Ohjeistusta Romaniaan

palkat tappiin vielä kun voi

Nyt kannattaisi Romanian Nokian uuden tehtaan työläisten perustaa ammattiyhdistysliike jos sitä ei vielä ole.

Bochumin työntekijäkustannukset olivat muistaakseni 4-5 kertaiset verrattuna Romanialaiseen ==> Nyt Romanialaisten siis kannattaisi yhdessä vaatia vuosittain esim. 80% palkankorotuksia, sillä silti se olisi Nokialle halvempaa kuin tuotanto Bochumissa eli ei Nokia heti Romaniasta pois lähtisi eikä hetkessä pääsisikään joten kannattaisi ehdottomasti rahastaa nyt kun voi. Joka tapauksessa Nokia kuitenkin Romaniankin jättää jossain vaiheessa mennäkseen esim. Afrikkaan.

Salon tehtaan osalta oma käsitykseni on että voisin lyödä vetoa että Suomessa ei 5 vuoden kuluttua ole enää kännykkätuotantoa ollenkaan.
Salolaisten on hyvä ottaa Bochumista opiksi että Nokia tuskinpa tulee kertomaan ennakkoon tehtaan tuotannon alasajosta. Asiasta todennäköisesti ilmoitetaan vasta siinä vaiheessa kun uusi tuotantolaitos on vihkimistä vaille valmis jossain halpatyömaassa. Silloin saattaa olla enää muutama kuukausi aikaa sopeuttaa oma elämä tulevaan muutokseen.

Itse olen ollut lähes Nokiafani menneinä aikoina, mutta kyllä nämä Nokain toimintatavat Bochumissa avasivat ainakin minun silmäni ja haluan olla tukemassaa erilaista kehitystä joten nykyinen E70 on minun viimeinen Nokiani. Olen jo torjunut viimeviikkoisen työnantajani ehdotuksen siirtyä uuteen kommunikaattoriin.

Tietääkö kukaan mitään hyvää Romanian saittia johon voisi nämä samat neuvot kirjoittaa englanniksi ja saksaksi?

2

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokai

Oletko kenties itse saamassa loparit Bochumista kun tommoista p.....aa kirjoitat? Nokia on vuosia tuonut hyvinvointia Bochumiin ja Saksaan, ei ollenkaan huono asia, nyt on romanialaisten vuoro rakentaa omaa tulevaisuuttaan suomalaisen Nokian avulla.
      Onnittelut Romanialle, että ovat onnistuneet päästä yhteistyöhön maailman johtavan kännykkäfirman kanssa.

Kuka niitä Romanian Nokioita ostaa jos kaikki tekee niinkuin sinä? Boikotoi vapaasti Nokiaa, onneksi sinunlaisiasi on harvassa.

Romanialaiset eivät tarvitse neuvojasi.
      Perusta ammatiyhdistysliike Afrikkaan....jo valmiiksi.

• AHAHAHAHAHAAHAHA

On mahtavaa lukea että sika-Nokia on pudonnut merkkinä ykköstilalta viimeiseksi Saksassa. Saavat maksaa kovan hinnan tekosistaan, saksalaiset eivät meinaan taida olla ainoastaan halpojen puhelimien ostajia ja luonteeltaan aika erilaisia kuin esim me vellihoususuomalaiset jotka kiltisti käännämme toisen posken kun toiseen on lyöty. Tuo peli ei toimi Saksassa ja nyt on laskun aika. Kuka/mikä yhtiö uskaltaa seuraavaksi kyseenalaistaa saksalaisen liikkeen vaikutuksen??? Entä Suomalaisen??? Tuohon viimeiseen on vastaus KAIKKI/KUKA VAAN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe