Viinitasting

ketonen

Olen järjestämässä illanistujaisiin viinitastingin. Punaviinit olen jo valinnut, kaksi kuivaa valkkaria pitäisi vielä valita. Toinen voisi olla Alsacen Riesling ja toinen joku hyvä "uuden maailman" viini.
Itse en ole valkoviinien ystävä, joten jospa joku niistä pitävä voisi vastata?

4

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyysit
      • suosittele

tilaisuutta jossa on tarkoitus maistella valko ja punaviinejä samalla kertaa. Eivät vain sovi samaan tilaisuuteen, täyteläisen punaviinin jälkeen hyväkin valkoviini maistuu aika ihmeelliseltä ja sama toisin päin.

Samalla aterilla voi hyvin olla alkupaljojen kanssa valkoviiniä ja pääruuan kanssa punaviiniä, mutta ei mielellään tastingissa, arviointi menee turhan hankalaksi.

Suosittelen rakentamaan tastingin jonkin teeman ympärille ja käyttämään vain valko tai punaviinejä. Alko ja viiniseurat antavat apuja, kaikkea ei tarvitse keksiä itse.

Tosin tässäkin on poikkeuksia, niin kuin kaikessa muussakin mikä liittyy alkoholiin...

• Planet Wine

Jätä valkoviinit kokonaan pois ja satsaa punaviineihin. Valkoviinit sitten toisella kertaa.
      Ota silloin pöytään kolme eri hintaluokkaista sauvignon blanc viiniä. Yksi euroopasta, yksi chilestä ja kolmas uudesta seelannista.

• papukaijamerkki

Erinomainen vastaus!
        Eroja löytyy varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe