Soneran Omat Kotisivut

Perseestä

Onko joku saanut pelittämään ?
Onko joku saanut apua Soneralta ?
Siis ihan todellista, niin että siitä olisi ollut edes jotain hyötyä?

16

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sieltäkö?

      On saatu "pelittämään". Mitä apua sieltä pitäis saada?

      • Hyvin

        Ihan hyvinhän nuo toimivat. Kuten edellinen: Mitä apuja sieltä tarvitsisit?


      • huutava
        Hyvin kirjoitti:

        Ihan hyvinhän nuo toimivat. Kuten edellinen: Mitä apuja sieltä tarvitsisit?

        Miten ne omat sivut otetaan käytöön ? Sivun "nimen" saan synnytettyä eli esim.../private/mattimeikalainen . Miten se sitten aktivoidaan jne, jossa olisi jonkin kirjautumisen jälkeen näkyvissä jokin kansio tms. johon voisi ftp-systeemillä sivuja ladata ? Linkki ei ole mitenkään Soneran omilta sivuilta katsottuna alleviivattna tai muuta sellaista, mistään en ole löytänyt "nappulaa" ota sivut käyttöön...
        No, sitten tämä Soneran oma ftp-ohjelma. Mulle heittää vain vastauksena, että "Virhe ! Koodi 1101, selitys:425 could not open data connection port 2789 connection refused" Ja sama tulee vastauksena kotoa Soneran systemeillä, kaverin luona ties millä linkillä sekä toistä. Eli mun koneeni palomuuri ei voi olla esteenä. Muullakaan ftp-kuviolla en ole päässyt sivuilleni sisään. Johtunee kohdan 1 ongelmasta, että sivuja ei varsinaisesti ole, vaikka ne toisen koneelta tyhjänä löytyvätkin ja jos niitä yrittää uudelleen luoda kommenttina tulee, että ei voi käyttää tätä, on jo käytössä.
        Eli hieman on hermot pinnassa ja todennäköisemmin oman tyhmyyden, kuin muun syyn takia. Auttakee jos osaatte, kiitos !!!


      • en pääse kuin
        huutava kirjoitti:

        Miten ne omat sivut otetaan käytöön ? Sivun "nimen" saan synnytettyä eli esim.../private/mattimeikalainen . Miten se sitten aktivoidaan jne, jossa olisi jonkin kirjautumisen jälkeen näkyvissä jokin kansio tms. johon voisi ftp-systeemillä sivuja ladata ? Linkki ei ole mitenkään Soneran omilta sivuilta katsottuna alleviivattna tai muuta sellaista, mistään en ole löytänyt "nappulaa" ota sivut käyttöön...
        No, sitten tämä Soneran oma ftp-ohjelma. Mulle heittää vain vastauksena, että "Virhe ! Koodi 1101, selitys:425 could not open data connection port 2789 connection refused" Ja sama tulee vastauksena kotoa Soneran systemeillä, kaverin luona ties millä linkillä sekä toistä. Eli mun koneeni palomuuri ei voi olla esteenä. Muullakaan ftp-kuviolla en ole päässyt sivuilleni sisään. Johtunee kohdan 1 ongelmasta, että sivuja ei varsinaisesti ole, vaikka ne toisen koneelta tyhjänä löytyvätkin ja jos niitä yrittää uudelleen luoda kommenttina tulee, että ei voi käyttää tätä, on jo käytössä.
        Eli hieman on hermot pinnassa ja todennäköisemmin oman tyhmyyden, kuin muun syyn takia. Auttakee jos osaatte, kiitos !!!

        kirjautumaan sisään, mutta muuta ei sitten tapahdukkaan. IE7:lla homma kyllä onnaa. Ei varmaankaan tue täysin "tulikettua".


    • Joo..

      Ihan hyvin ?

      • oletko ottanut

        kotisivut käyttöön Soneran hallinnassa?
        Jos olet, laita ftp:n host-riville:
        personal.inet.fi

        ja käyttäjätunnukseksi se Soneran käyttäjätunnus
        salasanaksi se Soneran salasana.

        ftp avaa sun kotihakemiston juurikansion, jonne kannatta siirtää edes jonkinlainen index.html
        Toi sitten lukitsee muun sisällön, ettei kaikki pääse selaamaan mitä sulla siellä on.
        Kansioita voit sitten luoda esim. sivujen eri elementtejä varten, kuten Kuvat, Taustat, jne
        Ellet sitten pidä kaikkea sekaisin samassa tilassa. Selain kyllä niistä selvän ottaa, mutta itselle ehkä helpompi hanskata, kun ovat kansioittain. No, tehdessä oppii. Voit laitella sinne keskeneräisiäkin juttuja, sillä eihän kukaan vielä tiedä mennä katsomaan (linkkiä ei ole missään).
        Kysy lisää, vastaan jos muistan. Mullakin on vähän tavaraa tuolla Soneran palvelimella, tuskin muistin koko asiaa.


      • ongelmani
        oletko ottanut kirjoitti:

        kotisivut käyttöön Soneran hallinnassa?
        Jos olet, laita ftp:n host-riville:
        personal.inet.fi

        ja käyttäjätunnukseksi se Soneran käyttäjätunnus
        salasanaksi se Soneran salasana.

        ftp avaa sun kotihakemiston juurikansion, jonne kannatta siirtää edes jonkinlainen index.html
        Toi sitten lukitsee muun sisällön, ettei kaikki pääse selaamaan mitä sulla siellä on.
        Kansioita voit sitten luoda esim. sivujen eri elementtejä varten, kuten Kuvat, Taustat, jne
        Ellet sitten pidä kaikkea sekaisin samassa tilassa. Selain kyllä niistä selvän ottaa, mutta itselle ehkä helpompi hanskata, kun ovat kansioittain. No, tehdessä oppii. Voit laitella sinne keskeneräisiäkin juttuja, sillä eihän kukaan vielä tiedä mennä katsomaan (linkkiä ei ole missään).
        Kysy lisää, vastaan jos muistan. Mullakin on vähän tavaraa tuolla Soneran palvelimella, tuskin muistin koko asiaa.

        Lienee juuri tuo, että miten otan ne kotisivut käyttöön ? Menen Soneran sivuille ja kuittaan itseni sisään tunnuksilla ja sen jälkeen vaikka mihin suuntaan pyörittelisi, ei ole klikattavaa kohtaa, jolla sivut saisi käyttöönotetuiksi. Tai en ainakaan sitä löydä...


      • sorena_
        ongelmani kirjoitti:

        Lienee juuri tuo, että miten otan ne kotisivut käyttöön ? Menen Soneran sivuille ja kuittaan itseni sisään tunnuksilla ja sen jälkeen vaikka mihin suuntaan pyörittelisi, ei ole klikattavaa kohtaa, jolla sivut saisi käyttöönotetuiksi. Tai en ainakaan sitä löydä...

        Klikkaa sitä läppärin kuvaa, joka esittää laajakaistan hallinnointia, aukeaa pikkuikkuna jossa alasvetovalikko ja teksti Valitse. Siitä avautuu Omat kotisivut. Mulla kun ne on käytössä, valinnat seuraavalla ikkunalla on Vaihda osoite, poista sivut.
        Kokeile tuota, jos sulla antais valinnan Ota käyttöön. Kerro, jos ei noin toimi, etsin lisää.
        Omat sivut ovat tosiaan onnettomasti suunniteltu, eipä niillä viihdy. Voi johtua flash-tekniikasta vai mistä, ettet saa niitä Firefoxilla toimimaan. Erillisillä, päällimmäiseksi aukeavilla pop-up-ikkunoinlla toimivaksi suunniteltu systeemi ei oikein viehätä. No, kunhan jollain selaimella saat toimimaan.
        Tästä linkistä pääsin suoraan kotisivuhallintaan, kirjautumisen jälkeen:
        https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Laajakaista_Hallinta_Kotisivut


      • sorena_ kirjoitti:

        Klikkaa sitä läppärin kuvaa, joka esittää laajakaistan hallinnointia, aukeaa pikkuikkuna jossa alasvetovalikko ja teksti Valitse. Siitä avautuu Omat kotisivut. Mulla kun ne on käytössä, valinnat seuraavalla ikkunalla on Vaihda osoite, poista sivut.
        Kokeile tuota, jos sulla antais valinnan Ota käyttöön. Kerro, jos ei noin toimi, etsin lisää.
        Omat sivut ovat tosiaan onnettomasti suunniteltu, eipä niillä viihdy. Voi johtua flash-tekniikasta vai mistä, ettet saa niitä Firefoxilla toimimaan. Erillisillä, päällimmäiseksi aukeavilla pop-up-ikkunoinlla toimivaksi suunniteltu systeemi ei oikein viehätä. No, kunhan jollain selaimella saat toimimaan.
        Tästä linkistä pääsin suoraan kotisivuhallintaan, kirjautumisen jälkeen:
        https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Laajakaista_Hallinta_Kotisivut

        yksityiskohta: Mulla nuo sivut ei toimi IE:llä, FF:llä kylläkin.


      • neuvoista
        sorena_ kirjoitti:

        Klikkaa sitä läppärin kuvaa, joka esittää laajakaistan hallinnointia, aukeaa pikkuikkuna jossa alasvetovalikko ja teksti Valitse. Siitä avautuu Omat kotisivut. Mulla kun ne on käytössä, valinnat seuraavalla ikkunalla on Vaihda osoite, poista sivut.
        Kokeile tuota, jos sulla antais valinnan Ota käyttöön. Kerro, jos ei noin toimi, etsin lisää.
        Omat sivut ovat tosiaan onnettomasti suunniteltu, eipä niillä viihdy. Voi johtua flash-tekniikasta vai mistä, ettet saa niitä Firefoxilla toimimaan. Erillisillä, päällimmäiseksi aukeavilla pop-up-ikkunoinlla toimivaksi suunniteltu systeemi ei oikein viehätä. No, kunhan jollain selaimella saat toimimaan.
        Tästä linkistä pääsin suoraan kotisivuhallintaan, kirjautumisen jälkeen:
        https://www4.sonera.fi/OmatSivut/?Laajakaista_Hallinta_Kotisivut

        mutta ei löydy...

        Tällainen tulee vastaan:
        Kotisivusi sijaitsevat osoitteessa:
        http://personal.inet.fi/private/xxxxxxxxxxxx
        Muuta osoite
        Poista sivut



        Kotisivujen kokonaistila:
        25600 kB
        Käytetty kotisivutila:
        8 kB
        Vapaa kotisivutila:
        25592 kB

        Jossa tuo poisto ja nimenmuutos aktiivinen, muttei mitää muuta, joka alkaisi pelittämään. Selvästi näkee, että kun 8 kb on jo käytössä, sivu on jotenkin olemassa, mutten käsitä miten sinne saan tavaraa...


      • edelliseen
        neuvoista kirjoitti:

        mutta ei löydy...

        Tällainen tulee vastaan:
        Kotisivusi sijaitsevat osoitteessa:
        http://personal.inet.fi/private/xxxxxxxxxxxx
        Muuta osoite
        Poista sivut



        Kotisivujen kokonaistila:
        25600 kB
        Käytetty kotisivutila:
        8 kB
        Vapaa kotisivutila:
        25592 kB

        Jossa tuo poisto ja nimenmuutos aktiivinen, muttei mitää muuta, joka alkaisi pelittämään. Selvästi näkee, että kun 8 kb on jo käytössä, sivu on jotenkin olemassa, mutten käsitä miten sinne saan tavaraa...

        nyt kun tuossa olivat noi xxxxt niin kun linkkiä klikkaa tulee vastaus, ettei sivuja löydy. Kun tuossa on oma nimeni, aukeaa tyhjä sivu ja alapalkissa lukee done. Hämmästyttää kummastuttaa...


      • voikkaan
        edelliseen kirjoitti:

        nyt kun tuossa olivat noi xxxxt niin kun linkkiä klikkaa tulee vastaus, ettei sivuja löydy. Kun tuossa on oma nimeni, aukeaa tyhjä sivu ja alapalkissa lukee done. Hämmästyttää kummastuttaa...

        Tehdä, ftp:llä käsket avata uuden, se kysyy host osoitetta.
        Laita siihen personal.inet.fi
        kysyy käyttäjätunnusta, laita siihen Soneralla käytössä oleva käyttäjätunnus
        meikmatt-g (esimerkiksi tuon näköinen)
        seuraavaksi kysyy (tai on paikka salasanalle)
        salasanaa, siihen taas se millä pääset Omille sivuille.Yhdistä, pitäis aueta suoraan sinulle varattu kotisivutila toiseen ikkunaan, toiseen voit valita omalta koneelta kansion, josta sitten siirtelet tiedostoja.
        Minkälainen ftp-ohjelma sulla on.
        Kerroit linkissä olevan nimesi, sen kotisivun osoitteen lopussa olevan nimen tms. olet valinnut kotisivuja käyttöön ottaessasi. Se ei välttämättä ollut etunimesi tai sukunimesi. Voi tietysti ollakkin.
        Mulla osoite on muotoa
        http://personal.inet.fi/koti/xxxxx/
        Sulla tuon koti-sanan tilalla on kai sitten /private/xxxxx

        Sivuja luotaessa tehdyt valinnat kannattaa aluksi aina kirjoitella ylös.
        Ftp Soneran tapauksessa osaa yhdistää oikeaan kotihakemistoon käyttäjätunnuksellasi ja salasanalla.
        Kysy vaan lisää ja anna lisätietoa, mikä missäkin vaiheessa mättää.


      • niin juu
        voikkaan kirjoitti:

        Tehdä, ftp:llä käsket avata uuden, se kysyy host osoitetta.
        Laita siihen personal.inet.fi
        kysyy käyttäjätunnusta, laita siihen Soneralla käytössä oleva käyttäjätunnus
        meikmatt-g (esimerkiksi tuon näköinen)
        seuraavaksi kysyy (tai on paikka salasanalle)
        salasanaa, siihen taas se millä pääset Omille sivuille.Yhdistä, pitäis aueta suoraan sinulle varattu kotisivutila toiseen ikkunaan, toiseen voit valita omalta koneelta kansion, josta sitten siirtelet tiedostoja.
        Minkälainen ftp-ohjelma sulla on.
        Kerroit linkissä olevan nimesi, sen kotisivun osoitteen lopussa olevan nimen tms. olet valinnut kotisivuja käyttöön ottaessasi. Se ei välttämättä ollut etunimesi tai sukunimesi. Voi tietysti ollakkin.
        Mulla osoite on muotoa
        http://personal.inet.fi/koti/xxxxx/
        Sulla tuon koti-sanan tilalla on kai sitten /private/xxxxx

        Sivuja luotaessa tehdyt valinnat kannattaa aluksi aina kirjoitella ylös.
        Ftp Soneran tapauksessa osaa yhdistää oikeaan kotihakemistoon käyttäjätunnuksellasi ja salasanalla.
        Kysy vaan lisää ja anna lisätietoa, mikä missäkin vaiheessa mättää.

        Mutta sillä pystyn toteamaan, että jonkinasteiseti ne nimelläni olevat sivut ovat pystyssä, koska vastau/reagointi on erilainen, kuin huuhaa osoitteessa.
        Soneran omalla ftp-ohjelmalla mulle heittää vain vastauksena, että "Virhe ! Koodi 1101, selitys:425 could not open data connection port 2789 connection refused" Ja sama tulee vastauksena kotoa Soneran systemeillä, kaverin luona ties millä linkillä sekä toistä. Toisella ftp-systeemilläkään ei sivuille saa mitään sisälle. Tällä toisella pidän yhden yhdistyksen kotisivuja yllä koko ajan. Eli mun sivuni on jotenkin olemassa, muttei aktiivisena. Soneran ftp:llä tuon herjan jälkeen se normaali näkymä tulee kyllä esille ja kun koettaa siirtää juuri tuota index.htm etusivuntapaista sinne se vaan herjaa, ettei siirto onnistunut.


      • sorena_
        niin juu kirjoitti:

        Mutta sillä pystyn toteamaan, että jonkinasteiseti ne nimelläni olevat sivut ovat pystyssä, koska vastau/reagointi on erilainen, kuin huuhaa osoitteessa.
        Soneran omalla ftp-ohjelmalla mulle heittää vain vastauksena, että "Virhe ! Koodi 1101, selitys:425 could not open data connection port 2789 connection refused" Ja sama tulee vastauksena kotoa Soneran systemeillä, kaverin luona ties millä linkillä sekä toistä. Toisella ftp-systeemilläkään ei sivuille saa mitään sisälle. Tällä toisella pidän yhden yhdistyksen kotisivuja yllä koko ajan. Eli mun sivuni on jotenkin olemassa, muttei aktiivisena. Soneran ftp:llä tuon herjan jälkeen se normaali näkymä tulee kyllä esille ja kun koettaa siirtää juuri tuota index.htm etusivuntapaista sinne se vaan herjaa, ettei siirto onnistunut.

        Merkillistä, kertakaikkiaan. Ja ftp-ohjelma tietenkin oletuksena käyttää porttia 21, ellei sitä itse mene muuttamaan.
        No, miten olisi, jos menet ja sieltä hallinnasta poistat nykyisen pohjan, koska nyt ei vielä ole mitään kummempaa rakennettu. Ja sitten avaat uudestaan, nyt joudut nimeämään ilmeisesti uudestaan, sen viimeisen pätkän siitä osoitteesta /private/xxxccc/
        Ainakin mulla se kotikansion nimi jäi johonkin muistiin ja jossain vaiheessa uudestaan luodessa ei vanha nimi kelvannutkaan (käytössä). Taitaa tulla kymmenen vuotta kun tuon tein, ei oikein muista enää. Minäkin kolmea, neljää sivustoa jollain lailla ylläpidän, mutta ei tollasta ole tullut eteen.
        Joskus kyllä on windowsin ftp-ohjelma ollut estynyt siirtämään tavaraa palvelimelle, mutta silloinkin sitten onnistui linuxin ftp:llä.
        Tää on tietysti se viimeinen vaihtoehto, osaisko Soneran porukka mitään tuohon sanoa. Tarkistais onko jäänyt palvelimelle väärät oikeudet eli sulle ei ole annettu valtuuksia.
        Kyllä ne kai tuon sentään selville saavat.


      • varmaan
        sorena_ kirjoitti:

        Merkillistä, kertakaikkiaan. Ja ftp-ohjelma tietenkin oletuksena käyttää porttia 21, ellei sitä itse mene muuttamaan.
        No, miten olisi, jos menet ja sieltä hallinnasta poistat nykyisen pohjan, koska nyt ei vielä ole mitään kummempaa rakennettu. Ja sitten avaat uudestaan, nyt joudut nimeämään ilmeisesti uudestaan, sen viimeisen pätkän siitä osoitteesta /private/xxxccc/
        Ainakin mulla se kotikansion nimi jäi johonkin muistiin ja jossain vaiheessa uudestaan luodessa ei vanha nimi kelvannutkaan (käytössä). Taitaa tulla kymmenen vuotta kun tuon tein, ei oikein muista enää. Minäkin kolmea, neljää sivustoa jollain lailla ylläpidän, mutta ei tollasta ole tullut eteen.
        Joskus kyllä on windowsin ftp-ohjelma ollut estynyt siirtämään tavaraa palvelimelle, mutta silloinkin sitten onnistui linuxin ftp:llä.
        Tää on tietysti se viimeinen vaihtoehto, osaisko Soneran porukka mitään tuohon sanoa. Tarkistais onko jäänyt palvelimelle väärät oikeudet eli sulle ei ole annettu valtuuksia.
        Kyllä ne kai tuon sentään selville saavat.

        Osaisivat Soneran porukat antaa jotain ohjeita, jos sinne joskus pääsisi, mutta 4 x n. 0,5 tunnin odottelujen jälkeen olen luopunut heidän "asiakaspalvelustaan". Chattikuviolla sain kerran jonkun kaverin kiinni, mutta parin öööh... tyyppisen vastauksen jälkeen suositeltiin soittamaan maksulliseen tekniseen tukeen ja kiitettiin yhteydenotosta. Et silleen. Taitaa jaaädä tämän surffailijan nettisivut tekemättä. Kiitokset asiallisista avusta !!! Kaikki muut toiminnot toimivat soneran systeemeissäni ihan ok: lisäpostilaatikot jne jne...


      • ..kaiutin päälle
        varmaan kirjoitti:

        Osaisivat Soneran porukat antaa jotain ohjeita, jos sinne joskus pääsisi, mutta 4 x n. 0,5 tunnin odottelujen jälkeen olen luopunut heidän "asiakaspalvelustaan". Chattikuviolla sain kerran jonkun kaverin kiinni, mutta parin öööh... tyyppisen vastauksen jälkeen suositeltiin soittamaan maksulliseen tekniseen tukeen ja kiitettiin yhteydenotosta. Et silleen. Taitaa jaaädä tämän surffailijan nettisivut tekemättä. Kiitokset asiallisista avusta !!! Kaikki muut toiminnot toimivat soneran systeemeissäni ihan ok: lisäpostilaatikot jne jne...

        kuuntele odotusmusaa ja laita kännykkä laturiin.
        Tekniseen tukeen/vikapuolelle on sentään päässyt yhteyteen. Tai sitten homma on mennyt huonompaan suuntaan.
        Mitäs ftp:tä käytät siinä toimivassa ylläpidossa?
        Voisit saada siitä alaikkunasta ohjelman antamat tiedot/virheilmoitukset talteen - saattaa ne tuolla jo ollakkin, mutta en hokannnut käydä uudestaan läpi.
        Eihän sulla ole siellä mitään kansiota, vaan pelkkä index.htm tai index.html
        Tai olla turha kysymys, koska hoidat sivustoja jo ennestään..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe