lukea englanniksi tai ruotsiksi ennen suomenkielistä, jos on suomenkielinen
mahtaako tarinan käänteet vuotaa julkisuuteen ennnekuin suomenkielinen ilmestyy 7.3.
miksi kukaan
4
545
Vastaukset 4
- eräs englanniksi lukeva
Itse luen mielelläni kirjallisuuden alkuperäiskielellä, eli usein englanniksi, sillä käännöksissä mielestäni häviää jotain alkuperäisestä. Harry Potterien käännökset ovat yllättävän hyviä, mutta eivät silti vedä vertojaan englanninkielisille.
Miksei siis lukea jollain vieraalla kielellä, jos kielitaito riittää?- kielikukkaset
englanniksi, vaikka olisi kaksikielisen perheen lapsi?
- Liwi
Minä itse luin kirjan Englanniksi, ihan siksi, että sain tietää tapahtumat jo silloin.
Ja tietenkin siksi, että halusin kohottaa englannin lukutaitoani.
Julkisuuteen en usko vuotavan tietoa yhtään sen enempää kuin sitä on jo nyt vuotanut.- missvaledro
itse huomasin että suomennoksista puuttuu jotain..osia jotain juonen tärkeitä osia en tietä mitä mutta jotain. luen kirjat englanniksi ja suomeksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri661827- 671294
- 931078
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi45854Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa41820Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven
Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviilipoliisiauton oven Mies kuvasi keskiviikkoiltana bus284809Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?
Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,261734- 55707
" Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?
Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied104690Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista
Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l119624