen luonteensa pyhyys asetetaan ihmisen sydämeen, se kestää."

        Kysymyksen asettelusi on aivan absurdi. Jos nyt puhuisit uskovista, niin siinä tapauksessa uskovat ovat Raamatun mukaan sekä vanhurskaita että syntisiä samaan aikaan koko loppuelämänsä täällä maan päällä ja Ellen Whiten luonteenkehitysoppi on Raamatun vastainen. Mutta kun et heistä puhu, vaan adventisteista niin se ei ole mitään luonteen pyhyyttä, että ei-uskovina toteutetaan Ellen Whiten epäraamatullisia käskyjä ja adventtikirkon perinnäissääntöjä ja omaa tekopyhyyttä.

        Sanot: "Raamattu tuntee 2 ylösnousemusta, mutta eikö niitä ollut sinulla useampia mitä sana tuntee?
        Se salainen ja sitten vaivan ajan marttyyriyden kautta ostettu pelastus, kun armo ei sitä ennen kelvannut. No, se juuri on sitä ilman välittäjän tointa. Lihan käsivarrella pieni ajanrahtu ja ostomarttyyriys, ostettu on, velkani mun jne. Riitan virsi jos sattuisi vaikka jäämään salaisesta kyydistä."

        Niin uskossa kuolleethan ovat jo taivaassa (henki ja sielu), mutta ruumiineen sinne tulee pääsemään ne ihmiset, joilla on Pyhä Henki tempauksen tullessa (samalla myös taivaassa olevien uskovien ruumiit temmataan ylös missä ne sitten atomeina ovatkaan):

        ”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.” (1 Tess 4:15-5:2)

        Kuten huomaat Jeesus ei tule maan päälle tempauksen yhteydessä, vaan uskovat nousevat pilviin, johon hän on tullut vastaan.

        Silloin taas kun Jeesus tulee toisen kerran maan päälle Hän kaikkien nähden laskeutuu Jerusalemiin:

        "Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin." (Sak 14:4)

        Tempauksen yhteydessä siis muut ihmiset eivät näe Jeesusta. Sen jälkeen ei enää voi pakanoita pelastua, vaan vain juutalaisia eli nuo 144.000, jotka evankelioivat sitten muita.

        Sanot: "No salaiset ylösnousemukset, nehän kumpuaa jostain humpuukkikirjan lähteistä, ei Raamatusta."

        Niin sano vain Raamattua humpuukikirjaksi sinä Ellenin uskollinen ja hyvä palvelija, sillä Raamattu se sanoo, että Jeesus tulee kuin varas yöllä ja vain pilviin asti ei maan päälle: "sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.”


      • vastaus.
        uskova_1 kirjoitti:

        Siinäpä ylistit Ellen Whitesi oppikirjaa, jonka näytät oppineen ja jonka opetuksia myös tottuneesti hämäät ei-adventisteille raamatullisiksi.

        Sanot: "Kunhan korjaat omat virheet mistä kirjoitit, taivaasi/helvettimission jota ikuisuudessa sapattisin harrastat puhutaan sitten."

        Raamattu sanoo: "Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." (Jes 66:23-24)

        Sanot: "Ja jos sinä et halua olla Kristuksen seuraaja armosta, että voisit jollain tavalla Pyhän Hengen johdossa kirkastaa Häntä, niin sillehän ei voi mitään."

        Kyllä minä Kristuksen seuraaja olen armosta ja minulla on Pyhä Henki sydämessä ja olen vielä Pyhällä Hengelle täyttynytkin, mutta en minä aio missään vaiheessa joutua Ellen Whitessä ja hänen opetuksissaan vaikuttaneen demonihengen vaikutuksen alle niin, että antaisin sen alkaa "kirkastaa" demonioppeja minulle niinkuin adventistit halulla antavat ja jopa jotkut ei-adventistitkin.

        Sanot: "Hänen luonteensa pyhyys asetetaan ihmisen sydämeen, se kestää."

        Kysymyksen asettelusi on aivan absurdi. Jos nyt puhuisit uskovista, niin siinä tapauksessa uskovat ovat Raamatun mukaan sekä vanhurskaita että syntisiä samaan aikaan koko loppuelämänsä täällä maan päällä ja Ellen Whiten luonteenkehitysoppi on Raamatun vastainen. Mutta kun et heistä puhu, vaan adventisteista niin se ei ole mitään luonteen pyhyyttä, että ei-uskovina toteutetaan Ellen Whiten epäraamatullisia käskyjä ja adventtikirkon perinnäissääntöjä ja omaa tekopyhyyttä.

        Sanot: "Raamattu tuntee 2 ylösnousemusta, mutta eikö niitä ollut sinulla useampia mitä sana tuntee?
        Se salainen ja sitten vaivan ajan marttyyriyden kautta ostettu pelastus, kun armo ei sitä ennen kelvannut. No, se juuri on sitä ilman välittäjän tointa. Lihan käsivarrella pieni ajanrahtu ja ostomarttyyriys, ostettu on, velkani mun jne. Riitan virsi jos sattuisi vaikka jäämään salaisesta kyydistä."

        Niin uskossa kuolleethan ovat jo taivaassa (henki ja sielu), mutta ruumiineen sinne tulee pääsemään ne ihmiset, joilla on Pyhä Henki tempauksen tullessa (samalla myös taivaassa olevien uskovien ruumiit temmataan ylös missä ne sitten atomeina ovatkaan):

        ”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.” (1 Tess 4:15-5:2)

        Kuten huomaat Jeesus ei tule maan päälle tempauksen yhteydessä, vaan uskovat nousevat pilviin, johon hän on tullut vastaan.

        Silloin taas kun Jeesus tulee toisen kerran maan päälle Hän kaikkien nähden laskeutuu Jerusalemiin:

        "Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin." (Sak 14:4)

        Tempauksen yhteydessä siis muut ihmiset eivät näe Jeesusta. Sen jälkeen ei enää voi pakanoita pelastua, vaan vain juutalaisia eli nuo 144.000, jotka evankelioivat sitten muita.

        Sanot: "No salaiset ylösnousemukset, nehän kumpuaa jostain humpuukkikirjan lähteistä, ei Raamatusta."

        Niin sano vain Raamattua humpuukikirjaksi sinä Ellenin uskollinen ja hyvä palvelija, sillä Raamattu se sanoo, että Jeesus tulee kuin varas yöllä ja vain pilviin asti ei maan päälle: "sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.”

        Siteerasin suoraan Raamattua, mikä siinä oli Ellen tekstiä, ellei sitten hänkin siteerannut Raamattua.

        Uusi taivas ja uusi maa, kaikki entinen on mennyt. Sekin on Raamatussa.
        Eli taivas mihin olen matkalla, ei käydä kidutuskammioihin, kun sitä ei enää ole.

        En välttämättä suoraan voi tunnustaa sitä henkeä eli tulkinta henkeäsi Pyhäksi Hengeksi.
        Eräs vastaava sisar paikkakunnallamme puhuu jopa kielillä, mutta kovasti pyhänä pidetyt hengen ilmaisut mitä hänessä helluntailiikkeessäkin kumarretaan tahi kumarrettiin on jotain muuta kuin Pyhästä Hengestä. Taisivat viedä hänet jo hoitoon valkotakkiset kotoaan.
        Kovasti arvosteli muita.

        Mitä on pyhitys? Laaja asia, mutta kuitenkin.
        Ilman sitä ei jne.
        Ts. ihmisen pitää kasvaa Kristus tiellä.

        Hänen luonteensa Pyhyys, sitä juuri se on.
        Hän tulee sydämeen asumaan Pyhän Henkensä kautta.
        Jumala on yksi. Se kestää.

        Itse en sano Raamattua humpuukiksi, mutta sitä tulkintaasi sanon. Se kumpuaa väärästä lähteestä.

        Mutta opin kahle, mitä kannat rakentuu sille perustukselle, mikä johtaa harhaan.
        Ennenkuin se selviää sinulle, ongelma on ylläsi.

        Ylösnousemus on uskovilla yhtaikainen ja se oli kirjoituksissani selvä, ettei siihen enempiä, ja se juuri tekee mahdottomaksi tuon 144000 opin, koska selitäpä missä tämä sukukunta yleensä onkaan tänään? Juutalaiset eivät tiedä sitä itsekään ja sitten tämän maanpäällisen tuhatvuosijakson ajan, jossa juutalaiset evankelioisivat?
        Tätäkö tarkoitit?
        Miksi evankelioida, koska Herra on hakenut jo seurakuntansa?
        Mutta menen nyt saunaan, ja toivon, että älä laita minun sanomaksi sanoja, mitä en ole sanonut.
        En ole puhunut Ellenistä, enkä Raamattuhumpuukkikirjasta, mutta siitä sinun oppihumpuukista, siitä kirjotin.
        K.


      • vastaus. kirjoitti:

        Siteerasin suoraan Raamattua, mikä siinä oli Ellen tekstiä, ellei sitten hänkin siteerannut Raamattua.

        Uusi taivas ja uusi maa, kaikki entinen on mennyt. Sekin on Raamatussa.
        Eli taivas mihin olen matkalla, ei käydä kidutuskammioihin, kun sitä ei enää ole.

        En välttämättä suoraan voi tunnustaa sitä henkeä eli tulkinta henkeäsi Pyhäksi Hengeksi.
        Eräs vastaava sisar paikkakunnallamme puhuu jopa kielillä, mutta kovasti pyhänä pidetyt hengen ilmaisut mitä hänessä helluntailiikkeessäkin kumarretaan tahi kumarrettiin on jotain muuta kuin Pyhästä Hengestä. Taisivat viedä hänet jo hoitoon valkotakkiset kotoaan.
        Kovasti arvosteli muita.

        Mitä on pyhitys? Laaja asia, mutta kuitenkin.
        Ilman sitä ei jne.
        Ts. ihmisen pitää kasvaa Kristus tiellä.

        Hänen luonteensa Pyhyys, sitä juuri se on.
        Hän tulee sydämeen asumaan Pyhän Henkensä kautta.
        Jumala on yksi. Se kestää.

        Itse en sano Raamattua humpuukiksi, mutta sitä tulkintaasi sanon. Se kumpuaa väärästä lähteestä.

        Mutta opin kahle, mitä kannat rakentuu sille perustukselle, mikä johtaa harhaan.
        Ennenkuin se selviää sinulle, ongelma on ylläsi.

        Ylösnousemus on uskovilla yhtaikainen ja se oli kirjoituksissani selvä, ettei siihen enempiä, ja se juuri tekee mahdottomaksi tuon 144000 opin, koska selitäpä missä tämä sukukunta yleensä onkaan tänään? Juutalaiset eivät tiedä sitä itsekään ja sitten tämän maanpäällisen tuhatvuosijakson ajan, jossa juutalaiset evankelioisivat?
        Tätäkö tarkoitit?
        Miksi evankelioida, koska Herra on hakenut jo seurakuntansa?
        Mutta menen nyt saunaan, ja toivon, että älä laita minun sanomaksi sanoja, mitä en ole sanonut.
        En ole puhunut Ellenistä, enkä Raamattuhumpuukkikirjasta, mutta siitä sinun oppihumpuukista, siitä kirjotin.
        K.

        Viis veisaan siitä, mitä sinä voit tunnustaa minusta. Ei ne adventistit ole ennenkään uskovia minään pitäneet; tai ovathan he pitäneet babylonialaisina ja pedonmerkkisinä, jotka pitää käännyttää ellenisteiksi.

        Niin siteerasi saatanakin Raamattua Jeesukselle Häntä syntiin houkutellessaan. Ei kai nyt kukaan harhaoppinen eksytä ihmisiä ilman, että siteeraa siinä Raamattua.

        Noihin kirjoituksiisi on lähes mahdoton vastata, koska niissä on ihan kaikki sekaisin yhtenä mössönä niin ajat kuin lait ja pyhyydetkin - missään ei ole mitään tolkkua.

        Se on selvä, ettei demonin, Ellen Whiten ja sinun väittämä 144.000, jotka tulevat tempauksen jälkeen uskoon ole pakanoita (ei jehovia, niinkuin he väittävät - ei adventisteja, niinkuin he väittävät), vaan israelilaisia. Siinä Raamatun kohdassa on jopa lueteltu sukukunnatkin.

        "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentäneljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista".
        Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä." (Ilm 7:4-8):

        Siinä ei sanota, että pakanoista, eikä että Ellenin seuraajista, ei edes Whiten suvusta eikä adventtikirkosta.

        Eli pakanoiden etsikkoaika ja uskoontulomahdollisuus loppuu tempaukseen ja sen jälkeen alkaa israelilaisten uusi etsikkoaika juuri niinkuin Jumala on luvannutkin - ei sitä voi yksi demoni väärän profeettansa Ellen Whiten kanssa poistaa.

        No en ala koko asiaa nyt tässä uudestaan käymään läpi, siispä lue se täältä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000023579853#22000000023579853


      • uusi vastaus..
        uskova_1 kirjoitti:

        Viis veisaan siitä, mitä sinä voit tunnustaa minusta. Ei ne adventistit ole ennenkään uskovia minään pitäneet; tai ovathan he pitäneet babylonialaisina ja pedonmerkkisinä, jotka pitää käännyttää ellenisteiksi.

        Niin siteerasi saatanakin Raamattua Jeesukselle Häntä syntiin houkutellessaan. Ei kai nyt kukaan harhaoppinen eksytä ihmisiä ilman, että siteeraa siinä Raamattua.

        Noihin kirjoituksiisi on lähes mahdoton vastata, koska niissä on ihan kaikki sekaisin yhtenä mössönä niin ajat kuin lait ja pyhyydetkin - missään ei ole mitään tolkkua.

        Se on selvä, ettei demonin, Ellen Whiten ja sinun väittämä 144.000, jotka tulevat tempauksen jälkeen uskoon ole pakanoita (ei jehovia, niinkuin he väittävät - ei adventisteja, niinkuin he väittävät), vaan israelilaisia. Siinä Raamatun kohdassa on jopa lueteltu sukukunnatkin.

        "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentäneljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista".
        Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä." (Ilm 7:4-8):

        Siinä ei sanota, että pakanoista, eikä että Ellenin seuraajista, ei edes Whiten suvusta eikä adventtikirkosta.

        Eli pakanoiden etsikkoaika ja uskoontulomahdollisuus loppuu tempaukseen ja sen jälkeen alkaa israelilaisten uusi etsikkoaika juuri niinkuin Jumala on luvannutkin - ei sitä voi yksi demoni väärän profeettansa Ellen Whiten kanssa poistaa.

        No en ala koko asiaa nyt tässä uudestaan käymään läpi, siispä lue se täältä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000023579853#22000000023579853

        Viis veisaan virrestä viisisataa viisikymmentä viisi.
        No tuli liian paljon aiheita kirjoitettua kiireessä aivan otsakeasiana, että vaikeata varmaan oli pysyä perässä. Pitäisi selkokielellä ottaa aihe kerrallaan, kyllä minä ymmärrän.
        Ihmettelen sinun Ellenfopiaasi, että kaikessa näet Ellenin. Kirjoitan sinulle aivan muusta perustasta ja siteeraan Raamattua josta näet vain Ellenin.
        Joo, taidat olla jäävi kirjoittelemaan, koska sukulaissuhteesi mielessäsi on tätä Ellen asiaa.

        Mutta aiheeseen.
        Ensin, voisit kirjoittaa tuosta sukukunnista näistä sinetillä merkityistä.
        Ongelmaksi astuu juuri se, että näitä sukukuntia kun ei ole ainakaan juutalaisten keskuudessa mitään tietoa, kuka on ja missä on mitäkin ja onkokaan niitä sukukuntia "puhtaana" näin merkittäväksi, niin löytyisikö tähän jotain muuta selitystä, vai jätetäänkö selittämättä, vai onko meillä ensinnäkään tietoa tähän ja jos ei, niin miksi yleensä selittää tätä.

        Toinen asia, sielun kuolemattomuusoppi.
        Totisesta Kristillisyydestä Johan Arndtin kirja. Kirjoitettu saksaksi 1600 luvulla, käännetty ruotsinkielestä suomeksi 1825. nykysuomennettu ja tiivistetty ja painettu Herätysseuran kirjapainossa Suolahdessa 1976.
        Tässä kirjoittaja toi esille jo 1600 luvulla, että sielun kuolemattomuusoppi on Platonin filosofiasta tullut kristinuskoon ja tunnustautui sitten itsekin tämän opin kannattajaksi.
        tulkintani, -koska se tuntui hänestä mielekkäämmälle

        Hmm....... miettiä kannattaa, Platonilta tulee oppi, sielun kuolemattomuus, joka jo 1600 luvullakin nähdään tästä juuresta kumpuavaksi opinpuuksi. Ja joka antaa ymmärrystä, sekä viisautta samanmoista, kuin Jumalalla ja sitä sitten hedelmänä selitetään sielunkuolemattomuusoppina --vastoin Jumalan omaa sanaa. Ja siksi ei mene perille Raamatun sana, vaikka kuinka olen matkan varrellakin tuonut esille Raamatunpaikoin ja käännösongelmien tuoman ristiriitaisuuden.
        Sinullakin se valitettavasti muuttuu hapatuksen seurauksena Ellen opiksi.
        Eli jo 1600 luvulla tiedettiin kirjoittaa tämän opin juuret. Mutta sinut on sokaissut hyvän ja pahanpuun tieto ja pakenet "paratiisisi" puiden sekaan, vaikka Jumala sinulle huutaisi "Ihminen missä olet"?.. Missä sinä Riitta olet? Ellen-puutarhassa, katselemassa niitä hedelmiä ja se sokaisee sinut.

        Toinen asia, siinä olen samaa mieltä, että, -jos rakennetaan lihan käsivarrella luonteen pyhyyttä, niin metsässä ollaan, se ei ole Raamatullinen oppi. Tarkoittiko Ellen sitä vai jotain muuta?
        Sen voisit purkaa kiihkottomasti.
        Mutta suuntaan katsantoa paremminkin keskusteluun Pyhitys, sitä kaivattaisiin tämän päivän oppiin. Risti Hänen ja minun.
        Mutta pitää muistaa, että ilman pyhitystä emme näe Herraa. Se on prosessi joka kuuluu kasvaa.
        Tästä lainaamastani kirjasta se kyllä tulee esille ja tarkoittaa lihan kuolemista.
        Tietysti meissä vaikuttaa aina vanha ja uusi, niin sinun olisi tärkeätä nyt tarkastella sitä, että koskaan sinäkään et voi olla "puolueettomalla" pohjalla elämässäsi ja siksi sanon sinulla olevan Ellenin tuoma jääviys, koska se näkyy näin sivullisenkin silmillä sokeuttavan sinut jopa selvää Raamatun sanan tulkintaan ja toinen omanopin jääviys. Olisikohan se meissä vaikuttava silmäongelma eli malka?
        Toinenkin asia, sinut sokeuttaa myös tämä sielunkuolemattomuusopin harha, joka on kasvattanut niin suuren varren uskosi elämänpuuhun, että olet sen opetuslapsi.
        Mutta tätäkin se elämä on ja täytyy sanoa, että armoon turvautuen, kerran tulet näkemään totuuden ja Golgatan veren sovitus kattaa tämän heikkouden meidän lihastamme.
        Sinun ei tarvitse Uudessa taivaassa ja maassa käydä katselemassa niitä ruumiita ja matoja, vaan saat elää Jumalan Uudessa paratiisissa, jossa kaikki entinen on mennyt.
        Saat kokea aivan mahtavan taivaan ja maan, ettei entistä tarvitse edes muistella.
        Sinun mieleesi ei ole edes noussut sitä Pyhyyttä, jota nyt yrität selittää lihassa sokeana, Platonisen filosofisen viisauden siivittämänä ja opetusten tuomien opetuslasten jatkumona tässä ajassa Jumalan taivaasta. Siksi sanon, että minä en tule siihen kuvaamaasi taivaaseen, mutta armosta sinulla on varmasti Kristuksessa mahdollisuus hyvän uskon kilvoituksen päätöksessä päästä siihen taivaaseen, jossa tämä harhasi on pois. Ja kiitos Herralle siitä. Sinunkin luoma taivaskuva on siellä pyyhitty pois.

        Ei itkua, ei surua, ei tuskaa, -taivasosuus, Hänen valmistama sija sekä paikka. Valtaisa lupaus ja ainoastaan Kristuksessa, armolahjana.
        No tietenkin voit edelleen leimata minun sanan Elleniläiseksi, mutta en julista Ellenin taivasta enkä sinun muovaamasi taivasta vaan "Ellen" julista sitä Taivasta joka Jumala on Kristuksessa luvannut kaikille omilleen Raamatun mukaan, niin toivo Uudesta taivaasta ja maasta olisi kadonnut näkökuvasta ja silloin se voisi olla vaikka tämä kidutusPalatoninen sielun kuolemattomuusopin juurilta lähtöisin.

        No en nyt tiiviisti otsikoi tähän mitään muuta, että pysytään mukana.

        No jatketaan tästä virrestä viisisataa viisikymmentä viisi, viisi viimeistä värssyä.


      • ylifariseus
        uskova_1 kirjoitti:

        Viis veisaan siitä, mitä sinä voit tunnustaa minusta. Ei ne adventistit ole ennenkään uskovia minään pitäneet; tai ovathan he pitäneet babylonialaisina ja pedonmerkkisinä, jotka pitää käännyttää ellenisteiksi.

        Niin siteerasi saatanakin Raamattua Jeesukselle Häntä syntiin houkutellessaan. Ei kai nyt kukaan harhaoppinen eksytä ihmisiä ilman, että siteeraa siinä Raamattua.

        Noihin kirjoituksiisi on lähes mahdoton vastata, koska niissä on ihan kaikki sekaisin yhtenä mössönä niin ajat kuin lait ja pyhyydetkin - missään ei ole mitään tolkkua.

        Se on selvä, ettei demonin, Ellen Whiten ja sinun väittämä 144.000, jotka tulevat tempauksen jälkeen uskoon ole pakanoita (ei jehovia, niinkuin he väittävät - ei adventisteja, niinkuin he väittävät), vaan israelilaisia. Siinä Raamatun kohdassa on jopa lueteltu sukukunnatkin.

        "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentäneljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista".
        Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä." (Ilm 7:4-8):

        Siinä ei sanota, että pakanoista, eikä että Ellenin seuraajista, ei edes Whiten suvusta eikä adventtikirkosta.

        Eli pakanoiden etsikkoaika ja uskoontulomahdollisuus loppuu tempaukseen ja sen jälkeen alkaa israelilaisten uusi etsikkoaika juuri niinkuin Jumala on luvannutkin - ei sitä voi yksi demoni väärän profeettansa Ellen Whiten kanssa poistaa.

        No en ala koko asiaa nyt tässä uudestaan käymään läpi, siispä lue se täältä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000023579853#22000000023579853

        Ennen aikojaan tuuliin ja pilviin, sillä ei sinne kukaan lähde liitelemään ennen kuin ilmestyy tuo laiton, jonka Jeesus tuhoaa tulemuksensa ilmestyksellä.
        Marttyyreiden viimeinen vaihe ei ole vielä ohi, eikä Jeesus tule ennenkuin marttyyreiden luku on täydeksi tullut ja peto on merkkinsä paljastanut.

        Kyllä nämä asiat Riitallekkin selviää, kun katselee petovaltion kehitystä EU:n ympärillä.

        Ei tule ylimääräisiä tempauksia, vaan tulee yksi, ja se on suuri ja julkinen, se tulee päättämään antikristuksen vainon joka kestää vain yhden hetken pedon ja kymmenen kuninkaan kanssa. Joh.Ilm.17:12-14 .


    • lörpöttelee vain

      suomeksi. (onneksi)

      tämän kertainen valhe on se, että uskova_1 antaa ymmärtää että vain adventistit kääntävät muitakin kirjoja kuin raamattua. tosi keskiaikainen näkemys asioihin - aivan kuten uskova_1:den piinaan perustuva uskokin. muut kirjat kuin raamattu ovat kiellettyjä. buu, muuten joudut ikuiseen piinaan, buu.. Jumala on sanonut että ajatteleminen on kiellettyä - teki aivot aivan muuta tarkoitusta varten..

      siis - aloitus on vain jatke samaan valheelliseen ja adventismin vastaiseen propaganda ketjuun mitä uskova_1 on täällä nyt hokenut viimeiset vuodet.

    • luomisessa

      ja tätä siunausta ei mikään luotu voi poistaa Jumalan kansalta jonka kärsivällisyytenä on Jumalan lain noudattaminen ja jonka usko on puhdasta Jeesuksen uskoa, eli adventtikansa vaeltaa sapatinlevossa kohti luvattua ikuista uutta maata!

      Ilmestyskirja kertoo läheisesti Jeesuksen johtaman adventtikansan ja paholaisen johtaman uskonnollisen babylonin laittomuuden joukkojen yhteenotosta!    

      • Vai oli sapatti jo luomisvaiheessa, sen loputtua.
        Että vanhinko asia voimassa on?
        Ja siis mitä vanhin testamentti, sitä enempi se
        voimassa on? Salli mun naurahtaa!
        Mutta minäpäs olin jo ennen luomista, Kristuksessa, ennen aikojen alkamista. Sapatti on myöhäsyntyinen.

        Ef 1:4-14
        4
        JO ENNEN MAAILMAN LUOMISTA hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina. [Room. 8:29; 2. Tim. 1:9 | Luuk. 1:75; Kol. 1:22]
        5
        Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden. [Joh. 1:12; Gal. 4:5]

        6
        Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa! [Mark. 1:11 ]
        7
        Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto. Näin Jumala on antanut armonsa rikkauden [Ap. t. 20:28; Kol. 1:14; Hepr. 9:12; 1. Piet. 1:18,19]
        8
        tulla runsaana osaksemme ja suonut meille kaikkea viisautta ja ymmärrystä. [Kol. 1:9]

        9
        Hän on ilmaissut meille tahtonsa salaisuuden, sen Kristusta koskevan suunnitelman, jonka hän oli nähnyt hyväksi tehdä [1:9,10: Room. 16:25,26 ]
        10
        ja joka oli määräajan tullessa toteutuva: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä. [Kol. 1:20]
        11
        Jumala on myös antanut Kristuksessa meille perintöosan, niin kuin hän oli suunnitellut ja ennalta määrännyt -- hän, joka saattaa kaiken tapahtumaan tahtonsa ja päätöksensä mukaisesti. [Room. 8:17; Gal. 4:7; Kol. 1:12]

        12
        Siksi meidän, jotka olemme jo ennalta saaneet panna toivomme Kristukseen, tulee elää Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
        13
        Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne. [1:13,14: Room. 8:16 ]
        14
        Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksen, Jumalan kirkkauden ylistykseksi.

        Tuossa lopussa sanotaan, että Hengen sinetti on
        pelastuksemme tae. Ei siis jokin sinettinappi
        otsassa. Ja Jeesus yhdisty Luomakunnan ja
        taivaat, joten olemme korkeammalla kuin sapatti.
        Raamattu sanookin noita lakijuttuja maailman alkeisvoimiksi.

        JEESUS ANNETTIIN IHMISKUNNALLE JO ENNEN LUOMISTA


    • rienaaja taas

      aukoo päätään. Tiedoksi vain, että useissa maissa adventistit ovat olleet mukana myös Raamatun käännösprojekteissa.

    • ylifariseus

      Ei ole harhaoppia, vaan paljastaa niitä harhaoppeja, joita väärät Raamatun tulkinnat ovat saaneet aikaan.

      Ellen G. White yhtyy kirjoituksissaan protestanttisiin uskonpuhdistajiin, jotka nousivat katolisia harhaoppeja vastaan.

      Uskontohistorian tärkein kehitysvaihe katoliselta ajalta protestantismin löytöihin uskonvanhurskaudesta, löytyy Martti Lutherin ja muiden uskonpuhdistajien valaisevista kirjoituksista , joita "Suuri-Taistelu" kirja sisältää.
      Kirja on saavuttanut maailman laajuisen suosion, ja kymmenet miljoonat ovat tulleet totuuden valoon.
      Yhtä hyvin apostolit uskoivat Jeesuksen tulevan heidän elinaikanaan, kuin Ellen G. Whitekin. Tälläisiin virheisiin on turha takertua, ja väittää kirjailijaa vääräksi profeetaksi, sillä hän uskoi tulkintoihin, jotka eivät olleet hänen omiaan.

      Kautta maailman uskottiin Danielin ennustusten viittaavan Jeesuksen takaisintuloon vuonna 1844 ,ja Suomessakin Lestadius aloitti suuren herätyksen Lapissa.
      Historiallinen tulkintasuunta on oikea, eikä parempaa selitystä ole löytynyt, mitä tarkoittaa 2300 iltaa ja aamua, sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa Dan.8:14 . Kiistelty ennustus pitää sisällään Jerusalemin jälleen rakentamisen, Jeesuksen voitelun ja ristiin-naulitsemisen vuoden 31 jKr. ja Israelin kansalle säädetyn ajan 70 vuosiviikkoa, joka päättyi vuonna 34 jKr. jolloin evankeliumia alettiin saarnata pakanoille.

      Kirja sisältää myöskin vanhan ja uudenliiton pyhäkköjen vertauskuvalliset suhteet, ja merkitykset keskenään, jotka Moosekselle näytettiin maallisen pyhäkön rakentamista varten.

      Miksi syyttelette Ellen G. Whiteä kun ette itse ole pystyneet parempaan.

      • ne syyttelevät

        kun eivät kykene mihinkään parempaan.


    • Luoinnollisesti ne sanoisivat. valhetta, valhetta,
      vaikka suoraan koko "Suurn Taistelun" - uskollisesti sanasta sanaan - tänne kirjoittaisit. "Valhetta, valhetta levität",ne ulvoisivat.

      Ja valhettahan se onkin.

      • sanon myös

        että valhetta sinä A Kantola myöskin taas suollat ja puollat, mutta kun on uudesti syntymätön mieli ja sydän niin mitä muuta se voisikaan ymmärtää uskovista.


      • Viesteissä oli &quot;potask...
        sanon myös kirjoitti:

        että valhetta sinä A Kantola myöskin taas suollat ja puollat, mutta kun on uudesti syntymätön mieli ja sydän niin mitä muuta se voisikaan ymmärtää uskovista.

        Miksi lyöt, kun et voi syytä osoittaa?
        Miksi raivoat totuutta vastaan?
        Lakiko sinut saa vihaamaan?

        Herää! Raamattu paljastaa senkin, että "laki saa aikaan vihaa".


      • viellä ,,,
        Viesteissä oli &quot;potask... kirjoitti:

        Miksi lyöt, kun et voi syytä osoittaa?
        Miksi raivoat totuutta vastaan?
        Lakiko sinut saa vihaamaan?

        Herää! Raamattu paljastaa senkin, että "laki saa aikaan vihaa".

        löyty puolustajakin noille parjaajille, kuulut siis samaan puljuun noitten syyttäjien kanssa, rakastele vain niiteen kanssa ilman lakia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      346
      7777
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2274
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1662
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1509
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      118
      1238
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      77
      1224
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1066
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      955
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      945
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      103
      843
    Aihe