Lusifer on sapattikiistojen herra

Tämä viesti koskee kaikkia sapattipakkoon kiihottajia. Vaikka se alunperin on vastaus
Sirkka-Iitalle, joka mienee muita pidemmälle ja toistamiseen väittää, että
Jumalan Pyhä Sana on väärennöstä. tietenkin
puhutaan vain käännösvirheestä, mutta kun Jeesus
tieten tahtoen rikkoo provosoivasti ja tarpeettomasti sapattia seuraajiensa kanssa,d
niin ilmiselvä tarkoitus on osoittaa, että sapattipakkoa ei ole kristillisellä seurakunnalla.

Jeesus kysyy sapattipakon puolesta puhujilta ja
Sanaa väärennökseksi väittäviltä: miksi Minua vainoat? Sillä Sana todellakin kieltää tuomitsemasta sapattiasiassa ja turhan riitelyn
voittaja on yksin Lusifer.

Mutta hyvänen aika, Sirkka-Iita!

Sinä etenit jo hyvää vauhtia - kuka on jälleen
heittänyt peitteen silmillesi? Kun syytät elävän
Sanan omistamaa Raamattua väärennetyksi sanakai!
Ja turhanpäiväisen sekä itse asiassa kielletyn
kiistelyaiheen - sapatin ja uudenkuun - vuoksi.

Kol. 2:16
Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]

Valitettavasti Lusifer on ainoa voittaja, kun
Jumalan Sana tuomitaan vääräksi ja kun sapatista
kiistellään!

Paavalille Jeesus joutui sanomaan: Saul, Saul, miksi minua vainoat? Sillä Paavali oli tapattanut
Jeesuksen seuraajia - niitä jotka sanoivat Jumalaa
Isäkseen ja seurasivat Jeesusta sapattina viljavainioiden poikki, taitellen tähkäpäitä,
mutustellakseen niitä suussaan, sapattina.

Toki Jeesus Isän kanssa yhteistuumin noita lukuisia provosoivia temppuja teki - osoittaakseen mm. sen, että hän on lainkin yläpuolella.

Etkö huomaa, että ainahan erikoisoppien väsääjät
vetoavat - kuka miltäkin kohden Sanaa - että
Sana on väärennetty. Mutta Jeesus vakuuttaa, ettei
Raamattu raukea tyhjiin. Ja sapattia Jeesus rikkoi
nimenomaan osoittaakseen, ettei sitä saa laittaa
kellekään taakaksi. Tahallaan rikottu viestittää että kumottu.

"Lapset ovat siis vapaat" - näinhän Jeesus sanoi
temppeliveronkin suhteen (Nykyisiin kymmenyksiin
verrattava) - vapaaehtoista kaikki Herran työ.
Toki Jeesus sitten kalan suusta nappasi rahan
temppeliveron maksamiseen - ettei turhaan loukattaisi järjestelmää.
Näin on sapatinkin kohdalla, että me kristityt
annamme sapatistien viettää sapattiaan, emmekä
siitä tuomitse. Mutta taistelemme pyhällä
kiivaudella vapaan valinnan puolesta - kuten teki
Jeesus itse.

Sirkka-Iita, Sirkka-Iita - miksi minua vainoat ja
minun Sanaani? Näin Jeesus kysyy sinulta ja kaikilta, jotka valmistavat sijaa sapattikiistelylle - sapattidemoneille.

Totuutta rakkaudessa

14

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • No täytyy sitten kai tämä kysymyskin tuoda esille, että jokainen voi nähdä mistä OIKEASTI oli kysymys! Tähän siis vastasit:

>>>>>Ihmiset ovat saaneet paljon eksytystä aikaan väärillä >raamatun käännöksillä!< (Huom, kääntämisestä oli kysymys)

Koska se on varmaa, ettei Jeesus voinut kumota sapattia ja toisessa paikkaa sanoa, ettei Jumalan laista häviä pienintäkään piirtoa, että ennen maa ja taivas katovat!

Jeesus kielsi myös muuttamasta tai jättämästä pois pienintäkään Jumalan käskyä ja niin opettamasta.

Katsotaampa miten raamattua on muutettu tässä paikkaa, esimerkiksi 1776 Raamattuun(Bibliaan) verrattuna?

17. "Niin Jesus vastasi heitä: minun isäni tekee työtä hamaan tähän asti, ja minä myös teen työtä.

18. Sentähden etsivät Juudalaiset häntä vielä enemmin tappaaksensa, ettei hän ainoastaan sabbatia rikkonut, mutta myös sanoi Jumalan isäksensä, ja teki itsensä Jumalan kaltaiseksi.

19. Niin Jesus vastasi ja sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ei taida Poika itsestänsä mitään tehdä, ellei hän näe Isän tekevän; sillä mitä ikänä hän tekee, sitä myös Poika niin tekee.

20. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja osoittaa hänelle kaikki, mitä hän itse tekee, ja hän on vielä suurempia töitä hänelle osoittava, kuin nämät ovat, että teidän pitää ihmettelemän."

Jeesus ärsytti juutalaisia, koska hän ei kunnioittanut ihmissääntöjä, joita juutalaiset olvat laittaneet sapatille rasitteeksi.

Jeesus rikkoi heidän sääntönsä, mutta YHTÄÄN Jumalan käskyä hän EI kumonnut!

Koska muutoin hän olisi asettunut itseään vastaan ja ollut valehtelia. Sitähän toki EI Jeesus ollut! Joka muuta väittää, tekee hänestä valehtelijan.

• Sirkka-Iita kirjoitti:

No täytyy sitten kai tämä kysymyskin tuoda esille, että jokainen voi nähdä mistä OIKEASTI oli kysymys! Tähän siis vastasit:

>>>>>Ihmiset ovat saaneet paljon eksytystä aikaan väärillä >raamatun käännöksillä!< (Huom, kääntämisestä oli kysymys)

Koska se on varmaa, ettei Jeesus voinut kumota sapattia ja toisessa paikkaa sanoa, ettei Jumalan laista häviä pienintäkään piirtoa, että ennen maa ja taivas katovat!

Jeesus kielsi myös muuttamasta tai jättämästä pois pienintäkään Jumalan käskyä ja niin opettamasta.

Katsotaampa miten raamattua on muutettu tässä paikkaa, esimerkiksi 1776 Raamattuun(Bibliaan) verrattuna?

17. "Niin Jesus vastasi heitä: minun isäni tekee työtä hamaan tähän asti, ja minä myös teen työtä.

18. Sentähden etsivät Juudalaiset häntä vielä enemmin tappaaksensa, ettei hän ainoastaan sabbatia rikkonut, mutta myös sanoi Jumalan isäksensä, ja teki itsensä Jumalan kaltaiseksi.

19. Niin Jesus vastasi ja sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ei taida Poika itsestänsä mitään tehdä, ellei hän näe Isän tekevän; sillä mitä ikänä hän tekee, sitä myös Poika niin tekee.

20. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja osoittaa hänelle kaikki, mitä hän itse tekee, ja hän on vielä suurempia töitä hänelle osoittava, kuin nämät ovat, että teidän pitää ihmettelemän."

Jeesus ärsytti juutalaisia, koska hän ei kunnioittanut ihmissääntöjä, joita juutalaiset olvat laittaneet sapatille rasitteeksi.

Jeesus rikkoi heidän sääntönsä, mutta YHTÄÄN Jumalan käskyä hän EI kumonnut!

Koska muutoin hän olisi asettunut itseään vastaan ja ollut valehtelia. Sitähän toki EI Jeesus ollut! Joka muuta väittää, tekee hänestä valehtelijan.

Miten niin ennen kysymystä? Sehän oli vastaus
        siellä "Raamattu"-palstalla olleeseen viestiisi
        ja toin sen tänne, jotta tuo uusi vastaukseni
        olisi helpompi käsittää jatkoksi.

Etkö huomaa hassua ylösalaisin olevaa ajatteluasi
        tässä sapattiasiassa:
        Kun joku on saanut päähäsi iskostetuksi, että
        Jeesus ei voinut rikkoa sapattia (vaikka on sapatin Herra!), niin sitten Raamatun täytyy olla väärässä.
        Ei tässä käännökset ratkaise, vaan Raamatun sanoma
        on yksiselitteinen ja sen kaikki vakavasti otettavat kommentaarit allekirjoittavat:

Jeesus rikkoi ihan tarkoituksellisesti sapattia
        seuraajiensa kanssa - vaikka tarvetta ei siihen ollut. Mutta oli välttämätöntä loukata lainopettajia.

Sitäpapitsi on helppo nähdä, jos vain tahtoo, että
        sapattikiistojen herra ja voittaja on saatana.
        Eikä Raamattu kieltäisi tuomitsemasta sapattiasiassa, jos ei olisi niin, että se on
        aivan turha asia kiistan kohteeksi.

Kuten on, minkä viestissäni sivumennen toin esiin, opi kymmenyksistäkin turhaan taakoittavaa riitelyä. Siksi Jeesus sanoi: "Lapset ovat siis
        vapaat".

Kastekisitely on kolmas saatanan hajotusväline.
        Kisitely on kiellettyä, sillä on kuitenkin vain
        yksi kaste, yksi Jumala, yksi usko.
        Kuitenkin kiistellään kastekäytäntojen paremmuudesta. Jaa saatana niissä voiton vie.

Kun vedotaan vääriin käännöksiin, kyse on epäuskosta Sanaa kohtaan, sillä Raamatun kohdat
        tukevat toisiaan.

Ei ne ihmissääntöjä olleet, vaan aivan alunperinkin Jmalan asiallisia säädöksiä ne, mitä
        Jeesus rikkoi ja rikotti.
        Vaikakpa tuo sivistynyt käsien pesu ennen ateriaa.
        Ei siinä mitään pahaa ole tänäänkään, mutta sen
        ehdottomassa ja pelastukseen sitomisessa - se on
        saatanallista vääryyttä.

Jospa edes yrittäsiit nähdä tältäkin kantilta?

• AnttiVKantola kirjoitti:

Miten niin ennen kysymystä? Sehän oli vastaus
        siellä "Raamattu"-palstalla olleeseen viestiisi
        ja toin sen tänne, jotta tuo uusi vastaukseni
        olisi helpompi käsittää jatkoksi.

Etkö huomaa hassua ylösalaisin olevaa ajatteluasi
        tässä sapattiasiassa:
        Kun joku on saanut päähäsi iskostetuksi, että
        Jeesus ei voinut rikkoa sapattia (vaikka on sapatin Herra!), niin sitten Raamatun täytyy olla väärässä.
        Ei tässä käännökset ratkaise, vaan Raamatun sanoma
        on yksiselitteinen ja sen kaikki vakavasti otettavat kommentaarit allekirjoittavat:

Jeesus rikkoi ihan tarkoituksellisesti sapattia
        seuraajiensa kanssa - vaikka tarvetta ei siihen ollut. Mutta oli välttämätöntä loukata lainopettajia.

Sitäpapitsi on helppo nähdä, jos vain tahtoo, että
        sapattikiistojen herra ja voittaja on saatana.
        Eikä Raamattu kieltäisi tuomitsemasta sapattiasiassa, jos ei olisi niin, että se on
        aivan turha asia kiistan kohteeksi.

Kuten on, minkä viestissäni sivumennen toin esiin, opi kymmenyksistäkin turhaan taakoittavaa riitelyä. Siksi Jeesus sanoi: "Lapset ovat siis
        vapaat".

Kastekisitely on kolmas saatanan hajotusväline.
        Kisitely on kiellettyä, sillä on kuitenkin vain
        yksi kaste, yksi Jumala, yksi usko.
        Kuitenkin kiistellään kastekäytäntojen paremmuudesta. Jaa saatana niissä voiton vie.

Kun vedotaan vääriin käännöksiin, kyse on epäuskosta Sanaa kohtaan, sillä Raamatun kohdat
        tukevat toisiaan.

Ei ne ihmissääntöjä olleet, vaan aivan alunperinkin Jmalan asiallisia säädöksiä ne, mitä
        Jeesus rikkoi ja rikotti.
        Vaikakpa tuo sivistynyt käsien pesu ennen ateriaa.
        Ei siinä mitään pahaa ole tänäänkään, mutta sen
        ehdottomassa ja pelastukseen sitomisessa - se on
        saatanallista vääryyttä.

Jospa edes yrittäsiit nähdä tältäkin kantilta?

>>>Ikinä en kyseeenalaista raamatun ilmoitusta, muutta nythän itsekkin näet, että eri raamatun käännökset ilmaisevat tämän asian er tavalla.

Molemmat siis EI VOI OLLA OIKEASSA!

Sillä "kumota" ja "rikkoa" eivät tarkoita samaa asiaa!

Jeesus rikkoi juutalaisten sapatti määräyksiä vastaan, mutta YHTÄÄN JUMALAN KÄSKYÄ HÄN EI KUMONNUT!

• saatanan mieliksi

Adventitsit lähestyvät viekkaasti käsi nyrkissä ja nyrkin sisällä pedonmerkki mätkäistäväksi ei-adventisteille. Toisessa kädessä lakikirja lainpiirtoineen valmiina heivauttamaan sillä päähän.

Tarkoituksena käännyttää ei-adventisteja adventisteiksi uhoamalla ja huorittelemalla babylonin huoraksi. Selkeää sapattikiistojen hakemista ja käännyttämisyrityksiä.

• Ja ei-adventistiset sapatis...

Sillä ei ole kyse sittenkään sapatistakaan.
        Vaan sapatinpitäjien, niin juutalaisten kuin
        kenenkä tahansa 7-päiväläisen, on liityttävä
        adventtikirkkoon, jotta saa sen sapattisinetin.

Sinettioppiahan ei ole kellään muulla, vaikka
        sapatti olisikin. Joten advareilla yksinoikeus
        sitä jaeskella toisesta nyrkistä ja toisesta
        pedonmerkkiä, joka sekin on ellenistien
        yksinoikeus. Miikael=Jeesus on advarien omaisuutta.

Vapaat sapatistit menneet vipuun?
        Kun typeryyttään huomaamattaan tukevat
        sinettioppia ja sunnntaipeto-oppia.

• Voi sentään!

Minä vietän sapatin hiljaisuudessa. Siitä ei tarvitse toisille toitottaa. Nuo jutut nyrkissä olevasta kädestä, sapattisinetistä eli mikä se oli ja toisten tuomitsemisesta eivät kuulu minun elämääni. En pidä siitäkään, että toiset yrittävät tehdä minusta sellaista, mitä en ollenkaan tunne omakseni. Lopettakaa tuollainen höyryäminen. Ihan tässä alkaa ajatella, että ovatko täällä jotkut jo vainoharhaisia. Jeesus tuli tuomaan meille rauhan. Omistakaamme Kristuksen rauha omaan sisimpäämme ja vallitkoon Kristuksen rauha ihmisten kesken. Tämä on oikeata kristillisyyttä, jota tahdon elää.

• kuin sanoa että joku asia on käännetty virheellisesti johonkin raamatun käännökseen.

Niinkuin tässä on käynyt tämän 1933/-38 raamatun käännöksen kohdalla, joka tosin on jo oikaistu tääs alkuperäisempiä raamatun käännöksiä vastaavaksi 1992 raamatussa.

Miksi et pysy asiassa, vaan väännät asiat omaa korvasyyhyäsi vastaavaksi?

Onhan se selvää, että kun kaikissa lähempänä alkutekstiä olevien raamatun käännöksien mukaan

1548-1552.
      1642.
      1776.
      saamme lukea, että Jeesus rikkoi sapatin, ei siis kumonnut! Sitten tulee 1933/-38 raamattu ja siihen onkin laitettu "rikkoi" sanan paikalle "kumosi"!

Joka sitten taTAAS OIKAISTIIN alkutekstiä vastaavaksi "rikkoi" vuoden 1992 raamatussa.

Joten eihän tästä voi muuta päätellä, kuin että RAAMATUN KÄÄNNÖS 1933/-38 oli tässäpaikkaa virheellisesti käännetty.

Siis, ihmisiähän kääntäjätkin ovat, mutta raamatun sanomahan ei saisi muuttua toiseksi ja siinähän tässä nyt on kysymys.

1933-1938 raamattun käännöksessä kuitenkin on niin tapahtunut: Jeesus "kumosi" sapatin. Kun se kaikissa alkutekstin mukaan olevissa raamatun käännöksissä on että Jeesus"rikkoi"sapatin. Kaikkihan alkoi siitä kun opetuslapset taittelivat tähkäpäitä syödäkseen, ja juutalaiset kyttäsivät heitä, että voisivat saada heidät kiini sapatin rikkomisesta.

Silloin Jeesus sanoi heille Minun Isäni tekee alati työtä, niin ihmiselläkin on lupa tehdä hyvää sapattinakin. Sllä ei ihminen ole sapattia, vaan sapatti on ihmistä varten. Sillä Ihmisen Poika on sapatinkin Herra.

Joten eikö olisi mukavampi että pysyttäis asiassa, eikä lähdettäis nimittelemään ja kieroillen asiaa muutamaan muuksi, mitä se oli? Ikinä en kyseeenalaista raamatun ilmoitusta, muutta nythän itsekkin näet, että eri raamatun käännökset ilmaisevat tämän asian er tavalla. Molemmat siis EI VOI OLLA OIKEASSA! Sillä kumota ja rikkoa eivät tarkoita samaa asiaa!

• Et hyväksy tosiasiaa, että tahallaan rikkomalla
        kumotaan. Ja sanot, että käännös "kumota" on
        väärä, mutta käännös "rikkoa" on oikea.

MUTTA kun tuuli toisin puhaltaa, niin melkein samaan hengen vetoon tyrmäät Raamatun Sanan myös "rikkoa"- käännöksen osalta:

>>> JEESUS EI OLE KOSKAAN RIKKONUT ISÄN KÄSKYJKÄ VASTAAN!
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita 18.1.2008 klo 11.26

Hän puhdisti sen juutalaisten lisäyksistä, niistä turhista nipotuksista, että muutaman tähkäpään taitto olisi muka elonkorjuuta ja työtä! Jeesus VAPAUTTI sapatin siihen asetetuista ihmissäännöistä, jotka olivat vain rasitukseksi ihmiselle, eikä levoksi.
        Jeesus siis rikkoi vain ihmisten asettamia sapattisääntöjä! ONKO TÄMÄ NYT NOIN VAIKEA KÄSITTÄÄ? Te itse näköjään haluatte olla sapatin kumoajia?

• AnttiVKantola kirjoitti:

Et hyväksy tosiasiaa, että tahallaan rikkomalla
        kumotaan. Ja sanot, että käännös "kumota" on
        väärä, mutta käännös "rikkoa" on oikea.

MUTTA kun tuuli toisin puhaltaa, niin melkein samaan hengen vetoon tyrmäät Raamatun Sanan myös "rikkoa"- käännöksen osalta:

>>> JEESUS EI OLE KOSKAAN RIKKONUT ISÄN KÄSKYJKÄ VASTAAN!
        Kirjoittanut: Sirkka-Iita 18.1.2008 klo 11.26

Hän puhdisti sen juutalaisten lisäyksistä, niistä turhista nipotuksista, että muutaman tähkäpään taitto olisi muka elonkorjuuta ja työtä! Jeesus VAPAUTTI sapatin siihen asetetuista ihmissäännöistä, jotka olivat vain rasitukseksi ihmiselle, eikä levoksi.
        Jeesus siis rikkoi vain ihmisten asettamia sapattisääntöjä! ONKO TÄMÄ NYT NOIN VAIKEA KÄSITTÄÄ? Te itse näköjään haluatte olla sapatin kumoajia?

Sillä jos hänkin tulee järkiinsä eli totuudentuntoon, niin hän ehkä pyyhkii
        viestinsä pois ja tämän vastaukseni myös:

Uskollinen Liittokumppani
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 18.1.2008 klo 22.24

>>> Minä annoin olemaan heille merkkinä, Minun ja Israelin välillä.

• Ellun kana

sääntöjä vastaan, kuin kumota ne kokonaan! Selvä moka siis muuttaa sana rikoi, sanaksi kumosi.
        Siis raamatun kääntäjän omankäden oikeutta! Oikeassa olit sisko!

• ylifariseus

Minä annoin olemaan heille merkkinä, Minun ja Israelin välillä.
      Merkki ja sinetti ovat samanlaisia, sillä Jumalan antamia säädöksiä ei ole lupa ihmisen muuttaa.

Ei sapatista tarvitse kiistellä, sillä olette muuttaneet sunnuntain viikon seitsemänneksi päiväksi, ja tehneet siitä sapatin itsellenne kymmenen käskyn lakiin vedoten.

Jeesus sanoi, Isäni käskyt minä olen pitänyt, mutta te olette sekä kumonneet, että rikkoneet Hänen iankaikkisen lakinsa, ja sapattinsa, jonka Hän antoi Paratiisissa ihmistä varten. Paratiisissa ei ollut Juutalaisia, vaan se kuului kaikille kansoille, Juutalaiset ovat siitä todisteena.
      Mitä Jeesus sanoi niistä, jotka rikkovat yhtä käskyä vastaan ?. Kuinka monta piirua laista voidaan poistaa, ilman, että on syyllinen kaikissa kohden ?.

Pidät sunnuntaita puolta tärkeämpänä, kuin sapatin päivää, mikä auringon päivästä tekee niin tärkeän, että se syrjäyttää luomisen muistomerkin ja tekee tilaa kehitysopille.

Ihmisen Poika on sapatinkin Herra, eikä kumoaja, vaan Hänen käskyjensä täyttäjä kaikissa kohdin.

• >>> Minä annoin olemaan heille merkkinä, Minun ja Israelin välillä.

• ylifariseus
        AnttiVKantola kirjoitti:

>>> Minä annoin olemaan heille merkkinä, Minun ja Israelin välillä.

joka ei ollut Minun nimeeni otettu, siis Israelin, jos nyt ei sapatti kuulu tämän lauseen mukaan Israelillekkaan ja kristitytkin ovat sen hyljänneet, niin kenelle se silloin kuuluu ?.

Kantolalla taitaa olla tänään pyykkipäivä, kun pitäisi pestä huomista varten ryvettyneet sapattivaatteet, jotka tulevat parempaan käyttöön arkena, eli sunnuntaina. Sanoohan sanakin, autuaita ja pyhiä ovat ne jotka pesevät vaatteensa, että he porteista sisälle pääsisivät. Kuka nyt auringonpäivänä kirkkon porttia avaisi pesemättömissä vaatteissa.

Kantolalle ei ole pyhää mikään, mikä on pyhää, ja kirkossaankin hän näkee vain langenneita ja pyhittämättömiä naispappeja, joita Jumala ei ole asettanut virkaansa.
        Mihinkä sinä oikein uskot ?.

Tee siis sovinto ja elä rauhassa Hänen kanssaan, niin saavutat onnen.
        Ota opetusta Hänen suustaan ja kätke Hänen sanansa sydämeesi.
        Kun palajat Kaikkivaltiaan tykö, niin tulet raketuksi jos karkoitat vääryyden majastasi kauas.

Kun rukoilet Häntä niin Hän kuulee sinua, ja saat täyttää lupauksesi, ja sinun teillesi loistaa valo.
        Kenenkä kanssa sinun tulisi tehdä sovinto, että karkottaisit pois sen vääryyden, joka sinulla on Jumalan asettamaa sapattia kohtaan.

Tee siis parannus ja anna sovittaa itsesi Jumalan ja Hänen lakinsa kanssa, jonka Jeesus on puolestasi sovittanut, että Hänessä eläisit, ja pitäisit Hänen käskynsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      196
      1512
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      944
    3. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      931
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      816
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      719
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      710
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      338
      671
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      664
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      646
    Aihe