Tänään televisiossa

Katsokaa tänään televisiosta YLE 1 A-Zoom klo 21. Tänään ohjelmassa käsitellään sitä, miksi monet keskeyttävät armeijan henkisen paineen vuoksi. Ohjelmassa on vieraana varusmiesliiton puheenjohtaja ja majuri pääesikunnasta. Mielenkiinnolla odotan sitä, minkälaista keskustelua tuossa ohjelmassa tullaan käymään armeijan aiheittaneista henkisistä kärsimyksistä.

Tämän ohjelman nähtyään monet suomalaiset alkavat tietenkin heti haukkua ja solvata näitä armeijan keskeyttäneitä miehiä siitä, kun he eivät pystyneet kestämään armeijan kovaa kuria, simputusta ja muita "miehisiä" vaikutuksia, jotka kaikkien suomalaisten "tosimiesten" pitäisi aina pystyä kestämään todistaakseen miehisyytensä ja yhteiskuntakelpoisuutensa tässä militaristivaltiossa. Tätä mieltä ovat erityisesti vanhukset, kiihkoisänmaalliset militaristit ja vanhanaikaisen kasvatuksen saaneet naiset, joiden mielestä se armeijan suorittaminen on aina jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuus, josta ei koskaan saisi kieltäytyä.

Suomalaisten mielestä kun näistä armeijan keskeyttämisistä ei voi ikinä syyttää varusmiesjohtajia, kouluttajia, armeijan koulutusta, eikä varsinkaan suomen puolustusvoimia. Suomalaiset kun syyttävät tästä asiasta mieluummin suomalaisen nykynuorison "heikkoa" luonnetta ja sitä, kun nykynuoret ovat niin "pullamössösukupolvea" jos vertaa sitä vanhempiin ikäluokkiin, jotka pystyivät aina suorittamaan "kunnialla" sen sotaväen alusta loppuun asti ilman turhia valituksia.

http://www.yle.fi/tv1/ohjelmaopas.php?date=20080118&time=2100

31

2167

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • torvi30

Boring!! menisit töihin

• Hana

Jep, itsekin taidan laittaa sen digiboksille!

Tälle "torvi30" sanoisin joka väänsi täällä "Menisit töihin"!

Niin monellakaan ei ole muuten varaa tälläkään hetkellä Topfieldin tallentavaan digiboksiin. Sanoisin että menisit itse töihin ja hanki Topfieldin tallentava digiboksi. Samaten sanoisin että maksat myöskin televisio lupasi, kun jos kerran katsot televisiota!

• Maximum joo

Itse olin juuri hiljattain erään sukulaisen syntymäpäivillä ja siinä ruokaillessamme eräs yli 50-vuotias mies alkoi yhtäkkiä vihaisena selittämään, että "ei meidän aikana armeijaa keskeytetty vaan mentiin sitkeästi loppuun asti, nykynuorisosta ei ole mihinkään" jne. (hän oli nähnyt jonkin lehtijutun nykyisistä keskeytysmääristä).

Mikä tympeintä, pöydän ääressä olleet sukulaisnaiset alkoivat heti myötäillä tätä mielipidettä (yksikään heistä ei tietenkään itse ole armeijaa käynyt).

En halunnut pilata sukulaisen syntymäpäiväjuhlia joten pidin mölyt mahassani, vaikka suoraan sanoen olisi tehnyt mieli aloittaa kunnon väittely asiasta. Olisi voinut vaikka sanoa, että armeijastahan annetaan nykyään helpommin vapautus sellaisille, jotka vielä 20 vuotta sitten olisi pidetty siellä puoliväkisin, eli vapautusmäärät eivät kerro nykynuorista vaan armeijan muuttuneesta politiikasta vapauttamisten suhteen.

Ehkä tosiaan pitäisi olla vähemmän hienotunteinen, ja vastata suorin sanoin aina silloin kun joku ukkeli alkaa armeijapropagandaa suoltamaan - muutenhan kukaan ei kyseenalaista heitä.

Harmi että ohjelmassa ei ole mukana jotain armeijasta vapautuksen hankkinutta, joka perustelisi näkemyksensä asiallisesti. Varusmiesliittohan kannattaa asevelvollisuutta.

• puhtaaksi kun kerran oli kerta tilaisuus! Minä ainakin aion kaikissa mahdollisissa yhteyksissä, eli häissä, hautajaisissa, valmistujaisissa, syntymäpäiväjuhlissa ja muissa tilaisuuksissa jossa on suku koolla pitää pitkän puheen armeijavastaista propagandaa.

• yllättää
        Krusader kirjoitti:

puhtaaksi kun kerran oli kerta tilaisuus! Minä ainakin aion kaikissa mahdollisissa yhteyksissä, eli häissä, hautajaisissa, valmistujaisissa, syntymäpäiväjuhlissa ja muissa tilaisuuksissa jossa on suku koolla pitää pitkän puheen armeijavastaista propagandaa.

"Minä ainakin aion kaikissa mahdollisissa yhteyksissä, eli häissä, hautajaisissa, valmistujaisissa, syntymäpäiväjuhlissa ja muissa tilaisuuksissa jossa on suku koolla pitää pitkän puheen armeijavastaista propagandaa."

Onpa oivallinen paikka, esimerkiksi hautajaisissa, pitää sureville omaisille armeijan vastainen puhe. Sinä se sitten olet empaattinen ja toiset huomioon ottava henkilö. Varsinkin jos vainaja sattuu olemaan esimerkiksi sotaveteraani.

Sinä se jaksat yllättää.

• Krusader kirjoitti:

puhtaaksi kun kerran oli kerta tilaisuus! Minä ainakin aion kaikissa mahdollisissa yhteyksissä, eli häissä, hautajaisissa, valmistujaisissa, syntymäpäiväjuhlissa ja muissa tilaisuuksissa jossa on suku koolla pitää pitkän puheen armeijavastaista propagandaa.

"puhtaaksi kun kerran oli kerta tilaisuus! Minä ainakin aion kaikissa mahdollisissa yhteyksissä, eli häissä, hautajaisissa, valmistujaisissa, syntymäpäiväjuhlissa ja muissa tilaisuuksissa jossa on suku koolla pitää pitkän puheen armeijavastaista propagandaa."

Itse en oikein halua oma-aloitteisesti tuoda omaa sivaritaustaani julki sen takia, koska joudun kuitenkin kuuntelemaan sitten haukkumisia tästä "väärästä" valinnastani, mutta siltikään se mielipiteiden salailu ja vaikeneminen ei ole kuulunut koskaan minun tapoihini. Jos sukulaisjuhlissa, työpaikalla, koulussa tai muissa julkisissa tilanteissa joku alkaa puhumaan asevelvollisuuden tärkeydestä ja armeijan "miehistävistä" vaikutuksista, niin siinä vaiheessa olen kyllä valmis antamaan mielipiteeni julki vaikka se ei varmasti kovinkaan monia miellyttäisi. Suomessa kun sitä ei olla ikinä hyväksytty kielteisiä mielipiteitä tästä pyhästä asiasta, eli armeijasta ja asevelvollisuudesta.

• DarkFear kirjoitti:

"puhtaaksi kun kerran oli kerta tilaisuus! Minä ainakin aion kaikissa mahdollisissa yhteyksissä, eli häissä, hautajaisissa, valmistujaisissa, syntymäpäiväjuhlissa ja muissa tilaisuuksissa jossa on suku koolla pitää pitkän puheen armeijavastaista propagandaa."

Itse en oikein halua oma-aloitteisesti tuoda omaa sivaritaustaani julki sen takia, koska joudun kuitenkin kuuntelemaan sitten haukkumisia tästä "väärästä" valinnastani, mutta siltikään se mielipiteiden salailu ja vaikeneminen ei ole kuulunut koskaan minun tapoihini. Jos sukulaisjuhlissa, työpaikalla, koulussa tai muissa julkisissa tilanteissa joku alkaa puhumaan asevelvollisuuden tärkeydestä ja armeijan "miehistävistä" vaikutuksista, niin siinä vaiheessa olen kyllä valmis antamaan mielipiteeni julki vaikka se ei varmasti kovinkaan monia miellyttäisi. Suomessa kun sitä ei olla ikinä hyväksytty kielteisiä mielipiteitä tästä pyhästä asiasta, eli armeijasta ja asevelvollisuudesta.

, sillä kovin paljon ei pidä mainostaa tätä valintaa ja kaikkein vähiten tilaisuuksissa joissa on koko suku koolla ahtaassa tilassa. Siinä voi seinät alkaa käydä ahtaiksi, mutta minusta on oikein tehdä oma osuus kaikkien aseistakieltäytyjien ja teloitettujen muiston kunniaksi.

Olen jo tullut siihen pisteeseen että minua ei pelota sanaharkat juuri kenenkään kanssa, sillä minusta tulee terapeutti joten on hyvä valmentautua jo etukäteen!

Puhuminen onkin minun paras osa-alueeni ja sitä parantaa lääkitys jota käytän.

Onhan minun todistettava jotenkin että olen tasavertainen ja yhtä "miehinen" mies kuin muut sukuni miehet, ja siksi käytän siihen verbaalista lahjakkuutta, joka tulee parhaiten esiin juuri puheissa.

• Krusader kirjoitti:

, sillä kovin paljon ei pidä mainostaa tätä valintaa ja kaikkein vähiten tilaisuuksissa joissa on koko suku koolla ahtaassa tilassa. Siinä voi seinät alkaa käydä ahtaiksi, mutta minusta on oikein tehdä oma osuus kaikkien aseistakieltäytyjien ja teloitettujen muiston kunniaksi.

Olen jo tullut siihen pisteeseen että minua ei pelota sanaharkat juuri kenenkään kanssa, sillä minusta tulee terapeutti joten on hyvä valmentautua jo etukäteen!

Onhan minun todistettava jotenkin että olen tasavertainen ja yhtä "miehinen" mies kuin muut sukuni miehet, ja siksi käytän siihen verbaalista lahjakkuutta, joka tulee parhaiten esiin juuri puheissa.

"Olen jo tullut siihen pisteeseen että minua ei pelota sanaharkat juuri kenenkään kanssa, sillä minusta tulee terapeutti joten on hyvä valmentautua jo etukäteen! "

Hyvä terapeutti tarvitsee empatiakykyä ja sitä sinulla ei ole. Olette hullu ja tyhmä.

"Puhuminen onkin minun paras osa-alueeni ja sitä parantaa lääkitys jota käytän. "

Se paranee enemmän jos käytät syanidia.

"Onhan minun todistettava jotenkin että olen tasavertainen ja yhtä "miehinen" mies kuin muut sukuni miehet, ja siksi käytän siihen verbaalista lahjakkuutta, joka tulee parhaiten esiin juuri puheissa. "

Alat kiljua, haukkua ja pillittää kurkku suorana.

• Krusader kirjoitti:

"sillä kovin paljon ei pidä mainostaa tätä valintaa ja kaikkein vähiten tilaisuuksissa joissa on koko suku koolla ahtaassa tilassa. Siinä voi seinät alkaa käydä ahtaiksi, mutta minusta on oikein tehdä oma osuus kaikkien aseistakieltäytyjien ja teloitettujen muiston kunniaksi."

Omien kokemusten perusteella olen oppinut sen, että tätä asevelvollisuusasiaa ei välttämättä kannata ottaa ainakaan itse oma-aloitteisesti keskustelun aiheeksi, varsinkin silloin jos ylivoimainen enemmistö porukasta on näitä vanhanaikaisia militaristeja, joiden mielestä yksikään suomalaismies ei saisi koskaan kieltäytyä armeijasta. Tämän kaltaisissa keskusteluissa kun on myös se huono puoli, että siinä joutuu kuuntelemaan sitten haukkumisia tästä "väärästä" valinnasta ja lisäksi sitten vielä näitä mielistelyjä, kuinka kaikki asevelvollisuuden kannattajat puhuvat yhdessä myönteiseen sävyyn armeijan koulutuksesta, kurista ja siitä, miten hyvää se armeijan suorittaminen oikein tekee meille nuorille "pullamössösukupolven" pojille.

"Olen jo tullut siihen pisteeseen että minua ei pelota sanaharkat juuri kenenkään kanssa, sillä minusta tulee terapeutti joten on hyvä valmentautua jo etukäteen!"

Itse olen myös tottunut näihin sanaharkkoihin ja riitoihin, joihin olen joutunut monesti tämän "väärän" valintani takia. Eniten vaan inhoan niitä tilanteita, joissa joudun yksin perustelemaan sivarivalintaani monille sellaisille ihmisille, joista yksikään ei pysty tätä asiaa ymmärtämään. Siinä vaiheessa keskustelu muuttuu usein pelkäksi riitelyksi, jossa joudun vaan kuuntelemaan muiden haukkumisia ja mielistelyjä siitä, miten tärkeä asia se armeijan suorittaminen oikein on meille suomalaismiehille. Silloin keskusteluista on mahdollista saada tasokkaampia, kun ryhmästä löytyy myös muita sivareita ja armeijan vastustajia.

"Onhan minun todistettava jotenkin että olen tasavertainen ja yhtä "miehinen" mies kuin muut sukuni miehet, ja siksi käytän siihen verbaalista lahjakkuutta, joka tulee parhaiten esiin juuri puheissa."

Tietenkin on hyvä myös todistaa olevansa tasavertainen mies muiden kanssa, vaikka ei olisikaan käynyt tätä "miesten koulua" eli armeijaa. Valitettavasti monissa työpaikoissa, kouluissa ja muissa sosiaalisissa tilanteissa olen tavannut hyvinkin paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät pysty näkemään armeijan käymättömiä miehiä mitenkään tasavertaisina tai yhtä hyvinä kun armeijan käyneitä miehiä, sillä toisille se armeijan suorittaminen vaan tuntuu olevan niin hirveän iso ja tärkeä asia elämässä. Toiset ihmiset kun eivät vaan osaa arvostaa meitä armeijan käymättömiä miehiä, vaikka me olisimmekin kuinka sivistyneitä, fiksuja ja ymmärtäväisiä tahansa.

• DarkFear kirjoitti:

"sillä kovin paljon ei pidä mainostaa tätä valintaa ja kaikkein vähiten tilaisuuksissa joissa on koko suku koolla ahtaassa tilassa. Siinä voi seinät alkaa käydä ahtaiksi, mutta minusta on oikein tehdä oma osuus kaikkien aseistakieltäytyjien ja teloitettujen muiston kunniaksi."

Omien kokemusten perusteella olen oppinut sen, että tätä asevelvollisuusasiaa ei välttämättä kannata ottaa ainakaan itse oma-aloitteisesti keskustelun aiheeksi, varsinkin silloin jos ylivoimainen enemmistö porukasta on näitä vanhanaikaisia militaristeja, joiden mielestä yksikään suomalaismies ei saisi koskaan kieltäytyä armeijasta. Tämän kaltaisissa keskusteluissa kun on myös se huono puoli, että siinä joutuu kuuntelemaan sitten haukkumisia tästä "väärästä" valinnasta ja lisäksi sitten vielä näitä mielistelyjä, kuinka kaikki asevelvollisuuden kannattajat puhuvat yhdessä myönteiseen sävyyn armeijan koulutuksesta, kurista ja siitä, miten hyvää se armeijan suorittaminen oikein tekee meille nuorille "pullamössösukupolven" pojille.

"Olen jo tullut siihen pisteeseen että minua ei pelota sanaharkat juuri kenenkään kanssa, sillä minusta tulee terapeutti joten on hyvä valmentautua jo etukäteen!"

Itse olen myös tottunut näihin sanaharkkoihin ja riitoihin, joihin olen joutunut monesti tämän "väärän" valintani takia. Eniten vaan inhoan niitä tilanteita, joissa joudun yksin perustelemaan sivarivalintaani monille sellaisille ihmisille, joista yksikään ei pysty tätä asiaa ymmärtämään. Siinä vaiheessa keskustelu muuttuu usein pelkäksi riitelyksi, jossa joudun vaan kuuntelemaan muiden haukkumisia ja mielistelyjä siitä, miten tärkeä asia se armeijan suorittaminen oikein on meille suomalaismiehille. Silloin keskusteluista on mahdollista saada tasokkaampia, kun ryhmästä löytyy myös muita sivareita ja armeijan vastustajia.

"Onhan minun todistettava jotenkin että olen tasavertainen ja yhtä "miehinen" mies kuin muut sukuni miehet, ja siksi käytän siihen verbaalista lahjakkuutta, joka tulee parhaiten esiin juuri puheissa."

Tietenkin on hyvä myös todistaa olevansa tasavertainen mies muiden kanssa, vaikka ei olisikaan käynyt tätä "miesten koulua" eli armeijaa. Valitettavasti monissa työpaikoissa, kouluissa ja muissa sosiaalisissa tilanteissa olen tavannut hyvinkin paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät pysty näkemään armeijan käymättömiä miehiä mitenkään tasavertaisina tai yhtä hyvinä kun armeijan käyneitä miehiä, sillä toisille se armeijan suorittaminen vaan tuntuu olevan niin hirveän iso ja tärkeä asia elämässä. Toiset ihmiset kun eivät vaan osaa arvostaa meitä armeijan käymättömiä miehiä, vaikka me olisimmekin kuinka sivistyneitä, fiksuja ja ymmärtäväisiä tahansa.

Katsos kun meidän sivarien joilla on tietty suunta elämässämme, ei tarvitse välittää muiden mielipiteistä, vaan vetää omaa latuamme viimeiseen asti. Minä henkilökohtaisesti välitän muista ihmisistä ja aion auttaa heitä tämän elämän varrella ja siksi työskentelenkin tulevaisuudessa hoitoalalla. Kun teen oman osuuteni tämän yhteiskunnan yhteiseksi hyväksi, niin uskon että voitan muiden hyväksynnän ja mielipiteeni hyväksytään ajan kanssa.

• tuuraaja
        DarkFear kirjoitti:

Ketju ei ole täydellinen jos toinen kehuja ja myötäeläjä puuttuu. Tuuraan taas häntä kun ei ole näkynyt palstalla moneen päivään.

• tajua tätä juttua...
        DarkFear kirjoitti:

Olen itse intin käynyt mies ja moni kaverini on sivari. Ikinä aiheesta (sivarius) ei ole tullut ongelmaa, ei kavereiden eikä sukulaisten kesken. Muutama sana aiheesta vaihdettu tyyliin "minkälainen kokemus oli..." ym ym.
        Jokainen tekee mitä tahtoo - minusta oli hyvä, että kaveri meni sivariin koska ei uskonut armeijan olevan oikea vaihtoehto. Kaverini mielestä oli ihan jees, että itse olin intissä koska katsoin sen sopivan minulle paremmin.

Ymmärrän sen, että on juntteja joille intti/sivari juttu tuottaa pngelmia. Turhapa noista on välittää, itsensä siinä vain häpäisevät. Ja on se saatanan kumma, jos oman lapsen sivarius/tm. aiheuttaa vanhemmissa aggressioita. Eipä kuulosta kovinkaan rakastavalta se touhu.

Ottakaa siis iisisti, ajat muuttuu koko ajan ja porukka muuttuu suvaitsevammaksi. Etsikää kavereita ja olkaa itsekin suvaitsevaisia; ei ne kaikki intin käyneet mitään natsipellejä ole.

• tajua tätä juttua... kirjoitti:

Olen itse intin käynyt mies ja moni kaverini on sivari. Ikinä aiheesta (sivarius) ei ole tullut ongelmaa, ei kavereiden eikä sukulaisten kesken. Muutama sana aiheesta vaihdettu tyyliin "minkälainen kokemus oli..." ym ym.
        Jokainen tekee mitä tahtoo - minusta oli hyvä, että kaveri meni sivariin koska ei uskonut armeijan olevan oikea vaihtoehto. Kaverini mielestä oli ihan jees, että itse olin intissä koska katsoin sen sopivan minulle paremmin.

Ymmärrän sen, että on juntteja joille intti/sivari juttu tuottaa pngelmia. Turhapa noista on välittää, itsensä siinä vain häpäisevät. Ja on se saatanan kumma, jos oman lapsen sivarius/tm. aiheuttaa vanhemmissa aggressioita. Eipä kuulosta kovinkaan rakastavalta se touhu.

Ottakaa siis iisisti, ajat muuttuu koko ajan ja porukka muuttuu suvaitsevammaksi. Etsikää kavereita ja olkaa itsekin suvaitsevaisia; ei ne kaikki intin käyneet mitään natsipellejä ole.

"Olen itse intin käynyt mies ja moni kaverini on sivari. Ikinä aiheesta (sivarius) ei ole tullut ongelmaa, ei kavereiden eikä sukulaisten kesken. Muutama sana aiheesta vaihdettu tyyliin "minkälainen kokemus oli..." ym ym.
        Jokainen tekee mitä tahtoo - minusta oli hyvä, että kaveri meni sivariin koska ei uskonut armeijan olevan oikea vaihtoehto. Kaverini mielestä oli ihan jees, että itse olin intissä koska katsoin sen sopivan minulle paremmin."

Hieno juttu, kun sinun asenteesi sivareita kohtaan on myönteisempi kun monilla armeijan käyneillä yleensä. Todennäköisesti sukulaisesi ja kaverisi ovat myös suvaitsevaisempia tämän asian suhteen, eikä heitä kiinnosta puuttua muiden valintoihin ja alkaa arvostelemaan niitä "oikeiksi" ja "vääriksi" kuten monilla suomalaisilla on hyvin usein tapana arvostella meidän miesten valintoja tässä asevelvollisuusasiassa. Olisi hieno juttu, jos yhä useammat suomalaiset ajattelisivat sinun tavallasi ja osaisivat ymmärtää sen asian, ettei se armeija aina sovi kaikille.

"Ymmärrän sen, että on juntteja joille intti/sivari juttu tuottaa pngelmia. Turhapa noista on välittää, itsensä siinä vain häpäisevät. Ja on se saatanan kumma, jos oman lapsen sivarius/tm. aiheuttaa vanhemmissa aggressioita. Eipä kuulosta kovinkaan rakastavalta se touhu."

Omat vanhempani kyllä hyväksyivät sivarivalintani aivan täysin, mutta muut sukulaiseni taas eivät ymmärtäneet tätä asiaa ollenkaan, koska heidän mielestään minunkin olisi pitänyt mennä vaan "kunnialla" sinne "sotaväkeen" näiden iänikuisen vanhojen ja "hienojen" perinteiden kunniaksi.

Valitettavan paljon olen vaan kuullut juttuja siitä, kuinka monet miehet menevät armeijaan sen takia, kun vanhemmat heitä sinne painostavat. Olisi hienoa nähdä se, kuinka paljon sinne armeijaan oikein olisi menijöitä siinä vaiheessa, kun ketään ei painostettaisi sinne vanhempien, isovanhempien, sukulaisten, kavereiden ja/tai tyttöystävän toimesta. Suomessa kun miehillä ei valitettavasti ole riittävästi omaa päätäntävaltaa tässä asevelvollisuusasiassa, vaan hyvinkin monet joutuvat menemään sinne armeijaan yleisen painostuksen ja sivarivastaisen ilmapiirin takia.

• ja aivan totta

Tuuraan taas, arvaatte ketä.

• nikk6

Jäi väliin. Tulikos siinä esille mitään mainitsemisen arvoista vai perus valitettavaa-joojoo-veteraanit-jees -tavaraa? Näkeeköhän noita netistä jostain YLEn sivuilta?

• nikk6

• Me katsoimme perheeni kanssa kys.ohjelman. Itselläni oli myös ennakko oletuksia että nuoret miehet sysätään syvimpään maanrakoon tässä tapauksessa.

Joku mies rähjäsi, että nuoret miehet LUOVUTTAVAT helposti. Että ongelmat ratkaistaan menemällä niitä karkuun. Uskon kuitenkin että elämässä takkiinsa saaneet ovat joutuneet luopumaan ylpeydestään ja ovat näin ollen ymmärtäväisempiä ja humaanimpia kuin esim. armeijan "kunnialla" suorittaneet.

Toinen haastateltavista, puolustusvoimien upseeri, manasi kuinka hirveä menetys on sekä yksilölle että pv:lle se, että nuori mies keskeyttää asepalveluksensa armeijassa. Jos tupakkatehtaan omistajalta kysyttäisiin, että onko kamalaa kun asiakkaat kuolevat, hän vastaisi että, "tottakai, koska on yksi asiakas vähemmän", samoin pv:tä harmittaa kun on yksi tuleva uhri vähemmän sodan hampaissa.

• tuuraaja taas

Ehdinpäs ennen Darkkia

• "Joku mies rähjäsi, että nuoret miehet LUOVUTTAVAT helposti. Että ongelmat ratkaistaan menemällä niitä karkuun. Uskon kuitenkin että elämässä takkiinsa saaneet ovat joutuneet luopumaan ylpeydestään ja ovat näin ollen ymmärtäväisempiä ja humaanimpia kuin esim. armeijan "kunnialla" suorittaneet."

Tottakai nuorille miehille rähjätään, heitä syytellään ja heitä pilkataan kun he ovat niin saamattomia vätyksiä etteivät edes armeijaa jaksa suorittaa. Mikä helvetti siinä on että näiden kovapäisten upseerikusiaivoihin ei mahdu se TOTUUS ettei se armeija kiinnosta joitain henkilöitä paskan vertaa. Heitä ei kiinnosta olla siellä, heitä ei kiinnosta aseet, ei kiinnosta orjuus. Tätä ei monikaan millään tajua. Syytetään vaan kun on mielenterveysongelmia tai huono kunto ja ollaan laiskoja. suomi harrastaa mieletöntä terroria nuoria miehiä kohtaan, vielä uutisoimalla oikein ohjelmalla näistä keskeyttäneistä varusmiehistä. Ei mitään rajaa ihmisen kunnioituksessa. Ymmärrän hyvin niitä miehiä kuinka pahalta heistä tuntuu kun heistä tehdään sylkykuppeja ja rikollisia ihan yhteiskunnan osalta kun armeijan käynti ei kiinnosta. Miksi ihmeessä ei oikein suomessa aleta joukkokieltäytymään armeijasta että saataisiin tämä asevelvoliisuus loppumaan. Olisi kyllä todella hienoa kirjoittaa joku pitkä artikkeli ulkomaalaisiin lehtiin miten suomen nuoria miehiä sorretaan, heitä pilkataan, haukutaan, syrjitään sen takia jos heitä ei kiinnosta olla armeijassa. Kyllä varmasti Eurooppalaiset ihmettelisivät miten tällainen kohtelu sallitaan enää missään mukamas "sivistysvaltiossa ja hyvinvointivaltiossa"

"Toinen haastateltavista, puolustusvoimien upseeri, manasi kuinka hirveä menetys on sekä yksilölle että pv:lle se, että nuori mies keskeyttää asepalveluksensa armeijassa."

Muistan hyvin kun minun kanssani oli muitakin täyttelemässä sivarilappuja kun ei vuoden palvelus kiinnostanut, niin kyllä se täti voivotteli ja kyseli monta kertaa että miettikää nyt vielä ja ketkä oikeen saadaan tilallenne. Sanoin sille ettei voisi vähempää kiinnostaa. Mitä helvettiä minua kiinnosta ketkä orjat saatte minun tilallenne, minä en ole tätä järjestelmää keksinyt enkä minä mahda mitään että minut tänne vankilan uhalla pakotetaan.

• RauhanPuolesta kirjoitti:

"Joku mies rähjäsi, että nuoret miehet LUOVUTTAVAT helposti. Että ongelmat ratkaistaan menemällä niitä karkuun. Uskon kuitenkin että elämässä takkiinsa saaneet ovat joutuneet luopumaan ylpeydestään ja ovat näin ollen ymmärtäväisempiä ja humaanimpia kuin esim. armeijan "kunnialla" suorittaneet."

Tottakai nuorille miehille rähjätään, heitä syytellään ja heitä pilkataan kun he ovat niin saamattomia vätyksiä etteivät edes armeijaa jaksa suorittaa. Mikä helvetti siinä on että näiden kovapäisten upseerikusiaivoihin ei mahdu se TOTUUS ettei se armeija kiinnosta joitain henkilöitä paskan vertaa. Heitä ei kiinnosta olla siellä, heitä ei kiinnosta aseet, ei kiinnosta orjuus. Tätä ei monikaan millään tajua. Syytetään vaan kun on mielenterveysongelmia tai huono kunto ja ollaan laiskoja. suomi harrastaa mieletöntä terroria nuoria miehiä kohtaan, vielä uutisoimalla oikein ohjelmalla näistä keskeyttäneistä varusmiehistä. Ei mitään rajaa ihmisen kunnioituksessa. Ymmärrän hyvin niitä miehiä kuinka pahalta heistä tuntuu kun heistä tehdään sylkykuppeja ja rikollisia ihan yhteiskunnan osalta kun armeijan käynti ei kiinnosta. Miksi ihmeessä ei oikein suomessa aleta joukkokieltäytymään armeijasta että saataisiin tämä asevelvoliisuus loppumaan. Olisi kyllä todella hienoa kirjoittaa joku pitkä artikkeli ulkomaalaisiin lehtiin miten suomen nuoria miehiä sorretaan, heitä pilkataan, haukutaan, syrjitään sen takia jos heitä ei kiinnosta olla armeijassa. Kyllä varmasti Eurooppalaiset ihmettelisivät miten tällainen kohtelu sallitaan enää missään mukamas "sivistysvaltiossa ja hyvinvointivaltiossa"

"Toinen haastateltavista, puolustusvoimien upseeri, manasi kuinka hirveä menetys on sekä yksilölle että pv:lle se, että nuori mies keskeyttää asepalveluksensa armeijassa."

Muistan hyvin kun minun kanssani oli muitakin täyttelemässä sivarilappuja kun ei vuoden palvelus kiinnostanut, niin kyllä se täti voivotteli ja kyseli monta kertaa että miettikää nyt vielä ja ketkä oikeen saadaan tilallenne. Sanoin sille ettei voisi vähempää kiinnostaa. Mitä helvettiä minua kiinnosta ketkä orjat saatte minun tilallenne, minä en ole tätä järjestelmää keksinyt enkä minä mahda mitään että minut tänne vankilan uhalla pakotetaan.

"Tottakai nuorille miehille rähjätään, heitä syytellään ja heitä pilkataan kun he ovat niin saamattomia vätyksiä etteivät edes armeijaa jaksa suorittaa. "

Sitä on aikamoinen saamaton vätys kun ei edes inttiä osaa/uskalla/"jaksa"suorittaa.

"Mikä helvetti siinä on että näiden kovapäisten upseerikusiaivoihin ei mahdu se TOTUUS ettei se armeija kiinnosta joitain henkilöitä paskan vertaa. "

Miksi sinä haukut ihmisiä?

"Heitä ei kiinnosta olla siellä, heitä ei kiinnosta aseet, ei kiinnosta orjuus. "

Siinä tapauksessa ihailemassasi Neuvostoliitossa oli asiat hyvin. Kumman hyvin ne "hullut" paranivat mielisairaaloissa.

"Syytetään vaan kun on mielenterveysongelmia tai huono kunto ja ollaan laiskoja. "

Täysin oikeaan osuvat. Vituttaako rasistia kuulla tosiasioita?

"suomi harrastaa mieletöntä terroria nuoria miehiä kohtaan, vielä uutisoimalla oikein ohjelmalla näistä keskeyttäneistä varusmiehistä. "

Mitä vitun terroria? Anna näyttöä. Miksi et opettele kirjoittamaan?

"Ei mitään rajaa ihmisen kunnioituksessa. "

On. Se on siinä että kun kohtelet toisia kuin eläimiä niin sinua kohdellaan kuin elukkaa. Sinä käyttäydyt kuin eläin niin eläimenä sinua kohdellaan.

"Ymmärrän hyvin niitä miehiä kuinka pahalta heistä tuntuu kun heistä tehdään sylkykuppeja ja rikollisia ihan yhteiskunnan osalta kun armeijan käynti ei kiinnosta. "

Valehtelu, huijaaminen ja rikollisuus on rikollisuutta.

"Miksi ihmeessä ei oikein suomessa aleta joukkokieltäytymään armeijasta että saataisiin tämä asevelvoliisuus loppumaan. "

Laki on voimakkaampi kuin sinun kaltaisien rasistien "protesti".

"Olisi kyllä todella hienoa kirjoittaa joku pitkä artikkeli ulkomaalaisiin lehtiin miten suomen nuoria miehiä sorretaan, heitä pilkataan, haukutaan, syrjitään sen takia jos heitä ei kiinnosta olla armeijassa. "

Ja silloin hyvää journalistista tapaa noudattava toimittaja tarkistaa väitteesi ja heittää roskatekeleesi roskiin. Tai jos hän on niin tyhmä ettei niin tee hän joutuu naurunalaiseksi ja lehti joutuu julkaisemaan oikaisun. Se ei ole hyvää mainosta että joutuu julkaisemaan oikaisuja tai levittää roskapropagandaa.

"Kyllä varmasti Eurooppalaiset ihmettelisivät miten tällainen kohtelu sallitaan enää missään mukamas "sivistysvaltiossa ja hyvinvointivaltiossa" "

Ainoa mitä he ihmettelisivät on kuinka paljon joku rasisti osaa vihata? He säälisivät sinua ja sittemmin oppisivat vihaamaan sinua koska sinä olet hullu ja paha rasisti!

"Muistan hyvin kun minun kanssani oli muitakin täyttelemässä sivarilappuja kun ei vuoden palvelus kiinnostanut, niin kyllä se täti voivotteli ja kyseli monta kertaa että miettikää nyt vielä ja ketkä oikeen saadaan tilallenne. "

Oikeassa oli hänkin. Homma on jonkun hoidettava.

"Sanoin sille ettei voisi vähempää kiinnostaa. "

Olet siis itsekkyytesi ja vihasi riivaama rasisti. Hyvä että tunnustat.

"Mitä helvettiä minua kiinnosta ketkä orjat saatte minun tilallenne, minä en ole tätä järjestelmää keksinyt enkä minä mahda mitään että minut tänne vankilan uhalla pakotetaan. "

Sinun järjestelmääsi onneksi ei kukaan edes harkitse. Olette psykoottinen rasistipaska ja neuvon teitä vakavasti tappamaan itsenne. Aiheutatte eniten kiusaa siten.

• RauhanPuolesta kirjoitti:

"Joku mies rähjäsi, että nuoret miehet LUOVUTTAVAT helposti. Että ongelmat ratkaistaan menemällä niitä karkuun. Uskon kuitenkin että elämässä takkiinsa saaneet ovat joutuneet luopumaan ylpeydestään ja ovat näin ollen ymmärtäväisempiä ja humaanimpia kuin esim. armeijan "kunnialla" suorittaneet."

"Tottakai nuorille miehille rähjätään, heitä syytellään ja heitä pilkataan kun he ovat niin saamattomia vätyksiä etteivät edes armeijaa jaksa suorittaa. Mikä helvetti siinä on että näiden kovapäisten upseerikusiaivoihin ei mahdu se TOTUUS ettei se armeija kiinnosta joitain henkilöitä paskan vertaa. Heitä ei kiinnosta olla siellä, heitä ei kiinnosta aseet, ei kiinnosta orjuus. Tätä ei monikaan millään tajua. Syytetään vaan kun on mielenterveysongelmia tai huono kunto ja ollaan laiskoja. suomi harrastaa mieletöntä terroria nuoria miehiä kohtaan, vielä uutisoimalla oikein ohjelmalla näistä keskeyttäneistä varusmiehistä. Ei mitään rajaa ihmisen kunnioituksessa. Ymmärrän hyvin niitä miehiä kuinka pahalta heistä tuntuu kun heistä tehdään sylkykuppeja ja rikollisia ihan yhteiskunnan osalta kun armeijan käynti ei kiinnosta. Miksi ihmeessä ei oikein suomessa aleta joukkokieltäytymään armeijasta että saataisiin tämä asevelvoliisuus loppumaan. Olisi kyllä todella hienoa kirjoittaa joku pitkä artikkeli ulkomaalaisiin lehtiin miten suomen nuoria miehiä sorretaan, heitä pilkataan, haukutaan, syrjitään sen takia jos heitä ei kiinnosta olla armeijassa. Kyllä varmasti Eurooppalaiset ihmettelisivät miten tällainen kohtelu sallitaan enää missään mukamas "sivistysvaltiossa ja hyvinvointivaltiossa". "

Juuri tämänlaistahan se on tässä militaristisuomessa, jossa sitä armeijan keskeyttämistä pidetään niin hirveänä rikoksena ja "pullamössöpoikien" merkkinä. Suomessa kun on aina oletettu niin, että kaikki suomalaiset "tosimiehet" pystyvät kyllä suorittamaan sen sotaväen alusta kunnialla loppuun asti. Nämä militaristit kun eivät ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa, että kaikkia miehiä ei kiinnosta pätkän vertaa olla siellä "sotaväessä" näiden iänikuisten vanhojen ja "hienojen" perinteiden kunniaksi. Kaikki miehet kun eivät ole kiinnostuneita aseista, maanpuolustuksesta, isänmaallisuudesta ja siitä, että he haluaisivat uhrata vähintään puoli vuotta ainutlaatuisesta elämästään tämän "iki-ihanan" suomenmaan hyväksi.

Nuoria viattomia miehiä halutaan aina vaan syyllistää, haukkua ja pilkata sen takia, jos he eivät ole pystyneet suorittamaan kunnialla loppuun asti tätä suomalaismiehen "perusvelvollisuutta" eli asepalvelusta. Sitten puhutaan aina siitä nuorten miesten huonosta kunnosta, mielenterveysongelmista, laiskuudesta ja siitä miten "pullamössösukupolvea" nykynuoriso oikein on kun ei pysty enää kestämään armeijan kovaa kuria, simputusta ja näitä "miehisiä" vaikutuksia samalla tavalla kun vanhemmat ikäluokat kestivät ne aikoinaan. Tuo olisi aivan loistava idea, kun kirjoittaisi oikein pitkän ja hyvän artikkelin johonkin ulkomaalaiseen lehteen tästä suomen orjuuttamisjärjestelmästä, jossa viattomia miehiä pakotetaan vuosittain sinne armeijaan ja kuinka heitä sitten haukutaan ja vihataan, jos he eivät pysty suorittamaan kunnialla loppuu asti tätä iänikuisen vanhaa ja "hienoa" asevelvollisuusperinnettä. Muualla Euroopassa kun ihmiset ymmärtäisivät paremmin meitä aseistakieltäytyjiä ja armeijan keskeyttäneitä miehiä, koska siellä ihmiset eivät ole samanlaisia militaristeja ja talvisodan ajoille jämähtäneitä juntteja kun täällä umpikurjassa suomenmaassa.

"Muistan hyvin kun minun kanssani oli muitakin täyttelemässä sivarilappuja kun ei vuoden palvelus kiinnostanut, niin kyllä se täti voivotteli ja kyseli monta kertaa että miettikää nyt vielä ja ketkä oikeen saadaan tilallenne. Sanoin sille ettei voisi vähempää kiinnostaa. Mitä helvettiä minua kiinnosta ketkä orjat saatte minun tilallenne, minä en ole tätä järjestelmää keksinyt enkä minä mahda mitään että minut tänne vankilan uhalla pakotetaan."

Totta kai armeija yrittää puhua keskeyttäviä varusmiehiä vielä miettimään ratkaisuaan, ettei armeija menettäisi omasta vahvuudestaan näitä keskeyttäviä miehiä. Armeijan keskeyttäminen onkin pahin tappio puolustusvoimien lisäksi myös näille kiihkoisänmaallisille militaristeille, vanhuksille ja vanhanaikaisen kasvatuksen saaneille naisille, joiden mielestä se armeijan suorittaminen on aina jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuus.

• DarkFear

"Me katsoimme perheeni kanssa kys.ohjelman. Itselläni oli myös ennakko oletuksia että nuoret miehet sysätään syvimpään maanrakoon tässä tapauksessa."

Itse katsoin myös tämän ohjelman ja kuten arvelinkin niin, että ohjelmassa syyllistetään jälleen kerran näitä keskeyttäviä varusmiehiä.

Tämä onkin ihan totta. Armeijan keskeyttäneet varusmiehet ovat varmasti humaanimpia, suvaitsevaisempia ja ymmärtäväisempiä kun nämä perussuomalaiset "tosimiehet" jotka haluavat suorittaa sen armeijan "kunnialla" loppuun asti.

"Toinen haastateltavista, puolustusvoimien upseeri, manasi kuinka hirveä menetys on sekä yksilölle että pv:lle se, että nuori mies keskeyttää asepalveluksensa armeijassa. Jos tupakkatehtaan omistajalta kysyttäisiin, että onko kamalaa kun asiakkaat kuolevat, hän vastaisi että, "tottakai, koska on yksi asiakas vähemmän", samoin pv:tä harmittaa kun on yksi tuleva uhri vähemmän sodan hampaissa."

Totta kai se on puolustusvoimille hirveä menetys kun mies keskeyttää asepalveluksensa, eikä ole enää osana tämän väkivaltakoneiston jäseniä. Se asiahan on kyllä nähty monia kertoja, ettei armeija välitä mitään ihmishengistä ja näiden nuorten miesten ainutlaatuisesta elämästä. Eniten näissä keskeytyksissä haittaa armeijaa se, kun heillä on sitten yksi uhri vähemmän mahdollisissa tulevissa sodissa.

• anteeksi lapsellinen sävy
        Lukkijurpo kirjoitti:

"Tottakai nuorille miehille rähjätään, heitä syytellään ja heitä pilkataan kun he ovat niin saamattomia vätyksiä etteivät edes armeijaa jaksa suorittaa. "

Sitä on aikamoinen saamaton vätys kun ei edes inttiä osaa/uskalla/"jaksa"suorittaa.

"Mikä helvetti siinä on että näiden kovapäisten upseerikusiaivoihin ei mahdu se TOTUUS ettei se armeija kiinnosta joitain henkilöitä paskan vertaa. "

"Heitä ei kiinnosta olla siellä, heitä ei kiinnosta aseet, ei kiinnosta orjuus. "

Siinä tapauksessa ihailemassasi Neuvostoliitossa oli asiat hyvin. Kumman hyvin ne "hullut" paranivat mielisairaaloissa.

"Syytetään vaan kun on mielenterveysongelmia tai huono kunto ja ollaan laiskoja. "

"suomi harrastaa mieletöntä terroria nuoria miehiä kohtaan, vielä uutisoimalla oikein ohjelmalla näistä keskeyttäneistä varusmiehistä. "

On. Se on siinä että kun kohtelet toisia kuin eläimiä niin sinua kohdellaan kuin elukkaa. Sinä käyttäydyt kuin eläin niin eläimenä sinua kohdellaan.

"Ymmärrän hyvin niitä miehiä kuinka pahalta heistä tuntuu kun heistä tehdään sylkykuppeja ja rikollisia ihan yhteiskunnan osalta kun armeijan käynti ei kiinnosta. "

"Miksi ihmeessä ei oikein suomessa aleta joukkokieltäytymään armeijasta että saataisiin tämä asevelvoliisuus loppumaan. "

"Olisi kyllä todella hienoa kirjoittaa joku pitkä artikkeli ulkomaalaisiin lehtiin miten suomen nuoria miehiä sorretaan, heitä pilkataan, haukutaan, syrjitään sen takia jos heitä ei kiinnosta olla armeijassa. "

Ja silloin hyvää journalistista tapaa noudattava toimittaja tarkistaa väitteesi ja heittää roskatekeleesi roskiin. Tai jos hän on niin tyhmä ettei niin tee hän joutuu naurunalaiseksi ja lehti joutuu julkaisemaan oikaisun. Se ei ole hyvää mainosta että joutuu julkaisemaan oikaisuja tai levittää roskapropagandaa.

"Kyllä varmasti Eurooppalaiset ihmettelisivät miten tällainen kohtelu sallitaan enää missään mukamas "sivistysvaltiossa ja hyvinvointivaltiossa" "

Ainoa mitä he ihmettelisivät on kuinka paljon joku rasisti osaa vihata? He säälisivät sinua ja sittemmin oppisivat vihaamaan sinua koska sinä olet hullu ja paha rasisti!

"Muistan hyvin kun minun kanssani oli muitakin täyttelemässä sivarilappuja kun ei vuoden palvelus kiinnostanut, niin kyllä se täti voivotteli ja kyseli monta kertaa että miettikää nyt vielä ja ketkä oikeen saadaan tilallenne. "

"Mitä helvettiä minua kiinnosta ketkä orjat saatte minun tilallenne, minä en ole tätä järjestelmää keksinyt enkä minä mahda mitään että minut tänne vankilan uhalla pakotetaan. "

Sinun järjestelmääsi onneksi ei kukaan edes harkitse. Olette psykoottinen rasistipaska ja neuvon teitä vakavasti tappamaan itsenne. Aiheutatte eniten kiusaa siten.

Mutta mene nyt oikeasti lukkijurpo pois näiltä palstoilta ja kouluun tai kirjastoon sivistämään itseäsi. Tuollaisen typeryyden katsominen oikeasti sattuu minuun.

• muß bitten
        Lukkijurpo kirjoitti:

Miksi sinä Lukkijurpo jaksat päivästä toiseen kiukutella RauhanPuolesta:n ja kumppaneiden kirjoituksille? Mitä yrität saavuttaa sillä?

• vaan voitto
        DarkFear kirjoitti:

"Tottakai nuorille miehille rähjätään, heitä syytellään ja heitä pilkataan kun he ovat niin saamattomia vätyksiä etteivät edes armeijaa jaksa suorittaa. Mikä helvetti siinä on että näiden kovapäisten upseerikusiaivoihin ei mahdu se TOTUUS ettei se armeija kiinnosta joitain henkilöitä paskan vertaa. Heitä ei kiinnosta olla siellä, heitä ei kiinnosta aseet, ei kiinnosta orjuus. Tätä ei monikaan millään tajua. Syytetään vaan kun on mielenterveysongelmia tai huono kunto ja ollaan laiskoja. suomi harrastaa mieletöntä terroria nuoria miehiä kohtaan, vielä uutisoimalla oikein ohjelmalla näistä keskeyttäneistä varusmiehistä. Ei mitään rajaa ihmisen kunnioituksessa. Ymmärrän hyvin niitä miehiä kuinka pahalta heistä tuntuu kun heistä tehdään sylkykuppeja ja rikollisia ihan yhteiskunnan osalta kun armeijan käynti ei kiinnosta. Miksi ihmeessä ei oikein suomessa aleta joukkokieltäytymään armeijasta että saataisiin tämä asevelvoliisuus loppumaan. Olisi kyllä todella hienoa kirjoittaa joku pitkä artikkeli ulkomaalaisiin lehtiin miten suomen nuoria miehiä sorretaan, heitä pilkataan, haukutaan, syrjitään sen takia jos heitä ei kiinnosta olla armeijassa. Kyllä varmasti Eurooppalaiset ihmettelisivät miten tällainen kohtelu sallitaan enää missään mukamas "sivistysvaltiossa ja hyvinvointivaltiossa". "

Juuri tämänlaistahan se on tässä militaristisuomessa, jossa sitä armeijan keskeyttämistä pidetään niin hirveänä rikoksena ja "pullamössöpoikien" merkkinä. Suomessa kun on aina oletettu niin, että kaikki suomalaiset "tosimiehet" pystyvät kyllä suorittamaan sen sotaväen alusta kunnialla loppuun asti. Nämä militaristit kun eivät ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa, että kaikkia miehiä ei kiinnosta pätkän vertaa olla siellä "sotaväessä" näiden iänikuisten vanhojen ja "hienojen" perinteiden kunniaksi. Kaikki miehet kun eivät ole kiinnostuneita aseista, maanpuolustuksesta, isänmaallisuudesta ja siitä, että he haluaisivat uhrata vähintään puoli vuotta ainutlaatuisesta elämästään tämän "iki-ihanan" suomenmaan hyväksi.

Nuoria viattomia miehiä halutaan aina vaan syyllistää, haukkua ja pilkata sen takia, jos he eivät ole pystyneet suorittamaan kunnialla loppuun asti tätä suomalaismiehen "perusvelvollisuutta" eli asepalvelusta. Sitten puhutaan aina siitä nuorten miesten huonosta kunnosta, mielenterveysongelmista, laiskuudesta ja siitä miten "pullamössösukupolvea" nykynuoriso oikein on kun ei pysty enää kestämään armeijan kovaa kuria, simputusta ja näitä "miehisiä" vaikutuksia samalla tavalla kun vanhemmat ikäluokat kestivät ne aikoinaan. Tuo olisi aivan loistava idea, kun kirjoittaisi oikein pitkän ja hyvän artikkelin johonkin ulkomaalaiseen lehteen tästä suomen orjuuttamisjärjestelmästä, jossa viattomia miehiä pakotetaan vuosittain sinne armeijaan ja kuinka heitä sitten haukutaan ja vihataan, jos he eivät pysty suorittamaan kunnialla loppuu asti tätä iänikuisen vanhaa ja "hienoa" asevelvollisuusperinnettä. Muualla Euroopassa kun ihmiset ymmärtäisivät paremmin meitä aseistakieltäytyjiä ja armeijan keskeyttäneitä miehiä, koska siellä ihmiset eivät ole samanlaisia militaristeja ja talvisodan ajoille jämähtäneitä juntteja kun täällä umpikurjassa suomenmaassa.

"Muistan hyvin kun minun kanssani oli muitakin täyttelemässä sivarilappuja kun ei vuoden palvelus kiinnostanut, niin kyllä se täti voivotteli ja kyseli monta kertaa että miettikää nyt vielä ja ketkä oikeen saadaan tilallenne. Sanoin sille ettei voisi vähempää kiinnostaa. Mitä helvettiä minua kiinnosta ketkä orjat saatte minun tilallenne, minä en ole tätä järjestelmää keksinyt enkä minä mahda mitään että minut tänne vankilan uhalla pakotetaan."

Totta kai armeija yrittää puhua keskeyttäviä varusmiehiä vielä miettimään ratkaisuaan, ettei armeija menettäisi omasta vahvuudestaan näitä keskeyttäviä miehiä. Armeijan keskeyttäminen onkin pahin tappio puolustusvoimien lisäksi myös näille kiihkoisänmaallisille militaristeille, vanhuksille ja vanhanaikaisen kasvatuksen saaneille naisille, joiden mielestä se armeijan suorittaminen on aina jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuus.

"Armeijan keskeyttäminen onkin pahin tappio puolustusvoimien lisäksi myös näille kiihkoisänmaallisille militaristeille, vanhuksille ja vanhanaikaisen kasvatuksen saaneille naisille,"

Keskeyttäminen ei ole tappio puolustusvoimille vaan voitto.

Yleinen asevelvollisuus on siitä hieno järjestelmä, että tällä tavoin saadaan paras aines suorittamaan varusmiespalvelus ja tällä tavoin saadaan kaikkein huonoin aines pois.

Ei määrä vaan laatu ratkaisee.

• vaan voitto kirjoitti:

"Armeijan keskeyttäminen onkin pahin tappio puolustusvoimien lisäksi myös näille kiihkoisänmaallisille militaristeille, vanhuksille ja vanhanaikaisen kasvatuksen saaneille naisille,"

Keskeyttäminen ei ole tappio puolustusvoimille vaan voitto.

Yleinen asevelvollisuus on siitä hieno järjestelmä, että tällä tavoin saadaan paras aines suorittamaan varusmiespalvelus ja tällä tavoin saadaan kaikkein huonoin aines pois.

Ei määrä vaan laatu ratkaisee.

"Keskeyttäminen ei ole tappio puolustusvoimille vaan voitto."

Miksi ihmeessä näistä varusmiesten keskeyttämisistä oikein sitten jaksetaan aina uutisoida niin paljon ja haukkua samalla näitä armeijan keskeyttäneitä "pullamössöpojiksi"? Entä miksi nämä militaristit, vanhukset ja vanhanaikaiset naiset sitten pitävät sitä armeijan keskeyttämistä niin huonona asiana, jos siitä ei kerran ole edes mitään haittaa puolustusvoimille?

"Yleinen asevelvollisuus on siitä hieno järjestelmä, että tällä tavoin saadaan paras aines suorittamaan varusmiespalvelus ja tällä tavoin saadaan kaikkein huonoin aines pois. "

Kovasti se vaan näyttää silti harmittavan monia suomalaisia, kun kaikki miehet eivät selviä "kunnialla" niin hienosta asiasta, kun "sotaväen" suorittamisesta.

"Ei määrä vaan laatu ratkaisee."

Tässä olen ihan samaa mieltä kanssasi, mutta valitettavasti suurin osa suomalaisista on vaan edelleenkin sitä mieltä, että armeija tarvitsee riveihinsä jokaikisen suomalaismiehen vaikka vasten hänen omaa tahtoaan.

• muß bitten kirjoitti:

Miksi sinä Lukkijurpo jaksat päivästä toiseen kiukutella RauhanPuolesta:n ja kumppaneiden kirjoituksille? Mitä yrität saavuttaa sillä?

Jos et vastusta väkivaltaista rasismia sinä hyväksyt sen. Minä en hyväksy väkivaltaa enkä rasismia.

• muß bitten
        Lukkijurpo kirjoitti:

Jos et vastusta väkivaltaista rasismia sinä hyväksyt sen. Minä en hyväksy väkivaltaa enkä rasismia.

"Minä en hyväksy väkivaltaa enkä rasismia."

Hyväksytkö sitten rikollisuuden, huumeet, ministerien palkankorotukset ja ydinaseet? Jos et, niin teetkö jotain näiden epäkohtien kitkemiseksi? Voisit käyttää oikeuden toteuttamiseen suunnatun energiasi paljon hyödyllisemmin kuin kiukuttelemalla jollain nettifoorumilla josta kukaan ei edes tiedä. Lähtisit vaikka öisin ulos naamioituneena ja vetäisit turpiin kaikkia huumediilereitä ja muita pahoja ihmisiä.

• Varusmies 12

Itse olen juuri pari viikkoa ollut intissä ja nyt olen ensimmäisillä lomilla ja katoin myös tuon ohjelman eilen. Mielestäni majurin sävy oli aika ikävä näitä keskeyttäneitä kohtaan. Hän puhui fyysisisten vammojen takia keskeyttäneistä ja henkisten häiriöiden takia keskeyttäneistä. Mikä ihmeen henkinen häiriö se on jos intin pelleily ei kiinnosta.

Parin viikon perusteella voin sanoa että kuri ei kuitenkaan ole niin kovaa mitä mainostetaan, joten mielestäni sen takia sieltä tuskin kukaan lähtee että huutaminen on pelottavaa tai noiden käskynen noudattaminen olisi jotenkin mahdotonta. Eli siis sen takia että se olisi psyykkisesti jotenkin kamalaa ja ylitsepääsemätöntä. Mielestäni jos sieltä lähtee niin se on pelkästään sen takia että ajattelee että miksi minun kannattaa suorittaa tämä "palvelus" tällaisessa ympäristössä jos minä voin suorittaa sen sivarissa normaalissa työyhteisössä joka on oikeaa maailmaa eikä mitään keksittyä todellisuutta. Lisäksi sivarissa pystyy jatkamaan normaalia elämää kun taas armeijasta tulee elämäsi 6-12kk ajaksi kun inttiin astut. Se ei ole elämä jota haluan, mutta olen intin leivissä niin kauan että saan tietää pääsenkö kuudella kuukaudella, koska koulut alkaisivat kesän jälkeen. Jos vuoden joudun intissä olemaan niin minulle on ihan päivänselvää että vaihdan intistä sivariin, koska en halua heittää vuotta elämästäni hukkaan.

En koe oppineeni mitään hyödyllistä intissä tähän mennessä. Sain vain yhden arven lisää ja olin korkeassa kuumeessa 4 päivää. Onneksi sentään uusia kavereita sieltä saa, mutta itse en ainakaan inttiä olisi tarvinnut kavereiden saamiseen.

• "Itse olen juuri pari viikkoa ollut intissä ja nyt olen ensimmäisillä lomilla ja katoin myös tuon ohjelman eilen. Mielestäni majurin sävy oli aika ikävä näitä keskeyttäneitä kohtaan. Hän puhui fyysisisten vammojen takia keskeyttäneistä ja henkisten häiriöiden takia keskeyttäneistä. Mikä ihmeen henkinen häiriö se on jos intin pelleily ei kiinnosta."

Suomalaisten militaristien mielestä kun armeija on oikea mittari mittaamaan kokonaisvaltaisesti miehen asennetta, hyvyyttä, moraalia, kestokykyä tai pärjäämistä.

"Mielestäni jos sieltä lähtee niin se on pelkästään sen takia että ajattelee että miksi minun kannattaa suorittaa tämä "palvelus" tällaisessa ympäristössä jos minä voin suorittaa sen sivarissa normaalissa työyhteisössä joka on oikeaa maailmaa eikä mitään keksittyä todellisuutta."

Omat perusteluni sivarivalintaani ovat selkeät: En tuhlaa elämästäni kuutta kuukautta hommiin jotka eivät yksinkertaisesti kiinnosta. Lisäksi tiedostan etten ole täydellinen, koska kukaan ei ole, mutta tottakai militaristien mielestä jokainen suomen lahtariarmeijan koulutuksen saanut mies on se "tosimies" ja täydellinen ja maailman paras ihminen.

Lisäksi minulla on mielikuvitusta jo omasta takaa ihan riittävästi, että en tarvitse mitään keinotekoista ympäristöä luomaan viihdykettä itselleni, siksi vain tylsät ja mielikuvituksettomat ihmiset sopivat parhaiten armeijaan, en sano että kaikki armeijaan menijät olisivat näitä edellä mainittuja, mutta mielestäni sellaiset yksinkertaiset suoraviivaiset ja mielikuvituksettomat sopisivat armeijaan.

"Jos vuoden joudun intissä olemaan niin minulle on ihan päivänselvää että vaihdan intistä sivariin, koska en halua heittää vuotta elämästäni hukkaan."

Minulle on esimerkiksi sanottu että menisit sinä edes aseettomaan palvelukseen armeijaan, kun minä laitoin perusteluiksi sivarilomakkeeseen, että "en halua käyttää aseita". En kuitenkaan näe armeijan ympäristöä, ilmapiiriä tai henkilöstöä mitenkään kehittävänä tai innostavana, päinvastoin, siksi mielummin olen töissä vuoden kuin viettäisin armeijassa vuoden, vaikkakin aseettomana palveluksena.

Lisäksi ihmisen elämä on todella, todella lyhyt. Siinä olet oikeassa että ei pidä tuhlata arvokasta elinaikaa tuohon ikivanhaan väkivaltalaitokseen.

"Onneksi sentään uusia kavereita sieltä saa, mutta itse en ainakaan inttiä olisi tarvinnut kavereiden saamiseen."

Itsellänikään ei ole koskaan ollut mitään erityisiä ongelmia kavereiden hankkimisessa ja siksi minusta yksinkertaiset, johtamisen taitoja uupuvat ja mielikuvituksettomat ihmiset sopivat armeijaan kun eivät oikeassa elämässä kavereita paljon saa.

• Krusader kirjoitti:

"Itse olen juuri pari viikkoa ollut intissä ja nyt olen ensimmäisillä lomilla ja katoin myös tuon ohjelman eilen. Mielestäni majurin sävy oli aika ikävä näitä keskeyttäneitä kohtaan. Hän puhui fyysisisten vammojen takia keskeyttäneistä ja henkisten häiriöiden takia keskeyttäneistä. Mikä ihmeen henkinen häiriö se on jos intin pelleily ei kiinnosta."

Suomalaisten militaristien mielestä kun armeija on oikea mittari mittaamaan kokonaisvaltaisesti miehen asennetta, hyvyyttä, moraalia, kestokykyä tai pärjäämistä.

"Mielestäni jos sieltä lähtee niin se on pelkästään sen takia että ajattelee että miksi minun kannattaa suorittaa tämä "palvelus" tällaisessa ympäristössä jos minä voin suorittaa sen sivarissa normaalissa työyhteisössä joka on oikeaa maailmaa eikä mitään keksittyä todellisuutta."

Omat perusteluni sivarivalintaani ovat selkeät: En tuhlaa elämästäni kuutta kuukautta hommiin jotka eivät yksinkertaisesti kiinnosta. Lisäksi tiedostan etten ole täydellinen, koska kukaan ei ole, mutta tottakai militaristien mielestä jokainen suomen lahtariarmeijan koulutuksen saanut mies on se "tosimies" ja täydellinen ja maailman paras ihminen.

Lisäksi minulla on mielikuvitusta jo omasta takaa ihan riittävästi, että en tarvitse mitään keinotekoista ympäristöä luomaan viihdykettä itselleni, siksi vain tylsät ja mielikuvituksettomat ihmiset sopivat parhaiten armeijaan, en sano että kaikki armeijaan menijät olisivat näitä edellä mainittuja, mutta mielestäni sellaiset yksinkertaiset suoraviivaiset ja mielikuvituksettomat sopisivat armeijaan.

"Jos vuoden joudun intissä olemaan niin minulle on ihan päivänselvää että vaihdan intistä sivariin, koska en halua heittää vuotta elämästäni hukkaan."

Minulle on esimerkiksi sanottu että menisit sinä edes aseettomaan palvelukseen armeijaan, kun minä laitoin perusteluiksi sivarilomakkeeseen, että "en halua käyttää aseita". En kuitenkaan näe armeijan ympäristöä, ilmapiiriä tai henkilöstöä mitenkään kehittävänä tai innostavana, päinvastoin, siksi mielummin olen töissä vuoden kuin viettäisin armeijassa vuoden, vaikkakin aseettomana palveluksena.

Lisäksi ihmisen elämä on todella, todella lyhyt. Siinä olet oikeassa että ei pidä tuhlata arvokasta elinaikaa tuohon ikivanhaan väkivaltalaitokseen.

"Onneksi sentään uusia kavereita sieltä saa, mutta itse en ainakaan inttiä olisi tarvinnut kavereiden saamiseen."

Itsellänikään ei ole koskaan ollut mitään erityisiä ongelmia kavereiden hankkimisessa ja siksi minusta yksinkertaiset, johtamisen taitoja uupuvat ja mielikuvituksettomat ihmiset sopivat armeijaan kun eivät oikeassa elämässä kavereita paljon saa.

"Suomalaisten militaristien mielestä kun armeija on oikea mittari mittaamaan kokonaisvaltaisesti miehen asennetta, hyvyyttä, moraalia, kestokykyä tai pärjäämistä. "

Esitäpä siis jokin lähde millä voimme tunnistaa "militaristin". Sellaisia kun ei ole paljoa.

"Omat perusteluni sivarivalintaani ovat selkeät: En tuhlaa elämästäni kuutta kuukautta hommiin jotka eivät yksinkertaisesti kiinnosta. "

Sen sijaan tuhlaat vuosia tuhotaksesi paitsi omasi myös muiden kaltaisiesi maineen.

"Lisäksi tiedostan etten ole täydellinen, koska kukaan ei ole, mutta tottakai militaristien mielestä jokainen suomen lahtariarmeijan koulutuksen saanut mies on se "tosimies" ja täydellinen ja maailman paras ihminen. "

Eikö täydellisyys ole ihanteemme? Miksi haluat pyrkiä tuhoamaan ihanteet?

"Lisäksi minulla on mielikuvitusta jo omasta takaa ihan riittävästi, että en tarvitse mitään keinotekoista ympäristöä luomaan viihdykettä itselleni, siksi vain tylsät ja mielikuvituksettomat ihmiset sopivat parhaiten armeijaan, en sano että kaikki armeijaan menijät olisivat näitä edellä mainittuja, mutta mielestäni sellaiset yksinkertaiset suoraviivaiset ja mielikuvituksettomat sopisivat armeijaan. "

Sinä elät harhamaailmassa. Sitä sanotaan mielisairaudeksi, skitsofreniaksi.

"Minulle on esimerkiksi sanottu että menisit sinä edes aseettomaan palvelukseen armeijaan, kun minä laitoin perusteluiksi sivarilomakkeeseen, että "en halua käyttää aseita". "

Ne jotka niin neuvoivat tekivät sen hyvää hyvyyttään.

"En kuitenkaan näe armeijan ympäristöä, ilmapiiriä tai henkilöstöä mitenkään kehittävänä tai innostavana, päinvastoin, siksi mielummin olen töissä vuoden kuin viettäisin armeijassa vuoden, vaikkakin aseettomana palveluksena. "

Miksi siis hakeudut koko ajan painostamaan ja hylkimään muita ihmisiä? Miksi annat vihasi hallita sinua?`

"Lisäksi ihmisen elämä on todella, todella lyhyt. "

Onko? Katsotaanpa kuinka kauan esim. Kurosawa Akiralla meni tehdä yksi homma? Kahdeksan vuotta haaskasi hukkaan aikaansa koska elinaika on lyhyt?

"Siinä olet oikeassa että ei pidä tuhlata arvokasta elinaikaa tuohon ikivanhaan väkivaltalaitokseen. "

Jos käytät kaiken aikasi välttelyyn ja karkaamiseen et saa mitään aikaan ikinä.

"Itsellänikään ei ole koskaan ollut mitään erityisiä ongelmia kavereiden hankkimisessa ja siksi minusta yksinkertaiset, johtamisen taitoja uupuvat ja mielikuvituksettomat ihmiset sopivat armeijaan kun eivät oikeassa elämässä kavereita paljon saa. "

Jokainen tässä maailmassa joko ei piittaa vittuakaan harhoistasi, vihaa sinua tai säälii. Minä vihaan sinua, joten se siitä sitten. Ette saa kavereita. Paitsi sellaisia jotka vain pyrkivät käyttämään sinua hyödykseen. Kaltaisiasi itsekkäitä paskiaisia siis ja ole tyytyväinen kun sinua "kaverisi" pettävät ja huijaavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      114
      1131
    2. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      36
      899
    3. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      58
      860
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      767
    5. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      39
      707
    6. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      694
    7. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      14
      639
    8. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      5
      614
    9. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      23
      600
    10. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      17
      583
    Aihe