http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1481969
Köyhimpien olot tulevat siis vaan paranemaan Venäjällä entisestään, mitä jotkut täällä ovatkin peränneet. Eikö olekin hyvä asia?
(Kaikkihan eivät ole edes tienneet, että vähäosaisten oloja on jo parannettukin ja juuri Medvedev on ollut johtamassa sitäkin sosiaalista ohjelmaa).
Medvedevin lupaus
9
307
Vastaukset
- .......
tuplapalkat, ja kuinkas kävikään?
Historia tuntee useita samanalaisia tapauksia, ja tulee vielä tuntemaan niin paljon kuin uusia lupauksia heitetään.- .......
Kairakettu kirjoitti:
Eikös Katainenkin ennättänyt jo julistamaan, että lupaus tuli pidettyä?
kuin mitä sanottiin, useimmat tehyläiset jäivät korotuksen ulkopuolelle.
Koko tehyjuttu oli muutenkin jättiläinen mediassa mutta kääpiö todellisuudessa. ....... kirjoitti:
kuin mitä sanottiin, useimmat tehyläiset jäivät korotuksen ulkopuolelle.
Koko tehyjuttu oli muutenkin jättiläinen mediassa mutta kääpiö todellisuudessa.En kyllä edes tiedä luvattiinkokaan heille mitään korotuksia vaalipuheissa, vaiko vain myötätuntoa ja että "pitäisi korottaa". (Minun mielipiteeni kuitenkin se, että palkka oli aivan liian alhainen ja korotustarvetta olisi edelleen).
Vaalipuheet aina vaalipuheita ja niihin pitää suhtautua varauksella, joten mielenkiintoista nähdä miten Medvedevin lupaukset pitävät, kun valinta näyttää aika varmalta, vaikka ei olisi mitään lupauksia antanutkaan.- .......
Kairakettu kirjoitti:
En kyllä edes tiedä luvattiinkokaan heille mitään korotuksia vaalipuheissa, vaiko vain myötätuntoa ja että "pitäisi korottaa". (Minun mielipiteeni kuitenkin se, että palkka oli aivan liian alhainen ja korotustarvetta olisi edelleen).
Vaalipuheet aina vaalipuheita ja niihin pitää suhtautua varauksella, joten mielenkiintoista nähdä miten Medvedevin lupaukset pitävät, kun valinta näyttää aika varmalta, vaikka ei olisi mitään lupauksia antanutkaan.Hoitajat ovat kuntien palkkalistoilla ja mitä korkeampi palkka sen korkeampi kunnallisvero, eikä kunnat halua korottaa verojaan koska tämä johtaa siihen luonnollisesti että ihmiset muuttavat halvimpiin kuntiin.
Kysymys siis kuuluu olisitko itse valmis myös toteuttamaan palkankorotukset, ja samalla myös kunnallisveroa? Tämä on sivutettu keskustelussa täysin eikä kokkareita kunneltu ollenkaan kun sanoivat että palkankorotukset tulevat kuitenkin häviämään veroihin.
Jokainen joka tietää edes vähän sana inflaation merkitystä tajuavat tämän. ....... kirjoitti:
Hoitajat ovat kuntien palkkalistoilla ja mitä korkeampi palkka sen korkeampi kunnallisvero, eikä kunnat halua korottaa verojaan koska tämä johtaa siihen luonnollisesti että ihmiset muuttavat halvimpiin kuntiin.
Kysymys siis kuuluu olisitko itse valmis myös toteuttamaan palkankorotukset, ja samalla myös kunnallisveroa? Tämä on sivutettu keskustelussa täysin eikä kokkareita kunneltu ollenkaan kun sanoivat että palkankorotukset tulevat kuitenkin häviämään veroihin.
Jokainen joka tietää edes vähän sana inflaation merkitystä tajuavat tämän.Minä muutankin sellaiseen kuntaan, missä maksan vähän enemmän veroa, mutta tarvittaessa saan rahoilleni laadukasta vastinetta, jos tarvetta ilmenee.
Köyhät juoskoot tarjousten perässä, kuten tähänkin asti. Hyvää ja halpaa ei liene olemassakaan.- ......
Kairakettu kirjoitti:
Minä muutankin sellaiseen kuntaan, missä maksan vähän enemmän veroa, mutta tarvittaessa saan rahoilleni laadukasta vastinetta, jos tarvetta ilmenee.
Köyhät juoskoot tarjousten perässä, kuten tähänkin asti. Hyvää ja halpaa ei liene olemassakaan.Se että sanoo "tottakai minä tekisin niin" ei tarkoita että ihminen tosiasiassa tekisikin niin.
...... kirjoitti:
Se että sanoo "tottakai minä tekisin niin" ei tarkoita että ihminen tosiasiassa tekisikin niin.
Jaahah ja nytkö täällä pitäisi esittää verotodistuskin?
- Mihin...
....... kirjoitti:
Hoitajat ovat kuntien palkkalistoilla ja mitä korkeampi palkka sen korkeampi kunnallisvero, eikä kunnat halua korottaa verojaan koska tämä johtaa siihen luonnollisesti että ihmiset muuttavat halvimpiin kuntiin.
Kysymys siis kuuluu olisitko itse valmis myös toteuttamaan palkankorotukset, ja samalla myös kunnallisveroa? Tämä on sivutettu keskustelussa täysin eikä kokkareita kunneltu ollenkaan kun sanoivat että palkankorotukset tulevat kuitenkin häviämään veroihin.
Jokainen joka tietää edes vähän sana inflaation merkitystä tajuavat tämän.Hoitajien ja muidenkin kunnan palveluksessa olevien on jollakin aikavälillä aina pyrittävä vähintään yksityisten palkkatasoon. Jos yksityisellä puolella on isot palkankorotukset menee siitä iso osa veroihin, josta kunnatkin hyötyvät. Toisaalta, jos on 'löysää' rahaa kulutuksessa, se voi merkitä hintojen nousua, mikä taas lisää palkankorotusvaatimuksia...
Jos kunnat joutuvat korottamaan veroja, ei se välttämättä merkitse sitä, että kansa muuttaa pois kunnasta. Nykyään esimerkiksi matkustaminen on ylen kallista, ja jokainen kyllä ajattelee kokonaisuutta , ennen kuin tekee ratkaisuja.
Palkankorotukset ja verojen korotukset eivät silti ole mikään automaatti. Kunta voi hyvänä aikana saada esimerkiksi yhteisöverotuloja paljon ennakoitua enemmän, mikä alentaa korotuspaineita. Palkankorotuksista menee aina iso osa veroihin, jotka palautuvat kuntaan.
Yhteiskunnassa on yläpään palkkakehitys revennyt taivaisiin. On esitetty vaatimuksia, että vain ns. tavallisen palkansaajan pitäisi osoittaa malttia. Kokoomus ei ole huolissaan huippupalkkojen vaikutuksesta mihinkään, he ovat vain huolissaan työläisten(joita kuntien henkilökuntakin on) palkankorotuksista. Kokoomus ei ole huolissaan ahneimpien tahojen huonosta mallista ja -esimerkistä, mitä he tarjoilevat koko kansalle...
Se on totta, että inflaatio iskee juuri pienipalkkaisiin, mutta mitäpä ei tehtäisi, että pienipalkkaiset pysyvät pienipalkkaisina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381