Terve,
Minulla on Excelissä sarake jossa on allekain etunimiä. Samat nimet toistuvat useaan kertaan ja haluaisin laskea kuinka monta kertaa esim. nimi Ville esiintyy sarakkeessa. Olen kokeillut seuraavan laista kaavaa =COUNTIF(A2:A100,"Ville") mutta Excel antaa virheilmoituksen "The formula you typed contains an error". Osaisiko joku viisaampi kertoa missä vika?
COUNTIF ongelma
9
2626
Vastaukset
- paavali50
Elikkä pilkun tilalle puolipiste.
- Tyttö pulassa
Kiitos neuvosta, mutta ei auttanut. Sama virheilmoitus edelleen. Kaava on nyt siis muotoa =COUNTIF(A1:A100;"Ville")
- enkun kielisessä
Tyttö pulassa kirjoitti:
Kiitos neuvosta, mutta ei auttanut. Sama virheilmoitus edelleen. Kaava on nyt siis muotoa =COUNTIF(A1:A100;"Ville")
Excelissä pidäkin käyttää tuossa kohtaa pilkkua (,). Suomenkielisessä käytetään puolipistettä (;). Muuten en kyllä tiedä mikä tuossa kaavassa olisi vialla. Koetas tehdä joku uusi harjoitustehtävä ja koeta tuota kaavaa pilkun kanssa.
- minulla
enkun kielisessä kirjoitti:
Excelissä pidäkin käyttää tuossa kohtaa pilkkua (,). Suomenkielisessä käytetään puolipistettä (;). Muuten en kyllä tiedä mikä tuossa kaavassa olisi vialla. Koetas tehdä joku uusi harjoitustehtävä ja koeta tuota kaavaa pilkun kanssa.
on enkunkielinen ja siinä kyllä käytetään ; puolipistettä! Se riippuu koneen maa-asetuksista eikä Excelin kieliversiosta...
- Tyttö pulassa
minulla kirjoitti:
on enkunkielinen ja siinä kyllä käytetään ; puolipistettä! Se riippuu koneen maa-asetuksista eikä Excelin kieliversiosta...
Ei toimi pilkulla eikä puolipisteellä. Jos antaan Excelin itse luoda kaavan se ehdottaa näin =COUNTIF(A2:A100 "Ville") eli ei pilkkua, ei puolipistettä vaan välilyönti. Tosin kaava ei toimi noinkaan, tulee ilmoitus "You entered too few arguments for this funktion". Taitaa mun Excelissä olla jotain vikaa kun millään ei tunnu toimivan :(
- tyhmä ehdotus
mutta jospa kokeilisit toimivuutta niin, että et kirjoita ehtokohtaan itse sitä villeä vaan olet johonkin tyhjään soluun kirjoittanut hakemasi nimen eli villen ja osoitat ehto-kohtaan sen solun - toimiiko eli et kirjoita itse kaavaan mitään vaan osoitat kaiken hiirellä. Tod. näk. huono ehdotus :) Pitäneekö sitten se haettavan nimen sisältävä solu laittaa absoluuttiseksi viittaukseksi - don't know!
- jokotaassamaherja
Kokeile =COUNTIF(A2:A100;"*Ville*") etenkin jos sulla on suku- ja etunimi samassa solussa tai et ole varma onko jolu *välkky* esim lyönyt välilyönnin e:n perään...
Jos sulla on muuten monta countif tai sumif-funktiota, niin varaudu että taulukko hidastuu etenkin jos asetuksissa laskenta on automaattisella.- excel 2007
=LASKE.JOS(A2:A100;"Ville") ja =LASKE.JOS(A2:A100;B6) ja ville lukee B6 ainakin mulla.
Taisikin olla selvää että suomeksi toimii mutta ei COUNTIF. - kyll mulla
excel 2007 kirjoitti:
=LASKE.JOS(A2:A100;"Ville") ja =LASKE.JOS(A2:A100;B6) ja ville lukee B6 ainakin mulla.
Taisikin olla selvää että suomeksi toimii mutta ei COUNTIF.vaan toimii COUNTIF mutta LASKE.JOS ei toimi !!
Ai niin mutta mullahan onkin enkunkielinen Excel...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232