Kielillä rukoilu...

Valaistunut

Monet krisitityt (ainakin todella moni helluntailainen)rukoilee kielillä.
Laitan tähän muutaman gallup tyyppisen kysymyksen aiheesta!
Eli;

1.Rukoiletko kielillä?
2.Jos kyllä;Tiedätkö millä kielellä rukoilet?
3.Jos kyllä,Millä?
4.Tiedätkö rukoiltuasi mitä olit rukoillut?
5.Miten sait kielillä rukoilemisen lahjan?

Kiitos kaikille vastaajille!!!

22

2040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hauptmann

Mielenkiintoinen gallup. Vastaan:

1. Kyllä.
      2. En.
      3. Ei tietoa.
      4. En.
      5. Pyysin sitä Jumalalta. Kului kuukausia. Sitten kavereiden kanssa rukoilimme ja siellä äännähtelin ekan kerran. Heikosti ja epävarmasti. Muutama päivä myöhemmin olin mummolan vintillä yksin. Olin satuttanut korvalehteni ja rukoilin Jumalalta ettei kuuloni heikkenisi. Päätin samalla yrittää rukoilla kielillä, sillä olin todella huolissani korvastani. Koetin taktiikkaa "heitä jotain sekavaa läppää niin kielet tulevatkin yhtäkkiä" toiselta nimeltään "avaa suusi ja puhu" -konsti. Parin maallisen mongerruksen jälkeen tunsin kuinka yhtäkkiä aloin ikään kuin jokeltaa; kuin vauva. Tiesin sisimmässäni sen olevan kielillä puhumista, sillä minut valtasi suunnaton onnen, ilon ja rauhan tunne. Etenkin ilon. Pikkuhiljaa rukoillessani jokellus muuttui tavuiksi (sen vain tiesi) ja tavut yhdistyivät muutamiksi ensimmäisiksi sanoiksi! Myöhemmin olen jatkanut tuota ja se tuntuu toimivan.

Kerran sitten rukoillessani kielillä päästelin jo aika selviä lauseita. Vaikken ymmärtänyt mitä sanoin, sen vain tiesi että puhuin kielillä!
      Yksi sana on jäänyt mieleeni. Sanoin selvästi "standarte" jossakin kohtaa. Sehän tarkoittanee jotakin keskimääräistä tms. Syytä miksi sanoin sen, en tiedä, koska en ymmärtänyt ollenkaan mitään muuta mitä sanoin.

Ja ihan näin muuten, vastaa toki itsekin omiin kysymyksiisi. Olisi kiva tietää miten sinulla nämä asiat menevät.

• Jaakob

1.Rukoiletko kielillä?
      kyllä,
      2.Jos kyllä;Tiedätkö millä kielellä rukoilet?
      En
      3.Jos kyllä,Millä?
      En sanatarkaan, mutta tiedän mitä ajattelen
      välillä tunnistan latinan, espanjan tai hepran
      kielisä sanoja.

4.Tiedätkö rukoiltuasi mitä olit rukoillut?
      kts edellä, yleensä en
      Raamatussa sanotaan, että rukoilen salaisuuksia
      Herralle hengesssäni (siis kryptatty yhteys
      ei takuulla pääse kukaan väliin)

5.Miten sait kielillä rukoilemisen lahjan
      kesällä 2000 aamulla kun minulla oli murhetta
      ja pyysin Jumalalta apua sanattomin huokauksin

Tiedän että itämaisissa uskonnoissa esiintyy samaa
      Olennainen ero on siinä ketä rukoilet eli kenelle puhut ja keneltä saat kielillä puhumisen lahjan.

jaakob

• Leena

Niin. Rukoilin joskus em. lahjaa/lahjoja. Ja kuljin tien, jolla opin jotakin Jumalan rakkaudesta, sanoisin.

Kun rakkaus täyttää meidät, me ylistämme, me palvomme tuota Rakkauden Antajaa, Jumalaa, Hänen Pyhää Henkeään. En aluksi edes ajatellut puhuvani kielillä, halusin vain kiittää.

Hyvä on puhua tästä asiasta, lain alle pääsee/joutuu tässäkin jutussa.

Kun tavoitellaan, tavoitellaan Jeesusta.

Kyllähän vieruskaveri saattaa puhua tuntikausia vieraalla kielellä, eikä 'ymmärrä' järjestystä.. Ihanaan ihastuu.. Olkoon Jeesus se Ihana! (Ja kyllähän tuo Jumala näkyy ymmärtävän myös savonkieltä...)

*Vielä minä osoitan teille verrattoman tien.*

• Anonyymi

Kielillä puhuminen on lahjattomuutta kun Jumala eikä muut ymmärrä mitä mokeltaja tarkoittaa. Yhtä kieltä artikuloiden tarkasti käyttäen Jumala ymmärtää yskän ja ihmiset saa puheesta selvän. Hallelujah

• Faraon hovissa

Kaikki ns. ihmeet ja tunnusteot, helluntain tapahtumat, kieli-ihmeet jne.

Velhot ja noidat tekivät samat ihmeet kuin Aaron ja Moosen faraon hovissa. Sama peli jatkuu nykyisinkin. Aito ja epäaito kulkee rinnakkain ja ne näyttävät päällepäin aivan samalta, jäljennös voi näyttää jopa paremmalta.

Henkien koettelusta löytyy hyviä oppaita hakemalla esim. netistä hakusanalla "älkää jokaista henkeä uskoko".

1.Joh.4:1-3

• Valaistunut

Vastailen nyt itsekkin kun sitä oli joku pyytänyt!
      Eli; En itse rukoile kielillä...
      Yhden ystäväni kanssa kuitenkin rukoilin sitä lahjaa Jumalalta ja nyt vain odottelen että aika koittaa...
      Asia kiinnostaa minua paljon koska olen
      kevään/kesän aikana tutustunut moneen helluntailaiseen nuoreen ja meistä on tullut
      hyviä kavereita...Moni heistä rukoilee kielillä!
      Olen ollut "vakaassa" uskossa vain vähän yli vuoden...Nyt kesän aikana olen alkanut sisäistää helluntailaisten juttuja ja ne tuntuu "omilta"...
      Siksi siis olen asiasta niin kiinnostunut!=)
      Jos/kun alan rukoilla kielillä voin vastailla noihin mun kysymyksiin!
      Kiitos kaikille vastanneille!!!

• nihkeä uskovainen

Moi,

mukava kuulla :) että olet uskossa. Haluaisin kuitenkin antaa sellaisen vinkin, että kulje ensisijaisesti Jeesuksen kanssa, ja Hänen opetustaan seuraten, ei helluntalaisten, vapaakirkkolaisten, luterilaisten tai muidenkaan, pelkästään Jeesuksen kanssa. Monet vapaatsuunnat ovat hyviä, niissä on paljon hyvää, kuitenkaan älä laita johonkin kuulumista tai "heidän maailmaansa" edelle Jeesusta.

En hauku enkä herjaa vapaita suuntia, olen itse vapaansuunan jäsen :) Haluan vain sanoa, että Jeesus ensin, sitten vasta muu ja muut.

Siunausta.

• jakob

että seurakunta ei pelasta, mutta
        silti kannatta hakeutua johonkin
        kristilliseen elävään seurakuntaa
        joka tunnustaaa Jeesuksen eläväksi
        Jumalaksi. Vain Herra Jeesus voi pelastaa.

Jakob

• Valaistunut
        nihkeä uskovainen kirjoitti:

Moi,

mukava kuulla :) että olet uskossa. Haluaisin kuitenkin antaa sellaisen vinkin, että kulje ensisijaisesti Jeesuksen kanssa, ja Hänen opetustaan seuraten, ei helluntalaisten, vapaakirkkolaisten, luterilaisten tai muidenkaan, pelkästään Jeesuksen kanssa. Monet vapaatsuunnat ovat hyviä, niissä on paljon hyvää, kuitenkaan älä laita johonkin kuulumista tai "heidän maailmaansa" edelle Jeesusta.

En hauku enkä herjaa vapaita suuntia, olen itse vapaansuunan jäsen :) Haluan vain sanoa, että Jeesus ensin, sitten vasta muu ja muut.

Siunausta.

Kiitos...

Tähän olen pyrkinyt...
        Se kuitenkin on tuntunut
        tähän asti niin "omalta" jutultani
        ettei ole pahemmin kritiikkiä
        tarvinnut sanoa! Ystäväni ovat
        ymmärtäväisiä ja kestävät kaikenlaisen kritiikin...= )jos/kun sitä tulee...
        Katsotaan nyt mihin päin tästä
        jatkan matkaani...Menen sinne missä
        tuntuu hyvältä...kuitenkin Jeesusta
        seuraten!

• Valaistunut

Sain sen!!!
        Olin hellareiden Riemujuhlassa
        jossa puolestani rukoiltiin ja
        yhdessä rukoilimme mulle kielillä
        rukoilemisen lahjaa...Ja sehän tuli!!!!
        Uskomatonta mikä tunne...
        Tein sopimuksen joka takasi et mun aukaistava suuni kun annetaan merkki ja kun sen aukaisin
        niin sieltä tuli täysin vierasta kieltä!!!
        Luulen että vain osa tarkoitti jotain ja osa oli vain pelkkää möngerrystä...Mutta tuntuu IHANALTA!!! Kyllä se ajan kanssa kohenee...=)

• Tuttan

Rukoiletko muuten itse kielillä, vai oletko vain muuten kiinnostunut aiheesta?

Itsestäni voin kertoa, että rukoilen "kielillä", mutta myös rukoilen/juttelen Jeesukselle suomeksi. Joskus kun on voimakas Pyhän Hengen täyttämänä saatan vaihtaa rukouskieltä kesken kaiken. Itse en ole sellainen kielinero, että pysytisin sanomaan mitä kieltä käytän milloinkin, eikä se ole tarpeen tietääkään, sillä sieluni otta silloin yhteyden kotiin ja Isän kanssa keskustelu sujuu paremmin, kun ymmärrys ei ole läsnä.

Miten sain tuon lahjan. Olin n.5v. Istuin kotipihamme kalliolla, kun yllättäen aloin puhua valtavalla innolla jotain kieltä, joka teki minut hurjan iloiseksi. Menin sisälle ja jatkoin puhumistani mummolleni. Mummo suuttui kauheasti ja kielsi minua jatkamasta. Usein myöhemminkin puhuin yksikseni tuota outoa kieltä, joka sai minut miltei liitelemään ilosta. Koska mummoni ei pitänyt uudesta harrastuksestani, juttelin ihan vain itsekseni, kunnes se jäi kokonaan pois. N. 30 vuoden päästä uskoon tultuani alkoi kielillä puhuminen uudelleen yllättäen Lahdessa Helluntaiseurakunnan kokouksessa. Yllättävää oli myös se, että näin elävästi itseni siellä lapsuuteni kalliolla istumassa, ja muistin että olen puhunut näin ennenkin.

No huh huh kukahan tuonkin nyt jaksaa lukea.
      :) aurinkoista päivänjatketta!

• masa

Kiitos Tuttan!

Esimerkkisi/kokemuksesi oli kiva kuulla!

• Yenri

1. kyllä, rukoilen kielillä (kahdella)
      2. en tiedä.
      3. -
      4. harvoin.
      5. kun tulin uskoon. kielillä aloin vasta puhua muutaman kuukauden sen jälkeen. kielillä puhuminen on mahdollista kaikille jotka uskovat Jeesukseen
      (Mark.16:17-18 ---> "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." )

• kristitty

Raamatussa hyväksytään jopa jonkin asteinen "noituus".
        -käärmeitten käsittely
        -myrkkyjen juonti
        -henkiparannus

Itse olen kuvitellut että nuo asiat ovat alkukansojen uskontojen rituaaleja, mutta kaippa kristitytkin sitten harjoittavat tuota "noituutta".

No ei ihme, että moni pelkää "kummituksia" ja muita pahoja henkiä, jos tuollaista opetetaan.

Itse olen vain käsittänyt , että se Jumalan henki mikä on, on minun sisälläni oleva Hyvä Henki.
        En ole edes ajatellut että pitäisi osata tehdä joatin "taikoja" että olisi Jumalalle kelvollinen.

No minä kaiketi kuulun tähän tavallisten taatelin tallaajien jengiin, jonka elämänkatsomuksena on Kristinusko ja sen opettama käsky rakastaa luontoa ja ihmistä, kuten Jumalaa.

• Hymy
        kristitty kirjoitti:

Raamatussa hyväksytään jopa jonkin asteinen "noituus".
        -käärmeitten käsittely
        -myrkkyjen juonti
        -henkiparannus

Itse olen kuvitellut että nuo asiat ovat alkukansojen uskontojen rituaaleja, mutta kaippa kristitytkin sitten harjoittavat tuota "noituutta".

No ei ihme, että moni pelkää "kummituksia" ja muita pahoja henkiä, jos tuollaista opetetaan.

Itse olen vain käsittänyt , että se Jumalan henki mikä on, on minun sisälläni oleva Hyvä Henki.
        En ole edes ajatellut että pitäisi osata tehdä joatin "taikoja" että olisi Jumalalle kelvollinen.

No minä kaiketi kuulun tähän tavallisten taatelin tallaajien jengiin, jonka elämänkatsomuksena on Kristinusko ja sen opettama käsky rakastaa luontoa ja ihmistä, kuten Jumalaa.

Älä toki ole huolissasi, vaikka et puhuisi kielillä, et parantaisi sairaita tai kävisi kyihin käsiksi. Sinä olet juuri sellaisenaan rakas Jumalalle. Hän toivoo vain sinun pitävän yhteyttä itseensä yllä, henkilökohtainen suhde Jeesukseen on tärkein.

Kyllä ne muut lahjat tulevat perässä jos ovat näin tarkoitettuja. Eivät kaikki kristityt puhu kielillä meitä on monenlaista rakasta Jeesukselle.
        Siunausta Jeesuksessa

• kristitty
        Hymy kirjoitti:

Älä toki ole huolissasi, vaikka et puhuisi kielillä, et parantaisi sairaita tai kävisi kyihin käsiksi. Sinä olet juuri sellaisenaan rakas Jumalalle. Hän toivoo vain sinun pitävän yhteyttä itseensä yllä, henkilökohtainen suhde Jeesukseen on tärkein.

Kyllä ne muut lahjat tulevat perässä jos ovat näin tarkoitettuja. Eivät kaikki kristityt puhu kielillä meitä on monenlaista rakasta Jeesukselle.
        Siunausta Jeesuksessa

Kiitos.
        Kauniita sanoja Hymy.

Tuli oikein huvä mieli.

• Ninnu

1. joo
      2.En tiedä..
      3.-
      4.Tiedän ja en tiedä..
      5.Tulin uskoon , ja joku aika sen jälkeen kun olin kauan rukoillut jumalalta kielillä puhumisen lahjaa sain sen .. olen kiitollinen siitä.

• Ex-hellari

Tässä kaipaamiasi vastauksia sekä päälle hieman pohdintaa aiheesta:

1. Nykyisin harvoin.
      2-3. Kielet vaihtelevat. Välillä italiaa, espanjaa tai saksaa. Siltä ne ainakin kuulostavat.
      4. En tiedä.
      5. Helluntaiseurakunnassa opetettiin kielilläpuhumisesta. Ensin minulle "tuli" muutama sana ja pian puhuin kieliä sujuvasti.

En oikein tiedä miten nykyisin suhtautuisin koko kielilläpuhumiseen. Tiedän että saan helluntailaisten vihat niskoilleni puhumalla näin mutta olen epävarma homman aitoudesta. Kas kun kerran "saksaa" puhuessani kieltä jotenkin osaava ystävättäreni totesi minun puhuneen jotain rahanahneudesta varoittaen siitä. Muuten puhe oli ollut hänen mielestään siansaksaa, eli ei ymmärrettävää. Tuonhan voisi tulkita vaan sitenkin että puhe oli jotain murretta mutta tiedä häntä...

Kielilläpuhuminen tuntuu olevan sidoksissa puhujan verbaaliseen kykyyn. Ihmettelen monesti miksi helluntailaiskokouksissa romaanit vaan "titittävät" mikä on aika rasittavaa. "Tititititititititi..." kuuluu ympäriltä. Mitä kieltä se muka on? Eli kun romaaneilla ei monestikaan ole mitään koulutusta eivätkä he ole lukeneet mitään kieliä, ei heidän sanavarastonsakaan ole tuota tititystä kummempi.

En halua pilkata kielilläpuhumista, jos joku tämän näin tulkitsee. Tuumin vain kokemuksiani ja yritän selventää niitä itselleni ja muille. Voiko kielilläpuhuminen olla sidoksissa ihmisen verbaalisuuteen? Uskon näin olevan.

Olen vain harvoin kuullut ns. kielten selitystä. Kumpa paikalla olisi joskus joku jotain ulkomaista kieltä äidinkielenään puhuva henkilö jotta voitaisiin varmistua kielilläpuhumisen aitoudesta.

• tuomas

1. Kyllä
      2. Voi kun tietäisin :) Ei kuulosta ollenkaan tämän maailman kieleltä.
      4. En
      5. Sain sen 3 päivää sitten. Olin erään uskovan veljen luona ja pyysin et voitaisko rukoilla et saisin kielillä puhumisen armolahjan. Hän alkoi rukoilemaan mun puolesta. Jotain pieniä tavuja alko tulemaan mieleeni, mut en mä niitä kehdannut päästää suustani ulos. Sit mun ystävä sanoi, et älä välitä kuinka typerältä puhe kuulostaa mut jos jotain tulee mieleen nii anna vaan tulla suusta ulos. Sit ku rohkaistuin sanomaan ne niin kyllä alko tuleen tekstiä suusta ja sen jälkeen valtava ilo ja palava halu ylistää Herraa! Itsekin olen ollut vuoden uskossa ja näköjään luterilainenkin voi puhua kielillä! ;D
      Isin lahjat on parhaita! Halleluja!

God Bless,
      Tuomas

• witness

Toki luterilainen voi puhua kielillä.

Uskoontulleina me rakastamme Jeesusta, halutaan lähestyä Häntä, lahjojen antajaa.

Puhe on vallankäyttöä; ihmisinä emme voi puhua yksilöille, jos puhumme joukolle/ryhmälle/massalle. Mutta Jumalan puhe on kaunista, kun se saavuttaa yksilön ja yhteisön; sellainen rakkaus&viisaus sanoissa, kun hengellisistä ollaan osallisia.

En aliarvioisi vuorovaikutusta uskovien välillä, vielä vähemmän kun puhumme/kirjoitamme ihmisille, jotka eivät tunne Jeesusta. Mitä meillä on, mikä ei olisi lahjaa. Tavoiteltavaa on hengellinen, siinä on siunaus tähän&tulevaan, mutta lähentäköön se Kristukseen, jolla on paljon annettavaa. Että rakkautemme kasvaisi, näkyisi, ja että se kirkastaisi sitä armoa&lahjaa, minkä olemme saaneet omalle kohdallemme ottaa vastaan.

Että vapaakirkkolainen, helluntailainen, luterilainen etc. olisi yhtä Hengessä, ei ihmiskäskyissä.

Jumala ei ole kaukana yhdestäkään meistä, ja Hän kuuntelee meitä voidakseen väkevästi auttaa ja puuttua tilanteisiin. Kun sydän pakahtuu kiitoksesta, tuon rakkauden kiittämisestä, henkeni riemuitsee yhdessä Jumalan Hengen kanssa, ylistäen sanoilla, joista en tiedä. Puhumattakaan niistä kaikista lahjoista, joita Pyhä Henki jakaa. Päämääränä rakkaus.

Olen kauan miettinyt rakkautta. Tuskassa, pettymyksissä ja menetyksissä tuo sanoma vain voimistuu, päivittäin. Jeesus olisi voinut valita toisin ja monesti, mutta Jumalan rakkaus tuli väliin. Jumalan rakkaus sinetöityi ristillä ihmeellisesti, kun Jeesus huusi Isän puoleen. Vaan rakkaus ei hylkää, rakastaa mahdottoman mahdolliseksi -amen - ja sen jälkeen hoitaa&eheyttää, että niistä pirstaleista vielä, niistäkin on koottavissa se Jumalan kuva, se täydellisyys, mikä saa heijastaa Jeesusta - rakkautta, totuutta&puhtautta Hänessä. Se on armoa.

• J???

Pyydän, että rukoilkaa minullekin kielillä puhumisen lahjaa, sillä haluaisin saada sen. Raamattu sanoo, että kun on useita rukoilijoita, niin rukous on voimakkaampi. Kiitos :)

• Anonyymi

Yski vittuun ja tapa ittes. Aamen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      295
      6707
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2059
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1267
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1146
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1047
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe