Olen vasta nyt aikuisena ruvennut kyseenalaistamaan sitä kun (ev.lut.) seurakunnan kerhossa ja myöhemmin lastenleireillä aina puhuttiin maailmanlopusta ja olin ihan varma että se tulee hyvinkin pian. Rippikoulussakin muistutettiin että VALVOKAA! se saattaa tulla ihan koska vaan ja ihan varmasti se tulee silloin kun ette ole valmiina. Aina ajattelin että maailmanloppu tulee parin vuoden sisällä ja viimeistään ennen kuin pääsen koulusta. Sitten kun se ei ollut tullutkaan vielä kun pääsin peruskoulusta niin menin lukioon mutta nyt vähän niin kuin on tyhjän päällä että mitäs nyt? En ole ikinä osannut ajatella että eläisin näinkin pitkälle, en olu unelmoinut mistään enkä suunnitellut ammattia. Tulee vähän huijattu olo kun ajattelee että koko lapsuuden tärkein asia oli se että pitää olla valmiina mutta ei puhuttu että mitä tehdä SINÄ AIKANA????
maailmanlopun
3
573
Vastaukset
- varmaan
olisi saatavilla opetusta mitä tehdä sinä aikana kun odottaa Jeesuksen paluuta. Jo opetuslapset ja alkuseurakunta odottivat Jeesuksen paluuta. Uudessa testamentissa kerrotaan, että pitäisi käyttää lahjojaan ja tehdä työtä, julistaa evankeliumia ja huolehtia perheestään. Eli normaalia elämää. Siihen kuuluu Jumalan tahdon etsiminen jokapäiväisissä valinnoissa käyttäen apuna Sanaa rukousta ja tervettä harkintaa. On syntiä paeta uskontoon ja etsiä vain kokemuksia ja fiiliksiä ja vältellä arkisia velvollisuuksia silläkin verukkeella ettei kannata mitään tehdä kun Jeesus kohta hakee pois jne. Olen itse saanut vähän samanlaista opetusta ja pettynyt. Olin 26 mennessäni ammattikouluun... siihen oli toki muitakin syitä. Ei varmaan sullakaan ole liian myöhäistä hankkia lisäkoulutusta. Taidampa tästä lähteä taloustöihin...
- "nuoruudessani"
ei tosin odotettu niinkään Jeesusta vaan lamaa venäläisten miehitystä maanjäristystä, ihmeen kautta löytyvää työpaikkaa parempaa opintotukea ym.
- nap.pi
Ei sinua ainakaan väärin opetettu. Kun sinulle sanottiin että maailmanloppu voi tulla minä hetkenä hyvänsä puhuttiin aivan totta. Eli ei sinua mitenkään huijattu. Se, että maailmanloppu voi tulla koska vaan ei välttämättä tarkoita, että se tulee parin vuoden sisällä. Se voi tulla KOSKA VAAN eli vaikka 200 vuoden päästä tai sitten vaikka huomenna. Ja Raamatusta juuri tuo asia löytyy, että mitä sinä aikana tulee tehdä, kuten sinua on jo hienosti opastettu. (:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456