Pyhä Henki - Toinen Puolustajamme

JOHDANTO

Tästä aiheesta voisin kirjoittaa paljonkin, viljellen UT:n jakeita. Jos sen asiallisesti ja oikeamielisesti tekisin, niin se olisi hyvä! Mielestäni on kuitenkin tarpeen kertoa myös konkreettisista kokemuksista, sillä ne tuovat Pyhän Hengen persoonan lähemmäs lukijan ymmärrystä ja lisäävät tietoisuutta siitä, että tuo ylistettävä ja ihmeellinen Kaikkivaltias J-lan Pyhä Henki on sama tänäänkin kuin apostolisena aikana. Siksi tuonkin välähdyksiä omista kokemuksistani kohta muutaman Raamatunjaeviitteen jälkeen.

RAAMATUNJAEVIITTEET

Meillä Yeshuaan uskovilla on Ensimmäinen Puolustaja Isä J-lan valtaistuimella, Isän oikealla puolella, kuten Johannes kirjoittaa: 1.Joh.2:1-3

"1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Yeshua HaMashiach, joka on vanhurskas.
2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä."

Koskien tätä Toista Puolustajaa, opetti Yeshua meille opetuslapsilleen seuraavaa:
(Joh.14:14-18)

"14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15. Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne."

OMIA KOKEMUKSIA PYHÄSTÄ HENGESTÄ

Seuraavassa tuon esille tästä J-lan rakkauden Hengen persoonasta rakastavana ja holhoavana Kaikkivaltiaana J-lana eräitä kokemuksia työpäivän arjesta meidän heikkojen ja vajavaisten uskovien armollisena auttajana ja Puolustajana maan päällä.

Oltuani vuonna 1972 heinäkuussa Pyhän Hengen vaikuttaman uskoontuloni jälkeen Hänen johdatuksessaan uskovien upotuskasteella, neuvoi kastepuheen pitänyt ja jo edesmennyt Vilho Soininen: "Kuten apostolit muinoin, samoin te tulette saamaan luvatun Pyhän Hengen lahjan, ei kauan tämän kasteella käyntinne jälkeen. Kun Hän tulee, niin teidät täytetään väkevällä Pyhällä Hengellä ja J-lan rakkaudella ja Puolustaja Pyhä Henki alkaa ylistää teidän suunne kautta Isä J-lan suuria armotekoja. Siksi avatkaa silloin suunne ja antakaa Pyhän Hengen puhua vierain kielin vuolaasti suunne kautta niin kauan kuin Hän tahtoo. Tällöin teissä oleva J-lan lapseuden Henki vahvistuu."

Juuri noin mulle tapahtuikin elokuun 31 pv 1972 illalla klo 21 Vartiokylän Jeesus-talossa, Stadissa.

Kyseinen torstai-ilta oli muutenkin hyvin poikkeuksellinen. Kävin silloin iltapäivällä kahden uskovan ystäväni kanssa Kustaankartanon vanhainkodina naisten talossa (E) pitämässä tapamme mukaan torstai-illan hartauden ja lauloimme yhdessä muutaman laulun kitaran säestyksellä. Viimeistä laulua laulaessamme eräs vanha ja rakkauden täyteinen nainen nosti ensi kertaa arasti vavisten oikean kätensä ylös ja virkkoi, että haluaisi sanoa jotain. Vastasimme, että kerro kaikessa rauhassa kaikki, mitä sulla on sydämellä.

Hän kertoi nähneensä edellisenä yönä satumaisen selkeän ja ihanan, mutta samalla järkyttävän unen. Uni oli kuin värielokuva ja sillä oli selkeä viesti, mikä käy ilmi seuraavasta:

YESHUAN TULEMUS JA ISO KYYKÄÄRME

Hän oli unessa noin 5-vuotias Eila-tyttönen ja kulki onnellisen lapsen lailla kaunista elämän polkuansa ja oli sydänkesä. Polku vei hänet ensin kauniin meren rannan vieritse. Hiekka oli lämmintä, linnut lauloivat ilosävelin, aurinko paistoi keskitaivaalta ja sininen meri väreili horisonttiin saakka hopeanhohtoisena. Yht’äkkiä hän hämmästyi sitä, että meren rannalla seisoi valtavan suuri väkijoukko kaikenikäisiä ihmisiä horisontista horisonttiin kuin valtaisa kansanpaljous ja he katselivat liikahtamatta idän taivaalle ja kaikkien kasvoilla oli onnellinen, suorastaan haltioitunut ja odottava ilme(?) Kun hän sitä suuresti ihmetteli, niin enkeli tuli hänen luokseen ja sanoi ystävällisesti: "He kaikki odottavat Yeshuaa palaavaksi, sillä Yeshua noutaa pian omansa taivaan kotiin!"

Eila ajatteli, että onpa mahtavaa, että noin moni odottaa Yeshuaa!

Eila jatkoi kävelyään polkua pitkin ja saapui kohta pienen metsikön jälkeen valtavan suurelle peltoaukealle. Sen keskellä oli mahtava tammi, jonka latva näytti ulottuvan pilviin asti. Kun hän katseli sitä ihaillen, niin yht’äkkiä hän näki jotain kauheaa ja jähmettyi paikalleen kauhusta!

Tammen rungon ympärille oli kietoutunut jättiläiskokoinen kyykäärme puun tyvestä sen latvaan saakka! Eila alkoi hiljaa rukoilla: "Oi rakas J-la, kunpa tuo käärme ei tajuaisi mennä meren rannalle, jossa on niin paljon uskovaisia odottamassa Herran paluuta!"

Silloin Eila näki miten tuo suunnaton käärme hitaasti laskeutui pois puusta ja valtava pää koholla alkoi luikerrella suoraan juuri meren rantaa kohti.

- - -

Uni päättyi siihen ja me kaikki ymmärsimme sen merkityksen ilman selityksiä. Koko huoneen täytti J-lan väkevä läsnäolo, sillä Hän itse oli kosketeltavalla tavalla läsnä.

Heti tuon tilaisuuden jälkeen jatkoin bussilla matkaa Vartiokylän Jeesus-talolle ja bussissa sydämeni vieläkin vapisi tuota Eilan unta ajatellessani. Sanoin mielessäni huokaisten J-lalle: "Voi rakas J-la, olen odottanut palavasti sinulta luvattua Pyhän Hengen lahjaa ja pyytänyt saada vastaanottaa Hänet tämän elokuun aikana ja nyt on jo elokuun viimeisen päivän ilta. Tuosta kuulemastani unesta ymmärrän, miten heikko ihminen olen ja miten hirvittävä sielunvihollinen onkaan! Ilman Pyhää Henkeäsi olen helppo saalis paholaiselle! Ethän kiellä minulta Pyhää Henkeäsi, sillä minä TODELLA tahdon ja ymmärrän tarvitsevani häntä voidakseni pelastua ja varjeltua pelastukseen!"

PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMINEN

Kun saavuin Jeesus-talolle ja avasin sen ulko-oven, tunsin konkreettisesti, miten Väkevä J-lan Hengen läsnäolo täytti koko huoneen ja siellä oli noin 20 ihmistä, joista 10 oli minulle aivan tuntemattomia. Hyvä ystäväni, Lahja Hursti sanoi minulle: "Tervetuloa veli Herrassa! Sain viikon alussa nähdä enkeli-ilmestyksen, jossa minulle näytettiin 10:n uskovan kasvot valokuvina ja kunkin kuvan alla oli heidän nimensä ja srk, johon he kuuluvat. Kirjoitin nimet ja srk:t paperille. Enkeli sanoi: ’Nuo 10 uskovaa ovat Herran valittuja pyhiä, jotka ovat omissa srk:issaan todellisia tukipilareita, rukoillen Hengessä ja Totuudessa elävää J-laa. Kutsu heidät ensi torstain iltakokoukseen Jeesus-talolle, sillä Herra tahtoo täyttää siellä ne uskovat Pyhällä Hengellä, jotka odottavat Hengellä täyttymistä. Minä vaikutan sen, että kaikki nuo 10 tulevat paikalle.’ Lahja jatkoi: "Nyt he ovatkin sitten kaikki täällä ja nyt alamme rukoilla kaikkien teidän puolesta, jotka odotatte Pyhän Hengen lahjaa."

Tuon kuultuani ymmärsin heti, että nyt J-la on vastaamassa rukoukseeni. Noin tunnin kuluttua täytyin ihmeellisellä J-lan Pyhällä Hengellä ja aloin ylistää J-laa sydämeni pohjasta. Kuulin kahden kätten päälleni panneen rukoilijasta toisen sanovan: "Halleluja, hän on jo täyttynyt Pyhällä Hengellä ja puhuu uusin kielin!" Vasta silloin tajusin puhuneeni jo jonkin aikaa vierain kielin ja sydämeni täyttyi niin valtavalla J-lan rakkaudella, että aloin halata kaikkia paikalla olevia, jotka eivät ehtineet juosta pakoon! Rukoilin vielä kotona vierain kielin myöhäiseen yöhön. HalleluYah! (Myös ainakin kaksi muuta nuorukaista sai Pyhän Hengen lahjan samana iltana)

SAATANAN YRITYS TUHOTA MINUT

Seuraavana päivänä, perjantaina menin Pyhän Hengen täyteydessä töihin Elektroniikka-piirtämöön eräässä suuressa Stadin firmassa. Tarkastettuani laatimiani kokoonpanokuvia ja osaluetteloita heti aamulla ennen niiden protovalmistukseen lähettämistä, tunsin, miten joku näkymätön olento tönäisi minua kevyesti olalle ja sanoi: "Katso ulko-ovelle!" Näin kuinka se avautui itsestään, eikä kukaan ihminen tullut sisälle, vaan näin Hengen silmin Herran kävelevän sieltä sisään ja astelevan luokseni. Hänen ihmeellinen rakkautensa ympäröi minua ja kuulin Hänen sanovan: "Yakov, tänään kaksi ihmistä tulee sinun luoksesi. Toinen tulee sinun oikealle puolellesi. Siunaa häntä ja rukoile hänen puolestaan! Toinen tulee sinun vasemmalle puolellesi. Varo häntä! Älä ole hänen kanssaan missään tekemisissä!"

Sitten näin miten Herra käveli pois samaa käytävää luotani takaisin mistä oli tullutkin, ulko-ovi avautui itsestään ja Herran mentyä se sulkeutui itsestään.

Olin ylen hämmästynyt ja ajattelin, että onpa mielenkiintoista olla Pyhällä Hengellä täyttynyt ja omata Hengen aistit ja saada kokea näin ihmeellisiä asioita! Koska firma kuitenkin maksaa minulle palkkaa työnteosta, niin uppouduin heti koko tarmollani työhöni noin tunnin ajaksi.

Sitten havahduin siihen, että jälleen joku näkymätön olento tönäisi kevyesti oikeaa olkapäätäni ja sanoi: "Katso ulko-ovelle. Se henkilö, joka tulee oikealle puolellesi on juuri tulossa. Siunaa häntä ja rukoile hänen puolestaan!" Silloin ulko-ovi avautui ja esimieheni Eikka tuli luokseni. En ollut nähnyt häntä pariin kuukauteen, sillä hänellä oli aina niin paljon töitä ja hän luotti minuun. Hän tuli aivan oikealle puolelleni ja hymyili ja kysyi: "Yakov, mitä sulle kuuluu?" Vastasin: "Kiitos oikein hyvää kuuluu. Teen lopputarkastusta näille kokoonpanokuville ja osaluetteloille ja varmaan saan ne lähetettyä vielä tänään protovalmistajalle." Eikka seisoi hiljaa ja mietteliäänä vieressäni. Silloin rukoilin hiljaa sydämessäni ja siunasin häntä. Eikan käsi kosketti oikeaa käsivarttani hänen horjahtaessa hieman ja tunsin silloin voimaa virtaavan käteni kautta häneen sähkövirran tavoin.

Kun sanoin rukoiltuani hiljaa sydämessäni: Aamen, katsoi Eikka kelloaan ja sanoi: "Hienoa Yakov, nyt minulla on jo kiire mennä erääseen kokoukseen. Hei vaan!"

Eikan lähdettyä sanoin Herralle: "Olen samaa mieltä kanssasi Eikasta. Siinä on tosi fiksu esimies. Ei kiroile eikä koskaan hauku alaisiaan, eikä puhu meistä pahaa, vaan jos joku on huolimaton, niin hän kannustaa tätä ytävällisesti ja korjaa alaisensa virheet. Hän jos kuka tarvitsee siunausta ja rukousta! Tahdon rukoilla hänen puolesta ja siunata häntä koko sydämestäni vastedeskin."

- - -

Paneuduin jälleen työhöni ja sain tehdä työtä keskeytyksettä koko aamupäivän. Lounaalla ei kukaan tullut ruokalassa istumaan minun vasemmalle puolelleni. Palattuani lounaalta töihin ehdin työskennellä noin 2 h, kunnes taas (ilmeisesti enkeli) tönäisi minua kevyesti oikealle olkapäälle ja sanoi: "Yakov, katso ulko-ovelle! Se, joka tulee sinun vasemmalle puolellesi, on tulossa. Varo häntä. Älä antaudu hänen kanssaan keskusteluun, äläkä ole hänen kanssaan missään tekemisissä!"

Silloin näin, miten ulko-ovi avautui ja siitä tuli sisälle vanha tuttuni, työkaverini, jonka olin oppinut tuntemaan jo Tekussa 2 vuotta aiemmin. Hän työskenteli samassa firmassa, mutta noin 300 m:n päässä olevassa eri piirtämössä. Käytän hänestä peitenimeä Sepe. En ollut tavannut häntä moneen viikkoon. Hän huusi jo kaukaa nimeni, tervehti ja tuli suoraan vasemmalle puolelleni, vaikka sinne oli jotenkin epäluonnollista mennä, koska paikka oli kovin ahdas ja kaverikin oli aika vatsakas. Hänellä oli mukanaan uusin Kirkko ja Kaupunki-lehti.

Olin todella ihmeissäni! Sanoin sydämessäni Herralle: "Sepehän on minun hyvä kaveri kouluajalta ja hän opasti auliisti ja ilmaiseksi minua hankalien laboraatioselostusten laatimisessa, koska oli luokkaa ylempänä. Jos TODELLA tarkoitat, että minun on katkaistava välit häneen, niin anna Sepen tulla IHAN vasemmalle puolelleni." Juuri silloin Sepe kumartui vasemmalla puolelleni niin VASEMMALLE kuin oli mahdollista ja kurottautui pöydän yli sanoen: "Yakov, sulla on näköjään uusin puhelinluettelolista seinällä. Minäpä katson sinun numerosi siitä."

Silloin lopultakin tajusin, että Herra tarkoitti juuri Sepeä. Sepe sanoi: "Muistatko kuinka viimeksi vieraillessasi luonani juttelimme siitä, kuinka olit kuullut joiltakin uskovilta, että Neuvostoliitossa ei ole muka uskonnonvapautta. Tässä on nyt uusin Kirkko ja Kaupunkilehti, jossa on hyvä artikkeli, jonka mukaan Neuvostoliitossa on täysi uskonnonvapaus." Otin lehden sanoen: "Kiitos. Laitan lehden laatikkooni ja luen sen myöhemmin. Nyt minulla ei ole siihen aikaa." Sepe yritti ja yritti saada minua juttelemaan.

Olin hyvin vaitonainen ja rukoilin apua Herralta, koska nyt tunnistin selvästi pahan hengen läsnäolon. Sepen yrittäessä saada minua juttelemaan, rukoilin hiljaa sydämessäni ja kuulin jonkun hengen sanovan: ”Älä ole missään tekemisissä tuon kaverisi kanssa. Kiroa hänet!”

Havahduin ja tunnistin heti, ettei tuo henki ollut J-lasta, koska hän käski kirota ihmisen, mitä en suinkaan tahdo tehdä ja sitäpaitsi muistin lukeneeni Raamatusta, että UT:ssa Paavali kehoittaa meitä sanoen: "Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko!" (Room.12:14)

Vastasin sydämessäni tuolle hengelle: "Minä en kiroa ketään ihmistä! Jos sinä tahdot kirota, niin oma on asiasi. Minä ainoastaan siunaan Sepeä!"

Juuri silloin Sepe lähti pois luotani mumisten itsekseen "Onpa omituista, onpa omituista…" Kun ulko-ovi oli hänen jälkeensä sulkeutunut, kuulin tuon hengen, joka oli käskenyt minua kiroamaan Sepen, alkavan huutaa ja karjua kuin raivohullu, niin että korvani soivat. Hän haukkui minua aluksi julkaisukelvottomin sanoin vaikka millä nimillä ja huusi sitten niin, että korviini koski: "Kiroa Pyhä Henki!" Tätä hän toisti useita kertoja karjuen ja huutaen, kuin joku mielipuoli kapiainen intissä ja hänen sanoissaan oli pyörryttävä voima, joka pyrki murtamaan minun tahdonvoimani.

Huusin hengessäni vastaan: ”En ikinä! En ikinä! En tahdo sitä tehdä, eikä sitä syntiä saisi koskaan anteeksi.” Voimani alkoivat valua ja tunsin olevani pyörtymäisilläni. Silloin päätin mennä heti vessaan. Hoipuin horjahdellen vessaan taistellen pyörtymistä vastaan. Lukittuani vessan oven polvistuin otsa lattiaa vasten rukoilemaan valtavassa sielunhädässä. Sanoin sydämessäni: ”Kiitos Yeshua veresi voimasta! Kiitos, että karkoitat riivajahengen pois! Kiitos, kiitos, kiitos…jne”

Jonkin ajan kuluttua näin hengen silmin, kuinka Pyhä Henki tarrasi kiinni siihen pahaan henkeen molemmin käsin ja heitti sen kauas pois luotani kuin jonkun saastan. Vielä pois viskattuna ollessaan, kaaressa lentäessään, tuo paha henki huusi minulle kiroten ja raivoten, mutta hänen äänensä hiljeni hiljenemistään ja lopulta vaikeni kokonaan. Hän on myös ollut vaiti siitä alkaen reilut 35 vuotta. HalleluYah!

Miettiessäni tarkemmin Sepeä, muistin, kuinka juuri hän oli aina innokas kertomaan täysin siveettömiä vitsejä ja hän puhui erittäin halventavasti uskovasta äidistään sekä hukkui kaikkia niitä lahkolaisiksi ja mielisairaiksi, jotka rohkeasti todistivat Yeshuasta. Tajusin silloin syyn siihen, miksi Yeshua tahtoi minun katkaisevan välit Sepen kanssa. En tunne vihaa Sepeä kohtaan, ainoastaan sääliä ja olen rukoillut hartaasti, että Yeshua armahtaisi häntä ja pelastaisi hänetkin.

SAATANAN JUONI OLI VANHAA PERUA   

Näin sykähdyttäviä eivät suinkaan ole jatkossa olleet Pyhän Hengen johdossa vaellukseni vuodet, kuin heti tuona ensimmäisenä päivänä Pyhän Hengen lahjan saatuani. Totean siitä, että niin kuin saatana yritti aikoinaan tappaa Yeshuan pahan Herodeksen kautta jo heti tämän synnyttyä, sama on hänellä taktiikka vieläkin: Hän yritti tuhota minut heti henkisesti, koska olin juuri syntynyt uudeksi hengelliseksi luomukseksi Yeshuassa. Tätä saatana yritti pyrkien pakottamalla saada minut kiroamaan Pyhä Henki, jolloin minulla ei olisi ollut enää koskaan mitään taivastoivoa, vaan hirmuinen helvetin ikuisen kadotustuomion odotus!

MITÄ ME TÄSTÄ OPIMME?

Ainakin sen, että Pyhä Henki on todellinen apu ja Toinen Puolustaja, joka etukäteen tietää varoittaa meitä tilanteista, jotka meitä tulevaisuudessa kohtaavat. Lisäksi Hän auttaa meitä aina, jos paha henki hyökkää meitä vastaan. Siksi Toiseen Puolustajaamme tulee suhtautua pyhällä kunnioituksella ja meidän tulee pyrkiä olemaan kaikessa Hänelle kuuliaisia. Hän on Yeshuan ja Isä J-lan Henki meissä, sillä Yeshua sanoi näin: (Joh.14:23)

"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan."

- - -

Jos kirjoitukseni herätti sinussa ajatuksia ja kysymyksiä, niin heitä meilillä :D

Siunausta Yeshuassa!

20

2526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japs

Tarina oli todella mukavaa kuultavaa. Se on todella ihmeellistä, kuinka Jumala johdattaa uskovia niin eri tavalla. Pyhä Henki on todella toinen Puolustaja. Hänen apunsa on niin konkreettinen ja varma. Minusta oli ilo kuulla, kuinka Jumalan Henki on vaikuttanut niin voimallisella tavalla. Ja tulee vaikuttamaan vastedeskin.

• Asia on juuri niin, että J-lan Pyhä Henki johdattaa meitä J-lan lapsia aivan yksilöllisesti. Hän on meille kuin lapsen yksityisopettaja, joka otta kaikessa huomioon lapsen tarpeet.

On valtavan suuri armo, onni ja etuoikeus, että saamme olla J-lan lapsia halki ikuisuuksien!

Vaikka vanhenemmekin ajassa ja saamme J-lan suuresta armosta pävittäin kasvaa Pyhän Hengen opastuksella Vapahtajamme Yeshuan tuntemisessa Isä J-lan antamaa kasvua, niin siitä huolimatta saamme aina olla J-lan lapsia, kuten apostoli Johannes sanoi vanhuudessaan:
        (1.Joh.3:1-3)

"1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.

2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas."

Siunausta Yeshuassa!

• Toivon

Haluaisin myös täyttyä Pyhällä Hengellä.

• ...kaipuusi!

Muistan vieläkin, miten silloin aikoinaan janosin ja olin kuin auringon polttama halkeillut ja kuiva maa odottaen sadetta korkeuden J-lalta. Miten ihmeellistä, että Hän antoi lopulta oikean kaatosateen sieluuni! HalleluYah!

Tiedän myös varmuudella sen, että Vapahtajamme Yeshua ja Isä J-la itse tahtoo täyttää sinut Pyhällä Hengellä.

Asian vakuudeksi lainaan seuraavia Yeshuan sanoja:
        (Luuk.11:13)

"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, KUINKA PALJOA ENNEMMIN taivaallinen Isä ANTAA Pyhän Hengen niille, jotka sitä HÄNELTÄ ANOVAT!"

Kerrohan ystäväni missä elämänvaiheessa olet nyt ja miten kauan olet toivonut saada täyttyä Pyhällä Hengellä?

Kerro myös pääkohdittain, että millainen kristillinen tausta sinulla on?

Siunausta Yeshuassa!

• Odottaen
        Yakov kirjoitti:

...kaipuusi!

Muistan vieläkin, miten silloin aikoinaan janosin ja olin kuin auringon polttama halkeillut ja kuiva maa odottaen sadetta korkeuden J-lalta. Miten ihmeellistä, että Hän antoi lopulta oikean kaatosateen sieluuni! HalleluYah!

Tiedän myös varmuudella sen, että Vapahtajamme Yeshua ja Isä J-la itse tahtoo täyttää sinut Pyhällä Hengellä.

Asian vakuudeksi lainaan seuraavia Yeshuan sanoja:
        (Luuk.11:13)

"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, KUINKA PALJOA ENNEMMIN taivaallinen Isä ANTAA Pyhän Hengen niille, jotka sitä HÄNELTÄ ANOVAT!"

Kerrohan ystäväni missä elämänvaiheessa olet nyt ja miten kauan olet toivonut saada täyttyä Pyhällä Hengellä?

Kerro myös pääkohdittain, että millainen kristillinen tausta sinulla on?

Siunausta Yeshuassa!

Olen myös pyytänyt Jumalalta saada täyttyä Pyhällä Hengellä.

Pyysit edelliseltä kirjoittajalta taustatietoja. Tässä tulee minun.

Olen ev.lut. kirkon jäsen, mutta en käy aktiivisesti kirkossa. Käyn muissakin tilaisuuksissa, kuin ev.lut. Esim. kotikokouksissa. Minusta tärkeintä on raitis usko, ei se, mihin seurakuntaan kuuluu. Uskon Isään Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Olen perheellinen ja työelämässä.

Noin viiden vuoden ajan olen toivonut saavani Pyhän Hengen armolahjan. Välillä olen sitä pyytänyt aktiivisemmin, välillä asia on jäänyt vähemmälle huomiolle, mutta kuitenkin se on mielessä taka-alalla. Elän ihan tavallista elämää. Vikoja löytyy ja parannettavaa. Siinäkö syy, miksi en ole vielä tätä lahjaa saanut?

• Odottaen kirjoitti:

Olen myös pyytänyt Jumalalta saada täyttyä Pyhällä Hengellä.

Pyysit edelliseltä kirjoittajalta taustatietoja. Tässä tulee minun.

Olen ev.lut. kirkon jäsen, mutta en käy aktiivisesti kirkossa. Käyn muissakin tilaisuuksissa, kuin ev.lut. Esim. kotikokouksissa. Minusta tärkeintä on raitis usko, ei se, mihin seurakuntaan kuuluu. Uskon Isään Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Olen perheellinen ja työelämässä.

Noin viiden vuoden ajan olen toivonut saavani Pyhän Hengen armolahjan. Välillä olen sitä pyytänyt aktiivisemmin, välillä asia on jäänyt vähemmälle huomiolle, mutta kuitenkin se on mielessä taka-alalla. Elän ihan tavallista elämää. Vikoja löytyy ja parannettavaa. Siinäkö syy, miksi en ole vielä tätä lahjaa saanut?

...taustatietojen perusteella ja rukoiltuani äsken puolestasi.

Kirjoitit:

"Olen ev.lut. kirkon jäsen, mutta en käy aktiivisesti kirkossa. Käyn muissakin tilaisuuksissa, kuin ev.lut. Esim. kotikokouksissa. Minusta tärkeintä on raitis usko, ei se, mihin seurakuntaan kuuluu. Uskon Isään Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Olen perheellinen ja työelämässä."

Vastaan:

Nämä perustelusi ovat hyvät, eikä mikään niistä ole esteenä sinulle saada Pyhän Hengen lahja.

- - -

Kirjoitit:

"Noin viiden vuoden ajan olen toivonut saavani Pyhän Hengen armolahjan. Välillä olen sitä pyytänyt aktiivisemmin, välillä asia on jäänyt vähemmälle huomiolle, mutta kuitenkin se on mielessä taka-alalla. Elän ihan tavallista elämää. Vikoja löytyy ja parannettavaa. Siinäkö syy, miksi en ole vielä tätä lahjaa saanut?"

Vastaan:

J-la odottaa meiltä uskonkuuliaisuutta Hänen Sanaansa kohtaan, mikä käy ilmi esim. jakeesta: Apt.5:32

"32. Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka J-la on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

Tietäen luterilaisen taustasi on todennäköistä, ettet ole vielä mennyt uskovien upotuskasteelle ja siten et ole vielä ollut kuuliainen J-lalle tässä kohden. Tästä uskovien kasteesta Pietari kirjoittaa näin: Apt.2:38-41

"38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach'n nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN TE SAATTE Pyhän Hengen lahjan.

39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän J-lamme, kutsuu."

40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua."

- Sitten hieman noista neljästä jakeesta:

a) Jae 38 opettaa meitä, että
        - meidän tulee ensin tehdä parannus kaikista synneistämme (katuminen, syntien tunnustaminen sielunhoitajalle, synnin harjoittamisesta luopuminen ja kokosydäminen kääntyminen Yeshuan puoleen armahdettavaksi ja Hänen verellään puhdistettavaksi hyvän omantunnon saamiseksi).
        - meidän tulee mennä tämän jälkeen uskovien upotuskasteelle voidaksemme saada synnit anteeksi.
        - Kasteessa KAIKKI syntimme pestään pois: Apt.22:16 ” Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi...siksi kyseessä on upotuskaste.
        - kaste tulee suorittaa nimessä: Adonai Yeshua HaMashiach (ovat heprealais/aramealaiset alkuperäisnimet Herralle Jeesukselle Kristukselle)
        - tehtyäsi tämän edellä olevan, on sinulle luvattu antaa Pyhän Hengen lahja ja tiedän ja vakuutan, että tällä lupauksella on katetta!

b) Jae 39
        "...lupaus on annettu...kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra meidän J-lamme kutsuu!"
        - Me olemme täällä Pohjolassa sekä ajallisesti että geograafisesti kaukana noista apostolisista ajoista ja Israelista, mutta tämän jakeen mukaan sama lupaus on voimassa myös meille!

c) Jae 40
        Pietarin kehoitus: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta!" ...on enemmän kuin ajankohtainen meille tänään.
        - Oikea apostolinen upotuskaste todellakin PELASTAA, kuten on kirjoitettu: (1.Piet.3:21) "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin PELASTAA, KASTEENA - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,..."

d) Jae 41 osoittaa, että vain ne kastettiin, jotka 'ottivat Pietarin julistaman sanan vastaan'. Siis vain uskoontulleet kastettiin. Tästä poiketen luterilaiset opettavat, että pieni sylivauva on otollinen J-lalle, josta syystä tämä voidaan kastaa. He ovat siinä vain osittain oikeassa, sillä pieni sylivauva on todellakin otollinen J-lalle. Hän on otollinen J-lalle sellaisenaan ilman kastetta! Vaikka sinut olisikin sylivauvana kastettu, niin totellaksesi J-laa, sinun tulee totella jakeessa 41 ilmoitettua viestiä eli 'Sanan vastaan otettuasi’ mennä uskovien upotuskasteelle.
        - Mainittakoon, ettei sylivauvakasteesta olisi muutoin haittaa (vaikka se turha onkin), mutta koska sillä johdonmukaisesti pyritään syrjäyttämään apostolinen kaste, niin silloin sillä on selkeästi harhaopin tunnus!
        - Opettavathan sylivauvojen kastajat, ettei uskovien upotuskastetta saa enää sen jälkeen ottaa, vaan muka yksi kaste riittää, vaikkei sylivauvakaste ole lainkaan apostolinen kaste!

- - -

Tiedän, että monet luterilaisetkin papit ovat tietoisia tästä vanhasta kirkollisesta harha-askeleesta (sylivauvakasteesta) ja ovat siksi menneet salaa joukoittain uskovien upotuskasteelle Israelissa ja Suomessakin, mutteivät rohkene tunnustaa sitä, koska heidät välittömästi erotettaisiin kirkon virasta.
        - Ymmärrän heidän heikkouttaan, sillä heillä on hätä omasta ja perheensä toimeentulosta, jos joutuisivat työttömiksi.
        - Ev.lut.kansanlähetyksen uskovien parissa uskovien upotuskasteella käynti on paljon tätäkin yleisempää.

- - -

Mitä sinuun tulee, niin riippuen siitä millä paikkakunnalla asut, voit ottaa yhteyttä esim. helluntai-, vapaa- tai baptisti-srk:aan ja kysyä, että suostuvatko he kastamaan sinut ilman srk:aan liittymispakkoa, täysin ilmaiseksi ja suorittavatko he pyynnöstäsi veteen upottamalla kastamisen seuraavalla kaavalla:

"Yeshua Messiaamme käskystä ja oman suusi tunnustuksen perusteella uskostasi Häneen J-lan ainosyntyisenä Poikana, kastan sinut rakas uskova veljeni/sisareni nimessä: Adonai Yeshua HaMashiach!"

Tiedän, että eräissä srk:ssa tähän suostutaan, muttei kaikissa. Jos et paikkakunnaltasi löydä tähän apua, niin minä mielelläni palvelen sinua kastamalla sinut uskovan todistajan läsnäollessa vaikka ensi keväänä lähellä olevassa pienessä kirkasvetisessä järvessä, jossa olen ennenkin suorittanut kastamisen. Palvelus on maksuton.
        - Muuan vanhus tahtoi nopeasti upotuskasteen, koska pelkäsi kuolevansa ennen sitä, joten ystäväni kastoi hänet kylpyammeessa :) Sekin on ihan pätevä tapa, jos amme on riittävän iso ja/tai kastettava riittävän pieni, että hänet voidaan hetkiseksi upottaa kokonaan veteen.

Tutki rukoillen, rauhassa ja tarkoin perustelujani Uudesta Testamentista ja sydämessäsi, sillä J-lan tahto on, että olet sydämestäsi täysin varma ottaessasi tämän apostolisen uskonaskeleen menemällä uskovien upotuskasteelle :)

Kahdenkeskistä keskusteluamme voimme jatkaa, jos kirjoitat mulle meilin (osoite löytyy profiiliani 'Yakov' klikkaamalla).

PS. Voit toki kysellä täälläkin...

Siunausta Yeshuassa!

• Odottaen
        Yakov kirjoitti:

Kirjoitit:

"Olen ev.lut. kirkon jäsen, mutta en käy aktiivisesti kirkossa. Käyn muissakin tilaisuuksissa, kuin ev.lut. Esim. kotikokouksissa. Minusta tärkeintä on raitis usko, ei se, mihin seurakuntaan kuuluu. Uskon Isään Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Olen perheellinen ja työelämässä."

Vastaan:

Nämä perustelusi ovat hyvät, eikä mikään niistä ole esteenä sinulle saada Pyhän Hengen lahja.

- - -

Kirjoitit:

"Noin viiden vuoden ajan olen toivonut saavani Pyhän Hengen armolahjan. Välillä olen sitä pyytänyt aktiivisemmin, välillä asia on jäänyt vähemmälle huomiolle, mutta kuitenkin se on mielessä taka-alalla. Elän ihan tavallista elämää. Vikoja löytyy ja parannettavaa. Siinäkö syy, miksi en ole vielä tätä lahjaa saanut?"

Vastaan:

J-la odottaa meiltä uskonkuuliaisuutta Hänen Sanaansa kohtaan, mikä käy ilmi esim. jakeesta: Apt.5:32

"32. Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka J-la on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

Tietäen luterilaisen taustasi on todennäköistä, ettet ole vielä mennyt uskovien upotuskasteelle ja siten et ole vielä ollut kuuliainen J-lalle tässä kohden. Tästä uskovien kasteesta Pietari kirjoittaa näin: Apt.2:38-41

"38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach'n nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, NIIN TE SAATTE Pyhän Hengen lahjan.

39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän J-lamme, kutsuu."

40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua."

- meidän tulee ensin tehdä parannus kaikista synneistämme (katuminen, syntien tunnustaminen sielunhoitajalle, synnin harjoittamisesta luopuminen ja kokosydäminen kääntyminen Yeshuan puoleen armahdettavaksi ja Hänen verellään puhdistettavaksi hyvän omantunnon saamiseksi).
        - meidän tulee mennä tämän jälkeen uskovien upotuskasteelle voidaksemme saada synnit anteeksi.
        - Kasteessa KAIKKI syntimme pestään pois: Apt.22:16 ” Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi...siksi kyseessä on upotuskaste.
        - kaste tulee suorittaa nimessä: Adonai Yeshua HaMashiach (ovat heprealais/aramealaiset alkuperäisnimet Herralle Jeesukselle Kristukselle)
        - tehtyäsi tämän edellä olevan, on sinulle luvattu antaa Pyhän Hengen lahja ja tiedän ja vakuutan, että tällä lupauksella on katetta!

b) Jae 39
        "...lupaus on annettu...kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra meidän J-lamme kutsuu!"
        - Me olemme täällä Pohjolassa sekä ajallisesti että geograafisesti kaukana noista apostolisista ajoista ja Israelista, mutta tämän jakeen mukaan sama lupaus on voimassa myös meille!

c) Jae 40
        Pietarin kehoitus: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta!" ...on enemmän kuin ajankohtainen meille tänään.
        - Oikea apostolinen upotuskaste todellakin PELASTAA, kuten on kirjoitettu: (1.Piet.3:21) "Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin PELASTAA, KASTEENA - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,..."

d) Jae 41 osoittaa, että vain ne kastettiin, jotka 'ottivat Pietarin julistaman sanan vastaan'. Siis vain uskoontulleet kastettiin. Tästä poiketen luterilaiset opettavat, että pieni sylivauva on otollinen J-lalle, josta syystä tämä voidaan kastaa. He ovat siinä vain osittain oikeassa, sillä pieni sylivauva on todellakin otollinen J-lalle. Hän on otollinen J-lalle sellaisenaan ilman kastetta! Vaikka sinut olisikin sylivauvana kastettu, niin totellaksesi J-laa, sinun tulee totella jakeessa 41 ilmoitettua viestiä eli 'Sanan vastaan otettuasi’ mennä uskovien upotuskasteelle.
        - Mainittakoon, ettei sylivauvakasteesta olisi muutoin haittaa (vaikka se turha onkin), mutta koska sillä johdonmukaisesti pyritään syrjäyttämään apostolinen kaste, niin silloin sillä on selkeästi harhaopin tunnus!
        - Opettavathan sylivauvojen kastajat, ettei uskovien upotuskastetta saa enää sen jälkeen ottaa, vaan muka yksi kaste riittää, vaikkei sylivauvakaste ole lainkaan apostolinen kaste!

- - -

Tiedän, että monet luterilaisetkin papit ovat tietoisia tästä vanhasta kirkollisesta harha-askeleesta (sylivauvakasteesta) ja ovat siksi menneet salaa joukoittain uskovien upotuskasteelle Israelissa ja Suomessakin, mutteivät rohkene tunnustaa sitä, koska heidät välittömästi erotettaisiin kirkon virasta.
        - Ymmärrän heidän heikkouttaan, sillä heillä on hätä omasta ja perheensä toimeentulosta, jos joutuisivat työttömiksi.
        - Ev.lut.kansanlähetyksen uskovien parissa uskovien upotuskasteella käynti on paljon tätäkin yleisempää.

- - -

Mitä sinuun tulee, niin riippuen siitä millä paikkakunnalla asut, voit ottaa yhteyttä esim. helluntai-, vapaa- tai baptisti-srk:aan ja kysyä, että suostuvatko he kastamaan sinut ilman srk:aan liittymispakkoa, täysin ilmaiseksi ja suorittavatko he pyynnöstäsi veteen upottamalla kastamisen seuraavalla kaavalla:

"Yeshua Messiaamme käskystä ja oman suusi tunnustuksen perusteella uskostasi Häneen J-lan ainosyntyisenä Poikana, kastan sinut rakas uskova veljeni/sisareni nimessä: Adonai Yeshua HaMashiach!"

Tiedän, että eräissä srk:ssa tähän suostutaan, muttei kaikissa. Jos et paikkakunnaltasi löydä tähän apua, niin minä mielelläni palvelen sinua kastamalla sinut uskovan todistajan läsnäollessa vaikka ensi keväänä lähellä olevassa pienessä kirkasvetisessä järvessä, jossa olen ennenkin suorittanut kastamisen. Palvelus on maksuton.
        - Muuan vanhus tahtoi nopeasti upotuskasteen, koska pelkäsi kuolevansa ennen sitä, joten ystäväni kastoi hänet kylpyammeessa :) Sekin on ihan pätevä tapa, jos amme on riittävän iso ja/tai kastettava riittävän pieni, että hänet voidaan hetkiseksi upottaa kokonaan veteen.

Tutki rukoillen, rauhassa ja tarkoin perustelujani Uudesta Testamentista ja sydämessäsi, sillä J-lan tahto on, että olet sydämestäsi täysin varma ottaessasi tämän apostolisen uskonaskeleen menemällä uskovien upotuskasteelle :)

Kahdenkeskistä keskusteluamme voimme jatkaa, jos kirjoitat mulle meilin (osoite löytyy profiiliani 'Yakov' klikkaamalla).

Siunausta Yeshuassa!

Kiitos vastauksestasi.

Mietiskelen asioita, mistä kirjoitit. Olen ollut aivan varma siitä, että kasteeni riittää. En myöskään usko, että en pelastuisi, vaikka en upotuskasteelle menisikään. Pääasia, että uskom Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajanani.

Kiitos vielä sinulle ja siunausta!

• myöntää rehellisesti
        Yakov kirjoitti:

Kirjoitit:

Vastaan:

- - -

Kirjoitit:

Vastaan:

b) Jae 39

c) Jae 40

- - -

- - -

Siunausta Yeshuassa!

Itse olen myös luterilaisena pappina käynyt upotuskasteella. Sitä ennen olin yli puoli vuotta rukoillut kielten armolahjaa.. Kasteen jälkeen kuitenkin Jumala viikon sisään antoi kielet ja uskonelämä muuttui täysin.

Jumala oli kyllä vaikuttanut elämässäni jo lapsesta asti ja varjellut voimakkaasti. Jumala oli joskus jo näyttänyt näkyjä jne. ennen kastettakin. Koin kuitenkin aivan selvästi, että kasteen jälkeen oli aivan eri tavalla ikään kuin erotettu Jeesuksen palvelemiseen. Aivan kuten Punaisen meren vedet erottivat luvattuun maahan matkaavan kansan täysin vihollisen sotajoukosta. Ero oli varmaan yhtälainen.

Kävin tosin kasteella jo ennen kuin olin tietoinen alkavani lukemaan teologiaa. Kaste ei ole tullut missään asiassa esiin niin en minä siitä erityisellä tavalla nostanut esiin enkä puhunut siitä. Pidän tärkeänä, että voin viedä ihmisille ilosanomaa Jeesuksesta, rukoilla Jumalalta johdatusta työhöni ja johdattaa ihmisiä Jumalan tuntemiseen. Jos asia jossain tilanteessa nousisi esiin niin en minä kastettani kieltäisi, koska se on Jumalan parhaita tekoja elämässäni.

Jeesus on ihmeellinen ja ihana Vapahtaja!

• Entäs tämä?
        Yakov kirjoitti:

Kirjoitit:

Vastaan:

- - -

Kirjoitit:

Vastaan:

b) Jae 39

c) Jae 40

- - -

- - -

Siunausta Yeshuassa!

3 todistajaa

1.Joh.5
        Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä. Kaste.

6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jeesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Henki=Pyhä Henki
        Vesi=vertauskuva Jumalan sanasta
        Veri= Jeesuksen veri

Joh 3:5
        Jeesus vastasi: totisesti,totisesti minä
        sanon sinulle, jos joku ei synny vedestä ja
        hengestä,ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        jae 7 Älä ihmettele,että minä sanoin sinulle,teidän TÄYTYY syntyä uudesti ylhäältä.
        - ts.Jumalan sana ja pyhähenki uudestisynnyttää.

• myöntää rehellisesti kirjoitti:

Itse olen myös luterilaisena pappina käynyt upotuskasteella. Sitä ennen olin yli puoli vuotta rukoillut kielten armolahjaa.. Kasteen jälkeen kuitenkin Jumala viikon sisään antoi kielet ja uskonelämä muuttui täysin.

Jumala oli kyllä vaikuttanut elämässäni jo lapsesta asti ja varjellut voimakkaasti. Jumala oli joskus jo näyttänyt näkyjä jne. ennen kastettakin. Koin kuitenkin aivan selvästi, että kasteen jälkeen oli aivan eri tavalla ikään kuin erotettu Jeesuksen palvelemiseen. Aivan kuten Punaisen meren vedet erottivat luvattuun maahan matkaavan kansan täysin vihollisen sotajoukosta. Ero oli varmaan yhtälainen.

Kävin tosin kasteella jo ennen kuin olin tietoinen alkavani lukemaan teologiaa. Kaste ei ole tullut missään asiassa esiin niin en minä siitä erityisellä tavalla nostanut esiin enkä puhunut siitä. Pidän tärkeänä, että voin viedä ihmisille ilosanomaa Jeesuksesta, rukoilla Jumalalta johdatusta työhöni ja johdattaa ihmisiä Jumalan tuntemiseen. Jos asia jossain tilanteessa nousisi esiin niin en minä kastettani kieltäisi, koska se on Jumalan parhaita tekoja elämässäni.

Jeesus on ihmeellinen ja ihana Vapahtaja!

...todistukseksi kaikille niille, jotka vielä tätä asiaa pohtivat :D

Oltuasi Raamatun opetuksille kuuliainen, on Herra johdattava sinua nyt, Pyhän Henkensä kautta, jonka J-la soisi kernaasti myös muille vastaavanlaisissa tehtävissä toimiville, jos he vain olisivat kuuliaisia Yeshuan ja apostolien opetuksille!

Niin, jospa vain olisivat! (syvä huokaus...)

Runsaasti siunausta elämääsi ja palvelustehtäviisi J-lan työtoverina Vapahtajamme Yeshuan nimessä!

• Odottaen kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.

Mietiskelen asioita, mistä kirjoitit. Olen ollut aivan varma siitä, että kasteeni riittää. En myöskään usko, että en pelastuisi, vaikka en upotuskasteelle menisikään. Pääasia, että uskom Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajanani.

Kiitos vielä sinulle ja siunausta!

Tiedän, että uskovien upotuskaste on nykyisin vaikeaa omaksua opillisesti (ellei usko Apostolien tekojen opetuksiin), koska luterilainen kirkko on mobilisoinut koko teologisen koneistonsa saadakseen ihmiset karttamaan sen ottamista.

Jos esim. ev.lut.kirkon johdon tietoon todistettavasti tulee, että joku sen papeista on ottanut uskovien upotuskasteen, niin tämä erotetaan VÄLITTÖMÄSTI papinvirastaan!

Tuo on kovin merkillistä siksi, että sellaisia ev.lut.kirkon pappeja ja piispoja EI EROTETA, jotka tunnustautuvat vapaamuurareiksi, uskovat okkulttismiin tai eivät usko J-lan eivätkä helvetin olemassoloon.

- - -

Kirjoitit:
        "Olen ollut aivan varma siitä, että kasteeni riittää. En myöskään usko, että en pelastuisi, vaikka en upotuskasteelle menisikään. Pääasia, että uskom Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajanani."

Vastaan kysymällä:
        Miksi et suostuisi seuraamaan Vapahtajasi Yeshuan esikuvaa, sillä Hänkin meni upotuskasteelle Jordanin virtaan?

Luemme jakeet: Matt.3:13-16

"13. Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.

14. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"

15. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.

16. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä."

- Jos ja kun Johannes Kastajankin tarvitsi saada kaste Yeshualta (jae 14), niin eikö paljoa enemmän meidän?

- Yeshua meni kasteelle jättäen meille esikuvan. Yeshua sanoi opetuslapsilleen: "Seuraa minua!" Miksi emme siis seuraisi Häntä myös ksteen hautaan?

- Kasteen saatuaan Yeshua täytettiin Pyhällä Hengellä. Sama on marssijärjestys meidänkin kohdall. ...Vaikka Apt. osoittaa yhden ainoan poikkeuksen tästä säännöstä (Apt.10:44-48, syynä oli apostolien epäilys pakanain kelvollisuuden suhteen), niin siinäkin tapauksessa uskoontulleet kastettiin heti Pyhän Hengen lahjan saatuaan.

Miksi siis sinä tahtoisit olla 'poikkeus säännöstä' kasteen suhteen?

Uskonkuuliaisuus Raamatun opetuksia kohtaan palkitaan runsaasti, mutta tottelemattomuus Sanan opetusta kohtaan ei tuo siunausta uskovan elämään, ei myöskään AITOA Pyhän Hengen lahjaa. Monenlaisia jäljitelmiä kyllä löytyy pilvin pimein, sillä jotkut jopa kiroavat 'vierain kielin', mikä on perin valitettavaa...

Mieti siis kasteelle menoasi NYT kunnolla loppuun, äläkä siirrä päätöstäsi enää kauemmas, ettei se siirry ikuisuuteen!

PS. Tässä asiassa ei pidä 'laittaa villoja' Herralle, eikä etsiä 'peukalopaikkaa' Raamatusta, vaan asia selviää kyllä ihan ymmärryksellä lukien Apostolien teoista luvut 2, 8, 10 ja 19!

Siunausta Yeshuassa!

• Entäs tämä? kirjoitti:

3 todistajaa

1.Joh.5
        Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä. Kaste.

6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jeesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Henki=Pyhä Henki
        Vesi=vertauskuva Jumalan sanasta
        Veri= Jeesuksen veri

Joh 3:5
        Jeesus vastasi: totisesti,totisesti minä
        sanon sinulle, jos joku ei synny vedestä ja
        hengestä,ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        jae 7 Älä ihmettele,että minä sanoin sinulle,teidän TÄYTYY syntyä uudesti ylhäältä.
        - ts.Jumalan sana ja pyhähenki uudestisynnyttää.

...ei suinkaan mitätöidä Yeshuan ja Hänen apostoliensa opettamaa uskoon tulleille veteen upottaen suoritettavan kasteen tarpeellisuutta, vaan päinvastoin, sillä menihän Yeshua itsekin uskovien upotuskasteelle ja juuri Hänet on meille esikuvaksi annettu!

Jos otamme mainitsemasi jakeet kokonaan, niin toteamme, että Suomenkielisistä käännöksistä puuttuu useita sanoja jakeista 7 ja 8. Luemme kokonaisuuden 1.Joh.5:5-8

"5. Kuka on se joka voittaa maailman, ellei se joka uskoo että Yeshua on Jumalan Poika?

6. Tämä on se joka on tullut veden ja veren kautta: Yeshua HaMashiach, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä, ja Henki on se joka todistaa, sillä Henki on totuus.

7. Sillä kolme on, jotka todistavat taivaassa:
        Isä, Sana ja Pyhä Henki; ja nämä kolme ovat yhtä.

8. Ja kolme on, jotka todistavat maan päällä, Henki ja vesi ja veri, ja nämä kolme ovat yhtä.

9. Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin Jumalan todistus on suurempi — sillä tämä on Jumalan todistus, jonka Hän on todistanut Pojastaan."

- Jakeessa 8 huomaamme 3 todistajaa maan päällä, nimittäin:

1) Henki, siis Pyhän Hengen lahja, joka annetaan niille, jotka ovat J-lalle kuuliaisia.
        - Kyseessä on J-lan armoteko niissä ihmisissä, jotka ottavat vastaan ilosanoman Yeshuassa ja toimivat sen mukaan, kuin apostolit opettavat parannuksen teosta, syntien anteeksisaamisesta uskovien upotuskasteen yhteydessä ja kenen nimeen uskoon tullut tulee kastaa. (Apt.2:38-39)

2) Vesi, uskovien upotuskasteena, jonka vastaanottamiseen Pyhä Henki johdattaa ne, jotka ovat kuuliaisia apostolien opetuksille.
        - Toki vesi on tämän lisäksi myös vertauskuva J-lan Sanasta, muttei se tee tyhjäksi konkreettista veteen upottamalla tehtävää kastamista, sillä apostolit kastoivat vedessä kaikki uskoontulleet ilman poikkeusta! Kasteelle meno on juuri Sanaan uskomista ja vasta kasteen otosta syntyy uskonteko. Usko ilman tekoja on kuollut, kirjoittaa Yakov kirjeessään.

3) Veri, joka on Yeshuan sovintoveri lunastusmaksuna kaikista synneistämme.
        - Tämäkin on sekä konkreettista että esikuvallista. Konkreettista siinä mielessä, että Yeshua todellakin osti meidät verellään Golgatan ristillä kuollessaan. Sen muistoksi me nautimme Herran Pyhässä Ehtoollisessa leipää ja viiniä, joille esikuvina ovat siis Yeshuan murrettu ruumis ja vuodatettu veri.

Siunausta Yeshuassa!

• Rebekka
        Yakov kirjoitti:

Tiedän, että uskovien upotuskaste on nykyisin vaikeaa omaksua opillisesti (ellei usko Apostolien tekojen opetuksiin), koska luterilainen kirkko on mobilisoinut koko teologisen koneistonsa saadakseen ihmiset karttamaan sen ottamista.

Jos esim. ev.lut.kirkon johdon tietoon todistettavasti tulee, että joku sen papeista on ottanut uskovien upotuskasteen, niin tämä erotetaan VÄLITTÖMÄSTI papinvirastaan!

Tuo on kovin merkillistä siksi, että sellaisia ev.lut.kirkon pappeja ja piispoja EI EROTETA, jotka tunnustautuvat vapaamuurareiksi, uskovat okkulttismiin tai eivät usko J-lan eivätkä helvetin olemassoloon.

- - -

Kirjoitit:
        "Olen ollut aivan varma siitä, että kasteeni riittää. En myöskään usko, että en pelastuisi, vaikka en upotuskasteelle menisikään. Pääasia, että uskom Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena vapahtajanani."

Vastaan kysymällä:
        Miksi et suostuisi seuraamaan Vapahtajasi Yeshuan esikuvaa, sillä Hänkin meni upotuskasteelle Jordanin virtaan?

Luemme jakeet: Matt.3:13-16

"13. Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.

14. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"

15. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.

16. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä."

- Jos ja kun Johannes Kastajankin tarvitsi saada kaste Yeshualta (jae 14), niin eikö paljoa enemmän meidän?

- Yeshua meni kasteelle jättäen meille esikuvan. Yeshua sanoi opetuslapsilleen: "Seuraa minua!" Miksi emme siis seuraisi Häntä myös ksteen hautaan?

- Kasteen saatuaan Yeshua täytettiin Pyhällä Hengellä. Sama on marssijärjestys meidänkin kohdall. ...Vaikka Apt. osoittaa yhden ainoan poikkeuksen tästä säännöstä (Apt.10:44-48, syynä oli apostolien epäilys pakanain kelvollisuuden suhteen), niin siinäkin tapauksessa uskoontulleet kastettiin heti Pyhän Hengen lahjan saatuaan.

Miksi siis sinä tahtoisit olla 'poikkeus säännöstä' kasteen suhteen?

Uskonkuuliaisuus Raamatun opetuksia kohtaan palkitaan runsaasti, mutta tottelemattomuus Sanan opetusta kohtaan ei tuo siunausta uskovan elämään, ei myöskään AITOA Pyhän Hengen lahjaa. Monenlaisia jäljitelmiä kyllä löytyy pilvin pimein, sillä jotkut jopa kiroavat 'vierain kielin', mikä on perin valitettavaa...

Mieti siis kasteelle menoasi NYT kunnolla loppuun, äläkä siirrä päätöstäsi enää kauemmas, ettei se siirry ikuisuuteen!

PS. Tässä asiassa ei pidä 'laittaa villoja' Herralle, eikä etsiä 'peukalopaikkaa' Raamatusta, vaan asia selviää kyllä ihan ymmärryksellä lukien Apostolien teoista luvut 2, 8, 10 ja 19!

Siunausta Yeshuassa!

Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta. Jos ihminen sydämessään uskoo, että JEESUS on herra ja suullaan tunnustaa sen, hän on pelastuva. Se on Raamatun sanoma. Rukoile, Yakov, Jeesuksen nimessä, että hän johdattaa sinut oikealle tielle, ettet johtaisi ihmisiä harhaan. Jeesus ei vaadi tekoja. Muistatko miten kävi ristillä?

• Rebekka kirjoitti:

Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta. Jos ihminen sydämessään uskoo, että JEESUS on herra ja suullaan tunnustaa sen, hän on pelastuva. Se on Raamatun sanoma. Rukoile, Yakov, Jeesuksen nimessä, että hän johdattaa sinut oikealle tielle, ettet johtaisi ihmisiä harhaan. Jeesus ei vaadi tekoja. Muistatko miten kävi ristillä?

...sillä se ryöväri, joka riippui ristillä ei VOINUT enää mennä uskovien kasteelle, koska oli nauloilla kiinni puussa ja oli kuoleva ristille sinä päivänä. Toki hänkin muutoin olisi tehnyt niitä 'uskontekoja', joita uskovilta edellytetään. Niistä lähemmin seuraavasssa:

Lueppa apostoli Yakov'in kirjoituksesta seuraavat jakeet ja ota ne J-lan Sanana, koska J-lan Hengen vaikutuksesta hän ne on kirjoittnaut sinullekin opetukseksi: Jaak.2:14-26

"14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

15. Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla

16. ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?

22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;

23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."

-Kuten huomaat, Rebekka, ei meitä ole opetettu 'noukkimaan rusinoita pullasta', vaan ottamaan usko ja uskonteot ihan tosissaan!

Yeshua opetti meitäkin sanoen: "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark.16:16

Myös tuossa jakeessa on esitetty se seikka, joka tekee uskon eläväksi: Ensin sydämen usko ja sen vaikutuksesta uskovien upotuskasteelle meno Yeshuan antaman esimerkin mukaisesti!

Tämä on ihan tervettä oppia sen sijaan mitä kirkko nykyään opettaa, sillä voimme lukea tästä ihan jae jakeelta mitä TEKOJA aito usko omistajalleen teettää:

-Ensin Pietari julisti evankeliumin juutalaisille (Apt.2:22-36)

Lue linkistä: http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.2.html

-Sitten juutalaiset tulivat synnintuntoon ja kysyivät Pietarilta ja muilta apostoleilta: (Apt.2:36b)
        "...Miehet, veljet, mitä meidän pitää TEKEMÄN?"
        (Siis nykysuomeksi: Mitä tekoja meidän tulee tehdä pelastuaksemme?)

-Pietarin vastaus oli: (Apt.2:38-40)

"38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach'n nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta"."

-Huomaamme jakeesta 2:38, että
        a) ENSIMMÄINEN 'uskonteko' oli tehdä parannus ja nimenomaan ihmisen tulee ITSE tehdä parannus elämässään!
        b) TOINEN 'uskonteko' oli mennä uskovien upotus kasteelle Yeshua HaMashiach'n nimeen, jotta Herra antaisi synnit anteeksi!
        c) Pyhän Hengen lahjan saamisen ehtona oli uskovien upotuskasteen ottaminen.

Luterilainen kirkko opettaa TÄYSIN VIERASTA evankeliumia! Se ei opeta ollenkaan sitä pelastuksen evankeliumia, jota sen omasssa Raamatussa lukee.

-Luemme jakeesta Apt.2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin..."

HUOMAA TARKOIN: vain ne kastettiin, jotka 'ottivat Pietarin julistaman sanan vastaan' - ei siis muita! Pikkuvauvat eli sylivauvat eivät voineet ottaa tuota Sanaa vastaan, koska eivät sitä ymmärtäneet! Vain ihmisymmärryksellä varustetut kykenivät ottamaan Sanan vastaan ja vain heidät kastettiin!

Juuri sinun tulee lopettaa harhaoppisi kaupittelu ja ojentautua terveen apostolisen opetuksen mukaan!

Tee siis ensin aito parannus elämässäsi, mene sitten uskovien upotuskasteelle ja saatuasi sen jälkeen Pyhän Hengen lahjan, ala seurata Yeshuaa elämässäsi tuon taivaallisen Pyhän Hengen opastuksella rukoillen, Sanaa tutkien ja apostolisessa opetuksessa pysyen, niin alkaa sullekin valo loistamaan elämääsi!

Siunausta uskonkuuliaisuuteen Yeshuassa!

• Rebekka - ensimmäisen kiven...
        Yakov kirjoitti:

...sillä se ryöväri, joka riippui ristillä ei VOINUT enää mennä uskovien kasteelle, koska oli nauloilla kiinni puussa ja oli kuoleva ristille sinä päivänä. Toki hänkin muutoin olisi tehnyt niitä 'uskontekoja', joita uskovilta edellytetään. Niistä lähemmin seuraavasssa:

Lueppa apostoli Yakov'in kirjoituksesta seuraavat jakeet ja ota ne J-lan Sanana, koska J-lan Hengen vaikutuksesta hän ne on kirjoittnaut sinullekin opetukseksi: Jaak.2:14-26

"14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

15. Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla

16. ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

21. Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?

22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;

23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."

-Kuten huomaat, Rebekka, ei meitä ole opetettu 'noukkimaan rusinoita pullasta', vaan ottamaan usko ja uskonteot ihan tosissaan!

Yeshua opetti meitäkin sanoen: "Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark.16:16

Myös tuossa jakeessa on esitetty se seikka, joka tekee uskon eläväksi: Ensin sydämen usko ja sen vaikutuksesta uskovien upotuskasteelle meno Yeshuan antaman esimerkin mukaisesti!

Tämä on ihan tervettä oppia sen sijaan mitä kirkko nykyään opettaa, sillä voimme lukea tästä ihan jae jakeelta mitä TEKOJA aito usko omistajalleen teettää:

-Ensin Pietari julisti evankeliumin juutalaisille (Apt.2:22-36)

Lue linkistä: http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.2.html

-Sitten juutalaiset tulivat synnintuntoon ja kysyivät Pietarilta ja muilta apostoleilta: (Apt.2:36b)
        "...Miehet, veljet, mitä meidän pitää TEKEMÄN?"
        (Siis nykysuomeksi: Mitä tekoja meidän tulee tehdä pelastuaksemme?)

-Pietarin vastaus oli: (Apt.2:38-40)

"38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach'n nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta"."

-Huomaamme jakeesta 2:38, että
        a) ENSIMMÄINEN 'uskonteko' oli tehdä parannus ja nimenomaan ihmisen tulee ITSE tehdä parannus elämässään!
        b) TOINEN 'uskonteko' oli mennä uskovien upotus kasteelle Yeshua HaMashiach'n nimeen, jotta Herra antaisi synnit anteeksi!
        c) Pyhän Hengen lahjan saamisen ehtona oli uskovien upotuskasteen ottaminen.

Luterilainen kirkko opettaa TÄYSIN VIERASTA evankeliumia! Se ei opeta ollenkaan sitä pelastuksen evankeliumia, jota sen omasssa Raamatussa lukee.

-Luemme jakeesta Apt.2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin..."

HUOMAA TARKOIN: vain ne kastettiin, jotka 'ottivat Pietarin julistaman sanan vastaan' - ei siis muita! Pikkuvauvat eli sylivauvat eivät voineet ottaa tuota Sanaa vastaan, koska eivät sitä ymmärtäneet! Vain ihmisymmärryksellä varustetut kykenivät ottamaan Sanan vastaan ja vain heidät kastettiin!

Juuri sinun tulee lopettaa harhaoppisi kaupittelu ja ojentautua terveen apostolisen opetuksen mukaan!

Tee siis ensin aito parannus elämässäsi, mene sitten uskovien upotuskasteelle ja saatuasi sen jälkeen Pyhän Hengen lahjan, ala seurata Yeshuaa elämässäsi tuon taivaallisen Pyhän Hengen opastuksella rukoillen, Sanaa tutkien ja apostolisessa opetuksessa pysyen, niin alkaa sullekin valo loistamaan elämääsi!

Siunausta uskonkuuliaisuuteen Yeshuassa!

Kiitos vastauksestasi. Halusinkin kuulla tuon, jotta varmistuisin siitä, etten "hyökkää" Jeesuksen omaa vastaan. Jeesuksen Kristuksen veri olkoon sinun suojanasi.

• Rebekka - ensimmäisen kiven... kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Halusinkin kuulla tuon, jotta varmistuisin siitä, etten "hyökkää" Jeesuksen omaa vastaan. Jeesuksen Kristuksen veri olkoon sinun suojanasi.

Siis opettaako Raamattu meitä tekemään seuraavia uskontekoja: Parannuksen tekoa ja uskovien upotuskasteelle menoa syntiemme anteeksisaamiseksi vaiko ei?

Vastaustasi odottaen ja siunausta Yeshuassa!

• taitaapi

uskisparka olla väärällä lääkityksellä.

Ensiksikin Jeesuksen nimi on Jeesus, eikä mikään vitun Yeshua. Mistä lie olette mokoman nimen vääntäneet.

Toiseksi tuollaiset harhat ovat merkki siitä että lääkitys on paikallaan. En kiellä, etteikö ihminen saata nähdä vaikka millaisia unia, mutta niihin uskominen onkin sitten toinen asia. Mutta silti suosittelen lääkitystä.

Kolmanneksi saat minun puolestani odottaa sitä sun jesseä vaikka seuraavat 2000 vuotta, ei paljoa meikää hetkauta.

Ei hitto teidän hihhuleiden kanssa:D!

• ...tosikertomuksessani jäädä sinua vaivaamaan.

Oletko ihan varma siitä, minne todellisuudessa olet NYT matkalle? Eli onko suuntasi oikea?

En tarkoita lyhyttä ja keskipitkää tähtäintä, vaan niin pitkää, että se yltää ajan rajan tuolle puolen...

PS. Yeshua on Vapahtajamme alkuperäinen nimi hebreaksi. Hän syntyi hebreaa puhuvaan perheeseen ja sai hebreankielisessä Raamatussa etukäteen Messiaalle ilmoitetun nimen Yeshua, jonka enkeli Gabriel määräsi hänelle annettavaksi. Kyseinen nimi löytyy 77 kertaa vanhasta Testamentista.

Shabbat shalom Yeshuassa!

• vähän tietäväsempi?

kristinusko ei ole se oikea uskonto. kaikki ei usko samaan. kanttis teidän kaikkien uskaltaa epäillä kaikkea mihin uskotte.

• ...ennen lopullista päätöstäni. Uskottuani ensin Raamatun ilmoittamaan totuuteen, sain heti sen jälkeen kohdata Herran ja silloin epäilykset haihtuivat!

Kun nyt olen oppinut tuntemaan elävän J-lan Hänen ainosyntyisen Poikansa kautta ja mikä parempaa, Hän on tullut tuntemaan minut, niin olisin seinähullu, jos hylkäisin avunantajani ja varjelijani! Minä todella TIEDÄN Lunastajani Yeshuan elävän ja hallitsevan kirkkaudessa!

Mulla ei ole todellakaan mitään halua hyljätä Häntä, joka minua rakastaa ja jota minä rakastan ja matkata helvettiin täältä pois lähdettyäni.

Muut ns. uskonnot, joihin viittaat, ovat vain 'uskontoja', mutta kristinusko on ilmoitus ainoasta elävästä J-lasta ja Hänen Pojastaan, joka on ainoana sovittanut maailman synnin ja joka tahtoo ja voi pelastaa ja kuolemasta vapahtaa antaen meille omilleen Pyhän Hengen sinetiksi oikeudesta iankaikkiseen elämään kirkkauden taivaassa.

Tule sinäkin joutuin Herran Yeshuan luo, sillä Hän TODELLA rakastaa sinua sellaisena kuin olet, vaikka tuntee sinut läpikotaisin. Hän tahtoo ja voi muuttaa sinut kelvolliseksi elämään pyhää ja nuhteetonta elämää ikuisuudessa!

Todisteena rakkaudestaan Hän on kärsinyt ja kuollut häpeällisen ristinkuoleman sinun syntiesi vuoksi ja Isä J-la on herättänyt Hänet kuolleista 3.:na pv:nä ristillenaulitsemisen jälkeen. Sinut on ostettu äärettömän kalliilla hinnalla: Synnittömän J-lan Pojan Yeshuan viattomalla kärsimisellä ja Golgatan ristillä vuodattamalla pyhällä verellä.

Siunausta totuuden löytämiseen Yeshuassa!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe