Miten Windows 2000:ssa otetaan ruudunkaappaus avoimena olevasta ikkunasta?
Ruudunkaappaus w2000
9
336
Vastaukset
- samoin kuin kaikissa
muissakin windowseissa.
ALT-PrintScreen niin menee leikepöydälle.- ......................
Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.
Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa? ...................... kirjoitti:
Katoin netistä että Ctrl v toisi leikepöydän sisällön vaan eipä mitään ruudunkaappausta näy. Vaikka koetin netistä ihan kuvaa "kopioi leikepöydälle" ja sitten valitsen kansion johon sen haluaisin ja Ctrl v, niin kansio oli tyhjä. Avasin kansion ja kokeilin sitten vaan mitään ei ilmestynyt.
Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?pitää se ctrl-v tehdä johonkin kuvankäsittelyohjelmaan, vaikka Paint'iin. Sitten tallennat kuvan. Voiko Linuxissa tehdä tämän jotenkin toisin?
- KWRT
...................... kirjoitti:
Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?W2000:ssa on photoeditor.
Avaa se ja ylhäältä muokkaa > liitä uutene kuvana. - ..............
ThreeMice kirjoitti:
pitää se ctrl-v tehdä johonkin kuvankäsittelyohjelmaan, vaikka Paint'iin. Sitten tallennat kuvan. Voiko Linuxissa tehdä tämän jotenkin toisin?
Joo, hoksasin että pitää avata jokin kuvankäsittely yms ohjelma.. jep jep.
Ubuntussa mulla on kameran kuva yläpalkissa, sitä klikkaamalla tulee valintaikkuna jossa määritellään millainen kivankaappaus halutaan, sen jälkeen saa esikatselukuvan ja valitaan mihin sen haluaa tallettaa, kansio tms. samalla kuvan voi itse halutessaan nimetä. - on winukaankin
...................... kirjoitti:
Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?"Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?"
on olemassa näppäriä ohjelmia jotka tallettavat
leikepöydän suoraan tiedostoon halaumaksesi
tyypiksi.
Minulla on tässä mm. Gadwin PrintScreen ja
Snagit32.
En muista mistä olen varas...öh...saanut.
Taitavat olla peräti FreeWarea. - Poro1
on winukaankin kirjoitti:
"Eikö todellakaan ole mitään näppärää tapaa niin kuin Linuxissa?"
on olemassa näppäriä ohjelmia jotka tallettavat
leikepöydän suoraan tiedostoon halaumaksesi
tyypiksi.
Minulla on tässä mm. Gadwin PrintScreen ja
Snagit32.
En muista mistä olen varas...öh...saanut.
Taitavat olla peräti FreeWarea.omassa 6.10 versiossa ubuntussa kun painan prt sc (vanha näppis: eli siis print screen) nappia niin kuva napsahtaa ja ehdottaa tallentamista suoraan jonnekin kansioon... Mitään ohjelmia tarvitse siihen avata / käyttää...
;) - ihan tosissasi
Poro1 kirjoitti:
omassa 6.10 versiossa ubuntussa kun painan prt sc (vanha näppis: eli siis print screen) nappia niin kuva napsahtaa ja ehdottaa tallentamista suoraan jonnekin kansioon... Mitään ohjelmia tarvitse siihen avata / käyttää...
;)uskot että Ubuntussa ehdottaa tallentamista
johonkin kansioon ihan ilman ohjelmaa?
Uh...vaikka se koodi onkin siinä vähän piilommassa
niin on se siellä, on.
Usko pois.
Windowsissa tuo Gadwin toimii ihan tuolla samalla
lailla, pelkällä napinpainalluksella.
- Kuvankäsittelijä 9
Kyllä se todella pitää ensin liittää jonnekin kuvankäsittelyohjelmaan. Mistäs sille tiedostollee muuten tulisi esim nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata962703Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2051705- 1171628
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411491Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641252Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻781038- 56999
- 82959
- 45887
- 62859