semi-synteettinen + synteettinen

silminnäkijä

elikkä tällanen tuli tossa vastaan.
montako kilometriä autolla voi ajaa jos moottorissa oli jo vajaana synteettistä 5w-50 alla ja sinne lisättiin puoli-synteettistä 10w-40 öljyä?

8

7255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman vajaa

Mutta autolla voi ajaa huoletta seuraavaan öljynvaihtoon asti olipa matka kilometrejä tai maileja.

• Mutta että

Onko tuo kannattavaa? Itse en lähtisi.

• Tietoa on
        Mutta että kirjoitti:

Onko tuo kannattavaa? Itse en lähtisi.

Myyntimiesten paskanjauhantaa, taisi olla mobilin mies kun selitti epätoivoitsena ettei öljyjä voi sekoittaa keskenään. Nykyöljyt ovat sekoituskelpoisia keskenään, aivan sama onko semi vai täysi or peräti mineraali. Sekaan vaan jos on tarvetta.

• mutta...
        Tietoa on kirjoitti:

Myyntimiesten paskanjauhantaa, taisi olla mobilin mies kun selitti epätoivoitsena ettei öljyjä voi sekoittaa keskenään. Nykyöljyt ovat sekoituskelpoisia keskenään, aivan sama onko semi vai täysi or peräti mineraali. Sekaan vaan jos on tarvetta.

Joo kyllä ne sekoittuvat. Kunhan et oleta, että ne myös voitelevat sekoituksen jälkeen samalla tavalla kuin täyssynteettinen moottoriöljy, jos olet mennyt sekoittamaan täyssynteettistä ja mineraalia keskenään.

• Voitelu ok
        mutta... kirjoitti:

Joo kyllä ne sekoittuvat. Kunhan et oleta, että ne myös voitelevat sekoituksen jälkeen samalla tavalla kuin täyssynteettinen moottoriöljy, jos olet mennyt sekoittamaan täyssynteettistä ja mineraalia keskenään.

Toimii ihan yhtä hyvin kuin se likainen täyssynteettisesi, itse asiassa se toimii paremminkin. Ota asioista selvää, älä ole kommunisti ja peloittele.

• niiin varmaan juu
        Voitelu ok kirjoitti:

Toimii ihan yhtä hyvin kuin se likainen täyssynteettisesi, itse asiassa se toimii paremminkin. Ota asioista selvää, älä ole kommunisti ja peloittele.

Niin ja tämä oma sekoitus ei varmaankaan ole kumpaakaan öljyä mitä lukee sitten purkkien kyljessä, eli ihan turha alkaa huutelemaan, että "mobil on paskaa" kun venttiilit alkaa nakuttaa.

• Anonyymi

Miksi purkeissa lukee voi käyttää vanhoissa paljon ajetuissa autoissa esim. semisynteettinen 10W-40 jopa kesällä 20W50 ,totta kai sehän ei ole syntettisen lievää,eipä paljon muutakaan ei ohita niin helposti venttiilin kumeja joita 16 venttilisissä on pitkät rivit ja muita tiivisteitä jotka kuluvat jo 100-150tuh.km. jälkeen. Käyttäisin Diesel öljyä vanhassa autossa koska sehän on kuitenkin kehitetty raskaaseen liikenteeseen joilla ajetaan monta 100 tuhattakin,onhan tietty kilomtrejä isoilla koneilla paljonkin enemmän ja ajo ajat pitkiä ja öljytilavuudet huomattavasti suuremmat kymmen kertaisesti henkilö autoihin verraten.

• Anonyymi

Öljytilavuudet on suuremmat koska moottorit on suuremmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      92
      3392
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3097
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2604
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2393
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2343
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2046
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      21
      1679
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      39
      1614
    Aihe