Kuinka paljon voi laittaa käteistä omalle tilille ilman että pankissa kysytään rahan alkuperää.
Paljonko omalle tiliile?
16
2458
Vastaukset
- tai kolme
jos on tunnettu vanha asiakas.
- vaikka vanha asiakas
Vaikka olisit kuinka tuttu asiakas, vuodenvaihteessa tuli uusi EU-määräys, että henkilötiedot pitää tarkistaa myös tilille (omalle) rahaa tallettaessa.
Olen itse asioinut vuosia samassa konttorissa ja virkailijat tunnistavat, mutta silti viimeksi kun vein 400€ omalle tililleni, kysyivät henkkerin ja mistä rahat ovat.
Mutta mikäs siinä, jos ei kerran ole mitään salattavaa ja olet rehellinen ihminen.
Itse koen sen pelkästään hyväksi, että kysyvät.- oma kokemus
Itse talletin 1500 euroa, eikä virkailijat tunne henkilökohtaisesti. Ei kysytty mitään alkuperää, mutta ei haittaa vaikka olisi kysyttykin.
- tallettaessa kysytään
oma kokemus kirjoitti:
Itse talletin 1500 euroa, eikä virkailijat tunne henkilökohtaisesti. Ei kysytty mitään alkuperää, mutta ei haittaa vaikka olisi kysyttykin.
alkuperääkin, eikö se ole henkilökohtainen juttu...
Tuskin mitkään direktiivit määrääkään pieniä summia (muutama satanen) tallettaessa että kysytään alkuperää. Eikö ihminen saa tallettaa enää rahaa pankkiin? Entäs jos vaikka myyn autoni ja saan siitä rahaa niin pitääkö sekin selittää meriselvityksen kanssa pankille? Eikö ole oma asiani jos myyn autoni pois?
Ymmärrän että jos tallettaa tuhansia euroja että silloin pitää kysellä jo mistä rahat ovat.
Henkilöllisyydentodistaminen sen sijaan on ihan luonnollinen juttu mutta tuota "mistä rahat on"-juttua en kyllä tajua. - Vaatemyyjä
tallettaessa kysytään kirjoitti:
alkuperääkin, eikö se ole henkilökohtainen juttu...
Tuskin mitkään direktiivit määrääkään pieniä summia (muutama satanen) tallettaessa että kysytään alkuperää. Eikö ihminen saa tallettaa enää rahaa pankkiin? Entäs jos vaikka myyn autoni ja saan siitä rahaa niin pitääkö sekin selittää meriselvityksen kanssa pankille? Eikö ole oma asiani jos myyn autoni pois?
Ymmärrän että jos tallettaa tuhansia euroja että silloin pitää kysellä jo mistä rahat ovat.
Henkilöllisyydentodistaminen sen sijaan on ihan luonnollinen juttu mutta tuota "mistä rahat on"-juttua en kyllä tajua.Ymmärtääkseni sillä yritetään estää mahdollista rahanpesua sekä veronkiertoa.
- jopas on..
Vaatemyyjä kirjoitti:
Ymmärtääkseni sillä yritetään estää mahdollista rahanpesua sekä veronkiertoa.
En tiennytkään että sitä tapahtuu pienilläkin summilla, luulin että ne krimikset duunaa niitä isommilla summilla.
Ja entäs jos vaikka myyn kirppiksellä mun vanhaa roinaani pois ja talletan fyrkat pankkiin, pitääkö sekin selittää että juu, siivosin komeroita ja myin romut kirppiksellä veks?
Jo menee törkeeks, toi on sitä urkkimista.
SIIS RIKOLLISET OSAA KYLLÄ KIERTÄÄ NOI MUTTA TAVALLISTA TOSSUNKULUTTAJAA EPÄILLÄÄN!
TODELLA TOTALITAARISTA VALTAA KOHTI MENNÄÄN VAIKKA PITI NIIN OLLA MUKAMAS VAPAATA PORVARIS-KAPITALISTIS-MARKKINATALOUTTA.
Paskan marjat, vapaa maailma on vain rikkailla ja isoilla yrityksillä, muita valvotaan entistä tiukemmin. Edes ent. Neuvostoliitossa ei harrastettu noin tiukaksi moista touhua vaikka porvarit niin väittääkin.
- Maija-Liisa
Sampopankin tililleni 8000 € käteistä ja jouduin täyttämään kaavakkeen, jossa piti kertoa rahojen alkuperä, sekä myös tuleva käyttötarkoitus...
Kysyin silloin kuinka suuren summan saa tallettaa ilman moisen kaavakkeen täyttöä ja minulle vastattiin, että alle 7000 €:n käteistalletuksista ei tarvitse täyttää, käytäntö voi tietysti olla pankkikohtainen, mutta kaipa sitäkin jokin pankkilaki säätelee!- 16000€
Talletin 16000 euroa syksyllä,shekki käteistä,eivät kysyneet mitään.
- käyttötarkoituskin?
Siis mihin helvettiin ne sitä tietoa käyttää? Eikö ihminen saa enää rahoillaan tehdä mitä haluaa???
Siis eikö riitä että rahanpesun estämiseks pitää kertoa mistä rahat on tullu vaan pitää kertoo MIHIN NIITÄ MEINAA KÄYTTÄÄ???
Ei JUMALAUTA! Nyt mennään jo poliisivaltion puolelle noissa touhuissa! Minä en ainakaan kertois yhtään mitään, käytän rahan ihan siihen mihin itse lystään, se ei kenellekään kuulu. - miksi viet
käyttötarkoituskin? kirjoitti:
Siis mihin helvettiin ne sitä tietoa käyttää? Eikö ihminen saa enää rahoillaan tehdä mitä haluaa???
Siis eikö riitä että rahanpesun estämiseks pitää kertoa mistä rahat on tullu vaan pitää kertoo MIHIN NIITÄ MEINAA KÄYTTÄÄ???
Ei JUMALAUTA! Nyt mennään jo poliisivaltion puolelle noissa touhuissa! Minä en ainakaan kertois yhtään mitään, käytän rahan ihan siihen mihin itse lystään, se ei kenellekään kuulu.rahat pankkiin, pidä kotona patjan alla.
- tietokoneajalla
käyttötarkoituskin? kirjoitti:
Ei JUMALAUTA! Nyt mennään jo poliisivaltion puolelle noissa touhuissa! Minä en ainakaan kertois yhtään mitään, käytän rahan ihan siihen mihin itse lystään, se ei kenellekään kuulu.tietokoneajalla on helppoa etsiä tietoa ja yhdistää,
on ohjelmia joila voidaan yhdistää henkilöllisyys, maksupäivät tai jatkuvat muutokset,
jos tallettaa useilla eri paikkakunnilla tms.,
tai jos tallettaa eikä ole verotettavaa tuloa.
Todella moni pieni veronkiertäjä on saatu kiinni,
suuret vain uivat syvemmissä vesissä.
nykyään veronkierrosta/huumekaupan rahasta tms.
saa helpommin
vankeutta kun ihmiseen kohdistuvasta rikoksesta. - tavallisia ihmisiä
tietokoneajalla kirjoitti:
tietokoneajalla on helppoa etsiä tietoa ja yhdistää,
on ohjelmia joila voidaan yhdistää henkilöllisyys, maksupäivät tai jatkuvat muutokset,
saa helpommin
vankeutta kun ihmiseen kohdistuvasta rikoksesta.epäillään jostain veronkierrosta tai muusta rikollisesta. Säästämisestä on näköjään tullut itsessään lähes laitonta! Ja se vielä tyhmempää että kysellään jo että mihis rahat meinaat laittaa, eikö se jo riitä että udellaan jos talletan vaikka sata euroa, niin että mistä olet saanut tuon saturaisen.
Henkilöllisyyden todistamisen kyllä ymmärrän ja nielen mukisematta mutta nuo kaikki muut utelut. - aaa ja jaa
tietokoneajalla kirjoitti:
tietokoneajalla on helppoa etsiä tietoa ja yhdistää,
saa helpommin
vankeutta kun ihmiseen kohdistuvasta rikoksesta.Esim. meillä minä maksan kaikki kulut eli velat ,laskut ja ruuat ja emäntä antaa 700€/kk minulle omasta osuudestaan elämisen kuluihin ja hän "osti"(minä maksoin ja hän nosti eli maksoi takaisin) sohvat ja tv:n ja muuta vähän isompaan eli en nyt mitään 700€ viitti laittaa pankkiin koska nopeesti se kuluu ,mut noin ns. ylimääräiset 2000€/kerralla joka kuukauden välein laitan pankkiin niin ei niistä ole kyselty mitään ja sanon jos kysytään tietenkin ei ongelmaa...
hyvä et rahanpesut ja muut huijarit saadaan kiinni !!
Tälläset yli 20000€ vuodessa veroja maksavana haluan et täällä muutkin maksaa veronsa.
Miksi kukaan laittaisi kirpparin jotain muutamaa satasta pankkiin ?
Tuntuu omituiselta et laitetaan rahaa muuten pankkiin muilla tavoin kuin meillä et toinen maksaa kaiken ja toinen maksaa edes vähän kuluista ja antaa toiselle ja vois viedä pankkiin ,mut jos saat esim. 300€/kk ylimääräistä miksi pankkiin !? Sehän menee aika nopeesti eikä tarvii maksaa kortilla eikä nostaa rahaa... ! - mitään käsitystä
aaa ja jaa kirjoitti:
Esim. meillä minä maksan kaikki kulut eli velat ,laskut ja ruuat ja emäntä antaa 700€/kk minulle omasta osuudestaan elämisen kuluihin ja hän "osti"(minä maksoin ja hän nosti eli maksoi takaisin) sohvat ja tv:n ja muuta vähän isompaan eli en nyt mitään 700€ viitti laittaa pankkiin koska nopeesti se kuluu ,mut noin ns. ylimääräiset 2000€/kerralla joka kuukauden välein laitan pankkiin niin ei niistä ole kyselty mitään ja sanon jos kysytään tietenkin ei ongelmaa...
hyvä et rahanpesut ja muut huijarit saadaan kiinni !!
Tälläset yli 20000€ vuodessa veroja maksavana haluan et täällä muutkin maksaa veronsa.
Miksi kukaan laittaisi kirpparin jotain muutamaa satasta pankkiin ?
Tuntuu omituiselta et laitetaan rahaa muuten pankkiin muilla tavoin kuin meillä et toinen maksaa kaiken ja toinen maksaa edes vähän kuluista ja antaa toiselle ja vois viedä pankkiin ,mut jos saat esim. 300€/kk ylimääräistä miksi pankkiin !? Sehän menee aika nopeesti eikä tarvii maksaa kortilla eikä nostaa rahaa... !tavallisen ihmisen arjesta?
Hyvä on elvistellä rahoillaan, hyvä jos toiset edes saa bruttona tuota 20 000 euroa vuodessa!
"Miksi kukaan laittaisi kirpparin jotain muutamaa satasta pankkiin ? "
Ja miksi? ESMES LASKUJEN MAKSUA VARTEN!
Ai niin, sullahan taitaa olla omat palvelijat sitäkin varten vai?
"Tuntuu omituiselta et laitetaan rahaa muuten pankkiin muilla tavoin kuin meillä et toinen maksaa kaiken ja toinen maksaa edes vähän kuluista ja antaa toiselle ja vois viedä pankkiin ,mut jos saat esim. 300€/kk ylimääräistä miksi pankkiin !?"
Voi jessus, sulle 300 on pieni raha mutta pienituloiselle se on ISO RAHA!
"Sehän menee aika nopeesti eikä tarvii maksaa kortilla eikä nostaa rahaa... !"
Ei kuule kulu meikäläisellä nopeaan tuollainen raha, tuolla maksaa jo monen monta laskua. Kaupassa menee keskimäärin 10-20 euroa. Että revi siitä, isottelija!
- joku
mun piti itse vaatia, että ottavat kopion kauppakirjasta kun talletin asuntokaupparahat pankkishekillä Nordeaan.
- Käteiset pois käytöstä
Pankit ovat saaneet opetettua ihmiset käyttämään maksupäätteitä ja nettiä laskujen maksamiseen niin että virkailijoita ja toimipaikkoja on voitu vähentää rutkasti.
Kun nyt virkailijat urkkivat rahojen alkuperää pienissäkin summissa, käteisen käyttö vähenee entisestään eikä niillä virkailijoilla enää kohta ole mitään virkaa. Samapa tuo minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362799Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs222622100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432298Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo391676Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa521585- 381503
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 351283
- 261181