Maailma on paha paikka

Maailma on kova ja paha paikka.

Kun Jumala loi maailman, Hän totesi kaiken luomansa hyväksi, niin valkeuden, maan, meren, kaikki kasvit hedelmineen ja siemenineen, kuun, auringon ja muut taivaan kappaleet, yön, päivän, merieläimet ja vesien elävät olennot, linnut, metsän eläimet, karjaeläimet mateljat, joet ja vedet, kullan ja muut kalleudet (1 Moos 1:4-2:14).

Ihmisen Hän loi ainoana omaksi kuvakseen ja kaltaisekseen (1 Moos 1:26-27). Jumala siunasi ihmisen ja antoi maailman hänelle ja tuleville sukupolville hallittavaksi (1 Moos 1:28-30).

Niinpä ihmisen oli hyvä asua hyvässä maailmassa sitä halliten ja Jumalan kanssa seurustellen, kaikkea hyvyyttä nauttien.

Ihminen ei edes tiennyt pahasta mitään. Jumala oli kieltänyt ihmistä syömästä hyvän ja pahan tiedon puusta (1 Moos 2:16-17). Mutta ihminen lankesi käärmeen eli saatanan lausumaan valheeseen Jumalasta ja Hänen sanastaan ja puusta syömisestä (1 Moos 3:1-5). Maailma oli annettu ihmisen hallittavaksi (1 Moos 1:28-39), mutta kun ihminen tuossa vaihtoi Jumalalle alamaisena olemisen saatanalle alamaisena olemiseen, niin silloin hän joutui saatanan hallintaan ja hänelle hallittavaksi annettu maailma hänen mukanaan ja Raamatussa saatanaa sanotaankin tämän maailman ruhtinaaksi/jumalaksi (Joh 12:31, 14:30, 2 Kor 4:4).

Niinpä ennen ollut hyvä ihminen hyvässä täydellisessä maailmassa muuttuikin pahaksi ihmiseksi pahassa maailmassa. Jumala kirosi maan ihmisen pahuuden takia (1 Moos 3:17-18, 5:29). Pahan hallinnassa tuli eläimille ja kasveille kaikki sairaudet ja maailmaan kaikenlaiset luonnon myllerrykset. Ja sen lisäksi vielä tietenkin ihmisten jatkopahuus kuten esim. saastutus. Niinpä Jumala sanookin Raamatussa, että luomakunta huokaa tuskissaan siitä lähtien (Room 8:19-22).

Jumala langetti kirouksen käärmeelle (1 Moos 3:14). Samoin ihmiselle Jumala laittoi kiroukseksi synnytyksen tuskat, elatuksen hankkimisen kovalla työllä ja vaivalla, kuoleman ja ruumiin maaksi tulemisen ja karkoitti ihmisen luotaan paratiisista (1 Moos 3:16-24). Helvetin Jumala oli luonut saatanaa ja demoneita varten (Matt 25:41), mutta nyt siitä tuli langenneiden ihmistenkin rangaistuksen paikka (Matt 25:46).

No voiko joku olla 100 % kotonaan ja onnellinen täällä maailmassa. Hetkittäin ehkä voi tuntua siltä.

Mutta ei-uskovilla työt ja opinnot painavat, ihmissuhdeasiat uhkaavat mennä ja menevät pieleen, erilaiset ikävät sattumukset, epäonnistumiset, onnettomuudet, synkät tunnelmat, lähimmäisten sairaudet ja kuolemat, omat sairaudet, kuoleman pelko, kaikenlaiset pettymykset, oma synti, helvetin pelko yms. ja tuo yleinen synkkä pohjavire elämässä.

Kaikkea tätä vastaan sitten yritetään ponnistella kuka milläkin keinolla. Yksi turvautuu jopa tarrautuu ihmisiin, toinen huumeisiin, viinaan tai lääkkeisiin, yksi synteihin (huorinteko, väkivalta yms.), yksi vanukoituu kotiinsa tai rutiineihinsa, yksi täyttää elämänsä jatkuvalla touhuamisella, yksi viettää aikansa hautomalla itsesääliä ja katkeruuksia, yksi laittaa tavoitteita ja keskittyy niihin, joku kulkee tyhjäpäänä narsistina, yksi käyttää ihmisiä hyväkseen, yksi haalii omaisuutta tai valtaa saaden siitä hetken tyydytystä jne. Täysin kotonaan täällä tuskin kukaan on, kaikki toivovat jotain parempaa, vaikka eivät oikein tietäisikään mitä. Osa taas on niin jo synkistynyt itsesäälinsä, katkeruutensa ja kyynisyytensä kanssa muhiessa, että ei enää edes toivo, vaan miettii kuolemaa ja itsemurhaa, sitä viimeistä keinoa kiukutella Jumalalle (itsemurha on varma keino joutua helvettiin).

Samoin uskovat, joilla koti on taivaassa ja jonne he ikävöivät, tuntevat olonsa täällä maailmassa vieraaksi. Näin tuota kaipausta Raamatussa kuvataan ”Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme, sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi. Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista. Mutta se, joka on valmistanut meidät juuri tähän, on Jumala, joka on antanut meille Hengen vakuudeksi. Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta; sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä. Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.” (2 Kor 5:1-8)

Uskovat eivät myöskään säästy hankaluuksilta elämässä, vaan samat sairaudet, onnettomuudet ja hankaluudet tulevat heillekin. Mutta Jeesus kannattelee heitä, he saavat heittää kaikki murheensa Jeesukselle, joka pitää heistä huolen (1 Piet 5:6-7). Heillä on sisäinen rauha ja ilo, joka tulee Kristukselta eikä sitä voi mikään ulkoa tuleva horjuttaa, elleivät he itse anna. Ainoa, mikä voi viedä rauhan on uskovan oma synti (väärä asenne, vääkä teko, Jumalan johdatukseen suostumattomuus) ja siitä pääsee takaisin rauhaan, kun tekee tuosta synnistä parannuksen ja pyytää sitä anteeksi (2 Kor 7:10, Room 12:2).

Uskovaa odottaa täydellinen onni, mutta vasta taivaassa. Täällä maan päällä hän kärsii samoja murheita kuin Jeesus kärsi eli murhetta muista ihmisistä. Jeesus murehti Jerusalemin asukkaista, joille hän oli lähettänyt profeettoja ja itse tullut heitä evankelioimaan eli huolehtinut heistä kuin kanaemo poikasistaan, mutta he vain kääntyivät pois Hänestä (Matt 23:37). Samoin uskovat ovat kuin kanaemoja ei-uskoville, joita evankelioivat. Niinpä murhe tulee siitä, kun tuo ystävä/sukulainen sahaa siksakkia ja on tulossa uskoon, mutta vetää taas takaisin ja taas menee eteenpäin jne. tai jos hän hylkää kokonaan etsikkoaikansa ja palaa paatumukseen. Tästä murheesta ja sydämen kivusta Paavalikin puhui ja se kuvaa hyvin uskovan tuntemuksia evankelioitavistaan: ”Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä - että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta” (Room 9:1-3). Kaikkensa sitä olisi valmis tekemään, jotta tuo evankelioitava ihminen antaisi Kristuksen pelastaa itsensä, vaikka itse menisi helvettiin hänen puolestaan. Mutta uskova ei voi muuta kuin rukoilla ja puhua sen, mitä Jumala puhuttavaksi antaa ja jos tuo evankelioitava ei itse ota Kristusta vastaan, niin ei siinä sitten ole mitään tehtävissä.

Murhe on etsikkoaikaisen ihmisen Kristuksen hylkäämisestä kaksinainen: toisaalta rakkaan ihmisen menetys ja toisaalta se synkkä näkymä ja tunnelma, joka tulee siitä, mikä tuota ihmistä odottaa – kadotuksen katku. Myös Pyhä Henki, joka on tuossa etsikkoaikaisessa murehtuu, kun hän torjuu Jeesuksen, ja Jumalan Pyhä Henki lähtee murehtuneena tuosta ihmisestä. Tuon Pyhän Hengen murheen uskova tuntee itsessään, koska sama Pyhä Henki asuu hänessä. Sama juttu kun toinen uskova luopuu uskosta,senkin murehtumisen tuntee. ”Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka” (Ef 4:30)

Vasta taivaassa uskovat ovat vapaat kaikesta murheesta ja vaivasta ja omasta syntisestä lihastaan. Siellä sitten ollaankin oikein kotonaan, iankaikkisesti turvassa kaikelta pahalta ja negatiiviselta, ilossa, riemussa, kirkkaudessa, puhtaudessa, hyvyydesssä, jatkuvassa mielenkiintoisessa olemisessa, yhdessä Jumalan kanssa ja yllätykset ovat vain iloisia yllätyksiä.

Raamatussa on kuvauksia taivaasta, esimerkiksi tämä:
"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet." Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani." (Ilm 21:1-7)

Toista on ei-uskovilla. Heillä on asiat vielä monta kertaa pahemmin kuin ikinä täällä maailmassa. Mikään ahdistus, kauhu, kipu, sairaus – ei yhteensäkään, voi olla lähellekään sitä, mitä helvetissä. Ensinnäkin ikuinen ero Jumalasta ja sitä myötä kaiken toivon ja rakkauden menetys. Kaikki se helpotus, unohdus, uni, lääke, lohdutus, toivo paremmasta, mitä vielä oli mahdollista maan päällä huonoinakin aikoina, puuttuu sieltä ikuisesti. Siellä on vain kärsivien huutoja, niin ei-uskovien ihmisten kuin saatanan kuin demonihenkienkin ”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti." (Ilm 20:10). Siellä kaiken lohduttomuuden lisäksi tuli polttaa ja madot kalvavat loppumattomasti (Jes 66:24, Mark 9:43-48, Dan 12:2, Matt 25:46 ).

Raamattu puhuu maailmasta myös siinä merkityksessä, että kaikki lankeemuksen tilaan joutunut on maailmaa, niin luomakunta kuin ihmisetkin, eli tarkemmin sanoen ei-uskovat ihmiset. Uskovat ihmiset sen sijaan kuuluvat taivaan kotiin ja ovat vieraina tässä maailmassa. Näin Kristus sanoo uskovista ”Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa” (Joh 15:19).

Jumala ei ole tästä maailmasta, Jeesus itse sanoi ei-uskoville: ”Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.” (Joh 8:23) Niinpä uskovien, vaikka asuvat tässä maailmassa, on tehtävä selvä irtiotto sisäisesti tuohon saatanan hallitsemaan maailmaan ja pysyttävä siitä irti ”Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta” (Luuk 21:34) ”Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.” (1 Joh 2:16) Ja huom. lihan himo ei tarkoita liharuoan himoa, vaan huorintekoa ja muuta synnillistä himoa.

Monet ovat kutsutut, harvat valitut (Matt 22:14). Monet tulevat etsikkoaikaan, mutta hylkäävät sen ja jatkavat elämäänsä entiseen malliin. Ja suurin osa uskoon tulleistakin osoittautuu huonoksi maaperäksi (Mark 4) eli luopuu uskosta. Eikä ainoastaan ihmisen oma liha (ruumis, sielu) vedä koko ajan poispäin Jumalasta, vaan myös saatana käy ympäri kuin kiljuva leijona etsien kenet voisi niellä (1 Piet 5:8).

Niinpä maailma on paha paikka ja siksi sinun onkin syytä antaa Kristuksen pelastaa itsesi. Hän jaksaa kantaa sinut kaiken pahan jyllätessä ympärillä eikä Hän sinua jätä, vaan on sanonut itse "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä"; niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?" (Heb 13:5-6)

9

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjfdhgjd

      Sinä olet maailma...itämainen filosofia/uskonto väittää näin. Hylkää maailma, synny uudestaan....näinkin sanotaan jossakin.

      En tiedä kannattaako tavoitella tai pyrkiä mihinkään...ehkä kuitenkin on hyvä ymmärtää että se MITEN maailmansa näkee, voi muuttua...muuttua paremmaksi.

      Toisaalta myös järkeilemällä voi päätellä, että ei se "aurinkoisuus" jonka olet kokenut, ole minnekään kadonnut.

      En jaksanut lukea mitä kirjoitit...miksi, sitä voi myös miettiä...toisaalta en vaadi ketään tätäkään kenekään lukemaan.

    • -humu-

      Me kaikki olemme osana tätä maailmaa. Jos alamme liikaa demonisoimaan maailmaa ja sen menoa, mehän päädymme ennen pitkää hullujen huoneelle. Ajatuksena, että pää taivaassa ja jalat maassa ei kanna pitkälle, jos haluamme elää norm. ihmisinä maanpäällä.
      Eikös uskovien tulee olla tavallisia yhteiskuntakelpoisia, eikä outoja avaruusolentoja, joilla kaipuu toiselle planeetalle.
      Liiallinen hengellisyys voi muodostua myös huumeeksi. Tarjotaan "huuhaa" pakettia, ettei tarvi ottaa vastuuta mistään. Sitten vielä ihmetellään, miksei "huuhaa" ryhmän julistettua sanomaa oteta vakavasti.

      Hyvä vaellus ja hyvät teot on ainoa todistus ja vaikutin. Jolla voi vetää ihmisiä pohtimaan arvon evankeliumia.

      • Kysyn kun

        Kysyn kun meidän tulisi seurata kaikessa Hänen esimerkkiään! Ja kyllä hengellisyyteen kuuluu vastuu tekemisistä!


    • korpisoturi..

      Näinhän se on, vaikka hienosäätöä jossain asiassa käydään, tässä taivasnäköalassa.
      Ja itselleni tämä murheen vapaus on Taivaassa kaikenkattava. Siellä on luotu Uusi taivas ja maa.
      Kaikki entinen on mennyt.
      Ei edes tarvitse niin, siinä minulle Jeesuksen valmistamassa osassa käydä katselemassa........
      No jätän nyt rauhan tälle asialle, toisaalta asia on muuten sama, mitä kirjoittaisin.
      Asiat hienosäätyy ajallaan ja rukoilen sinun 1.sen puolesta, että se lopullisen taivaan rauha tulisi kokonaisvaltaisesti Raamatunmukaiseen valaistukseen. Jätän sen Pyhän Hengen työksi.

    • Tuli tuosta vielä mieleen, että Aatami ei olisi pystynyt kuolemaan ennen lankeemustaan mitenkään, koska kuolema tuli vasta lankeemuksen mukana. Eihän ollut kuin yksi käsky, jota hän voi rikkoa eikä hän tiennyt hyvästä ja pahasta.

      • Hyvin Uskova_1 on oivaltanut, kun toteaa, ettei
        Aadam olisi kuollut ikinä, jos ei olisi syönyt
        hyvän- ja PAHANtiedon puusta - sillä olihan hän
        jo ties kuinka monta kertaa saanut syödä SIIHEN
        ASTI luvallisesta elämän puusta.

        Turha syytellä Eevaa, sillä Aadam oli velttoillut
        velvollisuudessaan vakuuttaa Eevalle, ettei SIITÄ
        yhdestä puusta, hyvän- ja pahantiedon, saa syödä.

        Pari keskeistä kappaletta Uskova-1:n piiiitkästä
        aloituksesta:

        Vasta taivaassa uskovat ovat vapaat kaikesta murheesta ja vaivasta ja omasta syntisestä lihastaan. Siellä sitten ollaankin oikein kotonaan, iankaikkisesti turvassa kaikelta pahalta ja negatiiviselta, ilossa, riemussa, kirkkaudessa, puhtaudessa, hyvyydesssä, jatkuvassa mielenkiintoisessa olemisessa, yhdessä Jumalan kanssa ja yllätykset ovat vain iloisia yllätyksiä.

        ""NIINPÄ maailma on paha paikka ja siksi sinun onkin syytä antaa Kristuksen pelastaa itsesi.
        Hän jaksaa kantaa sinut kaiken pahan jyllätessä ympärillä eikä Hän sinua jätä, vaan on sanonut itse
        "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä"; niin että me turvallisin mielin sanomme:
        "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?" (Heb 13:5-6)""

        Ei ollut rikkomusta, kun ei ollut tietoa pahasta.
        Kun sitten rikkomus tuli kielletyn hedelmäm myötä,
        täytyi lakikin lisätä, että "rikkomus suureksi
        tulisi" - niin suureksi, että ymmärretään tarve
        kohdata Kristus.


        Room. 4:15
        Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.


      • vielä.. tähän..
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Hyvin Uskova_1 on oivaltanut, kun toteaa, ettei
        Aadam olisi kuollut ikinä, jos ei olisi syönyt
        hyvän- ja PAHANtiedon puusta - sillä olihan hän
        jo ties kuinka monta kertaa saanut syödä SIIHEN
        ASTI luvallisesta elämän puusta.

        Turha syytellä Eevaa, sillä Aadam oli velttoillut
        velvollisuudessaan vakuuttaa Eevalle, ettei SIITÄ
        yhdestä puusta, hyvän- ja pahantiedon, saa syödä.

        Pari keskeistä kappaletta Uskova-1:n piiiitkästä
        aloituksesta:

        Vasta taivaassa uskovat ovat vapaat kaikesta murheesta ja vaivasta ja omasta syntisestä lihastaan. Siellä sitten ollaankin oikein kotonaan, iankaikkisesti turvassa kaikelta pahalta ja negatiiviselta, ilossa, riemussa, kirkkaudessa, puhtaudessa, hyvyydesssä, jatkuvassa mielenkiintoisessa olemisessa, yhdessä Jumalan kanssa ja yllätykset ovat vain iloisia yllätyksiä.

        ""NIINPÄ maailma on paha paikka ja siksi sinun onkin syytä antaa Kristuksen pelastaa itsesi.
        Hän jaksaa kantaa sinut kaiken pahan jyllätessä ympärillä eikä Hän sinua jätä, vaan on sanonut itse
        "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä"; niin että me turvallisin mielin sanomme:
        "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?" (Heb 13:5-6)""

        Ei ollut rikkomusta, kun ei ollut tietoa pahasta.
        Kun sitten rikkomus tuli kielletyn hedelmäm myötä,
        täytyi lakikin lisätä, että "rikkomus suureksi
        tulisi" - niin suureksi, että ymmärretään tarve
        kohdata Kristus.


        Room. 4:15
        Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.

        Antti
        Ei ollut rikkomusta, kun ei ollut tietoa pahasta.
        Kun sitten rikkomus tuli kielletyn hedelmäm myötä,
        täytyi lakikin lisätä, että "rikkomus suureksi
        tulisi" - niin suureksi, että ymmärretään tarve
        kohdata Kristus.


        Room. 4:15
        Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.


        Tiivistäen Antin sanoman.
        Eli laki on olemassa, koska jatkuvasti on mahdollista tehdä rikkomuksia, eli syntiä.
        Synti on synti uskovallekin ja jos uskova tekee syntiä, niin ettei käänny, astuu se lopulta hänellekin tuomioksi.
        Mutta nyt, Jumalan rakkauden tahto, sydämessä käännyttää tekemään oikein ja kun siihen on tahto, niin Jumalan Pyhä Henki antaa siihen voimaa.
        Ja näin ollen laki, eli rakkauden käskyt ovat suojaavana elementtinä uskovalle.
        Jumala rakkaudessaan haluaa suojella omiaan ja siksi on tämänkin tietoisuuden antanut ihmisen elämään koko elämän ajaksi.
        Synti on synti, niin nuorelle kuin vanhallekin, niin kauan kun hän on ymmärryksen vallassa.
        Laki saa aikaan vihaa syntiä vastaan.


      • kieroilet?
        vielä.. tähän.. kirjoitti:

        Antti
        Ei ollut rikkomusta, kun ei ollut tietoa pahasta.
        Kun sitten rikkomus tuli kielletyn hedelmäm myötä,
        täytyi lakikin lisätä, että "rikkomus suureksi
        tulisi" - niin suureksi, että ymmärretään tarve
        kohdata Kristus.


        Room. 4:15
        Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.


        Tiivistäen Antin sanoman.
        Eli laki on olemassa, koska jatkuvasti on mahdollista tehdä rikkomuksia, eli syntiä.
        Synti on synti uskovallekin ja jos uskova tekee syntiä, niin ettei käänny, astuu se lopulta hänellekin tuomioksi.
        Mutta nyt, Jumalan rakkauden tahto, sydämessä käännyttää tekemään oikein ja kun siihen on tahto, niin Jumalan Pyhä Henki antaa siihen voimaa.
        Ja näin ollen laki, eli rakkauden käskyt ovat suojaavana elementtinä uskovalle.
        Jumala rakkaudessaan haluaa suojella omiaan ja siksi on tämänkin tietoisuuden antanut ihmisen elämään koko elämän ajaksi.
        Synti on synti, niin nuorelle kuin vanhallekin, niin kauan kun hän on ymmärryksen vallassa.
        Laki saa aikaan vihaa syntiä vastaan.

        ## Ja näin ollen laki, eli rakkauden käskyt ovat suojaavana elementtinä uskovalle.##

        Mikä ihmeen laki?

        TAJUATKO ...... ENNEN LAKIA ......

        Roomalaiskirje:
        5:13   sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;


      • älä unohda.
        kieroilet? kirjoitti:

        ## Ja näin ollen laki, eli rakkauden käskyt ovat suojaavana elementtinä uskovalle.##

        Mikä ihmeen laki?

        TAJUATKO ...... ENNEN LAKIA ......

        Roomalaiskirje:
        5:13   sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;

        Mitä
        kieroilet? 2.2.2008 klo 23.23

        ## Ja näin ollen laki, eli rakkauden käskyt ovat suojaavana elementtinä uskovalle.##

        Mikä ihmeen laki?

        TAJUATKO ...... ENNEN LAKIA ......

        Roomalaiskirje:
        5:13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;


        Selkokielellä.
        Kun teet synnin, teet myös laittomuuden.
        Eli elämme sitä aikaa, jossa esim. sinulle luetaan synnin teolle mitta, Jumala sen lukee.
        Jos Kristuksen armo ei ole sydämeesi astunut, että voisit sanoa, että Jumala on asettanut suojaavan tiedon sydämeen, niin tämä laki tuomitsee sinut.
        Eli ota lusikka kauniiseen käteen tässä asiassa.

        1Kor 15:55-58
        55. "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
        56. Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
        57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

        Room 6:23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Hieman täsmennystä ja lue ajatuksella.

        Room 7:5-25
        5. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

        Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."

        Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
        Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
        Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!

        >>>>Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe