bulimiasta anoreksiaan

elllli

Monesti sanotaan että anoreksia usein muuttuu bulimiaksi, mutta mulla on käynyt toisinpäin. Bulimia alkoi 13-vuotiaana, nyt olen 20-vuotias ja sairastanut anoreksiaa vuoden.

Onko muille bulimikoille käynyt samanlailla, että on alkanut kammoamaan oksentamista niin paljon että sairaus on pikkuhiljaa muuttanut muotoaan?

7

1947

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mionascorner

jos bulimiaan on alunalkujaan sairastunut laihdutusmielessä, ja siitä parantuessaan poistanut elämästään vain ahmimisen ja oksentamisen niin on suuri riski, että tilalle tulee nimenomaan anoreksia, jolloin laihdutushalut eivät ole lähteneet minnekään bulimian myötä tai ortoreksia, jolloin ajattelee "noh, nyt kun kaiken pidän sisälläni niin haluan sen olevan terveellistä eikä sellaista paskaa kuin ennen söin".

tiedän pari vastaavaa tapausta.. tärkeää on, että otat nopeasti ohjat takaisin itsellesi ja vakuutat että tämä ei saa olla mitään bulimian korviketta, vaan tavoitteenasihan (toivottavasti) oli normalisoida koko syöminen.

• b & a

Mulle kävi just noin. En edes enään muista mistä bulimia mulla lähti liikkeelle, mutta se jatku välillä pahempana ja välillä taas päinvastoin. Suunnilleen vuosi sitten päätin lopettaa oksentamisen kun inhosin sitä niin paljon. Sitten en enää uskaltanut syödä kun pelkäsin sitä pakottavaa tunnetta mennä oksentamaan. Se taas johti siihen että tässä sitä mennään anan kans käsikynkkää.

• MissB

Itselle käymässä juuri noin. :( Bulimiaa olen sairastanut reilun vuoden.

• elllli
        MissB kirjoitti:

Itselle käymässä juuri noin. :( Bulimiaa olen sairastanut reilun vuoden.

Tuntuu vaan että on helpompi olla syömättä, kuin oksentaa. Oksentamisesta alkoi tulla niin paska olo etten enää halua tehdä sitä. paha maku suussa, vatsakivut ja pilalle menneet hampaat. Pelkään syömistä ja oksentamista, en siis tee kumpaakaan.

• kävi

mulla oli 2006 kesästä 2007 kesään bulimia ja siitä asti ollu anoreksia. oon voimaton tän sairauden edessä, ja vaikka tiedän että mun pitäs parantua niin kun läheiset eivät anna minkäänlaista tukea kun niitä ei kiinnosta niin ei oikein huvita edes yrittää korjata tilannetta.

• äiti kertaa kaks

Oon 24 vuotias kahden lapsen äiti.oon oksennellut noin 14vuotiaasta asti välillä joka päivä,välillä ollut monen kuukauden taukoja.Ensimmäisen raskauden jälkeen oksentelu alkoi pahana,koska kiloja oli tullut lisää.sain homman kuitenkin onneksi hallintaan.Meillä on nyt 2kuukauden ikäinen ihana pieni tyttö..Eilen havahduin,etten ole aloittanut oksentelua,nyt olen jättänyt syömättä..lasken kaloreita hullun lailla,elän muutaman sadan kalorin voimin..pelkään että oksentelun tilalle tulee syömättömyys..miks ei tää koskaan lopu.

• Bulirexia

Mä olen sairastanut bulimiaa jo pari vuotta,kutosella oli ensin anoreksiaa ja seiskalla se muuttui bulimiaksi,olen nyt 16 ja olen seiskaluokasta asti oksennellut,homma on lähtenyt käsistä ja mulla on nyt bulirexia,se on menossa pahempaan suuntaan kokoajan enkä tahdo päästää irti siitä tutusta ja turvallisesta tavasta. Rakastan tunnetta kun pääsen oksentamaan ja kun mahalaukku tyhjenee mutta se on yhtä helvettiä kun en pääsekkään oksentamaan olin sitten syönyt jotain terveellistä ruokaa tai en, loppuun asti menee vain kasvikset,muut ruuat menee sukkulana ulos. Nyt mä olen siinä tilanteessa että käytän enää parii vaatetta,itken peilin edessä kun maha on niin iso ja lapsenpyöreys kasvoissa näyttää läskiltä, en voi kertoa edes lääkärille,terapeutille tai perheelle. Ainoat joille voin kertoa on mun kaksi ystävää ja siihen se jää, juttu leviää helposti jos kerron yhdellekkin vielä että sairastan bulirexiaa.Sillon mulla ei ole syytä elää kun tajuavat että mä oikeasti syön,ja oksennan.
      Mua hävettää syödä,ainoo mitä pystyn ylpeänä syömään on vain kasvikset ja hedelmät, nyt on taas mässäily lähtenyt käsistä, tahtoisin kuolla mutta en voi päästää irti,jos yritän nyt eroon todennäköisesti palaan takasin samaan jamaan kun nyt vielä joskus,mun pitää sairastaa tää siihen rajaan asti kunnes nään että mun on pakko lopettaa,se ei toimi kovin kellään,mutta mulla se on viimeinen toive että joskus vielä mä olen pohjalla ja tajuan että nyt loppu. Te jotka haluatte samallaista paskaa itellenne olette nyt jo sairaita, ette niin pahasti että joudutte ottamaan käytäntöön mun taktiikan.
      Mutta haluan että kun joku lukee tän, joka voisi vielä yrittää parantua itte ilman sitä pohjas rypemistä,mieti mikä sulle on tärkeempää,ikuinen kitumine joka ei ehkä tapa vai suunta ylös?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      72
      1148
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      1084
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      963
    4. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      67
      943
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      126
      890
    6. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      22
      877
    7. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      129
      828
    8. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      58
      795
    9. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      27
      761
    10. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      6
      728
    11. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      686
    12. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      46
      681
    13. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      642
    14. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      642
    15. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      627
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      48
      620
    17. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      48
      604
    18. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      80
      602
    19. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      35
      600
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      12
      599
    Aihe