EN JAKSA ENÄÄ

En jaksa enää olla tottelematta taivaallista näkyä
- olla uskonkuuliainen SILLE.

Maa on autio ja tyhjä 1000 vuotta. Vain saatana
enkeleineen täällä "olosuhteiden vankina", kantaen
(ruumiissaan?) minun ja kaikkien tahalliset ja
tahattomat synnit.

Tällaista oli silmieni edessä, kun tutkin Suurta
Taistelua (s. 311, v.2005 painos) ja Adv. Ilm.kirja-seminaaria.
Olin lopen uupunut ja säikähdin sitä, että täytyykö
minun mieltää Jes 53. luku vain kuvakieleksi.

Sitten minä näin - en tiedä, olinko ruumiissani
vai en - näin jotain aivan uutta ja piristävää.
En tiedä, olinko avatun Raamatun äärellä vai poissa sen ääreltä - mutta minä näin silmieni edessä tämän:

JEESUKSEN RUUMIIN UHRI RIITTÄÄ - -
EI SAATANAN OLEMATON RUUMIS SIIHEN MITÄÄN LISÄÄ
- tällaista minä näin ja yhä se on edessäni:

Hepr 9:18-28
18
Siksi ei ensimmäistäkään liittoa voitu vahvistaa ilman verta. [9:18-20: 2. Moos. 24:7,8]
19
Luettuaan kansalle lain käskyt Mooses otti sonnien ja pukkien verta sekä vettä, punaista villaa ja iisopinvarsia ja vihmoi lain kirjan ja koko kansan
20
sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt."

21
Samalla tavoin hän vihmoi verta teltan ja kaikkien jumalanpalveluksessa käytettävien esineiden päälle. [2. Moos. 29:21,36; 3. Moos. 8:15,19]
22
Lain mukaan melkein kaikki puhdistetaan verellä, eikä anteeksianto ole mahdollinen, ellei vuodateta uhriverta. [3. Moos. 17:11]
23
Kun siis taivaan todellisuuden kuvat on näin puhdistettava, tulee itse todellisuus puhdistaa paremmin uhrein.

24
Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on vain todellisen pyhäkön kuva, vaan itse taivaaseen ollakseen nyt Jumalan edessä puhumassa meidän puolestamme. [Hepr. 7:25]
25
Hänen tarkoituksenaan ei myöskään ole antaa uhriaan toistuvasti, niin kuin tavallinen ylipappi kerran vuodessa vie kaikkeinpyhimpään verta, joka ei ole hänen omaansa.
26
Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan. [Gal. 4:4]

27
Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle.
28
Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat. [Room. 5:10; Fil. 3:20; 1. Tess. 1:9,10].

"MUTTA SINÄ LOIT MINULLE RUUMIIN"
- tämän sanoo Jeesus, eikä saatana

Hepr 10:1-18

1
LAISSA siis on vain varjo tulevasta, paremmasta todellisuudesta, ei sen varsinaista ilmentymää. Vaikka lain määräämät uhrit toistetaan vuodesta vuoteen, laki ei ikinä pysty tekemään pysyvästi täydellisiksi niitä, jotka astuvat Jumalan eteen. [Hepr. 7:19, 8:5, 9:9]
2
Muutoinhan uhraaminen olisi lopetettu. Jos ne, jotka ottavat osaa jumalanpalvelukseen, olisivat jo kerran tulleet puhdistetuiksi, heillä ei olisi enää mitään syntejä tunnollaan.
3
Mutta uhrit päinvastoin muistuttavat synneistä joka vuosi. [3. Moos. 16:21]

4
Mahdotontahan on, että härkien ja pukkien veri poistaisi synnit.
5
Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan: -- Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut, mutta sinä loit minulle ruumiin. [10:5-7: Ps. 40:7-9 : 10:5,6: Ps. 50:13; Aam. 5:22; Miika 6:6,7]
6
Polttouhrit ja syntiuhrit eivät sinua miellyttäneet.

7
Silloin minä sanoin: Tässä olen. Niin kuin minusta on kirjakääröön kirjoitettu, niin olen tullut tekemään, täyttämään sinun tahtosi, Jumala.
8
Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja, polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut, ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä uhreista on laissa määräykset. [Matt. 9:13, 12:7]
9
Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. [Matt. 3:15]

10
Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]
11
Jokainen pappi seisoo joka päivä toimittamassa jumalanpalvelusta ja uhraa kerran toisensa jälkeen samat uhrit, jotka eivät milloinkaan voi poistaa syntejä. [2. Moos. 29:38]
12
Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle. [Hepr. 1:3, 8:1]

13
Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle, [Hepr. 1:13]
14
sillä hän on jo yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. [Hepr. 9:26]
15
Tästä todistaa meille myös Pyhä Henki. Ensin näin:

16
-- Tämän liiton minä teen heidän kanssaan tulevina aikoina, sanoo Herra: minä asetan lakini heidän sydämeensä, kirjoitan sen heidän sisimpäänsä. [10:16,17: Jer. 31:33,34; Room. 11:27; Hepr. 8:10,12]
17
Ja sitten: -- Heidän syntejään ja vääriä tekojaan minä en enää koskaan muista.
18
Missä synnit on annettu anteeksi, siellä ei enää tarvita syntiuhria.

NÄKY TOISTUU SUPPEAMPANA, KUTEN JOHANNEKSELLE

Hepr 9:28
Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran,
mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat. [Room. 5:10; Fil. 3:20; 1. Tess. 1:9,10]

Hepr 10:18
Missä synnit on annettu anteeksi, siellä ei enää tarvita syntiuhria.

Ap. t. 26:19
Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
Room. 1:5
Jonka [Jeesuksen]kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,


En tarvitse Suuren Taistelun s. 311 tyrkyttämää
syntipukkia, saatanaa - en nyt enkä vastakaan.

Rakkaat terveiset näkyseminaarista!

13

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näky

      Kyllä tätä palstaa lukevat tietävät aivan varmasti, että adventismi on huuhaata.

    • sinun..

      tarvitsekaan jaksaa pitää huolta vieraan seurakunnan asioista, pidä huoli vain omasta seurakunnastasi, niin ei tule työ uupumusta.
      Eihän sinua Jumala tuomitse muiden synneistä,vain omistasi joudut vastuuseen.

      • Vai vieraan seurakunnan asioista?
        Mutta kyllä Kristuksen seurakunta on minulle tuttu!

        Vai tarkoititko, ettei tuo osio Kristuksen
        seurakuntaa olekaan Kristuksen, vaan saatanan
        synagooga? No, omapa on käsityksesi sitten.
        Ehkä tunnet sen lohkon asiat paremmin.

        Ef 1:23
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:27 | Ef. 4:10].


      • Eiköhän Luoja omista jokaien
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Vai vieraan seurakunnan asioista?
        Mutta kyllä Kristuksen seurakunta on minulle tuttu!

        Vai tarkoititko, ettei tuo osio Kristuksen
        seurakuntaa olekaan Kristuksen, vaan saatanan
        synagooga? No, omapa on käsityksesi sitten.
        Ehkä tunnet sen lohkon asiat paremmin.

        Ef 1:23
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:27 | Ef. 4:10].

        Mutta varsinkin seurakunnan. Joka Jeesuksen nimeä
        lausuu, eikös se kuulu Jeesukselle ja kaikki
        uskovaiset ovat Jeesuksen omaisuutta.
        Ei kukaan tai mikään muu saa heitä alistaa kuin
        vain Jeesus.

        Ei hän kylläkään alista, vaikka voisi -- vaan
        ystäviksi hän kutsuu meitä ja lapsikseen ja
        Isän lapsiksi. Kuinka kukaan toinen saisikaan
        omia "Kristuksen ruumista! Sehän on kihlattu Hänelle.

        Se on tavallaan aviorikos, jos uskova alistuu
        hengellisissä asioissa muulle kuin Herralle.
        Ihan Sanasta tuo määritelmä löytyy.

        Roomalaisen Paavalin paimenkirje roomalaisille ja suomalaisille, luku 7, jakeet 3-6

        3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. [Matt. 5:32]
        4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. [Gal. 2:19,20, 5:18; Kol. 2:14]
        5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. [Room. 6:21, 8:8; Gal. 5:19]
        6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. [Room. 6:4, 8:4; 2. Kor. 3:6]


      • tuomitse..
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Vai vieraan seurakunnan asioista?
        Mutta kyllä Kristuksen seurakunta on minulle tuttu!

        Vai tarkoititko, ettei tuo osio Kristuksen
        seurakuntaa olekaan Kristuksen, vaan saatanan
        synagooga? No, omapa on käsityksesi sitten.
        Ehkä tunnet sen lohkon asiat paremmin.

        Ef 1:23
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:27 | Ef. 4:10].

        ketään vaan olen nähnyt sinun kirjoituksissa tuon, että sinä itse laitat näitä tuomioita niinkuin Ilm.3:9 kohta olet monasti laittanut sen että Jumala antaa sinun seurakuntaasi sieltä saatanan synägookasta muutamia, jotka sanovat olevansa juutalaisia vaan eivät ole.
        Sinä toimit tällä palstalla samaan tyyliin kuin tuolla Raamattu palstalla tuo T.Suni olen joskus vilkaissut sinne, niin näin että tääläkin on samalainen kuin Antti tuolla toisella pastalla, kyllä minä tiedän että sinä alat sättiä minua tästä mitä kirjoitin, mutta anna tulla kaikki vaan ulos mikä mieltäsi painaa.


      • tuomitse.. kirjoitti:

        ketään vaan olen nähnyt sinun kirjoituksissa tuon, että sinä itse laitat näitä tuomioita niinkuin Ilm.3:9 kohta olet monasti laittanut sen että Jumala antaa sinun seurakuntaasi sieltä saatanan synägookasta muutamia, jotka sanovat olevansa juutalaisia vaan eivät ole.
        Sinä toimit tällä palstalla samaan tyyliin kuin tuolla Raamattu palstalla tuo T.Suni olen joskus vilkaissut sinne, niin näin että tääläkin on samalainen kuin Antti tuolla toisella pastalla, kyllä minä tiedän että sinä alat sättiä minua tästä mitä kirjoitin, mutta anna tulla kaikki vaan ulos mikä mieltäsi painaa.

        Kun laitoin samantapaisena tuonne raamattupalstalle.

        Jumalan armosta meidät on pelastettu, ei tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi!

        Se armahdettu ihminen joka on uskossa Jeesukseen, niin hänen syntinsä ovat upotetut meren syvyteen, eikä niitä edes saatanalla ole sieltä lupa hakea.

        Uskossa me olemme täysin turvautuneet Jeesukseen, eikä meitä enää tuomita, vaan kaikki meissä on yhtä Jeesuksen kanssa!

        Niimpä meille ei enää lueta meidän syntejämme, vaan Jeesus on ostanut meidät TÄYSIN VAPAAKSI synnin ja kuoleman vallasta!

        Tämä on uskoa! Niimpä kerskauksemme olkoon YKSIN JEESUS KRISTUS! Jeesus huusi ristillä SE ON TÄYTETTY, niin se silloin on täytetty. Syyttäjällä(=saatanalla) ei ole meihin enää mitään valtaa!


      • Siivet @#
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        Kun laitoin samantapaisena tuonne raamattupalstalle.

        Jumalan armosta meidät on pelastettu, ei tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi!

        Se armahdettu ihminen joka on uskossa Jeesukseen, niin hänen syntinsä ovat upotetut meren syvyteen, eikä niitä edes saatanalla ole sieltä lupa hakea.

        Uskossa me olemme täysin turvautuneet Jeesukseen, eikä meitä enää tuomita, vaan kaikki meissä on yhtä Jeesuksen kanssa!

        Niimpä meille ei enää lueta meidän syntejämme, vaan Jeesus on ostanut meidät TÄYSIN VAPAAKSI synnin ja kuoleman vallasta!

        Tämä on uskoa! Niimpä kerskauksemme olkoon YKSIN JEESUS KRISTUS! Jeesus huusi ristillä SE ON TÄYTETTY, niin se silloin on täytetty. Syyttäjällä(=saatanalla) ei ole meihin enää mitään valtaa!

        antaa siivet ja erimerkityksen mitä asian omainen on itse ajatellut. Hänen elämänsä oli tullu päätepisteeseen ja näin ollen hänen elämänsä oli täyttänyt tehtävänsä. Jeesuksen opetus lapset tekivät tämän ristillisen opin Juutalaisia vastaan. Sitten pakanoiden sekaan tultua lisättiin siihen pakanuudesta uusia eväitä. Ja näistä pakanuuden eväistä on tehty meille erilaista ruokaa, jota ei Jeesus kristillisyys alkuaan tuntenut. Nykyisin istuu Saatanakin kirkon penkissä ihan kunnia paikalla. Onhan kristillisyys tullut vihollisen aluevesille!


    • kukistettiin..!

      Ristillä..onko Jeesus nyt uusi Kuningasten Kuningas ja herrain Herra täällä Telluksella, vai vasta tullessaan 2.kerran maan päälle?!

      Ellen "Suuren Taistelun" perustarinahan on taistelu Miikaelin ja Lusiferin välillä?

      Isä Jumala on henki ja Rakkaus: siis aivan toista luokkaa..?!

      Eikö tämä eroa olennaisesti "kolminaisuusopista"...miksi A-Kirkko "flirttailee" Babylonin sekoituksen kanssa Suomessa; muualla ei tehdä niin...?!

      J.

    • Seraja-m55

      Sinä et ymmärrä adventismia, mikäli sinä koet tarpeelliseksi kuvitella, ettemmekö me uskoisi Jeesuksen uhrin riittävän täydellisesti koko ihmiskunnan syntien sovittamiseksi.
      Itseasiassa minä uskon sen olleen valtavasti ylenmääräinen!!! Mutta muuta vaihtoehtoa ei vain ollut ihmiskunnan pelastukseksi.

      Vastaavasti nuo esittämäsi raamatunkohdat ovat aivan sellaisenaan meidän täysin hyväksyttävissä - tietenkin! - ja sellaisenaan ilman tulkintoja.

      Se, mistä on kyse saatanan kohtalon suhteen tuon 1000-vuotiskauden ajan, jolloin maa on todellakin täysin autio ja tyhjä, on hänen ansaitsemansa syyllisyys, hänen, joka on itseasiassa synnin alkuunsaattaja tässä maailmassa houkutustensa kautta.
      Tuon 1000 vuoden aikana Jumala laittaa hänet miettimään menneitä vääriä valintojaan ja tekojaan. Tässä maailmassa on valtavasti tehty syntejä tämän pahuuden ruhtinaan innoittamana ja kaikesta sellaisesta syyllisyys langetetaan hänen päälleen ja hän tulee tuon 1000-vuotiskauden jälkeen sen seurauksena kärsimään helvetin tulijärvessä paljon pidempään kuin yksikään jumalaton ihminen.

      Jos nyt luetaan tuo Suuren Taistelu-kirjan kohta sivulta 311 ilman "asenteellisen tuomitsemisen silmälaseja", niin siinä kyllä lukee selvästi, että saatanan kannettavaksi jäävät vain niiden syntien SYYLLISYYS, jotka HÄN ON HOUKUTELLUT PELASTUNEET TEKEMÄÄN. Siis HOUKUTTELUN SYYLLISYYS! Ei hänen päälleen laiteta sellaista syyllisyyttä, johon pelastuneet ovat langenneet ihan itse ja ihan omista vääristä valinnoistaan.

      On myös huomattava, että tuossa kohdassa kulkevat rinnakkain VT:n pyhäkköpalveluksen suuren sovituspäivän vertauskuvalliset asiat ja toisaalta tulevan 1000-vuotiskauden ja viimeisen tuomion eri tapahtumat. Jos ei ole tarkkana, niin nämä sekoittaa toisiinsa ja se tapahtuu kovin helposti silloin kun teosta luetaan tietyn väärän asenteellisuuden vaikuttamana.

      Saakoon Jumalan Henki,joka on tämän teoksen Lähde, avata sitä lukijalleen ja osoittaa, että se on sittenkin hyvin sopusoinnussa Raamatun kanssa, vaikka sitä on joidenkin niin vaikeata uskoa ja ymmärtää.

      • Niin se vaan on - Krsituksen uhri riittää, Jumalan
        astuminen maan alimpiin paikkoihin "ottaen orjan
        muodon". Sillä: "kirottu on jokainen, joka on puuhun
        ripustettu".
        Ei tarvitse Jumalan enää saatanalle ruumista
        vaömistaa, jotta se voisi loput synnit kantaa ja
        tulla ristiinnaulituksi.
        Kiehtovaa olisi ajatella, että saatanan enkelit
        sitten autiossa maassa ristin juurella ilkkuisivat.
        Minnekän se pystytettäisiin, jos ... no, turha
        ajatella joutavia.


        Jeesus tehtiin SYNNIKSI puolestamme, halleluja!

        2. Kor. 5:21
        Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Jes. 53:10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

        Mutta mikään sellainen Jeesus kuin Jeesus=Miikael
        ei riitä, eikä yksi "Jumalan pojista", vaan
        Jeesuspa onkin Jumalan AINOKAINEN Poika.

        En tietenkään ymmärrä adventismia, vaan
        kristinuskon! Mutta sangen tarkkaan TIEDÄN
        adventismin.


      • Ei Miikael-Jeesus

        " Ei hänen päälleen laiteta sellaista syyllisyyttä, johon pelastuneet ovat langenneet ihan itse ja ihan omista vääristä valinnoistaan. "

        Tuollaista mystistä sontaa joutuu kirjoittamaan,
        kun koettaa parsia EGW:n mielikuvituksen tuotteita.

        Ei kukaan kristitty tee syntiä omasta vapaasta
        tahdostaan, vaan on kaiken takana nainen, langennut
        Eeva, ja sen myötä langennut Aadam, jotka eivät
        voineet vastustaa kuisausta.

        1. Tim. 2:14
        eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.


        Mutta Jeesus tehtiin synniksi puolestamme - ei
        ainoastaan kantanut syntejä, vaan tehtiin synniksi.


      • Seraja-m55
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Niin se vaan on - Krsituksen uhri riittää, Jumalan
        astuminen maan alimpiin paikkoihin "ottaen orjan
        muodon". Sillä: "kirottu on jokainen, joka on puuhun
        ripustettu".
        Ei tarvitse Jumalan enää saatanalle ruumista
        vaömistaa, jotta se voisi loput synnit kantaa ja
        tulla ristiinnaulituksi.
        Kiehtovaa olisi ajatella, että saatanan enkelit
        sitten autiossa maassa ristin juurella ilkkuisivat.
        Minnekän se pystytettäisiin, jos ... no, turha
        ajatella joutavia.


        Jeesus tehtiin SYNNIKSI puolestamme, halleluja!

        2. Kor. 5:21
        Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Jes. 53:10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

        Mutta mikään sellainen Jeesus kuin Jeesus=Miikael
        ei riitä, eikä yksi "Jumalan pojista", vaan
        Jeesuspa onkin Jumalan AINOKAINEN Poika.

        En tietenkään ymmärrä adventismia, vaan
        kristinuskon! Mutta sangen tarkkaan TIEDÄN
        adventismin.

        Minä tiedän adventismin hyvin tuntevana sen olevan raamatullisinta kristinuskoa, mitä maan päältä löytyy.

        Nimenomaan juuri adventismin myötä olen tullut syvimmin tuntemaan Jeesuksen Kristuksen täydellisen jumaluuden, tuntemaan hänet kaikkeuden Luojana ja ylläpitäjänä, Ainokaisena Jumalan Poikana, jolla ei ole alkua eikä loppua kuten ei Isälläänkään, vaan hän on ollut aina olemassa ja on kaiken elämän lähde. Tästä todistaa Kol. 1:13 - 18.
        Juuri Kristus esiintyi Moosekselle Jahve-Jumalana antaen Siinailla käskyt. Paavali todistaa tästä 1. Kor. 10:4.

        Kristus omaa monia nimiä, jos näistä yksi olisikin Miikael, niin sen ei tarvitse vähänkään alentaa hänen täyttä jumaluuttaan. Tosin tuon nimen suhteen Daniel 10:13 on minulle hyvin ongelmallinen, jossa Miikaelin esitetään olevan VAIN yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista.


    • Tunnustaminen ratkaisee tulevaisuutemme.

      On tunnustettava Kristus elävien ihmisten edessä.

      Miedän tulee tunnustaa keskuudessamme ELÄVÄT
      profeetat Jumalan lähettämiksi ja sitä varten on
      annettu henkien erottamisen lahja seurakunnalle.

      Ennemmin tulee tunnustaa Jeesus kuin mitään muuta.
      Keskuudessamme eläviä kun autamme Kristuksen
      tähden, eikä jostain musuta syystä, niin hyvin käy.

      Kristuksen tunnustaminen - Matt 11:32-42

      32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. [Luuk. 12:8; Room. 10:9; Ilm. 3:5]

      33
      Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa. [Mark. 8:38; Luuk. 9:26, 12:9; 2. Tim. 2:12]
      34
      "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. [10:34-36: Luuk. 12:51-53]

      35
      Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. [10:35,36: Miika 7:6 ; Matt. 10:21]
      36 Viholliset ovat oman talon väkeä.

      37
      "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. [10:37,38: Luuk. 14:26,27]
      38
      Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. [10:38,39: Matt. 16:24,25; Mark. 8:34,35]

      39
      Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.
      40
      "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. [Mark. 9:37; Luuk. 9:48, 10:16; Joh. 13:20; Gal. 4:14]

      41
      Joka ottaa profeetan vastaan siksi, että tämä on profeetta, saa profeetan palkan, ja joka ottaa vanhurskaan vastaan siksi, että tämä on vanhurskas, saa vanhurskaalle kuuluvan palkan. [1. Kun. 17:15; 2. Kun. 4:13; Matt. 18:5]
      42
      Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi -- totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille." [Matt. 25:40; Mark. 9:41; Hepr. 6:10]

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe