Ohjeistusta Romaniaan

palkat tappiin vielä kun voi

Nyt kannattaisi Romanian Nokian uuden tehtaan työläisten perustaa ammattiyhdistysliike jos sitä ei vielä ole.

Bochumin työntekijäkustannukset olivat muistaakseni 4-5 kertaiset verrattuna Romanialaiseen ==> Nyt Romanialaisten siis kannattaisi yhdessä vaatia vuosittain esim. 80% palkankorotuksia, sillä silti se olisi Nokialle halvempaa kuin tuotanto Bochumissa eli ei Nokia heti Romaniasta pois lähtisi eikä hetkessä pääsisikään joten kannattaisi ehdottomasti rahastaa nyt kun voi. Joka tapauksessa Nokia kuitenkin Romaniankin jättää jossain vaiheessa mennäkseen esim. Afrikkaan.

Salon tehtaan osalta oma käsitykseni on että voisin lyödä vetoa että Suomessa ei 5 vuoden kuluttua ole enää kännykkätuotantoa ollenkaan.
Salolaisten on hyvä ottaa Bochumista opiksi että Nokia tuskinpa tulee kertomaan ennakkoon tehtaan tuotannon alasajosta. Asiasta todennäköisesti ilmoitetaan vasta siinä vaiheessa kun uusi tuotantolaitos on vihkimistä vaille valmis jossain halpatyömaassa. Silloin saattaa olla enää muutama kuukausi aikaa sopeuttaa oma elämä tulevaan muutokseen.

Itse olen ollut lähes Nokiafani menneinä aikoina, mutta kyllä nämä Nokain toimintatavat Bochumissa avasivat ainakin minun silmäni ja haluan olla tukemassaa erilaista kehitystä joten nykyinen E70 on minun viimeinen Nokiani. Olen jo torjunut viimeviikkoisen työnantajani ehdotuksen siirtyä uuteen kommunikaattoriin.

Tietääkö kukaan mitään hyvää Romanian saittia johon voisi nämä samat neuvot kirjoittaa englanniksi ja saksaksi?

2

725

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokai

Oletko kenties itse saamassa loparit Bochumista kun tommoista p.....aa kirjoitat? Nokia on vuosia tuonut hyvinvointia Bochumiin ja Saksaan, ei ollenkaan huono asia, nyt on romanialaisten vuoro rakentaa omaa tulevaisuuttaan suomalaisen Nokian avulla.
      Onnittelut Romanialle, että ovat onnistuneet päästä yhteistyöhön maailman johtavan kännykkäfirman kanssa.

Kuka niitä Romanian Nokioita ostaa jos kaikki tekee niinkuin sinä? Boikotoi vapaasti Nokiaa, onneksi sinunlaisiasi on harvassa.

Romanialaiset eivät tarvitse neuvojasi.
      Perusta ammatiyhdistysliike Afrikkaan....jo valmiiksi.

• AHAHAHAHAHAAHAHA

On mahtavaa lukea että sika-Nokia on pudonnut merkkinä ykköstilalta viimeiseksi Saksassa. Saavat maksaa kovan hinnan tekosistaan, saksalaiset eivät meinaan taida olla ainoastaan halpojen puhelimien ostajia ja luonteeltaan aika erilaisia kuin esim me vellihoususuomalaiset jotka kiltisti käännämme toisen posken kun toiseen on lyöty. Tuo peli ei toimi Saksassa ja nyt on laskun aika. Kuka/mikä yhtiö uskaltaa seuraavaksi kyseenalaistaa saksalaisen liikkeen vaikutuksen??? Entä Suomalaisen??? Tuohon viimeiseen on vastaus KAIKKI/KUKA VAAN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      62
      1085
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      76
      869
    3. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      72
      835
    4. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      62
      770
    5. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      52
      743
    6. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      67
      717
    7. Poliisi yritti murhata mopopojan

Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti
      Maailman menoa
      333
      714
    8. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      692
    9. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      35
      642
    10. Mersumies201

Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....
      Hyrynsalmi
      16
      540
    Aihe