Tampereen julkinen hammashoito

haftaaton rouva

Olen vasta vähän aikaa sitten muuttanut tampereelle, ja nyt mua kiinnostaisi tietää millainen julkinen hammashoito täällä on. Kertokaa yleisiä omia kokemuksia. Esimerkiksi ajanvarauksesta. Olen kuullut että tarkastusajan saa about puolenvuoden päähän. Entäs jos ei ole kipuja mutta muuten huonot hampaat? Itse asun Tammelan alueella, ilmeisesti täällä koitetaan välttää keskustelua jostakin tiettyyn paikkaan kohdistuvasta paikasta, sillä kaikki eivät välttämättä halua joutua keskustelun kohteeksi, mutta tietenkin haluaisin kuulla mielipiteitä tämän alueen hoitolasta jos mahdollista yleisellä tasolla. Pienellä paikkakunnalla josta olen muuttanut, oli senverta huonoa palvelua, eikä ykstyiselle ole ollu koskaan varaa, olisi taivaan lahja jos nyt saisi kunnon hoitoa.

24

8901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin sitten se alkaa

rullata, sillä jonotusajalla

jos nyt pääset puhelimella läpi

aikuisten aikoihin on tullut hyvä uudistus: aikoja voi muuttaa pankkitunnuksilla...

• homma käynnistyy

Kun soitat Tampereen hammaslääkärin ajan varaus numeroon 03 56570100 arkisin klo 8-17 välillä joutunet ensin oottamaan pari minuuttia, jonka jälkeen saan ilmoitukset, että sinulle lähetetään puolen vuoden jälkeen tarkastus aika.

Hammaslääkärit ovat sinänsä ihan päteviä. Palvelu on asiallista ja hammaslääkärit hyvin ammattitaitoisia.

Ehkäpä ensimmäinen soittokerta hieman pelottaa. Kysymys on kuitenkin kunnallisverollasikin ylläpidettävästä palvelusta, jos olet sen tarpeessa ota yhteyttä.

• reikiä nolla on hyvä olla!!

...ajan melko heti(n.2kk.)soitettuani ensimmäisen kerran...itse asun rautatieaseman kupeessa ja sain ajan tullintorilla sijaitsevassa vastaanotossa...

• viestin aloittaja

noniin. Nytpä sitten soittelin varatakseni ajan, mutta nyt olen täysin ymmälläni miksi he antoivatkin ajan suuhygienistille. Kuulinkohan ihan oikein siinä puhelimessa, ja aikakin tuli alle 1 kk päähän.. Onko tämä käytäntö tampereella että ensiksi suuhygienistille joka arvioi tilanteen, ja siitä sitten vasta monien kuukausien päästä hammaslääkärille tai vaikka heti jos nyt on tilanne että huonossa kunnossa on leegot.. Hieman meni ohitse kaikki mitä se täti siellä puhui, jotain jostain että normaali jonotusaika on 14 jotain, olisiko ollut sitten kuukautta, vai viikkoa?! mutta sitten että tässä olisi aika suuhygienistille maaliskuun alkuun.. SELVÄ. en ymmärrä.

• näin..
        viestin aloittaja kirjoitti:

noniin. Nytpä sitten soittelin varatakseni ajan, mutta nyt olen täysin ymmälläni miksi he antoivatkin ajan suuhygienistille. Kuulinkohan ihan oikein siinä puhelimessa, ja aikakin tuli alle 1 kk päähän.. Onko tämä käytäntö tampereella että ensiksi suuhygienistille joka arvioi tilanteen, ja siitä sitten vasta monien kuukausien päästä hammaslääkärille tai vaikka heti jos nyt on tilanne että huonossa kunnossa on leegot.. Hieman meni ohitse kaikki mitä se täti siellä puhui, jotain jostain että normaali jonotusaika on 14 jotain, olisiko ollut sitten kuukautta, vai viikkoa?! mutta sitten että tässä olisi aika suuhygienistille maaliskuun alkuun.. SELVÄ. en ymmärrä.

se menee, suuhygienisti tarkastaa hampaat mm. rei-istä yms. antaa hoito-ohjeita jne. Sitten vasta lääkärille jos tarvetta. Itse ensimmäisellä kerralla odotin 9kk tarkastukseen toisella kerralle sain parin viikon päähän.

• Hengitys

Ientulehdus huonosti hoidettuna hervannan ja tesoman suuhygienistien luona johti koko suun ikenien aukaisemiseen (Tullisnsuussa) leikkauksessa jossa poistettiin hampaiden kiinityskudoksiin muodostuneissa ientaskuissa syntyneet tulehduspesäkkeet. Ihmettelivät moista välinpitämättömyytä ja hoitivat homman kiireellisenä (riski mm. saada sydänlihastulehdus) ja tuli suhteessa halvaksi verrattuna julkisen "hoidon" antamaan välinpitämättömään ja tylyyn pelkästään tilannetta pahentavaan hoitoon verrattuna. Julkisenkin hoito maksoi ja pahensi tilannetta aina hengenvaaralliselle tasolle.

• asia!

Parhaiten saat tämän sinua kiinnostava asian selville kun soitat.

Suun terveydenhuollon keskitetty ajanvaraus

Ajanvaraus kaikkiin hammashoitoloihin:
      puh. (03) 5657 0100, ma - pe klo 8 - 17

Kaikille uusille hoidon piiriin kuuluville tamperelaisille on osoitettu ensisijainen hoitopaikka, joka selviää ajanvarauksen yhteydessä.

• oma kertomukseni
      • hammashoito

Mitä oikeen rutisette n,2.5 vuotta sitten mulla oli 4nä peräkkäisenä arkipäivänä hammaslääkäri,olen ihan tyytyväinen nykyiseen hammashoitoon.Pienenä vinkkinä teille jotka rutisette homman toimivuutta niin varailkaa aikoja tarkastuksiin riittävän ajoissa ja muistakaa pestä hampaat aamuin illoin,

• ...huokaus
        hammashoito kirjoitti:

Mitä oikeen rutisette n,2.5 vuotta sitten mulla oli 4nä peräkkäisenä arkipäivänä hammaslääkäri,olen ihan tyytyväinen nykyiseen hammashoitoon.Pienenä vinkkinä teille jotka rutisette homman toimivuutta niin varailkaa aikoja tarkastuksiin riittävän ajoissa ja muistakaa pestä hampaat aamuin illoin,

yli viisi minuuttia...

• xylitol-
        hammashoito kirjoitti:

purkkaa

• julkisella
        xylitol- kirjoitti:

purkkaa

paikalla, koska se on sivistymätöntä

eikä ainakaan työpaikalla

• pystyy
        hammashoito kirjoitti:

varaamaan ajan ajoissa kun elämäntilanne muuttu kuukaudessa eli muutto tapahtu kuukauden sisällä ja tiedossa oli kyllä se että hammashoitoa tarvitsee ja heti otinkin yhteyttä.

Valitettavasti se hampaiden pesu ei auta jos sairastaa osteoporoosia, siinä tapauksessa ne hampaat haurastuu helpommin kuin normaalilta.

• Gtu

Kyllä on totta minunki hampaat koko ajan happanee eikä saa kunnon hoitoa täällä tampereella nytkin on hammas tulehdus meneillään ei voi ottaa kun voi tilla kuolio enkä päässy lääkärin että sais ajan heti lähen lomalle onneksi sain penisiini kurin auttaa vähän .kesä loma alko

• pimpelipimpelipom

miten siitä voisi ottaa kantaa, jollei puhelimella pääse edes läpi ajanvaraukseen...

• surkeeta

kuin muuallakin Suomessa, ei toteudu, kun lähtökohtana onkin, että arvioidaan, että tietty % käyttää yksityisiä...

• lissu

Silloin joskus monta vuotta sitten kun pystyi vielä suoraan hammashoitolasta varaamaan ajan ei ollut mitään ongelmia.Nyt kun ne pässit ovat menneet laittamaan kaikkien hammashoitoloiden ajanvarauksen yhteen puhelinnumeroon niin aikaa ei meinaa saada millään kun koko ajan pitää jonottaa!

Itse käyn suuhygienistillä kun häneltä aikoja saa nopeammin.Ikävä puoli tässä vaan on se,että hoidoista ei saa kela-korvausta.Hinnatkin ovat aika kalliita mutta se on sen vaivan arvoista!Käy katsomassa oheisesta linkistä lisätietoja.
        http://www.suuhygienisti.com/

• kuntahammassss

Eipä valittamista kunnallisesta hammashoidosta kun n, 10 vuotta sitten sain 4 lle peräkkäiselle päivälle ajan.

• hinkel

Ihan noin sen ajan saamisen kanssa menee nykyäänkin kuin aloituksessa. Ja sen ensimmäisen käynnin jälkeen saa seuraavan ajan 2,5 kk päästä . Joten se hampaiden paikkauskierto kestää hyvinkin vuoden verran.

• Gtu

Olet oikeassa mä saan joka kerta eri paikkaan ajan pomputellaan koko ajan eri hammas lääkäri olen pettynyt tampereen hammas hoitoon ei tarkisteta kunnolla hampaita nytki on hammas mätä .on sairauksia ei voi ottaa pois hammasta kuin leikkaamalla .enkä ole saanu lääkärin aikaa ei vastata puhelimeen kait ovat lomalla heinäkuussa .minä olen lomalle menossa kait mä pärjän burannaa naamaan

• Apua.saanut

Kyllä mä olen saanut aina ajan jos on särkyä tms kiireellistä. Oletko soittanut hammasajanvaraukseen? Mitä sen väliä vaikka olisikin eri hoitopaikka jos vain saa avun? Olen saanut hyvin apua. Numero kaupungin hammasajanvaraukseen on p. 0356570100 ja hammasneuvonta p. 0356570023 vaikka ne varmaan jo tiesitkin

• Sirkuttaja

Onko suuhygienisti pätevä tarkistamaan hampaita? Riittääkö koulutus siihen? Minä sain suuhygienistille ajan 2 kuukauden päähän. Koskaan eivät esim,-kuvaa hampaita. Siinähän näkyy esim._-syövät . Tällaista hoitoa Tampereella.

• Rte

Kyllä näin on mulla on reikiä pari ja vasta kävin suupolilla leikattiin kaksi hammasta .ei kerkiä ikenet paranemaan kun uusia kipuja tule hampaisiin tää on kurjaa rnä en kestä mitä teen.

• Anonyymi

Olen soittanut kohta kaksi viikkoa Tampereen hammas hoitolaan. Vastaa joku mies automaatti soittaa musikkia ei päöse läpi ollenkaa sitten ottavat puhelinnumeron tallentuu sinne ja lupaavat soittaa ei ole soittaneet koko aikana olen itse se soittanut ei pääse pitääkö mun suoraan mennä päivystykseen vaan välillä on vihlonut olen kaksi viikkoa syönyt välillä särkylääkettä tällä seksi menny hammas hoito

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      66
      2204
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1482
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1285
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1271
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1149
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1000
    7. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      69
      989
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      943
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      81
      886
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      11
      862
    Aihe