"UUSI ISRAEL" - "UUDET JUUTALAISET"
Ilm. 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Ilm 3:8-9
8
Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat;
katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Adventtitotuuteen sisältyy toteamus, että
7. päivän adventtiliike on UUSI ISRAEL.
Ja että Jeesukseen uskovat ovat saaneet
juutalaisten paikan, kun Jumala on hyljännyt
juutalaiset kansakuntana.
Tästä kaiketi olemme yntä mieltä suurinpiirtein.
Mutta noin 60 vuotta ristiinnaulitsemisen jälkeen
- siis Jerusalemin temppelin hävitystäkin
myöhemmin - Johannes sai Ilmestyksen Jeesukselta,
jossa mainitaan juutalaiset: "Minä annan sinulle-"
Vaikka adventismissa sysätään paavikunnan niskaan
Raamatun väännökset, niin tuskin väitettäisiin,
että paavi olisi lisännyt tuohon Raamatun
viimeiseen kirjaan - Jumalan viimeiseen kirjalliseen ilmoitukseen sanan "juutalaiset".
Kenties lukijakunta on kanssani yhtä mieltä
siitäkin, ettei paavikunta ole poistanut sitä.
Jos vaikka kristikansa olisikin uusi Israel,
niin silti meidän on pakko myöntää, että Herra
ei suinkaan ole unohtanut tai hyljännyt kansaa,
jolle Hän sanoo: "Annan sinulle ...".
Niitä jotka väittävät olevansa - väittävät ehkä
olevansa syntyperäisiä juutalaisia tai sitten
uusi Israel, hengellinen.
Jos adventisti tahtoo tulla juutalaisen sijaan,
niin on sitten julistauduttava todellakin
juutalaiseksi, eikä vain uudeksi israeliksi.
Ehkä Ilmestyskirja käyttää Israel-sanan sijaan
tuota juutalais-sanaa siksi, että tulisi täysin
selväksi, että on kyse alkuperäiskansasta.
Ilm 2:9 jakeessa Herramme osoittaa myötätuntoa
juutalaisille siitä, että ne, jotka valehtelevat
olevansa juutalaisia, pilkkaavat juutalaisia:
" -ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, ".
Meidän on korkea aika ottaa siunaava asenne
juutalaiseen kansakuntaan, vaikka sitten
katsoisimmekin olevamme uusi Israel, se hengellinen.
Itse näen olevani jälestäpäin oksastettu siihen.
Ja se näkyy, etten ole alkuperäinen, vaan
oksastettu.
Siunaten kaikkia!
Keitä ovat uudet juutalaiset?
10
484
Vastaukset
- Juudan Leijona
Ilm. 5:5
Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
- - -
Ilm. 7:5
Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
Matt. 2:2
Ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."
Matt. 27:11
Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä. Ja maaherra kysyi häneltä sanoen: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" Niin Jeesus sanoi: "Sinäpä sen sanot".
Matt. 27:29
Ja väänsivät orjantappuroista kruunun, panivat sen hänen päähänsä ja ruovon hänen oikeaan käteensä, polvistuivat hänen eteensä ja pilkkasivat häntä ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas!"
Mark. 15:26
Ja päällekirjoitukseksi oli merkitty hänen syynsä: "Juutalaisten kuningas".
Joh 19:19-22
19 Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".
20 Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.
21 Niin juutalaisten ylipapit sanoivat Pilatukselle: "Älä kirjoita: 'Juutalaisten kuningas', vaan että hän on sanonut: 'Minä olen juutalaisten kuningas'."
22 Pilatus vastasi: "Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin".
Ilm 22:16
"Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti." [Ilm. 1:1 | 4. Moos. 24:17; Jes. 11:1,10; Matt. 1:1 ]- Paavali valehtele
Room. 11:1
Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
Room. 11:2
Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
Kurittaa vaan ei hylkää - joka vitsaa säästää ...?
- uskot
Miten ihmeessä sinut on oksastettu Israeliin?
Jeesus on öljypuun juuri ja itse puu ja myös sen runko. - katsokaapa nyt
mitä touhuatta. Yhdet puhuu omenista ja toiset päärynöistä. Ollaan kuin lapset hiekkalaatikossa.
Eniten hämmästyttää se että väkisin väitetään että adventistit uskovat kaikenlaiseen mihin adventistit EIVÄT usko. Jos jokainen adventisti on vastuussa jokaisen adventistin sanoista niin miksi ei esimerkiksi luterilaiset tai helluntailaiset ole ??
Ja katsokaahan noita aikaisempia aloituksia joissa ajan henki tulee erittäin hyvin esille.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032412563
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032412573
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032412586
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032412594
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000032412609
Jos adventistit nyt nyt käyttäisivät samaa taktiikkaa niin kaipa he voisivat kutsua näitä vaikka AVKn seurakunnan jäseniksi. Nimittäin tällainen on tulos kun kirjoittellaan asiatonta kritiikkiä ja väitetään että tiedetään paremmin mihin jokainen adventisti uskoo kuin adventisti itse.
Erittäin lapsellista touhua, erittäin lapsellista touhua - ei voi muutakaan sanoa. Eikö vain Antti.
Mutta nyt voit sinäkin tietysti sanoa kun olet raamatunkin tuntevinasi niin hyvin että: "olenko minä veljeni vartia"? Vai luuletko että suinulla on minkäänlaista vastuuta siihen miltä tämä palsta näyttää? Oletha kova poika kirjoittelemaan. - ylifariseus
Uusi Israel, ja mitä siellä puuhataan, uuden lain muutoksen hyväksymiseksi, sunnuntain muuttamiseksi lepopäiväksi sapatin sijaan.
Tutkimukset osoittavat, että 56 prosenttia kansalaisista haluaa hyväksyä sunnuntain lepopäiväkseen.
Paavi on siihen jo aikaisemmin kehoittanut, ja nyt työaikalain muutokset ovat tulleet ajankohtaisiksi Israelissa, koska yritykset haluavat syrjäyttää Israelin lepopäivän sapatin, ja Juutalaisia käännyttävät kristityt ovat tekemässä samaa työtä Juutalaisiin nähden.
Antikristillinen henki on vallannut Juutalaiset, ja heitä painostetaan luopumaan lepopäivästään, tämä on sitä uutta Juutalaisuutta, joka lain muutoksen kautta on saatu aikaan. Eikö yhteen selvään kysymykseen saa yhtä selvää
VASTAUSTA ??? Keitä ovat Juudan Leijonan näyssä
Johannekselle mainitut juutalaiset. Ne joille
annetaan saatanan synagoogasta ihmissaalista.
Ja keitä juutalaisia se saatanan synagooga on?
Ilm 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Ilm 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat;
katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja YMMÄRTÄVÄT, että minä sinua rakastan.
Onko niin, että jotkut lopulta "ymmärtävät", että
Jeesus sittenkin juutalaisten Israelia rakastaa?
Vai onko niin, että juutalaiset tulevat ja
kumartavat 7. päivän uskovaisia ja "ymmärtävät,
että Jeesus heitä (Adventismi yms.) rakastaa?
Ratkaisevan tärkeä kysymys - kiitän jo edeltä
hyvästä ja ystävällisestä vastauksesta!- kaikki me jotka
pysyvät Jeesuksessa ja Jeesuksen uskossa.
- ihminen...
Israelin valtio ja korkein oikeus ovat päättäneet, että kastettu juutalainen ei ole enää juutalainen (ks. ensimmäinen osa, luku B., Dokumentti: ote Paluumuuttolaista). Tätä määritelmää messiaaniset juutalaiset eivät tietenkään voi hyväksyä, sillä he ovat juutalaisia jo syntyperältään. He eivät ajattele, että usko Jeesukseen Messiaana tai kaste Jeesuksen nimeen erottaisi heidät etnisestä, kulttuurisesta ja kansallisesta yhteydestä. Toisinaan he sanovat uskoessaan Jeesukseen Messiaana olevansa enemmän juutalaisia kuin aikaisemmin. Useat tunnetut messiaaniset juutalaiset eivät ole muuttaneet Israelin valtiossa kansallista asemaansa vaan ovat jatkuvasti virallisesti jehudím, juutalaisia.
Keskustelu siitä, kuka on juutalainen, jatkuu. Nykyisen sekulaarin kansakuntakäsitteen perusteella on teoreettisesti mahdollista ajatella, että joku henkilö voisi olla etnisesti juutalainen ja uskonnoltaan kristitty, mutta halakhán ja israelilaisen oikeuden mukaan sitä kuitenkin pidetään mahdottomana. Messiaaniset juutalaiset kuitenkin ymmärtävät itsensä sekä uskonnollisella että etnisellä perusteella juutalaisiksi, joille kuuluisivat Israelissa samat kansalaisoikeudet kuin muillekin juutalaisille. ihminen... kirjoitti:
Israelin valtio ja korkein oikeus ovat päättäneet, että kastettu juutalainen ei ole enää juutalainen (ks. ensimmäinen osa, luku B., Dokumentti: ote Paluumuuttolaista). Tätä määritelmää messiaaniset juutalaiset eivät tietenkään voi hyväksyä, sillä he ovat juutalaisia jo syntyperältään. He eivät ajattele, että usko Jeesukseen Messiaana tai kaste Jeesuksen nimeen erottaisi heidät etnisestä, kulttuurisesta ja kansallisesta yhteydestä. Toisinaan he sanovat uskoessaan Jeesukseen Messiaana olevansa enemmän juutalaisia kuin aikaisemmin. Useat tunnetut messiaaniset juutalaiset eivät ole muuttaneet Israelin valtiossa kansallista asemaansa vaan ovat jatkuvasti virallisesti jehudím, juutalaisia.
Keskustelu siitä, kuka on juutalainen, jatkuu. Nykyisen sekulaarin kansakuntakäsitteen perusteella on teoreettisesti mahdollista ajatella, että joku henkilö voisi olla etnisesti juutalainen ja uskonnoltaan kristitty, mutta halakhán ja israelilaisen oikeuden mukaan sitä kuitenkin pidetään mahdottomana. Messiaaniset juutalaiset kuitenkin ymmärtävät itsensä sekä uskonnollisella että etnisellä perusteella juutalaisiksi, joille kuuluisivat Israelissa samat kansalaisoikeudet kuin muillekin juutalaisille.Kiitos seikkaperäisestä selonteosta - asiantuntija
näytät olevan.
Kukaan ei voi olla enemmän juutalainen tai enemmän
israelilainen kuin on messiaaninen juutalainen.
Israelin maa myös on Jumalan maa, siitä Sana puhuu.
Ja Jerusalem on Hänen asuinsijansa niinikään.
Poliittinen Israel ymmärtääkseni, enemmän tai
vähemmän tietämättään, pitää maan ikäänkuin
varattuna Jumalalle lopunajan näytöstä, Harmagedonia
varten.
Ja rauhanaikaa varten
- Eikö olekin?
Jos kysytte juutalaisilta, niin saatte tietää, että oikea juutalainen on juutalaisen naisen synnyttämä lapsi. Lisää juutalaisuudesta löytyy Karl-Johan Illmanin artikkeli juutalaisuudesta. Artikkeli löytyy googlesta. Turha tässä on muita selityksiä etsiä tai antaa, kun asiatietoakin löytyy.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2942553- 196970
- 55762
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti119672- 49572
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?15506- 49503
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?52484- 55465
Auto katolleen Huhtalantiellä
Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit11450