Opetuspolkimien asennus

mamski

tarkotus olis alkaa tyttöä opettaa ajamaan ja polkimien laitto olis edessä mutta nyt jotkut tutut alko pelottelee ettei itse kannata laittaa polkimia vaan viedä liikkeeseen jotka laittaa.syy tähän että puhuvat näin on että voi kuulemma porata johonkin "johtoon" vanhingossa ja auto on sitten pilalla.Niin että jos joku osaisi kertoa onko Toyota Auriksessa niitä johtoja siinä jalkatilassa vai onko tosiaan vietävä liikkeeseen ja maksettava se 140e?

17

13415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki  

      Opetusluvalla opettaminen tulee jopa kalliimaksi kuin autokoulu, mutta opteuksen laatu kymmeniä kertoja huonompi.

      Eli UNOHDA HETI

      • mamski

        kyllä me nyt vaan aletaan opetusluvala opettamaan vaikka kaikkea kauhutarinoitakin kuulee mutta osaako kukaan sanoa niistä polkimien asennuksesta?


      • viemään
        mamski kirjoitti:

        kyllä me nyt vaan aletaan opetusluvala opettamaan vaikka kaikkea kauhutarinoitakin kuulee mutta osaako kukaan sanoa niistä polkimien asennuksesta?

        tojota liikkeeseen.. tuossa yhteen kouluautoon asennettiin vaijeripolkimet, niin se ei ollukaan niin helppo projekti.. jotai joutuvat purkamaan sieltä. käy ihmeessä kysymässä ensin liikkeestä ettei tosiaan vahinkoa tule.

        kysyvä ei tieltä eksy :)


      • äläjauhakakkaa

        kiki puhuu niin paskaa että peräpukamat vilkkuu suusta.just opetin pojan eikä maksanu kuin parisataa.


      • Anonyymi

        Tulee kymmenen kertaa halvemmaksi.mutta jos on idiootti niinkuin sinä ilmeisesti,niin unohda.


    • inssi'

      Minä laitoin pari vuotta sitten vanhan mallin Avensikseen opetuspolkimen. Polkimen kiinnitin pohjan mukaan muotoiltuun 20 mm:n filmivaneriin. Vaijerin toisen pään kiinnitin jarrupolkimen taakse rintapeltiin kahdella pultilla. Poraukset menivät siis konehuoneen puolelle. Opetuksen jälkeen tulppasin kumitulpilla nuo kaksi reikää. Ensi kesänä aloitetaan sitten uusi projekti vanhoilla eväillä.

      Mitä tulee hintaan, niin mistähän autokoulusta Kiki mahtaa saada kortin käteen n. 500 eurolla. Pakollisista maksuista kertyy kaikkineen n. 350 euroa ja ajoista maksimissaan 150.

      Suosittelen ehdottomasti.

    • hinnalta

      Ei tuo 140 euroa polkimen asennuksesta kuulosta mitenkään pahalta.

      Itse olen asentanut polkimen kahteen autoon. Molempin käyttämällä auton omia kiinnityspisteitä poraamatta yhtään ylimääräistä reikää. Se onnistuu kyllä, mutta teettää hieman töitä. Saa varautua pieneen metallityöhön, eli ainakin rälläkkä ja pora olisi hyvä olla. Hitsausvehkeistä on suuri apu. Tietysti vaneristakin saa tehtyä hyvän kiinnitysalustan, mutta itse olen askarrellut lattaraudasta.

      Nykyautoissa on kojelaudan alla todella ahdasta, eikä tuo perinteinen vaijeripoljin välttämättä mahdu sinne oikeaan asentoon. Siksi tuo hinta ei tunnu mitenkään kovalta. Eipä tarvitse keksiä koko hommaa uudelleen, kun joku on jo kerran miettinyt kaiken valmiiksi.

      Äläkä välitä tuosta Kikistä. Sieltä tulee vain elämän totuuksia alle kaksikymppisen varmuudella . Itse opettamalla joudut itsekin kertaamaan vanhat opit, mikä on jo sinänsä hyvä asia. Toisekseen
      itse opettelemalla oppilas on kortin saatuaan paljon enemmän ajanut, kokeneempi kuljettaja ja mielestäni valmiimpi liikenteeseen. Muistanpa vain omien lasteni kavereista sen, että ne, ketkä käänsivät perheen auton katolleen, tai ruttasivat muuten vain, olivat kaikki autokoulun käyneitä. Itse opetetuista kukaan ei moisia temppuja tehnyt. Ehkä se oli vain sattumaa, mutta näin se oli ensi kuukausina.

      Tsemppiä opetukseen. Siinä oppii sekä oppilas että opettaja.

      • Anonyymi

        Meillä maksoi polkimen asennus Hyvinkäällä 500 euroa.


      • Anonyymi

        Onhan se vähästä paljon,että suosittelen opetuslapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä maksoi polkimen asennus Hyvinkäällä 500 euroa.

        Kusetusta 6-0.


    • kkg

      Itse teetin polkimen asennuksen korjaamolla metta ei merkkikorjaamolla. Poljin asennettiin eriliseen rautalevyyn joka pultattiin kahdella piltilla auton lattiaan. Koko asennus maksoi 80 euroa.

    • ite kiinni

      Kävin Helsingissä Jarrupoljin Oy:llä asennuttamassa oman polkimen. Laittoivat penkkiin kiinni ja tämä maksoi 260 euroa............

    • insinööri­

      Lattarautaa, pultteja, muttereita, työkaluja, 3 tuntia, pari kaljaa ja hieman tee-se-itse henkeä.

      Noilla eväillä asentui opetuspoljin ilman auton rakenteisiin kajoamista. Hitsailin lattarautakehikon ja sen kiinnitin penkin kiinnikkeisiin ja avot.

      • diplomi-insinööri

        Ja sen jarruvaijerin pään sitten kiinnitit roudariteipillä?


    • Anonyymi

      Hyvinkään Pitstopissa maksoi 500 euroa. Mistä noin halvan sait?

    • Anonyymi

      Poljin parilla pultilla rintapeltiin,sitten vaijeri jarrupolkimeen kiinni ja sitten kuori kiinteästi kiinni. Itse laitoin joskus toisinpäin,että vaijerin kuori teki työn,niin ei kelvannut katsastus miehille,antaa kuulemma periksi,niin jouduin vaihtamaan toisinpäin. En kyllä tiedä tarviiko nykyään käydä katsastus asemalla näytillä.

    • Anonyymi

      Ennen wanhaan oppi myös opettaja. Nykyisin ei vaadita

      opettajalta teoriakoetta. Harmi . . .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      96
      1792
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1352
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1216
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1104
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      391
      842
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      45
      837
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      832
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      799
    Aihe