jää ihmetyttämään eri uskonryhmien kinaaminen keskenään. Mistä ne oikein tappelevat, kun eivät itsekään omasta "oikeasta" uskostaan tajua yhtikäs mitään?
Mutta vihollinen numero yksi on tietysti ateisti. Sitten väännetään kaikenlaista selvitystä, että et sinä ole ateisti, olet agnostikko tms. tai olet muuten vaan pihalla, sillä jeesus on herra herra ja joudut helvettiin jos et nyt imiidiötli ala uskomaan niin kuin minä sanon.
Välillä ihan päästä huippaa, kun lukee noita juttuja.
Käsittämätöntä kouluja käyneiden ihmisten aivokapasiteetin väärinkäyttöä. Vai onko tämä Suomen koululaitoksen alennustilasta johtuvaa?
Masentavaa joka tapauksessa.
Taas tuolla muilla palstoilla vierailleena
34
879
Vastaukset
- niiden
meuhkata vapaasti siellä.
Tänne kun 'erhtyvät tulemaan', niin aivan varmasti "kvartetti" pataan antaa..(ehkäpä he sen tietävätkin) meidän uskisten puolesta: nöyrin anteeksipyyntö tässä ihan julkisesti. Jumalan armosta tahdomme parantaa tapamme. Mutta olkaa kärsivällisiä, se ei käy ihan hetkessä :)
- itseironiaa (hitaammille)
pahoitella. ainakaan minun suhteeni.
mitä luulet, olisiko homma eikä mikään hinata joitain näkemyksiä jonnekin far-away-historiaan?
"joskus huvitaa yksilön pätemisentarve" - Kössönöm
vitsikäs? Ihmettelin ihan tosissani, miksi uskovaiset eivät tiedä oppinsa sisältöä. Tiedätkö sinä?
Kössönöm kirjoitti:
vitsikäs? Ihmettelin ihan tosissani, miksi uskovaiset eivät tiedä oppinsa sisältöä. Tiedätkö sinä?
Jumala on rakkaus.
- M@k3
purje kirjoitti:
Jumala on rakkaus.
Että raamatussa hän ei missään kohdassa käyttäydy rakastavasti.
M@k3 kirjoitti:
1. Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät...Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää.
2. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.- heitto
purje kirjoitti:
1. Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät...Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää.
2. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.mukava havaita hieman nöyryyttä.
- Kössönöm
purje kirjoitti:
2. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.uskostasi tiedät? No etpä paljoakaan. Lueskelepas uniukemisiksesi toista Mooseksen kirjaa. Sehän on osa uskoasi, koska se on osa raamattua.
Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä he eivät tajua miten heitä kusetetaan. - ......
purje kirjoitti:
vähän nöyremmäksi...:D
no onneksi flunssasta on 'vaan' suht flegmaatisen olon tuojaksi. Uskoisin että tajuat tavallasi seuraavan kielellisen paradoksin;
"nöyrä nöyristelemäntön" - mikäli
purje kirjoitti:
vähän nöyremmäksi...:D
flunssa on sulla päällä, niin pikaista paranemista (=voimia).
...... kirjoitti:
no onneksi flunssasta on 'vaan' suht flegmaatisen olon tuojaksi. Uskoisin että tajuat tavallasi seuraavan kielellisen paradoksin;
"nöyrä nöyristelemäntön"ehkä en, luullakseni kyllä :)
mikäli kirjoitti:
flunssa on sulla päällä, niin pikaista paranemista (=voimia).
tästä selvitään levolla, mustaherukkamehulla ja muilla herkuilla. Tietenkin äidin neulomat villasukat täytyy olla jalassa.
- hauskaa.
purje kirjoitti:
ehkä en, luullakseni kyllä :)
tässä on se että erittäin suurella todennäköisyydellä kykenet 'sen' tavallasi ymmärtämään, mutta ymmärrätkö sen tavalla kuten minä, on jo 'todennäköisyys periaatteiden ulkopuolella' :)
Kössönöm kirjoitti:
uskostasi tiedät? No etpä paljoakaan. Lueskelepas uniukemisiksesi toista Mooseksen kirjaa. Sehän on osa uskoasi, koska se on osa raamattua.
Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä he eivät tajua miten heitä kusetetaan.Hyvää yötä, Jeesus myötä Kössönöm :D
- en.
purje kirjoitti:
tästä selvitään levolla, mustaherukkamehulla ja muilla herkuilla. Tietenkin äidin neulomat villasukat täytyy olla jalassa.
lämpene äidin kutomista. Mä luotan mummoon :)
en. kirjoitti:
lämpene äidin kutomista. Mä luotan mummoon :)
kun mummoja ei enää ole, niin äidin neulomat kelpaa.
- on.
purje kirjoitti:
Hyvää yötä, Jeesus myötä Kössönöm :D
kiva mieli vai :)
- välttämättä
purje kirjoitti:
kun mummoja ei enää ole, niin äidin neulomat kelpaa.
kelpaamisesta kiinni. joskus vaarinkin ostamat sukat ovat ihan hyviä :)
- rgo
Kössönöm kirjoitti:
mutta ehkä sinä et osaa määritellä kuka on uskovainen ja kuka ei.
- rgo
M@k3 kirjoitti:
vanhasta testamentistakin löytyy rivien välistä rakastava ja lähimmäisenrakkautta vaativa Jumala, vaikkakin myös kiivas ja ihmisten hengen riistävä. Tässä kohta 2.Mooseksen kirjasta 22:21-28:
Älä sorra äläkä ahdista muukalaista, sillä te olette itse olleet muukalaisina Egyptin maassa.
22. Älkää sortako leskeä tai orpoa.
23. Sillä jos sinä sorrat heitä ja he huutavat minua avuksensa, niin minä totisesti kuulen heidän huutonsa,
24. ja minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät miekalla, niin että teidän vaimonne joutuvat leskiksi ja lapsenne orvoiksi.
25. Jos lainaat rahaa jollekin minun kansastani, jollekin köyhälle, joka on sinun luonasi, niin älä menettele koronkiskurin tavoin häntä kohtaan. Älkää panko korkoa hänen maksettavakseen.
26. Jos sinä olet lähimmäiseltäsi ottanut pantiksi vaipan, anna se hänelle takaisin, ennenkuin aurinko laskee;
27. sillä se on hänen ainoa peitteensä, johon hän käärii ruumiinsa. Missä hän muutoin makaisi? Ja jos hän huutaa minua avukseen, kuulen minä häntä, sillä minä olen laupias.
28. Jumalaa älä herjaa, ja kansasi ruhtinasta älä kiroa.
Tästä ei varmaan "rakastavat" ateisteistitkaan väitä vastaan. - Huomasin,
purje kirjoitti:
Hyvää yötä, Jeesus myötä Kössönöm :D
että sinullahan on ihania linkkejä. Iloitsen niistä kovasti. Laitan tähän yhden, jota parhaillaan kuuntelen: www.wstw.fm (Se on suora radiokanava Israelista, voihan olla, että tiedätkin sen jo.) Olet tainnut mennä jo nukkumaan, joten hyvää yötä, Jeesus myötä kuitenkin ja siunausta tälle vuodelle sinulle ja todellakin myös palstalaisille.
- rgo
Kössönöm kirjoitti:
uskostasi tiedät? No etpä paljoakaan. Lueskelepas uniukemisiksesi toista Mooseksen kirjaa. Sehän on osa uskoasi, koska se on osa raamattua.
Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä he eivät tajua miten heitä kusetetaan.ateisti opettaa Raamattua uskovaisille. Autuaita ovat yksinkertaiset ja hengellisesti köyhät.
- Kössönöm
rgo kirjoitti:
ateisti opettaa Raamattua uskovaisille. Autuaita ovat yksinkertaiset ja hengellisesti köyhät.
tarvitse opettaa. Eikös se ole jumalansanaa ja kaikki siinä on totta? Näin on uskovaiset sanoneet. Siitä vaan Mooseksen kirjoja lukemaan, niin jumalallinen totuus on sinun.
- Kössönöm
rgo kirjoitti:
vanhasta testamentistakin löytyy rivien välistä rakastava ja lähimmäisenrakkautta vaativa Jumala, vaikkakin myös kiivas ja ihmisten hengen riistävä. Tässä kohta 2.Mooseksen kirjasta 22:21-28:
Älä sorra äläkä ahdista muukalaista, sillä te olette itse olleet muukalaisina Egyptin maassa.
22. Älkää sortako leskeä tai orpoa.
23. Sillä jos sinä sorrat heitä ja he huutavat minua avuksensa, niin minä totisesti kuulen heidän huutonsa,
24. ja minun vihani syttyy, ja minä surmaan teidät miekalla, niin että teidän vaimonne joutuvat leskiksi ja lapsenne orvoiksi.
25. Jos lainaat rahaa jollekin minun kansastani, jollekin köyhälle, joka on sinun luonasi, niin älä menettele koronkiskurin tavoin häntä kohtaan. Älkää panko korkoa hänen maksettavakseen.
26. Jos sinä olet lähimmäiseltäsi ottanut pantiksi vaipan, anna se hänelle takaisin, ennenkuin aurinko laskee;
27. sillä se on hänen ainoa peitteensä, johon hän käärii ruumiinsa. Missä hän muutoin makaisi? Ja jos hän huutaa minua avukseen, kuulen minä häntä, sillä minä olen laupias.
28. Jumalaa älä herjaa, ja kansasi ruhtinasta älä kiroa.
Tästä ei varmaan "rakastavat" ateisteistitkaan väitä vastaan.että tuossa puhutaan israelin kansasta, ei suomalaisista. Joten????
""25. Jos lainaat rahaa jollekin minun kansastani, jollekin köyhälle, joka on sinun luonasi, niin älä menettele koronkiskurin tavoin häntä kohtaan. Älkää panko korkoa hänen maksettavakseen."" - Kössönöm
rgo kirjoitti:
mutta ehkä sinä et osaa määritellä kuka on uskovainen ja kuka ei.
kuka on ns. oikea uskovainen, vai mitä tarkoitat?
Siitähän teillä on aikamoinen kilpalaulanta, kuka uskoo "oikein".
Minä määrittelen uskovaisen sellaiseksi, joka uskoo näkymättömiin jumalolentoihin. Ihan yksinkertaista.
- rgo
että uskovaisetkin ovat vajavaisia ihmisiä, lisäksi joukossa on niin paljon nimikristittyjä, jotka oikeasti tarvitsevat opastusta. Saatana tekeytyy myös valkeuden enkeliksi ja eksyttää ihmisiä väärillä opeilla. Minkähän takia muuten täällä ateismipalstalla on pelkästään kristittyjä(helluntailaisia, luterilaisia, kirkkoon kuulumattomia)käännyttämässä teitä, ei ollenkaan esim. muslimeja tai muita? Syyksi ei riitä pelkästään se, että niitä on Suomessa vähän. Te ateistit jonkin verran tuotte "ilosanomaanne" muille palstoille.
- Jansku H
Tulin uteliaisuuttani kattoon mitäs täällä jauhetaan, kun uskis palstoilla näyttää olevan ufoja ja ateisteja ym...
Mutta Kössönöm, hmm?, kyllä minä ainakin tiedän mihin minä uskon, mitä sä tarkotat oikein ;"eivät itsekään omasta "oikeasta" uskostaan tajua yhtikäs mitään?"
Eikä mulle ainakaan kukaan ateisti oo vihollinen nro1. Mutta oikeesti on paljon sellasii ateisteja, jotka käy ihan punaselle, jos vaan kuuleekin sanan uskova ja sekoo sanasta Jeesus. Tosin mä en tuhlaa aikaani yrittämällä vakuuttaa jotain Jumalasta kenellekään, joka sanoo ei kiitos. Ei usko oo mielipide, eikä filosofia.
Mutta oikeesti mua kiinnostas ihan sairaasti tietää, mitä oikee ateisti nykyään pitää sitten kristinuskossa, siis nimenomaan kristinuskossa, sellasena mitä ei voi hyväksyä. Ja nyt ei oteta sellasta perustavaa laatua olevaa erimielisyyttä huomioon, että onko Jumala olemassa vai ei. Siis mä ihmettelen sitä, jos kristinusko olis joku filosofia, niin mikä siinä on sitten niin "väärää" tai vaikeesti hyväksyttävää?
Niin, jos aiheesta voi kysyä täällä sillei ett sais ihan asiallisia vastauksia.- Kössönöm
"ett ihan sillei"; ei minua uskomuksissa sinänsä mikään ärsytä. Mutta se suututtaa, aina ja edelleen, että näitä uskomuksia lapsille kerrotaan totuutena ja sisällytetään kouluopetukseen, vaikka mistään jumalista ei ole näyttöä. Ei ainuttakaan.
Kysyin, miksi nuo eri lahkolaiset kinaavat keskenään, eivätkä oman uskontonsa perusteista edes tiedä mitään. Palstoilla kysellään saako, voiko, onko sallittua jne. Luulisi sen nyt olevan selvää, jos sanoo olevansa helluntalainen, luterilainen, jehova tai mitä niitä kaikkia onkaan.
Mutta epätietoista tuntuu porukka olevan. - hyväksy
oppia, jonka mukaan ihminen sopii heittää helvetiin, jollei hän usko erään satukirjan mielettömiä tarinoita.
Se on yhtä väärin, kuin jos lapsia kidutettaisiin sen takia, että he lakkaavat uskomasta joulupukkiin.
Ateisti ole vaarallinen !! Kyllä uskonnolliset on paljon pahempia. : ) Ja saatana on ykkös vihollimme !!!!
- rgo
että onko helpompi "uskonnollisen" ihmisen tehdä parannus vai ateistin. Kyllä täällä niin porukkaa on.
- Kössönöm
kiepauksen sinä nyt teit?
Joo, en minä ole vaarallinen. Olen aika kiltti ihmiseksi, enkä ole ketään määräämässä yhtään mihinkään kamalaan paikkaan, vaikka jumaliin uskoisikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001809
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa671737- 1361655
- 971401
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321318MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3051205- 571155
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301072Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711021Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446913