Medvedevin lupaus

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1481969

Köyhimpien olot tulevat siis vaan paranemaan Venäjällä entisestään, mitä jotkut täällä ovatkin peränneet. Eikö olekin hyvä asia?

(Kaikkihan eivät ole edes tienneet, että vähäosaisten oloja on jo parannettukin ja juuri Medvedev on ollut johtamassa sitäkin sosiaalista ohjelmaa).

9

293

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

tuplapalkat, ja kuinkas kävikään?
      Historia tuntee useita samanalaisia tapauksia, ja tulee vielä tuntemaan niin paljon kuin uusia lupauksia heitetään.

• Eikös Katainenkin ennättänyt jo julistamaan, että lupaus tuli pidettyä?

• .......
        Kairakettu kirjoitti:

Eikös Katainenkin ennättänyt jo julistamaan, että lupaus tuli pidettyä?

kuin mitä sanottiin, useimmat tehyläiset jäivät korotuksen ulkopuolelle.

Koko tehyjuttu oli muutenkin jättiläinen mediassa mutta kääpiö todellisuudessa.

• ....... kirjoitti:

kuin mitä sanottiin, useimmat tehyläiset jäivät korotuksen ulkopuolelle.

Koko tehyjuttu oli muutenkin jättiläinen mediassa mutta kääpiö todellisuudessa.

En kyllä edes tiedä luvattiinkokaan heille mitään korotuksia vaalipuheissa, vaiko vain myötätuntoa ja että "pitäisi korottaa". (Minun mielipiteeni kuitenkin se, että palkka oli aivan liian alhainen ja korotustarvetta olisi edelleen).

Vaalipuheet aina vaalipuheita ja niihin pitää suhtautua varauksella, joten mielenkiintoista nähdä miten Medvedevin lupaukset pitävät, kun valinta näyttää aika varmalta, vaikka ei olisi mitään lupauksia antanutkaan.

• .......
        Kairakettu kirjoitti:

En kyllä edes tiedä luvattiinkokaan heille mitään korotuksia vaalipuheissa, vaiko vain myötätuntoa ja että "pitäisi korottaa". (Minun mielipiteeni kuitenkin se, että palkka oli aivan liian alhainen ja korotustarvetta olisi edelleen).

Vaalipuheet aina vaalipuheita ja niihin pitää suhtautua varauksella, joten mielenkiintoista nähdä miten Medvedevin lupaukset pitävät, kun valinta näyttää aika varmalta, vaikka ei olisi mitään lupauksia antanutkaan.

Hoitajat ovat kuntien palkkalistoilla ja mitä korkeampi palkka sen korkeampi kunnallisvero, eikä kunnat halua korottaa verojaan koska tämä johtaa siihen luonnollisesti että ihmiset muuttavat halvimpiin kuntiin.

Kysymys siis kuuluu olisitko itse valmis myös toteuttamaan palkankorotukset, ja samalla myös kunnallisveroa? Tämä on sivutettu keskustelussa täysin eikä kokkareita kunneltu ollenkaan kun sanoivat että palkankorotukset tulevat kuitenkin häviämään veroihin.

Jokainen joka tietää edes vähän sana inflaation merkitystä tajuavat tämän.

• ....... kirjoitti:

Hoitajat ovat kuntien palkkalistoilla ja mitä korkeampi palkka sen korkeampi kunnallisvero, eikä kunnat halua korottaa verojaan koska tämä johtaa siihen luonnollisesti että ihmiset muuttavat halvimpiin kuntiin.

Kysymys siis kuuluu olisitko itse valmis myös toteuttamaan palkankorotukset, ja samalla myös kunnallisveroa? Tämä on sivutettu keskustelussa täysin eikä kokkareita kunneltu ollenkaan kun sanoivat että palkankorotukset tulevat kuitenkin häviämään veroihin.

Minä muutankin sellaiseen kuntaan, missä maksan vähän enemmän veroa, mutta tarvittaessa saan rahoilleni laadukasta vastinetta, jos tarvetta ilmenee.

Köyhät juoskoot tarjousten perässä, kuten tähänkin asti. Hyvää ja halpaa ei liene olemassakaan.

• ......
        Kairakettu kirjoitti:

Minä muutankin sellaiseen kuntaan, missä maksan vähän enemmän veroa, mutta tarvittaessa saan rahoilleni laadukasta vastinetta, jos tarvetta ilmenee.

Köyhät juoskoot tarjousten perässä, kuten tähänkin asti. Hyvää ja halpaa ei liene olemassakaan.

Se että sanoo "tottakai minä tekisin niin" ei tarkoita että ihminen tosiasiassa tekisikin niin.

• ...... kirjoitti:

Se että sanoo "tottakai minä tekisin niin" ei tarkoita että ihminen tosiasiassa tekisikin niin.

Jaahah ja nytkö täällä pitäisi esittää verotodistuskin?

• Mihin...
        ....... kirjoitti:

Hoitajien ja muidenkin kunnan palveluksessa olevien on jollakin aikavälillä aina pyrittävä vähintään yksityisten palkkatasoon. Jos yksityisellä puolella on isot palkankorotukset menee siitä iso osa veroihin, josta kunnatkin hyötyvät. Toisaalta, jos on 'löysää' rahaa kulutuksessa, se voi merkitä hintojen nousua, mikä taas lisää palkankorotusvaatimuksia...

Jos kunnat joutuvat korottamaan veroja, ei se välttämättä merkitse sitä, että kansa muuttaa pois kunnasta. Nykyään esimerkiksi matkustaminen on ylen kallista, ja jokainen kyllä ajattelee kokonaisuutta , ennen kuin tekee ratkaisuja.

Palkankorotukset ja verojen korotukset eivät silti ole mikään automaatti. Kunta voi hyvänä aikana saada esimerkiksi yhteisöverotuloja paljon ennakoitua enemmän, mikä alentaa korotuspaineita. Palkankorotuksista menee aina iso osa veroihin, jotka palautuvat kuntaan.

Yhteiskunnassa on yläpään palkkakehitys revennyt taivaisiin. On esitetty vaatimuksia, että vain ns. tavallisen palkansaajan pitäisi osoittaa malttia. Kokoomus ei ole huolissaan huippupalkkojen vaikutuksesta mihinkään, he ovat vain huolissaan työläisten(joita kuntien henkilökuntakin on) palkankorotuksista. Kokoomus ei ole huolissaan ahneimpien tahojen huonosta mallista ja -esimerkistä, mitä he tarjoilevat koko kansalle...

Se on totta, että inflaatio iskee juuri pienipalkkaisiin, mutta mitäpä ei tehtäisi, että pienipalkkaiset pysyvät pienipalkkaisina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1420
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1151
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1069
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1017
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      87
      928
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      809
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      787
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      731
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      671
    Aihe