Hyvä / Paha

ajatteleva hellari

Ihminen joka on uudestisyntynyt, ja Jumalan henki on hänessä niin se näkyy mm: näin siitä

-Rakkaus
-Ilo
-Rauha
-Kärsivällisyys
-Ystävällisyys
-Uskollisuus
-Lempeys
-Itsehillitseminen

Kun taas vastakohtaisen ihmisen eli jonka sisällä ei ole Pyhää-Henkeä käytöksestä paistaa läpi mm:

-Siveettömyys
-Saastaisuus
-Irstaus
-Epäjumalien palveleminen
-noituus
-Vihamielisyys
-Riidat
-Kiihkoilu
-Kiukku
-Juonittelu
-Eripuraisuus
-Lahkolaisuus
-Kateus
-Juomingit
-Remuaminen

Mutta kaiken hyvien tekojen takana on silti tai pitää olla usko Kristukseen Jeesukseen, koska raamattu sanoo että jos vanhurskaus eli Jumalan syyttömäksi julistus saataisiin vain omien tekojen kautta niin sillon Kristus olisi kuollut turhaan.

Gal.2:16-21
Kun kuitenkin tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, olemme mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen, jotta tulisimme vanhurskaiksi häneen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja. Eihän kukaan ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä mitä laki vaatii. [Room. 6:6 ]
17 Mutta jos meidätkin, jotka tahdomme tulla vanhurskaiksi Kristuksessa, havaitaan syntisiksi, onko Kristus siis synnin palveluksessa? Ei toki!
18 Vasta jos alan uudelleen rakentaa sitä minkä olen hajottanut, osoitan olevani lainrikkoja.
19 Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
20 Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. [2. Kor. 5:15 ]
21 Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan. [Hepr. 7:11]

Eikös se asia ole ystävät näin.

Jumalan siunausta

3

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NÄIN ON,SIUNAUSTA SULLE.

• kulissien takaa

Näinkö se menee?

"Ihminen joka on uudestisyntynyt, ja Jumalan henki on hänessä niin se näkyy mm: näin siitä

-Rakkaus
      -Ilo
      -Rauha
      -Kärsivällisyys
      -Ystävällisyys
      -Uskollisuus
      -Lempeys
      -Itsehillitseminen "

Tämä nyt vain ei ole totta.En voi omaa persoonaakaan kehua,mutta tuttavapiiriin on vuosikausia kuulunut niin helluntailaisia kuin luterilaisia uskovia ja edellämainittuja "avuja" saa tosiaan etsimällä etsiä.Avujen löytämisestä ei ole takeita.

• me-------------------------

niin ei se ole meidän kenenkään tehtävä arvostella, moittia, panetella ketään, mutta kyllähän oikeasta asiasta saa ja pitääkin sanoa.

emme ole kukaan ihminen täydellisiä mutta pyrkimys pitäisi olla ja näitä edellä mainittuja piirteitä pitisi näkyä...

ja muistakaamme että meistä jokainen on vastuussa vain omista tehdyista ja tekemättä jättämisistä teoista ja Jumalalle eikä ihmisille, vaikkakin anteeksi kyllä pitää osata pyytää jos on toiselle loukkauksena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56