Nimimerkki jukka.finland on näkyvästi tuonut käräjöintinsä tälle helluntailaisuutta käsittelevälle keskustelupalstalle runsaalla viestien määrällä.
Osapuolilla tai käräjä-aiheella ei ole juurikaan mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa.
Mitenhän on asian salassapidon laita.
sitä ei Jukka liene pohtinut.
Mitenhän tutkijat suhtautuvat kun näkevät että asiaa käsitellään Jukan toimesta epävirallisesti palstallá.
Jukka on jopa tuonut palstakeskusteluihin mukaan aiemmpia käräjöintejään ja vieläpä kehuu hyväksi lastenkasvatustavaksi pieksää heitä kuten on sanonut tehneensä.
Luulisi että poliisin toimesta vois lopettaa Jukan käräjöiminen keskustelupalstalla kun hän ei sitä itse ymmärrä lopettaa.
Käräjät keskustelupalstalla
13
1331
Vastaukset
- poikalapsi
Uskoisin, että Suomessa poliisilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin tutkiskella riidanhaluisen ja mitä ilmeisimmin - ainakin omien juttujensa perusteella - käräjillä päntiönään ramppaavan anonyymin keskustelijan tarpeettomia ilmiantoja. Katsellaan nyt. Semmoinenkin vaara pyörii vakavasti tässä asiassa, että käräjöimään lähtenyt huomaa itse olevansa syypää. Senhän palstaa seurailleet hyvin tietävätkin. Eivät näy nuo yksityisyyden suojaan liittyvät rajat olevan kovin selkeinä aivan kaikilla.
Minusta Jukka koettaa käyttää valtaa minuun, ja siksi hän täällä uhoilee. No, lahkoilla ja ja niiden puhemiehillä ei minuun valtaa ole, joten en minä vaikene minkään raastupapelottelujen takia. Koska en ole mitään lakia rikkonut, minulla ei ole syytä huoleen. Erinäiset puskasta "lainopillisia neuvoja" viime päivinä palstoilla antaneet paljastavat aika selkeästi, mistä tässä kaikessa on oikeasti kyse. Eipä tarvitse IP-osoitteita nähdä ymmärtääkseen, millä suunnilla sylttytehtaat ovat.
Jukka ei kestänyt sitä, että suoraan sanoin hänen olevan kade Markku Koivistolle. Minusta tuo on selkeästi nähtävissä tältä palstalta. Niin: ja nyt sitten koetetaan pelotella hiljaiseksi...
Edellisellä kerralla - noin vuosi sitten - Jukka.finland haastoi minua käräjille itse uhkailtuaan intimiteetin suojaani - hän siis haastoi käräjille oman tekonsa uhria. Tavoitteena oli hänen omien sanojensa mukaan saada nähdä minut OIKEASTI silmästä silmään. Koska en ole suostunut anonymiteetistäni luopumaan - onpa hän saunomaan palstojen kautta kutsunut jne. - keinot ovat nyt nämä. Katson, että kyseessä on tahallinen nettikiusaaminen.
Avaajan kanssa olen samaa mieltä: tämä asia ei kuulu tänne. Toivon mukaan poliisi tai vaikkapa vain ylläpito alkaa hiukan seurailla sitä painostus- ja kiusaustointaa, joka näilläkin palstoilla on ajoin näkyvissä. Tässä on nyt esimerkkiä siitä toiminnasta. En usko, että se liittyy mitenkään erityisesti helluntailaisuuteen.- sinä..
nyt alat maitoileen kun olet väittänyt olevasi oikeassa. Mihin nämä sun "palstalaiset" muuten häippäsi kun ei ole sua puolustamassa. Ole nyt rehti jätkä ja pyydä Jukalta nimen kanssa julkisesti anteeksi niin voit säästyä kaikenlaiselta turhalta vaivalta.
- teki..
tutkinta pyynnön johon hänellä on oikeus ja ainakin näin sivusta seuraajana syykin koska on omalla nimellään toimiva julkinen henkilö. Joku raja se poikalapsellakin täytyy olla ja nyt viraomaisen avulla määritellään rajat. Olis ko. henkilönkin pitänyt tajuta ajoissa missä mennään.
- kyssäri.
jukka virtanen, se tv julkkis? onks se tullu uskoon se levyraati mies?
- omasta halustaan
Pakkoko tänne on tulla mainostamaan itseään? Pysyköön kukin anonyyminä, ja heitetään vain läppää.
- poikalapsi
omasta halustaan kirjoitti:
Pakkoko tänne on tulla mainostamaan itseään? Pysyköön kukin anonyyminä, ja heitetään vain läppää.
Juuri tuolla tavalla minäkin ajattelen. Jukka.Finland on itse mainostanut itseään ja on siis OMASTA MIELESTÄÄN julkisesti tunnettu. Kuitenkaan ainakaan minä en tiedä hänestä mitään tämän palstan ulkopuolella, enkä toki tahdokaan tietää. Minua kiinnostaa vain keskustelu, ei kukaan keskustelijoista. Keskustelen anonyymina anonyymien kanssa, ja niin aion tehdä vastakin - sekä raastuvallu uhkailevien helluntailaisten kanssa että muiden ihmisten kanssa. SE on näiden palstojen idea.
TUSKINPA juridisessa mielessä kukaan muuttuu julkisesti tunnetuksi henkilöksi sillä tavalla, että itse julkaisee omia tietojaan ja tarjoilee niitä joka käänteessä - kuten tämä Jukka. Sitä paitsi: KUKA meistä tietää, mikä on OIKEA Jukka ja mikä vain nettipersoonaa? - Oscar.
poikalapsi kirjoitti:
Juuri tuolla tavalla minäkin ajattelen. Jukka.Finland on itse mainostanut itseään ja on siis OMASTA MIELESTÄÄN julkisesti tunnettu. Kuitenkaan ainakaan minä en tiedä hänestä mitään tämän palstan ulkopuolella, enkä toki tahdokaan tietää. Minua kiinnostaa vain keskustelu, ei kukaan keskustelijoista. Keskustelen anonyymina anonyymien kanssa, ja niin aion tehdä vastakin - sekä raastuvallu uhkailevien helluntailaisten kanssa että muiden ihmisten kanssa. SE on näiden palstojen idea.
TUSKINPA juridisessa mielessä kukaan muuttuu julkisesti tunnetuksi henkilöksi sillä tavalla, että itse julkaisee omia tietojaan ja tarjoilee niitä joka käänteessä - kuten tämä Jukka. Sitä paitsi: KUKA meistä tietää, mikä on OIKEA Jukka ja mikä vain nettipersoonaa?"TUSKINPA juridisessa mielessä kukaan muuttuu julkisesti tunnetuksi henkilöksi sillä tavalla, että itse julkaisee omia tietojaan ja tarjoilee niitä joka käänteessä - kuten tämä Jukka."
Et näytä ymmärtävän mitä anonyymi tarkoittaa.
Ehkä Jukka on omasta mielestään julkisesti tunnettu, mutta niin on lainsäätäjänkin mielestä.
JOS NIMIMERKIN TAKANA OLEVAN HENKILÖN HENKILÖLLISYYS ON JULKISESTI TIEDOSSA, ON HENKILÖ JULKISESTI TUNNETTU.
Sillä ei ole suurtakaan merkitystä mitä mieltä Jukka tai sinä olet asiasta, vaan sillä mitä laki asiasta sanoo.
Ennakkotapauksia löytyy, ei tämä Jukan ja sinun välinen kiista ole ensimmäinen laatuaan.
Jos Jukka oikeasti on viemässä juttua käräjille, on hän vahvoilla, ainakin ennakkotapausten perusteella.
Selviät jutusta sakoilla, mutta oikeudenkäyntikulut voivat nousta kohtuuttoman suuriksi.
Suomi on juristien paratiisi. - poikalapsi
Oscar. kirjoitti:
"TUSKINPA juridisessa mielessä kukaan muuttuu julkisesti tunnetuksi henkilöksi sillä tavalla, että itse julkaisee omia tietojaan ja tarjoilee niitä joka käänteessä - kuten tämä Jukka."
Ehkä Jukka on omasta mielestään julkisesti tunnettu, mutta niin on lainsäätäjänkin mielestä.
JOS NIMIMERKIN TAKANA OLEVAN HENKILÖN HENKILÖLLISYYS ON JULKISESTI TIEDOSSA, ON HENKILÖ JULKISESTI TUNNETTU.
Sillä ei ole suurtakaan merkitystä mitä mieltä Jukka tai sinä olet asiasta, vaan sillä mitä laki asiasta sanoo.
Ennakkotapauksia löytyy, ei tämä Jukan ja sinun välinen kiista ole ensimmäinen laatuaan.
Jos Jukka oikeasti on viemässä juttua käräjille, on hän vahvoilla, ainakin ennakkotapausten perusteella.
Selviät jutusta sakoilla, mutta oikeudenkäyntikulut voivat nousta kohtuuttoman suuriksi.
Suomi on juristien paratiisi.Ja MISTÄHÄN minä siis ne sakot MUKA saan? Tässä maassa on kuulehan mielipiteenilmaisun vapaus myös minulla, enkä taatusti ole nimimerkkiä Jukka missään herjannut. Jos minulle annetaan sakot, niitä saa kyllä sitten aika moni muukin tämän palstan keskustelija: kaaleppi, friohet, jukka itse jne.
Mitä julkisuuteen tulee, olet väärässä. - Oscar.
poikalapsi kirjoitti:
Ja MISTÄHÄN minä siis ne sakot MUKA saan? Tässä maassa on kuulehan mielipiteenilmaisun vapaus myös minulla, enkä taatusti ole nimimerkkiä Jukka missään herjannut. Jos minulle annetaan sakot, niitä saa kyllä sitten aika moni muukin tämän palstan keskustelija: kaaleppi, friohet, jukka itse jne.
Mitä julkisuuteen tulee, olet väärässä."Ja MISTÄHÄN minä siis ne sakot MUKA saan?"
Sakot tulee, jos oikeus on katsonut sinun syyllistyneen herjaukseen. Sen siis päättää käräjäoikeus, ei Jukka tai kukaan muukaan.
"Tässä maassa on kuulehan mielipiteenilmaisun vapaus myös minulla, enkä taatusti ole nimimerkkiä Jukka missään herjannut."
Siihen en ota kantaa oletko herjannut vai et.
Jos juttu menee poliisitutkintaan, poliisi päättää onko aihetta tutkia. Poliisi myös päättää viekö asian syyttäjälle. Syyttäjä päättää lähteekö syyttämään.
"Jos minulle annetaan sakot, niitä saa kyllä sitten aika moni muukin tämän palstan keskustelija: kaaleppi, friohet, jukka itse jne."
Lain mukaan nimimerkkiä ei voi herjata, ellei nimimerkin takana olevan henkilön henkilöllisyys ole julkisesti tiedossa.
"Mitä julkisuuteen tulee, olet väärässä."
Tiedän varmasti etten ole. - to...
Oscar. kirjoitti:
"TUSKINPA juridisessa mielessä kukaan muuttuu julkisesti tunnetuksi henkilöksi sillä tavalla, että itse julkaisee omia tietojaan ja tarjoilee niitä joka käänteessä - kuten tämä Jukka."
Suomi on juristien paratiisi.mies joka sanoo että ei kunnioita maan lakeja vaan enemmän uskontonsa tekstejä, voi mennä maan lakien taakse turvaa hakemaan silloin kun se itselle on edullista? Eli lasta saa lyödä vaikka laki sen kieltää, lapsi ei ole turvattu, mutta lyöjä voi halutessaan hakea korvauksia maan lakien nojalla jotka yhtäkkiä ovatkin voimassa?
- poikalapsi
to... kirjoitti:
mies joka sanoo että ei kunnioita maan lakeja vaan enemmän uskontonsa tekstejä, voi mennä maan lakien taakse turvaa hakemaan silloin kun se itselle on edullista? Eli lasta saa lyödä vaikka laki sen kieltää, lapsi ei ole turvattu, mutta lyöjä voi halutessaan hakea korvauksia maan lakien nojalla jotka yhtäkkiä ovatkin voimassa?
Kiteytit hyvin uhkailijan logiikan. Tuollaistahan tässä yritellään, ja perusteitta vieläpä.
- §§§
Suomen kansalainen voi tehdä poliisille tutkintapyynnön, jos hän katsoo omia oikeuksiaan loukatun ja katsoo joutuneensa lainvastaisen menettelyn kohteeksi.
Tämän jälkeen poliisi tutkii asian tai jättää tutkimatta, jos havaitsee heti, että asiassa ei ole mitään tutkimisen arvoista. Poliisilta tutkinta-asiakirjat siirtyvät viralliselle syyttäjälle, joka nostaa syytteen tai tekee syyttämättäjättämispäätöksen.
Jos asia etenee käräjäoikeuteen, niin tämä ratkaisee asian lainsäädännön sekä parhaan ymmärryksensä nojalla. Siitä eteenpäin valitusoikeus tietyin rajoituksin: HO---->KKO.- sitten, kun
itse tieten tahtoen pyrkii julki, eikä sitten kestäkään kentällä?
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522308- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä481367Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647