Uutisia ?

11

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • uskova.

        Aivan ja näkyy naapuriseurakunnassa olevan 2320 jäsentä, eli rakkaassa Suomen Helluntaikirkossa.
        Katselin samaa listaa.
        Suomen baptistiyhdyskunta 1511 jäsentä jne.

        Onhan se hyvä, että jollakin evankeliumi ja sanoma löytyy jäsenrekisteristä.

        Ja mitä sitten?


      • 3000 ihmisiä

        jotka ei käy koskaan missään seurakuntansa tilaisuuksissa.
        Täysin kuollut lahko skandinaviassa.
        Jäseniä noi 10000.Aktiivisia tuskin 3000.
        Kuin hyttysen ..... Saharan autiomaassa.


      • uskova. kirjoitti:

        Aivan ja näkyy naapuriseurakunnassa olevan 2320 jäsentä, eli rakkaassa Suomen Helluntaikirkossa.
        Katselin samaa listaa.
        Suomen baptistiyhdyskunta 1511 jäsentä jne.

        Onhan se hyvä, että jollakin evankeliumi ja sanoma löytyy jäsenrekisteristä.

        Ja mitä sitten?

        Helluntailaisia oli jo 15 vuotta sitten yli
        50 000. Helluntaiseurakunnat - vain osa, sillä
        se on tietenkin vapaaehtoista - ovat vasta
        alkaneet rekisteröityä. Ehkä siksi et tiennyt
        heidän määräänsä, vain yhtä tilastoa seuraten.

        Helluntailaiset ovat Suomen toiseksi suurin
        uskonnollinen yhdyskunta, muistaakseni.


      • kirkko ja ei kirkko.
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Helluntailaisia oli jo 15 vuotta sitten yli
        50 000. Helluntaiseurakunnat - vain osa, sillä
        se on tietenkin vapaaehtoista - ovat vasta
        alkaneet rekisteröityä. Ehkä siksi et tiennyt
        heidän määräänsä, vain yhtä tilastoa seuraten.

        Helluntailaiset ovat Suomen toiseksi suurin
        uskonnollinen yhdyskunta, muistaakseni.

        Helluntaikirkko ja ns. vanha helluntailaisuus eivät kävele käsi kädessä. Tämä kirkottuminen on alkanut jo sen verran aikaisemmin, että jotka siihen olisi halunnut heti liittyä olisi jäsenmäärä aivan toinen.
        Eli helluntaikirkkolaiset ovat pieni porukka.
        Nyt jo pidetään eri seurat kesällä. Että jotain tiedän. ns. Helluntaikansa lehti tulee itselleni.
        nm. uskova


      • On kymmeniä tuhansia
        kirkko ja ei kirkko. kirjoitti:

        Helluntaikirkko ja ns. vanha helluntailaisuus eivät kävele käsi kädessä. Tämä kirkottuminen on alkanut jo sen verran aikaisemmin, että jotka siihen olisi halunnut heti liittyä olisi jäsenmäärä aivan toinen.
        Eli helluntaikirkkolaiset ovat pieni porukka.
        Nyt jo pidetään eri seurat kesällä. Että jotain tiedän. ns. Helluntaikansa lehti tulee itselleni.
        nm. uskova

        Maailmassa se on katolisen kirkon jälkeen
        suurin kirkko. tosin uskonliike kasvaa
        monin verroin nopeammin ja jonain
        vuosikymmenenä varmasti ohittaa hellarit.


      • jäsemäärä
        On kymmeniä tuhansia kirjoitti:

        Maailmassa se on katolisen kirkon jälkeen
        suurin kirkko. tosin uskonliike kasvaa
        monin verroin nopeammin ja jonain
        vuosikymmenenä varmasti ohittaa hellarit.

        Nyt puhuttiinkin rekisteröityneistä jäsenmääristä.
        Eli Helluntaikirkko ja sen jäsenmäärä.
        Jos tähän kirkkoon ei liity helluntalainen, niin kyse on silloin kahdesta eri seurakuntarakenneajatuksen omaavasta ryhmästä.
        Sitten voit perustella paremmin asian ja perustella, miksi ns. kirkolliset on ajettu ulos jostain nyt nimeltä mainitsemasta helluntaiseurakunnan piiristä ja kehotettu perustamaan oman katon alle yhteisönsä.
        Toisinsanoen helluntaikirkko on pieni jäsenmäärältään.


    • mene välillä

      tutkimaan raamattua sinähän olet aivan unohtanut raamatun luvun, kun sinulla on noita muita tutkimuksia niin paljon, eihän nuo kai ole pelastus sanomaa sinulle?

      • SORMEA.....

        OSOITTI SINUA ITSEÄSI,
        KUN YHDELLÄ OSOITIT TOISTA.
        ETTÄ OTAPPAS RAAMATTU KÄTEESI JA ALA LUKEA NÖYRÄLLÄ MIELELLÄ,
        ÄLÄKÄ OTA SIELTÄ MITÄÄN POIS ÄLÄKÄ MYÖSKÄÄN LISÄÄ.
        JOS ET NÄIN TEE.
        LUE SEURAUKSET,
        RAAMATUN VIIMEISEN LUVUN JAKEET19-21.
        SIUNAUS TERVEISIN:YKSI VÄHIMMISTÄ.


    • Jaa ettei ole tapahtunut kummoistakaan tänä vuonna?
      Ei tuo ihan poikkeavaa ole, sillä yhdessä jos
      toisessakin kirkossa kuulee puhuttavn, että
      viime vuonna meillä tapahtui ja ensi vuodelle
      on mahtavat suunnitelmat.

      15.5.88 ALKOI KESKUSTELU ADVENTISTIEN JA LUTERILAISTEN VÄLILLÄ, KORKEIMMALLA TASOLLA

      Jo 10 vuotta sitten alkoivat adventtikirkko ja
      luterilainen etsiä sitä Jeesuksen peräänkuuluttamaa yhteyttä. Ehkä tänä vuonna
      tapahtuu adventtikirkossa - ehkä se tänä vuonna
      sulautuu luterilaiseen?

      Tuossa alla loppukaneetti yhteisestä julkilausumasta. Tällä palstallakin on päästy
      eteenpäin - on yhdessä todettu moneen kertaan,
      että Jeesuksen sovitustyö riittää.
      Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin, sivuuttaa Lutherit
      ja Ellenit ja ammentaa suoraan Raamatusta.
      Molempia osapuolia näyttää kiinnostavan Jeesuksen
      riittävä pelastustyö.

      >>> 4. Jatkona jo päättyneille keskusteluille suositamme, että luterilaiset ja adventistit kokoontuvat ajoittain kahdenvälisiin neuvotteluihin tutkiakseen molempia osapuolia kiinnostavia aiheita.

      Edelleen suositamme, että ensimmäisessä tämän kaltaisessa neuvottelussa käsiteltäisiin lepo- ja jumalanpalveluspäivän viettomme teologisia perusteita ja hengellisiä ulottuvuuksia etenkin suhteessa nykyaikaiseen yhteiskuntaan.

      Tällaisessa neuvottelussa tulisi olla mukana kummastakin kirkosta teologeja, pastoreita, kirkon johtajia ja maallikoita sekä mahdollisuuksien mukaan muita kutsuttuja.

      5. Suositamme, että Luterilainen Maailmanliitto ja SPA pääkonferenssi kehittelee suunnitelmia tämän raportin levittämiseksi ja tutkimiseksi seurakuntiensa keskuudessa, jotta kummankin yhteisön jäsenet oppisivat paremmin ymmärtämään toistensa näkemyksiä ja hengellisiä huolenaiheita.

      Suomentaja Olavi Rouhe. >>>

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe