Ne kirjoittelee monenmoista oppisotkua ja sitten
kun lukija kertoo, minkälaisen yhteenvedon on
on siitä tehnyt - ne eivät halua kertoa, onko
lukija ymmärtänyt oikein.
Ihan yksinkertaisesti sitten:
Onko Jeesuksen sovitustyö ristillä riittävä, vai
täytyykö sovitukseen uskomisen lisäksi täyttää
jotain muita ehtoja?
Mikäli vastaus on, että täytyy, niin mitä ne on?
Jos ei ole mitään muita ehtoja, niin miksi sitten
lauantaisapattiasiasta tehdään kovin tärkeä
sapattisinettiasia ja toisaalta sunnuntaista
pedonmerkki?
Onkjo liikaa vaadittu, että vastaatte lukijoille
tässä asiassa?
100 %:sti halveksivat meitä lukijoita ?
46
548
Vastaukset 46
- Eki..
- usko ilman
tekoja ei ole pelastavaa uskoa.
- kyllä tai ei..
kun nyt muilta kyselet..
- kyselen.
kyllä tai ei.. kirjoitti:
kun nyt muilta kyselet..
Sovitus ristillä riittää,ei muita ehtoja.
Gal.3/2."Tämän vain tahdon teiltä saada tietää: lain teoistako saitte Hengen,vai uskossa kuulemisesta" - ei tarvi
kyselen. kirjoitti:
Sovitus ristillä riittää,ei muita ehtoja.
Gal.3/2."Tämän vain tahdon teiltä saada tietää: lain teoistako saitte Hengen,vai uskossa kuulemisesta"No se on ihan selvä asia, että ei lain teoilla kukaan pelastu, sitä ovat adventitkin selittäneet suunnilleen 101 kertaa, mikset usko heitä?
Joskus tuntuu että teille on niin erinomaisen tärkeää löytää vikoja adventisteista että että edes välitä mitä he kirjoittelevat. Miksiköhän.
Jos minä olen ymmärtänyt heidän kirjoituksensa oikein (ja osaan erottaa pois ne jotka vain ovat olevinaan adventisteja) niin kyllä se pitäisi olla teillekin mahdollista.
Adventistin pelastaa vain usko Jumalan poikaan ja siihen että se uhri minkä hän antoi ristillä on pelastuksen ehdoton ehto niin adventistille kuin muillekin.
Mutta se ei poista käskyjen oikeata ja rakkaudellista sanomaa, sitä joka osoitti meillekin sen Jeesuksen synnittömyyden joka on niin välttämätön meidän pelastuksellemme.
Jumalan Laki voi osoittaa meille synnin ja synnittömyyden, mutta laki luetaan Jumalan Pyhässä Hengessä, se tunnetaan Pyhän Hengen vaikutuksessa sillä laki on hyvä ja pyhä.
Laki osoittaa meidän syntisyytemme, mutta myös Jeesuksen synnittömyyden. Synnitön kuoli syntisten edestä - se on adventismia.
Ja kuka pelastettu ei haluaisi tehdä ja elää Jumalan tahdon mukaan (siten kuinka sen ymmärtää). Adventistitkin haluavat tehdä niinkuin oikeaksi näkevät, mutta pelastus on vain Jeesuksen uhrissa.
Adventismi opettaa että se joka tahallaan ja katumatta rikkoo kymmentä käskyä, esimerkiksi tappaa, varastaa, halveksii vanhempiaan tai hylkää sapatin että sellainen ihminen voi menettää iankaikkisen elämänsä Jumalan valtakunnassa. Tahallinen Jumalan tahdon vastustaminen on vakava asia adventismissa.
Vaikka en itse luterilaisena olekaan noin tiukka vaan uskon että esimerkiksi sapatti on todella ihmistä varten ja lepoa varten (ja tuleva sapatti on koko maailmaa varten) niin otan ne Raamatun sanat vakavasti missä meitä kehoitetaan olemaan varovaisia niiden kanssa jotka yhä katsovat määrätyn ruuan ja määrätyn päivän sapatille niin tärkeäksi - sillä he tekevät sen Jumalan tähden eivätkä itsensä tähden.
Raamattu kehoitta meitä ettemme tuomitse toisiamme:
Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä.
Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia.
Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin. Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia.
Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma.
Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa.
Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa. Kukaan meistä ei elä itseään varten eikä kukaan kuole itseään varten. Jos elämme, elämme Herran omina, ja jos kuolemme, kuolemme Herran omina.
Elämmepä siis tai kuolemme, me kuulumme Herralle.
Juuri sitä vartenhan Kristus kuoli ja heräsi elämään, että hän olisi niin kuolleiden kuin elävienkin Herra.
Näin siis Raamattu - mitä sanot? - aikanaan
ei tarvi kirjoitti:
No se on ihan selvä asia, että ei lain teoilla kukaan pelastu, sitä ovat adventitkin selittäneet suunnilleen 101 kertaa, mikset usko heitä?
Joskus tuntuu että teille on niin erinomaisen tärkeää löytää vikoja adventisteista että että edes välitä mitä he kirjoittelevat. Miksiköhän.
Jos minä olen ymmärtänyt heidän kirjoituksensa oikein (ja osaan erottaa pois ne jotka vain ovat olevinaan adventisteja) niin kyllä se pitäisi olla teillekin mahdollista.
Adventistin pelastaa vain usko Jumalan poikaan ja siihen että se uhri minkä hän antoi ristillä on pelastuksen ehdoton ehto niin adventistille kuin muillekin.
Mutta se ei poista käskyjen oikeata ja rakkaudellista sanomaa, sitä joka osoitti meillekin sen Jeesuksen synnittömyyden joka on niin välttämätön meidän pelastuksellemme.
Jumalan Laki voi osoittaa meille synnin ja synnittömyyden, mutta laki luetaan Jumalan Pyhässä Hengessä, se tunnetaan Pyhän Hengen vaikutuksessa sillä laki on hyvä ja pyhä.
Laki osoittaa meidän syntisyytemme, mutta myös Jeesuksen synnittömyyden. Synnitön kuoli syntisten edestä - se on adventismia.
Ja kuka pelastettu ei haluaisi tehdä ja elää Jumalan tahdon mukaan (siten kuinka sen ymmärtää). Adventistitkin haluavat tehdä niinkuin oikeaksi näkevät, mutta pelastus on vain Jeesuksen uhrissa.
Adventismi opettaa että se joka tahallaan ja katumatta rikkoo kymmentä käskyä, esimerkiksi tappaa, varastaa, halveksii vanhempiaan tai hylkää sapatin että sellainen ihminen voi menettää iankaikkisen elämänsä Jumalan valtakunnassa. Tahallinen Jumalan tahdon vastustaminen on vakava asia adventismissa.
Vaikka en itse luterilaisena olekaan noin tiukka vaan uskon että esimerkiksi sapatti on todella ihmistä varten ja lepoa varten (ja tuleva sapatti on koko maailmaa varten) niin otan ne Raamatun sanat vakavasti missä meitä kehoitetaan olemaan varovaisia niiden kanssa jotka yhä katsovat määrätyn ruuan ja määrätyn päivän sapatille niin tärkeäksi - sillä he tekevät sen Jumalan tähden eivätkä itsensä tähden.
Raamattu kehoitta meitä ettemme tuomitse toisiamme:
Hyväksykää joukkoonne myös sellainen, joka on uskossaan heikko, älkääkä ruvetko kiistelemään mielipiteistä.
Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia.
Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö. Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin. Mikä oikeus sinulla on tuomita toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu -- vaikka kyllä hän seisoo, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä.
Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia.
Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma.
Joka kiinnittää huomionsa päiviin, tekee niin Herran kunniaksi, ja joka syö, syö Herran kunniaksi, sillä hän kiittää Jumalaa.
Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa. Kukaan meistä ei elä itseään varten eikä kukaan kuole itseään varten. Jos elämme, elämme Herran omina, ja jos kuolemme, kuolemme Herran omina.
Elämmepä siis tai kuolemme, me kuulumme Herralle.
Juuri sitä vartenhan Kristus kuoli ja heräsi elämään, että hän olisi niin kuolleiden kuin elävienkin Herra.
Näin siis Raamattu - mitä sanot?### Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa. ###
Ei varmaan tarvitse kauan kiitellä! - mutta en minä halua
aikanaan kirjoitti:
### Joka taas ei syö, on Herran kunniaksi syömättä, ja hänkin kiittää Jumalaa. ###
Ei varmaan tarvitse kauan kiitellä!ketään mihinkään "käännyttää" jos et usko mitä Paavali kirjoittaa niin omahan on asiasi.
- huomio...
mutta en minä halua kirjoitti:
ketään mihinkään "käännyttää" jos et usko mitä Paavali kirjoittaa niin omahan on asiasi.
Eihän sinulla olekaan mitään oikeutta kenenkään käännyttämiseen. Suomessa on uskonnonvapaus ja minäkin saan ihan itse valita, mitä uskon ja mitä en :)
- Ja se onkin
huomio... kirjoitti:
Eihän sinulla olekaan mitään oikeutta kenenkään käännyttämiseen. Suomessa on uskonnonvapaus ja minäkin saan ihan itse valita, mitä uskon ja mitä en :)
oikein hyvä asia.
- ei riitä
Fil. 2:12 "Siksi, rakkaat ystävät, niin kuin olette aina totelleet minua, kun olen ollut luonanne, totelkaa vielä enemmän nyt, kun olen poissa: tehkää peläten ja vavisten työtä pelastuaksenne."
1 Piet. 4:18 "Jos hurskas pelastuu vaivoin, miten käykään jumalattoman ja syntisen!"
Tit. 3:14 "Myös meihin kuuluvien on opittava tarpeen vaatiessa tekemään hyvää, muuten heidän uskonsa jää hedelmättömäksi."
Jaak. 2:26 "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja."
Riittääkö?
yx advari>>> kyllä
Kirjoittanut: usko ilman 21.1.2008 klo 00.20
tekoja ei ole pelastavaa uskoa. > pelkkä uskontunnustus
Kirjoittanut: ei riitä 21.1.2008 klo 00.20
Fil. 2:12 "Siksi, rakkaat ystävät, niin kuin olette aina totelleet minua, kun olen ollut luonanne, totelkaa vielä enemmän nyt, kun olen poissa: tehkää peläten ja vavisten työtä pelastuaksenne."
1 Piet. 4:18 "Jos hurskas pelastuu vaivoin, miten käykään jumalattoman ja syntisen!"
Tit. 3:14 "Myös meihin kuuluvien on opittava tarpeen vaatiessa tekemään hyvää, muuten heidän uskonsa jää hedelmättömäksi."
Jaak. 2:26 "Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja."
Riittääkö?
yx advari- tuohon sotkit
AnttiVKantola kirjoitti:
>>> kyllä
Kirjoittanut: usko ilman 21.1.2008 klo 00.20
tekoja ei ole pelastavaa uskoa. > pelkkä uskontunnustus
Kirjoittanut: ei riitä 21.1.2008 klo 00.20
Riittääkö?
yx advaritaas E.Whiten tahallasi ei nuo vastaajat puhuneet White:sta mitään, olet niinkuin Uskova1 että Ellen on aina päällimäisenä palvotko häntä?
Lopeta jo hyvä mies kuolleitten palvonta. - .....ei riitä....?
Näin siinä käy, kun lukee vaan -92 käännöstä ja vielä valikoi jakeita irrallaan muusta tekstistä.
Itse luen -38 käännöstä välillä tarkistaen, miten -92 käännös ilmaisee asian, huomatakseni monessa kohdin -92:n käännöksessä asian/ajatuksen kummasti muuttuvan.
-38:n käännöksessä teksti kuuluu:"Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette OLLEET KUULIAISET, NIIN ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne..jne. (painotus isolla kirjoitetuissa sanoissa)
Siis kysymys on kuuliaisuudesta Jumalan tahdolle, niinkuin Jeesuskin oli kuuliainen omalle Isälleen, siinä ahkeroikaamme tänäänkin.
Jeesuksen sijaiskuolema ristillä/veri YKSIN RIITTÄÄ pelastukseksi, kun sen OTTAA VASTAAN ja hyväksyy omalla kohdallaan sovitustyön uskoen myös Jeesuksen YLÖSNOUSEMUKSEEN.
OMIA tekoja ei tarvita! Pyhä Henki vaikuttaa JO valmiiksi tehdyt Jumalan teot meissä.
Suosittelen joko RAAMATTU KANSALLE tai -38 RAAMATUN KÄÄNNÖSTÄ luettavaksi. Ja kun luet, lue KOKONAISUUS, ei jae sieltä täältä ehkä SINULLE sopivasti. tuohon sotkit kirjoitti:
taas E.Whiten tahallasi ei nuo vastaajat puhuneet White:sta mitään, olet niinkuin Uskova1 että Ellen on aina päällimäisenä palvotko häntä?
Lopeta jo hyvä mies kuolleitten palvonta.Niinpä niin - tässä ja nyt adventtipalstalla kysyin, että riittääkö ristintyö, vai tarvitaanko
todellakin uusi ilmoitus EGW:n kautta.
Ei tarvita vastasivat kaarrellen kierrellen.
Nääs kuitenkin sulkivat oven vihjaamalla, että
lisäksi tarvitaan teot (yx advari) ja annu42
sitten ehätti lisäämään sen sapattisinetin ja
vielä lopuksi muistutti sunnnuntaipedonmerkistä!
On se aikamoista kiemurtelemista lukijain edessä!!
Yksinkertaistan kysymyhstäni vielä, jotta siihen
voisi vastata "on,on" tahi "ei,ei".
Toiko EGW jotain ehdottoman välttämätöntä uutta
vaatimusta Jumalan kansalle?
- - -
annu42, joka viettää ihanaa vapaa-aikaa perheensä kanssa lauantaisin - muistutti sunnuntaisin
ihanaa vapaa-aikaa perheensä parissa viettäviä
pian ilmaantuvasta sunnuntaipedonmerkistä.
Jesajaan vedoten. (Lukija: löydätkö tuosta sen?)
Jesaja:35
1
Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
2
Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3
Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4
Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5
Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
(Tämä tarkoittaa myös sitä, että näkee Jumalan totuuden hänen sanassaan. Ilm. 1:3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä! )
6
Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7
Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8
Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
9
Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10
Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
RAAMATUN RAISKAUSTA EGW:N MÄÄRÄYKSESTÄ?
Ellei sitten oteta lukuun annu42:n pitkää LISÄYSTÄ
lyhyeen 5. jakeeseen - EGW:n määräyksestä lisätty - jolla jakeella ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sunnuntain kanssa saati sitten pedon kanssa tai pedon merkin!!! Mielivaltaista yhdistelyä.
Jokainen totuutta rakastava voi todeta, että Jesaja 35 puhuu tulevasta rauhanajasta täysin sopusoinnussa mm. Jes 65, Jer 33, Hes 47, Obadja,
Miika 4, Sak 14.- Paavali puhuu
.....ei riitä....? kirjoitti:
Näin siinä käy, kun lukee vaan -92 käännöstä ja vielä valikoi jakeita irrallaan muusta tekstistä.
Itse luen -38 käännöstä välillä tarkistaen, miten -92 käännös ilmaisee asian, huomatakseni monessa kohdin -92:n käännöksessä asian/ajatuksen kummasti muuttuvan.
-38:n käännöksessä teksti kuuluu:"Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette OLLEET KUULIAISET, NIIN ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne..jne. (painotus isolla kirjoitetuissa sanoissa)
Siis kysymys on kuuliaisuudesta Jumalan tahdolle, niinkuin Jeesuskin oli kuuliainen omalle Isälleen, siinä ahkeroikaamme tänäänkin.
Jeesuksen sijaiskuolema ristillä/veri YKSIN RIITTÄÄ pelastukseksi, kun sen OTTAA VASTAAN ja hyväksyy omalla kohdallaan sovitustyön uskoen myös Jeesuksen YLÖSNOUSEMUKSEEN.
OMIA tekoja ei tarvita! Pyhä Henki vaikuttaa JO valmiiksi tehdyt Jumalan teot meissä.
Suosittelen joko RAAMATTU KANSALLE tai -38 RAAMATUN KÄÄNNÖSTÄ luettavaksi. Ja kun luet, lue KOKONAISUUS, ei jae sieltä täältä ehkä SINULLE sopivasti.uskon teoista (kuten myös Pietari Jaakob) eikä omista teoista.
Se on harhaoppia, että ilman tekoja pelastuisi. Ei pelastu. *Omilla* teoilla ei pelastu, mutta kuuliaisuus Jumalalle on ehto pelastukselle.
Vaan ilmeisesti te sitten ette usko Raamattua.
yx advari - KUULIAISUUS!
.....ei riitä....? kirjoitti:
Suosittelen joko RAAMATTU KANSALLE tai -38 RAAMATUN KÄÄNNÖSTÄ luettavaksi. Ja kun luet, lue KOKONAISUUS, ei jae sieltä täältä ehkä SINULLE sopivasti.TAVAA se vastaus, että ymmärtäisit, mitä siinä lukee!!!
>>> Uskova_1:lle kysymyksiä EG Whitesta
Kirjoittanut: p o h d i s k e l e v a 20.1.2008 klo 20.36
Millä perustelet sen, että Ellen G White on väärä profeetta?
Mainitse Ellen Whiten kirjat, joita olet lukenut?- annu42
Jeesuksen ristillä suoritettu uhri on täysin riittävä.
Sapattiasia tuli siinä sivussa Jeesuksen lahjana ainakin minulle ja meidän perheellemme. Kun meillä ei siihen asti ollut yhteistä lepopäivää edes ajateltu viettää, otimme lahjan vastaan.
Onko meidän perheeltämme väärin tehty viettää yksi päivä viikossa yhdessä Jumalaa palvellen, ulkoillen, retkeillen, vieraillen yms. touhuten?
Onko sinun mielestäsi väärin, että valitsin juuri lauantain, seitsemännen päivän, Jumalan siunaaman sapatin?
Olen usein kirjoittanut täällä, ettei pedon merkki ole vielä näkyvissä. Siis emme voi vielä väittää, että se nyt on sunnuntai. Silti on olemassa ENNUSTUS, että sunnuntai tulee olemaan pedon merkki, se on vallan merkki, joka tulee näkymään.
Jaksatko odottaa, että näet tuon tapahtuman tulevan, (edellyttäen, että elät silloin) vai otatko todella selvää, mitä se merkitsee, koska ymmärtäessäsi asian olet paljon vartijana täällä ja lähipiirissäsi.
Oletko tosissasi pyytänyt Jumalaa näyttämään asian todellisen laidan itsellesi?
Haluatko jättää kaikki ennakkoasenteet pois ja vain tutkia, miten asia on, rukoilla ja taas tutkia, siten se menee ja pääset perille asiassa.
Edellyttää, että uskallat näin tehdä, ja me näemme hedelmiä kasvavan siellä, missä nyt näen vain erämaata.
No, anteeksi, jos oli hieman vahvasti sanottu, mutta näin sanakin sanoo:
Jesaja:35
1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat. (Tämä tarkoittaa myös sitä, että näkee Jumalan totuuden hänen sanassaan. Ilm. 1:3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä! )
6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.
Odotan Herran paluuta, ja edellä mainittu luku kertoo hyvin tunnelmista, mitkä odottajalla on. Herra on apumme, aivan vahva. Häneen yksin me turvaamme.
Juuri sapatit ovat keitaita tämän elämän matkan varrella, joten anna miedän viettää sapattimme ilman kyselemättä, ellet sitä itse ymmärrä. Älä yritä meitä lokeroittaa johonkin muuhun, koska olemme ilon tässä asiassa löytäneet.
Näin olivat sapatin tunnelmat taas viime sapattina. Tulimme Siioniin riemuiten, päämme päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttivat meidät, ja murhe ja huokaus pakenivat.
Meitä oli lähes sata yhdessä lähiseurakunnista ja monesta maasta; valkoisia, mustia, ruskeita ja keltaisia rotuja. Ainaiset vihamiehet intialaiset ja kiinalaiset, jotka ase kädessä toisiaan ovat kautta aikain ammuskelleet, olivat siellä laulamassa ja soittamassa vierekkäin Herran kunniaksi. Monesta Afrikan kansasta oli edustus ja myös filippiineiltä. Me lauloimme kahdella kielellä (engl suomi)samoja lauluja, tulkkaustakin tarvittiin, mutta mitä siitä, jokainen oli onnellinen Jumalan läsnäolosta.
Ihana sapatti, ja minkö antaisin sen pois. Ei, se on Herrani päivä, hänelle pyhitetty, joten en voisi siitä luopua. Hänen uhrinsa riittää, mutta sen lisäksi olen saanut kaiken muunkin, mitä rikas uskonelämä Kristuksen yhteydessä voi tuoda tullessaan.>>> Jos luetun ymmärrät
Kirjoittanut: annu42 21.1.2008 klo 00.41
Jeesuksen ristillä suoritettu uhri on täysin riittävä. Sapattiasia tuli siinä sivussa ... > annu42:
Onko sinun mielestäsi väärin, että valitsin juuri lauantain, seitsemännen päivän, Jumalan siunaaman sapatin?
Olen usein kirjoittanut täällä, ettei pedon merkki ole vielä näkyvissä. Siis emme voi vielä väittää, että se nyt on sunnuntai. Silti on olemassa ENNUSTUS, että sunnuntai tulee olemaan pedon merkki, se on vallan merkki, joka tulee näkymään.- ennustaa?
Miten niiden käy, jotka eivät vietä aikaansa perheen kanssa lauantaina eikä sunnuntaina touhuten?
### Onko meidän perheeltämme väärin tehty viettää yksi päivä viikossa yhdessä Jumalaa palvellen, ulkoillen, retkeillen, vieraillen yms. touhuten? ###
Onko vain olemassa kaksi päivää, mitkä ratkaisevat ihmisten kohtalon? Miksi kaikki muut päivät ovat merkityksettömiä (ilman mitään sinettiä tai merkkiä)? - Eki..
ennustaa? kirjoitti:
Miten niiden käy, jotka eivät vietä aikaansa perheen kanssa lauantaina eikä sunnuntaina touhuten?
### Onko meidän perheeltämme väärin tehty viettää yksi päivä viikossa yhdessä Jumalaa palvellen, ulkoillen, retkeillen, vieraillen yms. touhuten? ###
Onko vain olemassa kaksi päivää, mitkä ratkaisevat ihmisten kohtalon? Miksi kaikki muut päivät ovat merkityksettömiä (ilman mitään sinettiä tai merkkiä)?TÄSTÄ NÄKEE SELVÄSTI ADV-OPIN,JA SE ON USKO SAPATTI=PELASTUS.
Katsotaanpa mitä sanoo adv.ilm.semin.vihko 10.
"Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.
Hätkähryttääkö sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan?
"Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta"
Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä"
Oletko yllättynyt havaitessasi että yksi ilnestyskirjan päätarkoituksista on kertoa tästä Jumalan merkistä ja palauttaa se hänen kansalleen?
"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä. Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta" - Täällä puhutaan sabbath'ista
AnttiVKantola kirjoitti:
>>> Jos luetun ymmärrät
Jeesuksen ristillä suoritettu uhri on täysin riittävä. Sapattiasia tuli siinä sivussa ... > annu42:
Olen usein kirjoittanut täällä, ettei pedon merkki ole vielä näkyvissä. Siis emme voi vielä väittää, että se nyt on sunnuntai. Silti on olemassa ENNUSTUS, että sunnuntai tulee olemaan pedon merkki, se on vallan merkki, joka tulee näkymään.ja paljon - niin että ei tarvitse suinunkaan enää olla epätietoisuudessa.
http://en.allexperts.com/sitesearch.htm?cnl=Seventh-Day-Adventists-2318&terms=sabbath - kamalaa!
Eki.. kirjoitti:
TÄSTÄ NÄKEE SELVÄSTI ADV-OPIN,JA SE ON USKO SAPATTI=PELASTUS.
"Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.
Hätkähryttääkö sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan?
"Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta"
Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä"
Oletko yllättynyt havaitessasi että yksi ilnestyskirjan päätarkoituksista on kertoa tästä Jumalan merkistä ja palauttaa se hänen kansalleen?
"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä. Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta"Täytyy olla päässä vikaa, jos tuollaiseen merkkiin uskoo.
Sapattimerkin avulla jumalan valtakuntaan, heh, heh
Montako sapattia on vietettävä saadakseen merkin? - Englanti on ainoa oikea kieli
Täällä puhutaan sabbath'ista kirjoitti:
ja paljon - niin että ei tarvitse suinunkaan enää olla epätietoisuudessa.
http://en.allexperts.com/sitesearch.htm?cnl=Seventh-Day-Adventists-2318&terms=sabbathYkköskieli on heprea, sitten tulee kreikka.
On hyvä lukea mahdollisimman monista kielistä
tärkeiden jakeiden tulkinnat, mutta kyllä Henki
osaa ilmoittaa totuuden vähemmälläkin.
Englanniksi on, kuten suomeksikin useita käännöksiä.
Tarkoititko amerikan englantia, eurooppalaista
englantia, australian englantia vaiko jotain
muuta 25 englannin kielistä?
Mutta jos sinuun on iskenyt "sabbath"-sanan
saivare, niin paree ois palata heprelaiseen
sapatti-sanaan - sillä sapattiliitto Israelin
ja Israelin Jumalan välikllä kirjoitettiin
hepreaksi - sillä vanhalla heprean kielellä.
Hepreankielestä ei löydy sanaa tai käsitettä sapattisinetti.
Shalom! - Helppo, mutta kelläs ei oo ...
Eki.. kirjoitti:
"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä. Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta">>> Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta"
- Ei voi olla vikaa päässä ei...
kamalaa! kirjoitti:
Täytyy olla päässä vikaa, jos tuollaiseen merkkiin uskoo.
Sapattimerkin avulla jumalan valtakuntaan, heh, heh
Montako sapattia on vietettävä saadakseen merkin?Vaan vika on vilpillisessä sydämessä.
Järjellä koetetaan korvata uudestisyntyneen
ns. lihasydämen puuttuminen. - ylifariseus
AnttiVKantola kirjoitti:
>>> Jos luetun ymmärrät
Olen usein kirjoittanut täällä, ettei pedon merkki ole vielä näkyvissä. Siis emme voi vielä väittää, että se nyt on sunnuntai. Silti on olemassa ENNUSTUS, että sunnuntai tulee olemaan pedon merkki, se on vallan merkki, joka tulee näkymään.Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedon merkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti v.341 jKr.
Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.
On turha väittää ettei pedonmerkki ole ollut näkyvissä, ei Raamattua ole kirjoitettu vain kahta viikkoa varten. - yhteisen
lepopäivän vieton koska perheestä 50% on adventisteja ja toinen puoli luterilaisia. Adventistipuoli on jyrkempi lepopäivänsä suhteen joten luterilainen puoli joutuu osittain vasten tahtoaan sopeutumaan jyrkemmän adventistipuolen tahtoon. Tämä ei aina ole omiaan parantamaan perhesuhteita. - Siis sapattiasia ei ole lahja vaan pikemminkin päinvastoin.
- ei ole muuta
Eki.. kirjoitti:
"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä. Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta"päässä kuin vihko 10 sieltä se Eki ammentaa tietonsa, poika parka kun ei lue raamattua sieltähän sen totuuden saa eikä yhdestä kurssi vihkosta, kun ei ole käynyt edes loppuun sitä koko kurssia että tietäis kokonaisuuden, sääliksi käy ihan tuota Ekin tietämättömyyttä.
- annu42
ennustaa? kirjoitti:
Onko vain olemassa kaksi päivää, mitkä ratkaisevat ihmisten kohtalon? Miksi kaikki muut päivät ovat merkityksettömiä (ilman mitään sinettiä tai merkkiä)?Mekin vietimme aikaa perheessämme joka hetki, mutta tuona yhtenä päivänä keksimme jotakin erikoista, arjesta poikkeavaa, ja se oli kivaa. On hauska näin vanhana selata albumeja ja katsella kuvia noilta vuosilta.
Voit järjestää oman viikkojärjestyksesi, miten haluat. Voit tehdä ajallesi, mitä haluat, mutta Jumala toivoo siitä vain tuon yhden seitsemäsosan. Ehto on, etä Hän on sinulle tärkeä. Ei hän halua väkinäistä palvelua, vaan rakkaudesta tulevaa, ei pakkoa vaan vapautta. - vastannut?
annu42 kirjoitti:
Mekin vietimme aikaa perheessämme joka hetki, mutta tuona yhtenä päivänä keksimme jotakin erikoista, arjesta poikkeavaa, ja se oli kivaa. On hauska näin vanhana selata albumeja ja katsella kuvia noilta vuosilta.
Voit järjestää oman viikkojärjestyksesi, miten haluat. Voit tehdä ajallesi, mitä haluat, mutta Jumala toivoo siitä vain tuon yhden seitsemäsosan. Ehto on, etä Hän on sinulle tärkeä. Ei hän halua väkinäistä palvelua, vaan rakkaudesta tulevaa, ei pakkoa vaan vapautta.## Onko vain olemassa kaksi päivää, mitkä ratkaisevat ihmisten kohtalon? Miksi kaikki muut päivät ovat merkityksettömiä (ilman mitään sinettiä tai merkkiä)? ##
Pyrin aina lauantaina käymään perheen kanssa saunassa, jos se vain on mahdollista. Saako sillä jo sinetin? - annu42
vastannut? kirjoitti:
## Onko vain olemassa kaksi päivää, mitkä ratkaisevat ihmisten kohtalon? Miksi kaikki muut päivät ovat merkityksettömiä (ilman mitään sinettiä tai merkkiä)? ##
Pyrin aina lauantaina käymään perheen kanssa saunassa, jos se vain on mahdollista. Saako sillä jo sinetin?Sen päivän sinä tiedät, jos olet tätä palstaa seurannut. Jumalalla on vain yksi päivä, seitsemäs päivä, siunattu ja pyhitetty päivä. Muut päivät ovat työtä varten. "Otsasi hiessä sinun tule tehdä työtäsi." Tosin itse käyn saunassa monta kertaa viikossa, kun tulee työssä hiki.
Vaihda sinäkin saunapäiväsi perjantaille ja teet oikein. - selvää
annu42 kirjoitti:
Sen päivän sinä tiedät, jos olet tätä palstaa seurannut. Jumalalla on vain yksi päivä, seitsemäs päivä, siunattu ja pyhitetty päivä. Muut päivät ovat työtä varten. "Otsasi hiessä sinun tule tehdä työtäsi." Tosin itse käyn saunassa monta kertaa viikossa, kun tulee työssä hiki.
Vaihda sinäkin saunapäiväsi perjantaille ja teet oikein.2. Moos. 20:10
mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.
Se hyvä juttu tässä käskyssä on, että vaimo saa tehdä työtä, mutta lapsilta pitäisi tekeminen kieltää. Mutta eihän tämä käsky koskekaan maalaisia, eikä meillä ole orjia eikä juhtia, nekin varmaan kuuluvat vain kaupunkiin.
>>> Jesaja 35:5
Silloin avautuvat sokean silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
(Tämä tarkoittaa myös sitä, että näkee Jumalan totuuden hänen sanassaan. Ilm. 1:3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!)- adventistien mukaan
Lisäksi; Jos juo alkoholia tai polttaa tupakkaa --ei pelastu!
Jos varastaa, tappaa, tai ei rakasta kanssaihmistään eli lähimmäistään --ei pelastu!
Jos ei maksa kymmenyksiä--ei pelastu!
Jos ei syö kasvisruokaa--ei pelastu!
JNE. Se on todellisuutta adventtikirkossa; olen seurannut tätä vuosikymmeniä....sanokoon mitä sanovat, näin se menee...- kadotukseen.
Itse kuulun tuohon kadotukseen menevään puoleen koska en sydämestäni vietä lauantaisapattia vaikka joudunkin perherauhan vuoksi siihen jossain määrin sopeutumaan.
kadotukseen. kirjoitti:
Itse kuulun tuohon kadotukseen menevään puoleen koska en sydämestäni vietä lauantaisapattia vaikka joudunkin perherauhan vuoksi siihen jossain määrin sopeutumaan.
1. Kor 7:12-14
12
Sitten sanon vielä, en Herran sanana vaan omanani: Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä.
13
Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään.
14
Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä.
Mutta se ei ole varmaa silleen, että siihen voisi
turvautua. Kuten ei sapattiotsasinettikään - josta
eräs täällä myönsi, että aika näyttää, onko hän
oikeassa.
1. Kor. 7:16
Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
että todellinen sydämen usko saa aikaan kuuliaisuuden ja rakkauden! Uudestisyntymä merkitsee sitä, että omatuntomme on tullut eläväksi! Se tarkoittaa sitä, että emme enää ole niin itsekkäitä, emmekä enää ei halua elää ainoastaan omaa parastamme ajatellen! Vaan oikeudenmukaisuus alkaa näkyä sitä selvemmin kaikissa valinnoissamme ja teoissamme.
Toisinsanoen Kristuksen luonne alkaa näkyä meidän ajatuksissamme, sanoissamme ja teoissamme! Kristus meissä ei vie meitä syntiin, eikä laittomuuteen, vaan antaa voimaa elää omantunton mukaista oikeudenmukaista ja rehellistä elämää. Omatuntohan on Jumalan ääni sydämessämme, että tietäisimme eron oikean ja väärän välillä.- totta,,,
kun ihminen tulee uskoon niin oma tunto herkistyy kuulemaan Jumalan neuvoja. Oma tuntohan on Jumalan ääni sydämmessämme se valvoo mieltämme ja opettaa meitä tekemään mikä on oikeaa,mutta jos teemme väärin niin siitä myös oma tuntomme syyttää, taikka se on kylläkin Pyhä Henki joka syyttää jopa vääristä ajatuksistamme, koska me olemme saaneet Pyhän Hengen sydämeemme asumaan kun annoimme elämämme Jeesukselle.
- tarkoitat?
Mitä tällä tarkoitat ### todellinen sydämen usko saa aikaan kuuliaisuuden ###?
Miten tämä kuuliaisuus ilmenee sinun kohdallasi? tarkoitat? kirjoitti:
Miten tämä kuuliaisuus ilmenee sinun kohdallasi?uudestisyntynyt ja sydämen uskossa ymmärrät kyllä, mitä tarkoitan! Jos et, niin et voi sitä ymmärtää vaikka sinulle rautalangasta tämän asian vääntäisin. Joten siinä se!
- sanot
Sirkka-Iita kirjoitti:
uudestisyntynyt ja sydämen uskossa ymmärrät kyllä, mitä tarkoitan! Jos et, niin et voi sitä ymmärtää vaikka sinulle rautalangasta tämän asian vääntäisin. Joten siinä se!
UT:n kirjeiden monissa paheluetteloissa ei kertaakaan mainita sapatin rikkomista vältettävänä syntinä ja lihan tekona. Jos sapatin pitäminen olisi tärkeää ja se kuuluisi uuden liiton kristityille ja jos sapatin pitäminen olisi vieläpä ratkaiseva "kuuliaisuuden koe" lopun aikana, olisi kohtuullista odottaa näkevänsä edes muutaman maininnan sapatin rikkomisesta syntiluetteloissa. Jos sapatti olisi tärkeä ja voimassa oleva käsky, ei siitä olisi varmastikaan vaiettu.
Puhut ihan oikein ja evankeliumin julistamistahan
se on. Mutta minä kirjoitinkin niille, jotka
vaativat minua ottamaan heiltä sen launataimerkin.
Taivaan portilla he kaiketi näyttävät otsaansa ja sanovat:
katso, Jeesus, tässä merkkisi.
Mutta Jeesus ehkä sanoo: no on sulla otsaa, mutta
tuo valkoinen pellavavaate, jonka sulle juuri annoin
- miksi epäilet, ettei se riitä.
Pelkään kuitenkin, että heidän itsepetoksensa on
suurempi kuin edelläkuvatun kaltainen.
Kenties Jeesus sanoo jo tuota häävaatetta antaessan:
Etpäs voikaan tätä yllesi sovittaa - tätä merkkiä, että olet hyväksytty häätaloon. Sillä sinä olet
liian monia saattanut kadotuksen partaalle, tekemällä heidät epätoivoisiksi.
Olet saanut heidät uskomaan, etteivät kelpaa, kun ei ole sitä
sapattisinetti otsassa. Mene merkkisi kanssa sinne, missä muutkin valehtelijat viettävät ikuisuuden! Epätoivo ja riittämättömyys olkoon
ikuinen osasi! En voi pelastaa itsensä pelastanutta, omavanhurskasta, otsavanhurskasta.
Olet lausunut liian monta kadotustuomiota niiden
ylle, jotka eivät vietä ihanaa lepopäivää samana
viikonpäivänä kuin sinä itse.
Ilm 19:7-9
7
Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme hänelle kunnia! Nyt on tullut Karitsan häiden aika. Hänen morsiamensa on valmiina, [Matt. 22:2 | 2. Kor. 11:2; Ef. 5:32]
8
hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku. Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja. [Jes. 61:10; Ilm. 3:5]
9
Enkeli sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle." Ja hän jatkoi: "Nämä ovat tosia Jumalan sanoja." [Matt. 22:9; Luuk. 14:15,16]
ADVENTTIKIRKON VIRALLINEN OPPI - ADVENTTITOTUUS
Ilmestyskirajseminaarin ov 10.
Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.
Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta?
Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä.
Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä.
Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu".
Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta.
Siunaten- Uskonkuuliaisuutta se
tarkoitat? kirjoitti:
Miten tämä kuuliaisuus ilmenee sinun kohdallasi?Mitäkö se kuuliaisuus tarkoittaa Sirkka-Iitan
kohdalla? Jos lukisit hänen viestejään - ei ulkoa,
vaan sisältä - niin voit havaita, että Sirkka-Iita
on kuuliainen nimenomaan evankeliumille.
Room. 1:5
jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
1. Kor. 9:23
Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Room. 1:16
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
1. Kor. 1:18
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1. Kor. 1:24
mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
2. Kor. 4:7
Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
2. Kor. 12:9
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Kätkettynä Kristukseen - mathetes
sanot kirjoitti:
UT:n kirjeiden monissa paheluetteloissa ei kertaakaan mainita sapatin rikkomista vältettävänä syntinä ja lihan tekona. Jos sapatin pitäminen olisi tärkeää ja se kuuluisi uuden liiton kristityille ja jos sapatin pitäminen olisi vieläpä ratkaiseva "kuuliaisuuden koe" lopun aikana, olisi kohtuullista odottaa näkevänsä edes muutaman maininnan sapatin rikkomisesta syntiluetteloissa. Jos sapatti olisi tärkeä ja voimassa oleva käsky, ei siitä olisi varmastikaan vaiettu.
Jostain kumman syystä he eivät käsitä sitä, että Kristuksessa on kaikki sovitettu, VT,n lakikin kokonaisuudessaan, sillä vanhurskas on uskosta elävä Kristuksessa, ei VT,n laista!
(Room. 10:4 "Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo"!) - Sapattisinetti.......
AnttiVKantola kirjoitti:
Puhut ihan oikein ja evankeliumin julistamistahan
se on. Mutta minä kirjoitinkin niille, jotka
vaativat minua ottamaan heiltä sen launataimerkin.
Taivaan portilla he kaiketi näyttävät otsaansa ja sanovat:
katso, Jeesus, tässä merkkisi.
Mutta Jeesus ehkä sanoo: no on sulla otsaa, mutta
tuo valkoinen pellavavaate, jonka sulle juuri annoin
- miksi epäilet, ettei se riitä.
Pelkään kuitenkin, että heidän itsepetoksensa on
suurempi kuin edelläkuvatun kaltainen.
Kenties Jeesus sanoo jo tuota häävaatetta antaessan:
Etpäs voikaan tätä yllesi sovittaa - tätä merkkiä, että olet hyväksytty häätaloon. Sillä sinä olet
liian monia saattanut kadotuksen partaalle, tekemällä heidät epätoivoisiksi.
Olet saanut heidät uskomaan, etteivät kelpaa, kun ei ole sitä
sapattisinetti otsassa. Mene merkkisi kanssa sinne, missä muutkin valehtelijat viettävät ikuisuuden! Epätoivo ja riittämättömyys olkoon
ikuinen osasi! En voi pelastaa itsensä pelastanutta, omavanhurskasta, otsavanhurskasta.
Olet lausunut liian monta kadotustuomiota niiden
ylle, jotka eivät vietä ihanaa lepopäivää samana
viikonpäivänä kuin sinä itse.
Ilm 19:7-9
7
Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme hänelle kunnia! Nyt on tullut Karitsan häiden aika. Hänen morsiamensa on valmiina, [Matt. 22:2 | 2. Kor. 11:2; Ef. 5:32]
8
hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku. Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja. [Jes. 61:10; Ilm. 3:5]
9
Enkeli sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle." Ja hän jatkoi: "Nämä ovat tosia Jumalan sanoja." [Matt. 22:9; Luuk. 14:15,16]
ADVENTTIKIRKON VIRALLINEN OPPI - ADVENTTITOTUUS
Ilmestyskirajseminaarin ov 10.
Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.
Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta?
Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä.
Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä.
Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu".
Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta.
SiunatenOh,hoh! Kylläpä oli melkoinen tuomio. Mitäs Sanassa onkaan kirjoitettu tuomitsemisesta? Kenellä YKSIN on tuomiovalta?
Turha spekuloida, mitä taivaan portilla EHKÄ tapahtuu ja, mitä Jeesus EHKÄ sanoo.
Turvaudutaan vaan jokainen itse koko sydämestämme Jeesuksen täytettyyn työhön ja HÄNEN verensä voimaan KIITTÄEN siitä, että olemme sen ARMOSTA saaneet vastaanottaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091330
- 45911
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50736Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r129684- 70666
- 67616
- 53597
- 55555
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93473Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20470Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32458- 34457
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115453- 5448
- 49447
- 51445
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e85441- 52403
- 42400