Vanhojen kerrostaloasuntojen neliöhinnat putosivat Hyvinkäällä 3,9% loka-joulukuussa. Vuositasolla (tammikuu 2007-tammikuu 2008) hinnat nousivat 1,7%, mikä on vähemmän kuin inflaatio. (Lähde: Kauppalehti)
Kiinteistövälittäjä sanoi, että myyntiajat Hyvinkäällä ovat jo tolkuttoman pitkiä. Myykää ensin vanha ja ostakaa uusi vasta sen jälkeen. Muuten voitte joutua pulaan!
Hyvinkään asuntojen hinnat putosivat
16
4014
Vastaukset
- asunnon ostaja
Olen tässä itse ollut asunnon osto aikeissa jo jonkin aikaa ja enpä kyllä ole mitään pudotusta havainnut. Mistä nämä tilastot oikein syntyy kun ainakaan myynti ilmoituksissa hinnat eivät ole pudonneet mihinkään, päinvastoin. Itse olen katsellut uudempaa saunallista kaksiota ja niiden kohdalla hinnat ei ainakaan ole pudonneet mihinkään. Lienee nämä tilastot vähän eri asia mitä se totuus käytännössä onkaan.
- Myyntihinnat
En tiedä, mihin aloittaja tilastonsa perustaa, lieko alan ammattilainen. Pyyntihintojen perusteella, itsekin asunnon vaihtoa, joko täysin uuteen, tai remonttitarpeettomaan käytettyyn suunnittelevana sanon suoraan, että pyyntihinnat ovat ihan lakeuksien utopiaa suurelta osin. Tietysti samalla miettii, mitä itse kehtaa omasta isosta luukusta pyytää, jotta sen kaupaksi saa.
Tyypillisesti kohteesta tehdään tarjous ja välittäjältä saamamme vinkin mukaan kohtuullinen tinkimisvara on n. 10 %. Teimme hyvät kaupat samalla tinkimisvaralla meille mieluisasta kesäpaikasta ja olemme olleet todella tyytyväisiä. - ostoksille
Oon kanssa saunallista kaksiota katsellu jonkin aikaa ja tuntuu et täs kaupungissa löytyy saunallisia kerrostaloasuntoja vaa uudistuotannosta. 60-luvun tuotantoo on tietenki saunattomana mut semmoseen en aio rahojani sijottaa.
Jos 10-20 vuotta vanhoja saunallia kämppiä on jossain tarjolla, hinta rupee olemaa niin posketonta tasoo et parempi laittaa se 20k€ lisää rahaa ja ostaa uus kertalaakista. Itse ainakin rupeen sinne suuntaan kallistumaan - Vain hullu maksaa pyynnön
Myyntihinnat kirjoitti:
En tiedä, mihin aloittaja tilastonsa perustaa, lieko alan ammattilainen. Pyyntihintojen perusteella, itsekin asunnon vaihtoa, joko täysin uuteen, tai remonttitarpeettomaan käytettyyn suunnittelevana sanon suoraan, että pyyntihinnat ovat ihan lakeuksien utopiaa suurelta osin. Tietysti samalla miettii, mitä itse kehtaa omasta isosta luukusta pyytää, jotta sen kaupaksi saa.
Tyypillisesti kohteesta tehdään tarjous ja välittäjältä saamamme vinkin mukaan kohtuullinen tinkimisvara on n. 10 %. Teimme hyvät kaupat samalla tinkimisvaralla meille mieluisasta kesäpaikasta ja olemme olleet todella tyytyväisiä.Ketjun aloittajan esittämät luvut on otettu Tilastokeskuksen tutkimuksesta, joka ilmestyi 30.1. (kts. www.stat.fi). Kyse on siis TOTEUTUNEIDEN kauppojen keskihinnoista, eli ne on niitä oikeita hintoja, mitä asunnoista on maksettu.
Hyvinkään asuntojen hinnoissa on tällä hetkellä paljon varaa tinkiä ja uskon, että kohta tinkimisvaraa on vielä enemmän.
Itsekin olen etsinyt saunallista kaksiota tai kolmiota. :) Tosin taidan odotella parempaa ostohetkeä. - TimoTT
Samaa mieltä eli ei ole ilmoituksissa tapahtunut mitään muutosta.
- asunnon ostaja
Vain hullu maksaa pyynnön kirjoitti:
Ketjun aloittajan esittämät luvut on otettu Tilastokeskuksen tutkimuksesta, joka ilmestyi 30.1. (kts. www.stat.fi). Kyse on siis TOTEUTUNEIDEN kauppojen keskihinnoista, eli ne on niitä oikeita hintoja, mitä asunnoista on maksettu.
Hyvinkään asuntojen hinnoissa on tällä hetkellä paljon varaa tinkiä ja uskon, että kohta tinkimisvaraa on vielä enemmän.
Itsekin olen etsinyt saunallista kaksiota tai kolmiota. :) Tosin taidan odotella parempaa ostohetkeä.Eikös sitä sanota että ensin on vale, sitten tulee emävale ja lopuksi tilasto :).
Jos tuo tilasto todellakin on noin syntynyt niin sillä tavallahan saadaan mikä tahansa näyttämään "halvalta". Keinotekoisesti nostetaan pyyntihintoja ja toteutuneet hinnat ei ehkä ole muuttuneet kuitenkaan mihinkään (tinkimisvaraa on enemmän) niin kyllä sillä tavalla jo saadaan asia todellakin näyttämään siltä että hinnat muka olisi "laskeneet".
Mielestäni OIKEISTA hintojen laskusta voidaan puhua vasta siinä vaiheessa kun ne ilmoitusten pyyntihinnatkin laskee.
Mutta kuten joku täällä jo sanoikin niin itsekin epäilen että tämän ketjun aloittaja on joko kiinteistövälittäjä tai sitten muuten vaan myymässä omaa asuntoaan ja tällä tavalla yrittää "syöttää pajunköyttä" muka laskeneista hinnoista. Mutta tottahan se on sekin että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
- saman asian
Hinnoista en ole varma, mutta myyntiajat ovat kylläkin pitkiä, samoja asuntoja myyty parhaimmillaan vuoden, eikä puoli vuottakaan ole mikään kummallisuus.
- Korjatut asuntojen hinnat
Ovat nousseet viidessä vuodessa noin puolitoistakertaisiksi. Olisikohan markkinoille tullut uusi rahan arvoa tuntematon ostajasukupolvi?
- siltä näyttää
Tuskin hinnat juurikaan pudonneet ja hyvistä kohteista maksetaan jopa pyyntihinta. Ainahan sitä pikkasen tinkimisvaraa pitää olla. Myyjä lopulta punnitsee mikä on riittävän hyvä tarjouksista että kauppa syntyy. Olen kuullut tarjousvaiheessa väännetyn aika pienestäkin hinta erosta kunnes kaupat syntyivät.
- hygge
Korjatut asuntojen hinnat kirjoitti:
Ovat nousseet viidessä vuodessa noin puolitoistakertaisiksi. Olisikohan markkinoille tullut uusi rahan arvoa tuntematon ostajasukupolvi?
Näin varmasti on...eurosokeus ei hellitä.
- Asuntomarkkinoita seuraava
Lehti-ilmoituksissa hinnat eivät ole pudonneet, mutta Tiastokeskuksen tilastot on tehty toteutuneista kauppahinnoista. Näin ollen voimme päätellä, että hinnoissa on yhä enemmän tinkimisvaraa. Ystäviltäni olen kuullut, että jokainen on saanut tingittyä vähintään 10% pyyntihinnasta. Toki aina on niitä pässejä jotka maksavat pyyntihinnan.
Älkää siis tuijottako pyyntejä. Hinnat ovat oikeasti laskussa!- Rasputin
mitähän rakennusliikkeet tekee uudistuotannollaan jos vanhojen asuntojen toteutuneet kauppahinnat lähtee laskuun?! Epäilen että niitäkin on pakko tiputtaa siinä tapauksessa, varmaan hyvät voittoprovikat vielä toistaiseks hinnassa mukana.
- mitä YIT ja kumppanit tekevät
Rasputin kirjoitti:
mitähän rakennusliikkeet tekee uudistuotannollaan jos vanhojen asuntojen toteutuneet kauppahinnat lähtee laskuun?! Epäilen että niitäkin on pakko tiputtaa siinä tapauksessa, varmaan hyvät voittoprovikat vielä toistaiseks hinnassa mukana.
Saattaa olla, että rakennusliikkeet pitävät asuntoja tyhjillään jonkin aikaa ennen kuin alkavat tiputtamaan hintoja. YIT:n uusista kohteista kerrostalo- ja rivitalo-osakkeet ovat kuulemma menneet heikosti kaupaksi.
Suomen Pankin mukaan suomalaiset nostivat joulukuussa vähiten lainaa kahteen vuoteen. Koska asunnot ostetaan valtaosin lainarahalla, niin voi perustellusti väittää, että hintojen lasku on jo alkanut.
- asunnon ostaja
Onkos muuten kellään kokemusta pystyykö uuden asunnon hinnasta tinkimään samoin kuin vanhasta vai onko uuden kohdalla hinta tiukasti aina se mitä on velattomaksi hinnaksi määritelty?
- yksi mahdollinen ostaja
Kyllä sä tarjouksen voit heittää uudestakin asunnosta. Muista kuitenkin laittaa joku aika, jonka tarjouksesi on voimassa, esim. viikko tai 5 päivää.
- ....
Uudesta asunnosta ei ole tinkivaraa ennenkuin asunto on valmistunut ja sitä ei ole saatu myytyä. Voi olla että useampi kuukausikin sitä pidetään tyhjillään pyyntihinnalla. Sen sijaan jos kämppä on ollut tyhjillän jo puoli vuotta tai yhtiössä on runsaasti tyhjiä asuntoja, voi alkaa kyselemään alemmalla hinnalla.
Naapuri osti samanlaisen asunnon kuin minulla. Kaupat tehtiin vasta n. 4kk valmistumisen jälkeen ja listahinnalla. Vähän matkan päässä on alue, jossa talot ovat "arkkitehdin suunnittelemia", on edelleen pitkän ajan jälkeen myymättömiä asuntoja. Lehden myynti-ilmoituksissa on jo hintaa alennettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649