apua!

.....

hei! minulla on 5-vuotias saksanpaimenkoira uros.koira on ollut minulla pienestä asti.nyt on ruvennut ilmenemään vakavia arkuus ongelmia enkä tiedä että mitä pitäisi tehdä.koira on pennusta asti ollut rohkea luonteeltaan ja se on asianmukaisesti koulutettu.nyt on ruvennut ilmenemään ongelmia mieheni ja koirani välillä.mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut mutta koirani on ruvennut pelkäämään miestäni.mies muutti luokseni vuosi sitten.alkuun käyttäytyi aivan normaalisti häntä kohtaan.pikkuhiljaa rupesin huomaamaan että koira välttelee kontaktia mieheeni ja jos minulla ja miehellä on esimerkiksi riitaa jostain asiasta niin koira menee häntä koipien välissä taakseni piiloon,eli hakee turvaa minusta.nykytilanne on se että koira säikkyy mieheni lähellä ja hänen liikkeitään ja heti jos mies korottaa ääntään niin menee piiloon.jos mieheni esimerkiksi laittaa takin päälleen ja koira on lähellä niin se ulahtaa kauhuissaan.olen hämmennyksissäni tilanteesta koska mitään omituista ei ole tapahtunut.mies on harvoin kahdestaan koiran kanssa ja on itsekin sanonut että koskaan ei ole koiraa lyönyt.entistä miestäni koira ei pelännyt vaan käyttäytyi aivan normaalisti.olen miettinyt asiaa pääni puhki ja nyt kaipailisin kipeästi vinkkejä ja apua siihen että miten minun pitäisi toimia tässä tilanteessa.melkein itkettämään rupeaa kun näkee että koira on koko ajan varuillaan ja valmiina ulahtamaan kun säikähtää

18

1942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toihan...

on aivan selkeää että mitä on tapahtunut.Miehesi tuskin sinulle kertoo suoraan että "juu tänään hakkasin koiraasi oikeen kunnolla kun rupes ottamaan päähän" vai mitä sä luulit?.
      Ajattele nyt hyvä ihminen koiraasi ja heitä se ukko mäelle ettei se pilaa sun koiraasi lopullisesti!
      Kumpi painaa vaakakupissa enemmän sinun ja miehesi suhde vai koirasi hyvinvointi? Jos pistät miehesi koiran edelle niin etsi nyt hyvä ihminen koiralle uusi koti jossa sen ei tarvitse ketään sadistia pelätä,sen olet sille velkaa...
      Pistää vihaksi tollaset miehet joiden täytyy omaa egoaan pönkittää ja tehdä itestään niin "iso" kohtelemalla eläintä kaltoin,menis tonne kapakka jonoon soittamaan suutaan ja näyttämään sinne mihin pystyy(tuskin pystyy sielä rassukka mihinkään).

• miehiä..

pitää potkia perseelle ja kovaa!!

• .....

tottakai se koira mulle tärkeämpi on.pitkä taival minulla ja koiralla takana ja vielä toivottavasti edessäkin monta vuotta yhteistä eloa.jotenkin tuntuu että koira säikkyy ääntä koska se mieheni ääni saa koiran säikähtämään pahasti.olen kyllä vahvasti alkanut epäilemään että mies mielistelee minua ja esittää tykkäävänsä koirasta.aika välinpitämätön hän kumminkin on koiraa kohtaan ja joka päivä valittaa karvoista.tappeluksi aina menee jos rupeamme koirasta keskustelemaan.ilmeisesti ei voi ymmärtää että miten koira voi olla minulle kaikkikaikessa ja hän siellä toisella sijalla.lieköhän mustasukkainen koiralle ja purkaa vihaansa siihen.yritin tänään keskustella asiasta mutta lopputulos oli se että mies tiuskaisi että mitä sinä minusta kuvittelet ja otti auton avaimet ja lähti.

• ......
        ..... kirjoitti:

tottakai se koira mulle tärkeämpi on.pitkä taival minulla ja koiralla takana ja vielä toivottavasti edessäkin monta vuotta yhteistä eloa.jotenkin tuntuu että koira säikkyy ääntä koska se mieheni ääni saa koiran säikähtämään pahasti.olen kyllä vahvasti alkanut epäilemään että mies mielistelee minua ja esittää tykkäävänsä koirasta.aika välinpitämätön hän kumminkin on koiraa kohtaan ja joka päivä valittaa karvoista.tappeluksi aina menee jos rupeamme koirasta keskustelemaan.ilmeisesti ei voi ymmärtää että miten koira voi olla minulle kaikkikaikessa ja hän siellä toisella sijalla.lieköhän mustasukkainen koiralle ja purkaa vihaansa siihen.yritin tänään keskustella asiasta mutta lopputulos oli se että mies tiuskaisi että mitä sinä minusta kuvittelet ja otti auton avaimet ja lähti.

tietenkin haluaisin selvittää tilannetta ja puhua asiasta.helpompaahan se olisi jos koira osaisi puhua ja kertoa että miksi miestä pelkää mutta kun niin ei ole.pelottaa että jonain päivänä koira hyökkää miehen päälle koetessaan itsensä uhatuksi.silloin kun koira minun kanssani touhuaa niin on hyvin normaali oma suloinen itsensä.

• Joku
        ..... kirjoitti:

suhtautumis tavasta voisi jo päätellä, että miehesi on tehnyt jotain koirallesi, jos ei voi asiasta edes keskustella. Kyllä minä olen myös sitä mieltä että pistä ukko kävelee, asiahan on niin että jos haluaa sinut pitää myös hyväksyä koira. Eikä siitä mitään tule jos koira pelkää noin kovasti miestäsi, voi nimittäin joskus tosiaan iskeä hampaansa kiinni kun liian tiukka paikka tulee

• -sarvipää-
        ..... kirjoitti:

Luota siihen mitä näet ja usko pahinta.
        Näitä koirien pieksijöitä löytyy ja ne ei tekemisiään mainosta, eikä ehkä edes myönnä.
        Tuskin pelkkä huuto on tuota aikaan saanut, eli huuto yhdistettynä epäloogiseen fyysiseen puuttumiseen saa aikaan epävarman käytöksen koirassa.
        Hankkiudu eroon tuollaisesta nurkan takana pieksijästä heti, äläkä epäile koiran käyttäytymistä turhaksi.
        Sehän näissä elukoissa on hienoa, että ne ilmentää olemuksellaan juuri sitä -mitä kokemus, ominaisuudet ja elämä on antanut, sekä opettanut.
        Koirat ei selittele.
        Meiltä lähtis kun leppäkeihäs tuommoinen "sankari"..

• Suvikulta

tähän toisessa kohdassa, kun en huomannut että sama viesti oli kahteen kertaan...enkä tainnut ihan yhtä pahasti lynkata miestä kuin muut oli näköjään tehneet....kun syitä voi olla niin monia..mutta itse osaat parhaiten kuvitella kun tunnet miehen ja koiran.

• pipa72

varma tapaus.kenkää tommoselle äijälle!!!
      mun silmissä näyttäis et on saanu jotain muuta ku silityksiä :(

• Aivan selvää on, mitä on tapahtunut koiran ja miehen välillä. Ja melko paljon kertoo myös miehen suhtautuminen asiaan. Otapa nyt järki käteen tässä asiassa.

• vahvasti

vaikka ei uskon asia olekkaan, että mies on jossain välissä alistanut koiran tavalla tahi toisella. ei koira muuten käyttäytyisi noin.

• Saku poika

että vaikka vaihdat miestä(toivottavasti),koira saattaa suhtautua miehiisi varauksellisesti lopun ikäänsä.Tosin hyvänä pitämisestä koira kyllä tykkää,kokeile sitä ikään kuin siedätys hoitona jos otat uuden,meinaan miehen.

• samoja kokemuksia

Entinen poikaystävä, lyhytaikainen suhde onneksi, oli mustasukkainen koiristani ja huomasin, että koirat rupesivat suhtautumaan häneen epäluuloisesti. Jatkuva nalkutus koirista ja pikkuilkeä käyttäytyminen johti siihen, että pistin jätkän mäkeen.

Kumpi on sinulle tärkeämpi, koira vai poikaystävä? Suosittelen, että pistät jätkän mäkeen ja hommaat uuden tilalle. Miehiä on maailma täynnä, huonoa ei kannata katsoa. Kun löydät hyvän ja koiria hyväksyvän miehen, muuttuu koirasikin käytös. Mikäli jostain syystä et pysty miehestä eroamaan, hommaa koiralle uusi koti.

• mies...

Kyllä tuo aika selvältä vaikuttaa, ei koira ilman mitään syytä ala vuoden jälkeen tuollain käyttäytyyn. Kyllä se miehes on sille jotain tehny ja jos se karvoista ja muutenkin koirasta valittaa ni ei se oikein koiraihmiseltä vaikuta. Itsekkin jo sanoit että koira on tärkeämpi niin kyllä sun kannattaa se ukko laittaa ulos. Jos koirasi vaikuttaa aralta muitakin miehiä kohtaan niin koita löytää semmonen jolla on kokemusta eläimistä ja osaa palauttaa koirasi luottamuksen.

• ......

Heitä se koiranhakkaaja pihalle ja nopeasti ennenkuin viattomalta koiralta menee elämä ihan pilalle. Ei niitä arpia saa toiselta parannettua jälkeenpäin millään... Käske toisen lähteä kokeilemaan fyysistä auktoriteettiaan muualle. Siinä ois oikein malliehdokas isäksikin,.voi helvetti sentään... Pelasta se koirasi siltä ja vähän äkkiä.

• tapaus-

Kyllähän miehesi käytöksestä jo huomaa , ettei se mikään koiraihminen ole ja ihan varmaan jotain on koirallesi tehnyt , kun ei asiasta uskalla edes keskustella .Heitä mäkeen koko ukko sen olet koirallesi velkaa .

• Hanski67

olet asian ratkaissut ?

• mummoikäinen

Te olette ollet vasta vuoden yhdessä asumassa, kaikki on tavallaan vielä uutta, Kuinka mies käyttäytyy sitten sinua kohtaa, kun tullee arki ja vastoinkäymiset on edessä. Kannattaa ajatella ehkä sitäkin, koska koiraa kohtetee kaltoin, eikä edes kerro sulle totuutta käytöksestään.

• koiran ystävä
        mummoikäinen kirjoitti:

Te olette ollet vasta vuoden yhdessä asumassa, kaikki on tavallaan vielä uutta, Kuinka mies käyttäytyy sitten sinua kohtaa, kun tullee arki ja vastoinkäymiset on edessä. Kannattaa ajatella ehkä sitäkin, koska koiraa kohtetee kaltoin, eikä edes kerro sulle totuutta käytöksestään.

Onko koiran suhtautuminen muuttunut parempaanpäin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      68
      2186
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1430
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1417
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      240
      1363
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1222
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      365
      1161
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      333
      1115
    Aihe