uskoville tai ainakin osalle heistä,josta ei sitten taasen tarvitse suuttua. Hiekkalaatikolle,kun on noustu niin leikkiä pitää kestää...tai sitten pitää lähteä leikeistä pois.
Onko se oikeesti nyt niin,että ateisti on uskovalle hyvä kaveri vain silloin ,kun makaa 3 promillen humalassa pöydällä ja puukko selässä?
Onko ihan mahdoton yhtälö olla ihan vaan ihminen ihmiselle?
Kysymys
37
1032
Vastaukset
- Chrysanteemi
Onko sinulla henkilökohtaisia kokemuksia tuollaisesta? Olen uskovainen ja minulla on ateisti-ystäviä, eikä siitä ole kummallekaan osapuolelle mitään ongelmaa. Olen pahoillani, jos olet kokenut uskovien taholta kehnoa kohtelua. Tai ehkä väärinkäsityksiä...?
- firerose
ymmärrä väärin ystävä hyvä :)
Siksi laitoinkin tai osalle tuohon aloitukseen. Eihän kaikki ole niin mahdottomia,kuin toiset.
Mulla on itseasiassa kaksi todella hyvää ja rakasta ystävää. Toinen on ortodoksi mies ja toinen eveankelisluterilainen nainen.
Itseasiassa kaksi ev.lut naista ystävänäni. He kaikki ovat vaan suvaitsevempia,kuin uskovat yleensä tällä palstalla ovat.
Täällä on todella epämukavia uskovia,jos attejakin(minä) liikkeellä.
Heti,kun on reippaammin erimieltä ja hieman vitsailee,niin menee kokonainen herneenvarsi nenään :(
Ei Kivaa. Sinä taidatkin olla piristävä poikkeus ja asiallinenkin viellä,kiitos =) - Mirka ...
""Olen uskovainen ja minulla on ateisti-ystäviä""
SINULLA EI OLE YHTÄÄN ATEISTI YSTÄVÄÄ. - Chrysanteemi
Mirka ... kirjoitti:
""Olen uskovainen ja minulla on ateisti-ystäviä""
SINULLA EI OLE YHTÄÄN ATEISTI YSTÄVÄÄ.Mistä niin päättelet??? Ainakin muutamat ystäväni väittävät olevansa ateisteja. Vaikeahan sitä on ihan varmasti tietää, mutta omien sanojensa mukaan...
- Chrysanteemi
firerose kirjoitti:
ymmärrä väärin ystävä hyvä :)
Siksi laitoinkin tai osalle tuohon aloitukseen. Eihän kaikki ole niin mahdottomia,kuin toiset.
Mulla on itseasiassa kaksi todella hyvää ja rakasta ystävää. Toinen on ortodoksi mies ja toinen eveankelisluterilainen nainen.
Itseasiassa kaksi ev.lut naista ystävänäni. He kaikki ovat vaan suvaitsevempia,kuin uskovat yleensä tällä palstalla ovat.
Täällä on todella epämukavia uskovia,jos attejakin(minä) liikkeellä.
Heti,kun on reippaammin erimieltä ja hieman vitsailee,niin menee kokonainen herneenvarsi nenään :(
Ei Kivaa. Sinä taidatkin olla piristävä poikkeus ja asiallinenkin viellä,kiitos =)Onpa hienoa kuulla, että et ole kokenut pelkästään tylyä kohtelua uskovien taholta! :)
Tiedän, että me uskikset voimme olla joskus hyvinkin inhottavia, kun meille sattuu huono päivä. (Ja muutenkin...) Eivät Jeesuksen seuraajat ole koskaan täydellisiä, vaikka heidän Herransa onkin täydellinen. Olen muuten itsekin kuullut uskovien taholta joskus sellaisia kommentteja, etten enää haluaisi olla kyseisten henkilöiden kanssa missään tekemisissä. Sitten muistan, ettei Jeesus ole sama asia / samanlainen kuin ne jotka itseään Hänen omikseen kutsuvat.
- mahdotonta
"Onko ihan mahdoton yhtälö olla ihan vaan ihminen ihmiselle?"
On meinaan ihmisiä, joita ei uskonnot tai jumalat kiinnosta palaakaa.
Itse olen aliarvioinnut uskonnollisten kysymysten merkityksen joidenkin kohdalla.
Ehkäpä palsta kaipaa hieman näkemystä 'ei uskonnollisesta kontekstista'
http://youtube.com/watch?v=BAfu2MBYEew- firerose
kappale ja hyvä kommentti :D
kiitos *halaa* - firerose
mieleen,että noi tytöt tossa videossa (mustissa damaskeissaan) ne oli kuin meikäläinen täällä himassa joratessaan :)
Ihmettelinkin,mistä tuli niin kotoinen olo...
- isukki tm
Kyllä sinä tiedät itsekin, että on kaksi vastausta, on ja ei.
Jos täällä kyselet vastausta, kaikki muut ns. uskovat, joita täällä luuhaa, vastaavat on.
Mitä taas tulee hoitomuotona kättenpäälle panemisiin uskovaisten taholta, sinuna harkitsisin vakavasti ko. hoitoa sopivana vaihtoehtona. Saattaa käydä niin, että pääsi onkin entistä kipeämpi jos permanto on kova ja vastaanottajan kädet eivät saa otetta hartioistasi kun sinut kaadetaan. Jälkitautina voi alkaa myös esiintymään vakavaa psyykkistä oireilua, jota myös hihhulismiksi kutsutaan.- firerose
tiedän kyllä. En vain tahdo uskoa kaikkia lukemiani asioita todeksi.
Käsiä päälle laitan vain harvojen kanssa ja silloinkaan en katso onko uskova vaiko ei. Kunhan on sydäntä ja osaa olla ihminen ihmiselle. Ja mikä tärkeintä ei tuputa aatettaan :) Tiedät sie sen...
Mulla oli eilenä kauhia kiukku päivä ja taisin sitä kitkaa lietsoa tännekkin. :( Se vähän harmittaa ja kaduttaa...Joskaan toisille ei kauniskaan puhe uppoa.
En minä permantoon kaatuumista pelkää.. katuun jos kaatuun. Se mikä eteen tulee,se tulle ja kohti.
Se mitä pelkää,että ihmiset unohtavat olla ihmisiä toisilleen keskittyessään tappelemaan uskosta.Kuten maailmalla on usein nähtykkin...
Ja nyt" hihhulit ojennukseen ;)" - mieleen
firerose kirjoitti:
tiedän kyllä. En vain tahdo uskoa kaikkia lukemiani asioita todeksi.
Käsiä päälle laitan vain harvojen kanssa ja silloinkaan en katso onko uskova vaiko ei. Kunhan on sydäntä ja osaa olla ihminen ihmiselle. Ja mikä tärkeintä ei tuputa aatettaan :) Tiedät sie sen...
Mulla oli eilenä kauhia kiukku päivä ja taisin sitä kitkaa lietsoa tännekkin. :( Se vähän harmittaa ja kaduttaa...Joskaan toisille ei kauniskaan puhe uppoa.
En minä permantoon kaatuumista pelkää.. katuun jos kaatuun. Se mikä eteen tulee,se tulle ja kohti.
Se mitä pelkää,että ihmiset unohtavat olla ihmisiä toisilleen keskittyessään tappelemaan uskosta.Kuten maailmalla on usein nähtykkin...
Ja nyt" hihhulit ojennukseen ;)"eilisestä voimalasta se 'junnupappi'. Se heebo heitti että ilmeisesti hänessä asustaa sisäinen-hihhuli. Hyvin heitetty mun mielestä.
mitä lie tarkoittaa ulkoisella hihhulismilla ;) - firerose
mieleen kirjoitti:
eilisestä voimalasta se 'junnupappi'. Se heebo heitti että ilmeisesti hänessä asustaa sisäinen-hihhuli. Hyvin heitetty mun mielestä.
mitä lie tarkoittaa ulkoisella hihhulismilla ;)on mulle jokseenkin outo sanana..
Ja uskiskin,sen opin täällä ;)
Katselin voimalaa vain tovin,ei jotenkin innostanut alkaa pohtimaan kauheesti. Ja oli eilen viellä niin mälsä ja huono päiväkin,ettei olisi muuta tarvinut kun potkun persiille :)Ja pehkuihin :) - varmaankin
firerose kirjoitti:
on mulle jokseenkin outo sanana..
Ja uskiskin,sen opin täällä ;)
Katselin voimalaa vain tovin,ei jotenkin innostanut alkaa pohtimaan kauheesti. Ja oli eilen viellä niin mälsä ja huono päiväkin,ettei olisi muuta tarvinut kun potkun persiille :)Ja pehkuihin :)mielletään monien mielestä erään lahkon ominaisuudeksi. Mun mielestä hihhulismissa on sen verran potkua, että kyllä siitä muillekkin halukkaille riittää, riippumatta yksittäisen lahkon toimintaperiaatteista.
no jospa tänää sitten hiukan parempi päivä :) - firerose
varmaankin kirjoitti:
mielletään monien mielestä erään lahkon ominaisuudeksi. Mun mielestä hihhulismissa on sen verran potkua, että kyllä siitä muillekkin halukkaille riittää, riippumatta yksittäisen lahkon toimintaperiaatteista.
no jospa tänää sitten hiukan parempi päivä :)tänään on huomattavasti parempi päivä.Tässä on ollu kaikenlaista,vaikka eihän se oikeuta olemaan "asshole"...mä olen niccini mukaan pikkasen fire..en ruusu mut kukka kumminkii :)
Ja tota sanallista varastoo löytyy jonkunverran,vaikken kirjottaa osaakkaan ;D
Ehkä huumorilla koittaa oikoo ne kohat mitä ei ymmärrä,eli kaiken :)Ja ne mitä ymmärtää,ei aina kuullosta hyvältä.
Anyway asiasta kolmanteen..hihhulismiin. Mä muistan,kun ekan kerran tulin ujona urkkimaan tänne. Oli kauheesti ihan outoja sanoja ja nimityksiä. Mulle uskossa olevat oli uskossa olevia hiippakuntaan katsomatta.
Toki ortot,evluti,katoliset yms. omana itsenä erikseen..
Eka ajttelin et hihhuli,hippi tai jotain ja hääh??! Noh,kyllä tää jo nyt on tutuksi käynyt.Välillä liaankin,pitäs vaan osata poistua vähin äänin välillä.
Aina ei pienen tytön pää kestä eikä kapasiteeti riitä tajumaan kaikkea. :) Eilen surffailinkin tuolla uuaalla 24:lla tosin ja tapasin pari kivaa immeistä. Niiden kanssa sitten aikani lörpöteltyäni,rupesi olemaan jo tunnelma taas toinen. :)
En mä niin kauheen paha ole,hulvaton hölpöttäjä useimmiten.Mutta ei siitä kannatas kenekään ottaa oikeesti sisimpäänsä..Johan tuli avauduttuaJa jos jossain lukee firerose,eikä oikeen tykkää mun jutuista ni ne kannataa vaan tyynesti ohittaa avaamatta. :) - millaista
firerose kirjoitti:
tänään on huomattavasti parempi päivä.Tässä on ollu kaikenlaista,vaikka eihän se oikeuta olemaan "asshole"...mä olen niccini mukaan pikkasen fire..en ruusu mut kukka kumminkii :)
Ja tota sanallista varastoo löytyy jonkunverran,vaikken kirjottaa osaakkaan ;D
Ehkä huumorilla koittaa oikoo ne kohat mitä ei ymmärrä,eli kaiken :)Ja ne mitä ymmärtää,ei aina kuullosta hyvältä.
Anyway asiasta kolmanteen..hihhulismiin. Mä muistan,kun ekan kerran tulin ujona urkkimaan tänne. Oli kauheesti ihan outoja sanoja ja nimityksiä. Mulle uskossa olevat oli uskossa olevia hiippakuntaan katsomatta.
Toki ortot,evluti,katoliset yms. omana itsenä erikseen..
Eka ajttelin et hihhuli,hippi tai jotain ja hääh??! Noh,kyllä tää jo nyt on tutuksi käynyt.Välillä liaankin,pitäs vaan osata poistua vähin äänin välillä.
Aina ei pienen tytön pää kestä eikä kapasiteeti riitä tajumaan kaikkea. :) Eilen surffailinkin tuolla uuaalla 24:lla tosin ja tapasin pari kivaa immeistä. Niiden kanssa sitten aikani lörpöteltyäni,rupesi olemaan jo tunnelma taas toinen. :)
En mä niin kauheen paha ole,hulvaton hölpöttäjä useimmiten.Mutta ei siitä kannatas kenekään ottaa oikeesti sisimpäänsä..Johan tuli avauduttuaJa jos jossain lukee firerose,eikä oikeen tykkää mun jutuista ni ne kannataa vaan tyynesti ohittaa avaamatta. :)keskustelun tulisi täällä olla?
"isot pojat" ovat mulle sanoneet, että älä tuo itseäsi esille, vaa iske jauhot suuhun faktoilla :)..se on vaa mielestäni kovin tylsää. Kyllä näistä keskusteluista voi saada enemmänkin irti (ehkäpä jopa ystävyyttä) - firerose
millaista kirjoitti:
keskustelun tulisi täällä olla?
"isot pojat" ovat mulle sanoneet, että älä tuo itseäsi esille, vaa iske jauhot suuhun faktoilla :)..se on vaa mielestäni kovin tylsää. Kyllä näistä keskusteluista voi saada enemmänkin irti (ehkäpä jopa ystävyyttä)kysymys :)Mietinpä hetken...
Pääsääntösesti itse tykkään keskustella tälleen,kun sä nyt keskustelet mun kanssa :)
Kivan letkeesti kysymyksiä heitellen,ehkä jopa pikkasen huumorilla höystettynä ja pienellä provosoinnillakin...Hyvässä hengessä kaikenkaikkiaan vaikeistakin asioista.Siihen pyritään,välillä kompuroiden ja kaatuillen. ;)
Mä en itse oikeen kauheesti pidä ns.HC asenteesta kenelläkään.Vaikka kyllä mä myönnän,et itsekin jyrään välillä aika rajusti toista päin. Ja saatan laukoa äkkiseltään ihan typeränkin asian ilmoille.
Mutta mä luulen,että niin kauan ,kun mä tiedostan et teen "typeryyksiä" on mahdollisuus kehittyä.
Missä murrosta ja kapinaa,siellä kasvua tapahtuu.
Eli kait toisaalta joskus on ihan ymmärrettävääkin,että hihatkin palaa.Ihmisiähän me vaan ollaan.
:D
Kait meil kaikilla on se hyvä ja huono puoli,joka heijastuu käytökseen tms.Mene ja tiedä..
Ystävyys on ihan mahdollista jopa netissä :) - mieltä
firerose kirjoitti:
kysymys :)Mietinpä hetken...
Pääsääntösesti itse tykkään keskustella tälleen,kun sä nyt keskustelet mun kanssa :)
Kivan letkeesti kysymyksiä heitellen,ehkä jopa pikkasen huumorilla höystettynä ja pienellä provosoinnillakin...Hyvässä hengessä kaikenkaikkiaan vaikeistakin asioista.Siihen pyritään,välillä kompuroiden ja kaatuillen. ;)
Mä en itse oikeen kauheesti pidä ns.HC asenteesta kenelläkään.Vaikka kyllä mä myönnän,et itsekin jyrään välillä aika rajusti toista päin. Ja saatan laukoa äkkiseltään ihan typeränkin asian ilmoille.
Mutta mä luulen,että niin kauan ,kun mä tiedostan et teen "typeryyksiä" on mahdollisuus kehittyä.
Missä murrosta ja kapinaa,siellä kasvua tapahtuu.
Eli kait toisaalta joskus on ihan ymmärrettävääkin,että hihatkin palaa.Ihmisiähän me vaan ollaan.
:D
Kait meil kaikilla on se hyvä ja huono puoli,joka heijastuu käytökseen tms.Mene ja tiedä..
Ystävyys on ihan mahdollista jopa netissä :)olen huomannut että ainoa paikka missä joutuu (sillointällöin) 'puristelemaan' on pöntöllä ollessa. Tässäkin toki on se hyväpuoli, että muistaa jatkossa hieman kuitupitoisempaa sapuskaa popsia :)
- firerose
mieltä kirjoitti:
olen huomannut että ainoa paikka missä joutuu (sillointällöin) 'puristelemaan' on pöntöllä ollessa. Tässäkin toki on se hyväpuoli, että muistaa jatkossa hieman kuitupitoisempaa sapuskaa popsia :)
*hörähti* :D
Noh,sun kanssa ainakin on kiva jutustella :)
- puukko selässä
)))))):
- firerose
sattuu,sattuu...
Ei saa vääntää kahvasta :/
- vähäsen
Huomasin että olet eilen saanut vähän negapalautetta, josta tunnut olevan loukkaantunut.
Nyt kirjoitat että pitää leikki kestää. Eikö siis kehotus koske itseäsi?
Kirjoitat että uskovat mollaavat ateisteja vaikka miksi alamaailman sakiksi ja että loputtomiin ei jaksa olla mukava.
Minut ainakin (ja monet muut uskovat) ateistit ovat mollauksillaan karkoittaneet palstalta, tämä on vielä harva viimehetken kommenttini. Mutta kait te olette vaan häippäisyistä onnellisia, kun emme ole omiatuntojanne hätyyttelemässä.
Vaadit muita pidättäytymään siitä, mihin itse syyllistyt.
Jos uskova kärjistää (ne ovat harvassa ja voivat olla provoja), niin nyt siloittelet omaa kärjistämistäsi, ettei siitä saisi loukkaantua.
>Joskus vaan tuntuu ettei sellaista asiaa olekkaan kuin luonnolliset,inhimilliset asiat kun uskovien kanssa juttelee. Poikkeuksiakin toki löyty,mutta nykyään täältä aika vähän.>
Luulen että tuollaiseen käsitykseen on ihan toinen syy kuin juuri uskovien persoona. Kas kun se Raamatun sana on sellainen, joka satuttaa langenneen ihmisen ylpeyttä. Ja kun uskoontulo aiheuttaa sen että sellainen turhanpäiväinen puheenlätinä menettää viehätyksensä ja ne asiat, jotka uskon ulkopuolella kiinnosti ja nauratti, ei enää uskovalle maistukaan. On tajuttu, miten VAKAVAA elämä itse asiassa on. Tämä ei tarkoita että uskovalta huumorintaju katoaisi. Kyllä sitä on mutta se muuttuu vähän toisenlaiseksi: ilkeilyt, alapään jutut ym. ei naurata.
Promillejuttusi konkreettisena tilanteena on absurdi, koska eihän uskova kapakoissa istu. Ja vertauksena kummallinen ja perustuu väärään kuvaan uskovista.
Mutta toivotan sinulle, palstan harvalle suht. asialliselle ateistille, hyvää elämänjatkoa ja toivon että se suuri käsi sinutkin verkkoonsa saa napattua.- ....
"On tajuttu, miten VAKAVAA elämä itse asiassa on."
Mitäs jos on joskus pitänyt elämää VAKAVANA? Ollaanko tällaisessa tapauksessa latastu ohi pointin? - firerose
joka oli oikeutettua :)
En oikeestaan voi sanoa,että olisin loukkaantunut.Pikemminkin pettynyt,eritoten itseeni.
En yleensä hoida asioitani tai mitään olemalla ilkeä ja panetteleva.Vaikka kuten huomaat,sen osaan kyllä..
Olen harmistunut omasta käytöksestäni ja se syö minua. En sitä muuten tapetille nostaisikaan,jos se ei olisi mitään väliä usko pois.
Ymmärrän hyvin,että uskovakin on ihminen ja hällä on tunteet,joita minäkin saatan satuttaa mölähtelyilläni. Eikä siitä oikeen hyvä maku jää suuhun.:(
Leikki pitää kestää koskee minua yhtälailla,kun muitakin joille sen sanoin/kirjoitin. En ole poikkeus.Enkä oleta et mulla olisi erioikeuksia olla ääliö. Mutta valitettavasti välillä olen. :/
En voi sanoa olevani koskaan onnellinen,kun satutan toista. Tiedän,että sitä voi olla vaikeaa uskoa. Ymmärrän..
Ja totta,ajattelin itsekin et provoja voidaan laittaa kenen vaan päänmenoksi. Olen siinä nyt viisaampi.Tiesin sen jo aiemminkin,mutta jostain syystä en noudattanut omaa ohjettani. :(
Itseasiassa,jos tuntisit minut muutenkin kuin sen firen mikä täällä on.Tietäisit,että olen melko vakavasti asioihin suhtautuva ja asiallinenkin osaan olla.Myönnän ettei se vaan aina ole helppoa.
Omassa elämässäni on sellaista käynnissä,mitä nyt en ala täällä selittämään,mutta juuri nyt uskonto ei ole se joka herättää minussa luottamusta.Pikemminkin kyseenalaistan enemmänkin,että miksi?
Joo,ei alapään jutut aina nauratakkaan,mutta kyllä joskus.Tai riippuu ihmisestä.Olen elämässäni saanut paljon paatumusta huumorilla siloitetuksi.Se on mun tapani nollata elämän kolhuja.Ja nousta niiden ylle.Ehkä jopa nauraa vähän vasten kurjuutta päinkin. Aika radikaalia toisista,mutta se olen minä.
Itseasiassa kyllä tiedän,että uskovia istuu kapakoissa. Olen ollut uskovan kapakkakalan avovaimo. Jumala ei ottanut pulloa pois,minä tein sen sain turpaani. Joten ehkä silläkin on osansa sopassa. :/
Mutta kiitän rehellisestä kommentista. Tämä tekee hyvää välillä saada kylmää vettä niskaan. Ehkä se taas rauhoittaa...
ainakin.
- firerose
sitä piirrettä arvostan,vaikka tänään minusta tuntuu ettei millään mitä sanon ole mitään väliä....
:/ firerose kirjoitti:
sitä piirrettä arvostan,vaikka tänään minusta tuntuu ettei millään mitä sanon ole mitään väliä....
:/ihminen ihmiselle,täällä netissä saa kieltämätä vajaan kuvan jokaisesta,miekin teistä kuin tekin minusta.
- firerose
aksu521 kirjoitti:
ihminen ihmiselle,täällä netissä saa kieltämätä vajaan kuvan jokaisesta,miekin teistä kuin tekin minusta.
olet kyllä oikeessa :D Kait me kaikki jollain tapaa olla pikkasen "vajaita",ymmärtänet varmaan mitä tarkoitan.
Sitä,ettei olla täydellisiä. firerose kirjoitti:
olet kyllä oikeessa :D Kait me kaikki jollain tapaa olla pikkasen "vajaita",ymmärtänet varmaan mitä tarkoitan.
Sitä,ettei olla täydellisiä.totta on kuitenki sekin että kun levitetään "ilosanomaa"se herättää "negatiivistä"tuntemuksia,mutta se ei tarkoitta etteikö voisi olla ystävälinen.
- firerose
aksu521 kirjoitti:
totta on kuitenki sekin että kun levitetään "ilosanomaa"se herättää "negatiivistä"tuntemuksia,mutta se ei tarkoitta etteikö voisi olla ystävälinen.
mä yritän jatkossa vähän petrata :)
Varmaan se näkemysten ero aiheuttaa sen opposition..Ja se miten asia on esitetty. Anyway..oppia ikä kaikki,vai mitä?
- saatananpalvojia.
Tietäen tai tietämättään. Yritä nyt siinä sitten olla saatananpalvojan kanssa kaveri joka odottaa innolla että pääseen hässimään ja rituaalimurhaamaan pikkusiskosi.
- firerose
jos ei kaveri,niin sovussa ainakin koitan elellä.
- asemat on valittu
firerose kirjoitti:
jos ei kaveri,niin sovussa ainakin koitan elellä.
ja sota jatkuu, vai...
- firerose
asemat on valittu kirjoitti:
ja sota jatkuu, vai...
ei täällä nyt sentään sotaa olla käyty.Eikä kai käydäkkään...vai?
- yhtä kaikki
firerose kirjoitti:
ei täällä nyt sentään sotaa olla käyty.Eikä kai käydäkkään...vai?
Sinä yrität tuputtautua puolueettomalle alueelle uskovaisena. Mitä luulet miten ateistinen liittoutuma siihen reagoi?
- firerose
yhtä kaikki kirjoitti:
Sinä yrität tuputtautua puolueettomalle alueelle uskovaisena. Mitä luulet miten ateistinen liittoutuma siihen reagoi?
jos musta puhutaan,niin mä yritän tuputtautua uskovaisten alueelle ateismillani :)
Ja aika ärsyttävästikin näköjään.
Toistaiseksi ateistinen liittouma on ollut minulle huomattavasti suopeampi,kuin uskovien liittouma....Joten ehkä se vaan helpottaa mun oloani ateistina.
Musta vaan tuntuu,että uskonto tarjoaa mulle liaan pieniä kenkiä jalkaan. Vaikka mulla pienet sirot jalat onkin ;)
Ja liian pienillä,kuin suurillakin kengillä on helkutin hankalaa kävellä hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23488Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a723231"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin502766IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-542588Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.892407Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭311317Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä211207- 961188
Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä
On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten3371063Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!
Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll14956