Nyt minullakin herpes

kiitos avusta etukäteen

Nyt toivoisin saavani vähän neuvoja/tukea teiltä rakkaat ystäväiset kellä on genitaaliherpes.
Minulla rakkulat ilmestyi pari pvää sitten, enkä todellakaan tiennyt omaavani tuota hirveää virusta. Helvetti sentään!!!

Täytyy kyllä sanoa, että perin kummallisesti alkoi tautini. Eli käyn ahkerasti spinningissä ja huomasin, että stringit oli hiertänyt alapäähän märkivän haavauman. Ja siitä kohdasta, rakkulat alkoivat levitä.

Eilisestä olen popsinut Acyclostadia 200 mg, eikä ainakaan vielä helpotusta näy. Rakkuloita tulee koko ajan lisää. Voisinko laittaa lääkityksen lisäksi jotain voidetta rakkuloihin, jotka alkoivat märkiä heti? Lueskelin, että joillakin auttaa ihan Helosan-perusrasva (?!), joku laittaa Sibicort-kortisonivoidetta.. Onko kokemuksia? Mitä voisin kokeilla/käydä ostamassa?

Kuinka kauan tämä ärhäkkä ensi kohtaaminen herra H:n kanssa mahtaa kestää? Enää ei ole lämpöilyä, eikä lihassärkyä, onneksi.

No nyt sitten mietityttää seksijutut mieheni kanssa, jolla ei ole ainakaan oireilevaa herpestä.
Tosin paikat ovat nyt niin paskana, ettei seksi ihan heti tule mieleenkään. Tiedän, että virus voi tarttua aktiisena sekä oireettomana aikana.. mutta miten te pariskunnat olette pärjänneet? On tarttunut? Suuseksi?
Maanantaina saan lopulliset labravastaukset ja toivottavasti voin jutella lääkärin kanssa. Nyt vaan on pitkä viikonloppu edessä ja pää täynnä kysymyksiä.

Voihan kikkelin kikkeli, kyllä harmittaa!!! Itku tuli ja taitaa tulla taas..

9

2403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestävät

2-3 viikkoa, itselläni rakkuloita tuli varmaan kolmessa osassa, ensimmäiset puhkesivat ja haavautuivat -ja heti perään tilalle tulivat uudet.

Todennäköisesti sinulla on pahin vielä edessä, jos tuota on vasta pari päivää kestänyt.

Virtsaamisvaikeuksia varmaan tulee jne...

Itämisaika herpeksellä on muutamasta päivästä pariin viikkoon, eli se on yleensä hyvin paikannettavissa mistä tartunta on tullut. Varmaankin kuitenkin mieheltäsi, siis. Joskin joissain tapauksissa se voi olla piilevänäkin ja puhjeta sitten myöhemmin. (eli olet voinut kantaa sitä jo valmiiksi)

Jos molemmilla herpestartunta jo on, sitä ei uudelleen voi saada, eli siinä mielessä ei suuseksillekään ole esteitä jos molemmilla samantyyppinen herpes jo on. 90% ihmisistä kantaa HSV 1:stä, 20-25% aikuisväestöstä HSV 2:sta.

Herpes uusiessaan antaa lähes pelkästään iho-oireita ja yleensä uusii aina samassa paikassa, samanlaajuisella alueella, mutta on lievempi ja saattaa lähteä vaeltamaan. Joskus voi tulla turvotusta nivusten imusolmukkeisiin tms influenssaoireita, mutta lievempiä.

• paikannettavissa

Olen sairastunut huuliherpekseen yli viisikymmentä vuotta sitten. Ensioireet olivat rajut ja kestivät noin kolme viikkoa. Olen atoopikko ja monesti herpes on levinnyt kasvoihin niin pahasti, että olen ollut jopa sairaalassa.

Nyt huuliherpes ei ole näyttäytynyt ainakaan viiteen vuoteen. Yllätys on ollutkin se, että herpes ilmestyi genitaalialueelle. Olen jo ylittänyt vaihdevuodet ja limakalvot ovat ajoittain heikossa kunnossa paikallisestrogeenista huolimatta.

Olen eronnut kaksikymmentä vuotta sitten, eikä minulla ole ollut seksikontakteja useisiin vuosiin.

Olen tietenkin tilannut ajan gynegologille, mutta tässä odotellessa olen koettanut lääkitä omin avuin. Sinkki on auttanut minulla hyvin. Syön sinkkikapseleita ja tarvittaessa käytän rakkulohin sinkkipastaa. Rakkulat paranevat muutamassa päivässä, mutta uusivat viikottain.

Osaako kukaan valaista, mistä tämän inhottavan taudin olen saanut? Luin jostakin, että atoopikoilla se voi levitä vaikka alapäästä yläpäähän, tai päinvastoin.(kirjoittaja oli lääkäri)

• edellinen vastaaja
        paikannettavissa kirjoitti:

Olen sairastunut huuliherpekseen yli viisikymmentä vuotta sitten. Ensioireet olivat rajut ja kestivät noin kolme viikkoa. Olen atoopikko ja monesti herpes on levinnyt kasvoihin niin pahasti, että olen ollut jopa sairaalassa.

Nyt huuliherpes ei ole näyttäytynyt ainakaan viiteen vuoteen. Yllätys on ollutkin se, että herpes ilmestyi genitaalialueelle. Olen jo ylittänyt vaihdevuodet ja limakalvot ovat ajoittain heikossa kunnossa paikallisestrogeenista huolimatta.

Olen eronnut kaksikymmentä vuotta sitten, eikä minulla ole ollut seksikontakteja useisiin vuosiin.

Olen tietenkin tilannut ajan gynegologille, mutta tässä odotellessa olen koettanut lääkitä omin avuin. Sinkki on auttanut minulla hyvin. Syön sinkkikapseleita ja tarvittaessa käytän rakkulohin sinkkipastaa. Rakkulat paranevat muutamassa päivässä, mutta uusivat viikottain.

Osaako kukaan valaista, mistä tämän inhottavan taudin olen saanut? Luin jostakin, että atoopikoilla se voi levitä vaikka alapäästä yläpäähän, tai päinvastoin.(kirjoittaja oli lääkäri)

En osaa sanoa... olen kyllä lukenut että jollakin herpes oli siirtynyt oireilematta 20vuoden jälkeen alapäästä yläpäähän. Kai se sitten voi vaellella niinkin pitkälle.

En todella tiedä, itse sain HSV 2-viruksen (testattu) puolitoista vuotta sitten, tiedän tarkalleen mistä ja koska, kun se itämisajan puitteissa ilmaantui. Alkuun se oli alapäässä oikealla puolella ja siirtyi siitä limakalvon kautta vasemmalle puolelle, alueen ollessa samankokoinen, 0,5senttiä*0,5senttiä.

Taitaa olla yllätyksiä täynnä tämä pöpö...

• kiitos avusta etukäteen
        paikannettavissa kirjoitti:

atoopikko.
        Jos siis oireet todella 2-3 vkoa kestää, niin voi morjens! Voinko mä muuten tartuttaa itse vahingossa pöpön alapäästä huuleen?

• laboraattori
        kiitos avusta etukäteen kirjoitti:

atoopikko.
        Jos siis oireet todella 2-3 vkoa kestää, niin voi morjens! Voinko mä muuten tartuttaa itse vahingossa pöpön alapäästä huuleen?

Kyllä periaatteessa. Eli ole tarkkana sen suhteen, että peset kädet aina kun koskettelet alapäätäsi. Herpeshän on siitä ikävä, että se voi levitä myös muualle ihoalueelle (esim. peräaukko) tai silmään. Joten käsien pesu on eeeerittäin tärkeää.

Ja hänelle, joka kyseli että miten voi olla mahdollista että on saanut herpeksen. Aikaisempi herpestartuntasi on voinut olla piilevänä pitkään (virus menee "lepäämään" hermosoluihin) ja voi aktivoitua sieltä hyvin pitkänkin ajan kuluttua. Aktivoitumista voi edesauttaa auringon valo, kuukautiset, seksi (raju seksi), tulehdus, elimistön puolustuskyvyn heikkeneminen, antibioottikuuri jne.

• se@siellä

No voi kauheeta, mutta se on jo tapahtunut. Sinä voit tietysti alkaa repiä hiuksia päästäsi ja itkeä vaikka seuraavat 4 viikkoa putkeen ja lopettaa seksielämän siihen paikkaan, tai sitten käyttäytyä niinkuin normaalit ihmiset ja elää sen kanssa ihan normaalia elämää, ja hoitaa sitä silloin kun se putkahtaa pintaan.

• tottuminen...

eiköhän kaikkia oo syöny ihan yhtä paljon alkuun.

• Nimetön

Luulenpa, että minäkin olen sen jostain saanut, mutta en tiedä miten sitä hoidetaan kun puhkeaa..

• ääntä kohti :)
        Nimetön kirjoitti:

Luulenpa, että minäkin olen sen jostain saanut, mutta en tiedä miten sitä hoidetaan kun puhkeaa..

ei se koskaan sulta lähde, syöt vaan asikloviiriä ja suihkuttelet ja rasvaat ja muistat pestä kädet...sitten se joskus paranee ja tulee taas välillä takas X)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe