Stork ei tiedä mistä puhuu

Kotiäiti Storkin esittelemä "pelastustie" johtaa
riittämättömyyteen, epävarmuuteen, epätoivoon -
pimeyteen. Mutta RAAMATTU esittelee yksinkertaisen
Pelastustien.

Jos tahdot, että Jeesuksen suku jatkuu pitkään
maan päällä, usko ja tee jälkeläisiä hänelle.

JESAJA 53.

1
Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2
Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3
Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

4
Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5
mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6
Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

7
Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8
Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9
Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä
JÄLKELÄISIÄ JA ELÄÄ KAUAN,
ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

11
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

12
Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

Uskoa, toivoa ja rakkautta teille kaikille!

4

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhtä pelastus-asiassa

Jes. 61:1
      Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,

Aito evankeliumi Luukkaan mukaan, 4. luku

17 Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:

18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,

19 saarnaamaan Herran otollista vuotta".

Totisesti, totisesti!

• mahtanevat tietää

mistä puhuvat. Luultavasti vain "tuuli huuliamme heiluttelee" ja sitten luulemme kovinkin viisauden sanoja kitusistamme päästelevämme.

• varten

Ei tyhmä raamattua voi lukea, kun ei ole edes sitä pyhää henkeä apuna, joka avaisi raamatun :)

Ainoastaan uudestisyntyneet "uskovat" ymmärtävät, mutta miten tyhmä voisi uudestisyntyä ja tulla uskovaksi.

• Sillä ei Jeesus rauhaa tullut tuomaan vääryyden
      maailmaan, vaan miekan. rauha täällä oli, mutta
      Jeesus tuli ja laittoi kirveet puiden juurille!

Matt. 10:34
      Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Luuk. 3:9
      Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."

Hepr. 4:12
      Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

EI evankeliointi ole mitään ilmaan hosumista.
      Esimerkiksi että Jeesus rakastaa, rakastaa -
      eikä sitten muuta osaakaan. Vaan kyllä on
      tuotava esiin Jumalan oikeamielisyys myös.

On kumottava pala palalta ja kerta kerran
      jälkeen vastaansanojien väitteet Sanalla!
      Ei ole totuudelle sijaa tietenkään ennen
      kuin valhe on paljastettu ja häpeällä
      karkotettu pois. Ei ilmaan hosuen mitään voi.

1. Kor. 9:26
      Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen.

Palstalla onkin hyviä ja sitkeitä evankeliumin
      puolustajia. Minä olen kovasti kaivannut päästä
      muille vesille, mutta ei - Jumalan rakkaus vaatii
      pysymään mukana, kärsivällisesti "miekkailemassa".

EMME RAKENNA VAAN HAJOTAMME - TEEMME TILAA UUDELLE

Sinäkin pysyt palstalla, kunnes viimeinenkin
      ajatus on vangittu Jeesukselle Kristukselle
      kuuliaiseksi, kuulen, kun harkitsen lähteä.
      Siinäpä apajaal, sillä ei vielä ensimmäistä
      vastaansanojaa ole tullut vangituksi Jeesuksen
      kuuliaisuuteen.
      Onhan helppo havaita kynän jäljestä se, jos
      kirjoittaja on siirtynyt kuolemasta elämään.

2. Kor. 10:5
      Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.

Ei oikeat opit mitään eikä väärätkään pahemmin.
      Vaan epäuskoisuus on se varsinainen estelijä.
      Sillä järki päättelee aina uskonasiaa vastaan.
      Tämä evankeliumihan on täysin uskon varassa.
      Ei koskaan järki (sehän on lihassa) voi hyväksyä
      sellaista, että Jumala syntyi ilman miestä
      ihmiseksi ja silleen ojentaen kätensä ihmiselle
      täällä alhaalla - vetää synnin lain suosta
      kuiville ja aina ikuisiin taivaisiin saakka.

Ei voi järki hyväksyä sitäkään, että Jumala
      rakastaa eniten kaikkein kurjinta ihmistä - rakkauden hyvää yksilöä kohtaan voisi jotenkin ymmärtää.
      Kaikenkarvaisia oppeja syntyy vain
      siksi, että koetetaan selitellä mukaan sitä
      ihmisen hyvyyttäkin; sitä mitä ei tosiasiassa
      ole hitustakaan! Mutta armahdus on uskonvarainen.
      Oppeja väsätään vain epäuskoisuuden verhoksi.

Room 5:6-8
      6
      Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
      7
      Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
      8
      Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.

Rakkaasti siunaten

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      191
      1350
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      852
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      51
      750
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      312
      601
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      585
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe