On puhuttu, että Makkonen on häipymässä, liekö totta, jos kuitenkin on, voiko tosta selvitä jollakin tavalla, onko se seurakuntalaisten syytä, ollaanko me tehty jotakin väärin, vaiko mistä tässä kaikessa on kysymys, onhan ollut eripuraa, sekä tyytymättömyyttä, velkaa seurakunnassa on, miten me selvitään, kuka meitä johtaa, kuka meitä kaitsee sitten ?
Tampereen Helluntaiseurakunta
8
6431
Vastaukset
- Miksi?
Vain siksi, että ovat hyljänneet Jumalan Sanan ja opetuksen. Ei voi olla velkaa jos tottelee Jumalan Sanaa eikä ota velkaa.
- Sam Andreevitsh
*
Häipymässä... Jarmo Makkonen kertoi täysin avoimena asiana sunnuntaina koko seurakunnalle, että hänellä on (noin?) kolme vuotta aikaa eläkeikään, ja että hän (todennäköisesti?) jää silloin eläkkeelle.
Mutta sen hän lupasi, että niin kauan kuin voimia riittää, hän ei lakkaa julistamasta Jumalan teoista!
En nyt muista tarkkaan, mitä sanoja käytti kertoessaan näistä, mutta perusajatukset olivat nämä. Eli että eläkkeelle kyllä aikanaan, mutta että vastuuta kantaa Jumalan valtakunnan rakentamisesta edelleenkin.
*
Vaikeuksissa en näe Tampereen helluntaiseurakunnan olevan. Pastoriasioissa voimme tehdä sen, mitä Jarmokin kehotti tekemään: rukoilemaan viisautta valintojen suhteen. Monessa suhteessa ainakin itselläni on erittäin luottavainen asenne, kun olen nähnyt, kuinka Jumalan tuli todella palaa eri ikäisten ihmisten elämässä. Paljon hyvää on jo tapahtunut, ja paljon vielä tapahtuu. Polku vain kirkastuu kirkastumistaan, kun kuljetaan Jumalan edeltä valmistamissa teoissa!
*- johtajaksi...
Kirjoitit aika hyvin.
Pastori asia on arvatenkin vaikea. Sopivia ja riittävän nuoria ei seurakunnassa ole. Jotkut puhuvat Kotisaaresta, mutta hänellä on kiireitä EKM:ssä. Martti Ahvenainen on ehkä jo liian vanha tuohon tehtävään. Jotkut arvelevat Paavo Järvistä, mutta siinä vaiheessa kun asia on ajankohtainen, hän voi olla jo muissa tehtävissä. - DoctorT
Vai on sellainen siunaus meneillään! Ei uskois, eikä uskois varsinkaan, jos katselisi asioita rehellisesti!
Kirkkoutuminen ei tuo VARSINAISTA HENGELLISTÄ SIUNAUSTA! JUMALAN PYHÄ HENKI ei näet ole sitä hanketta eteenpäin viemässä. Ja voimattomuus saattaa viedä mehut urautuneeltakin ja miljoonat saarnat pitäneeltä. Jos vaikka henkeä henkilössä sattuisi vielä olemaan? - Tiedän...
johtajaksi... kirjoitti:
Kirjoitit aika hyvin.
Pastori asia on arvatenkin vaikea. Sopivia ja riittävän nuoria ei seurakunnassa ole. Jotkut puhuvat Kotisaaresta, mutta hänellä on kiireitä EKM:ssä. Martti Ahvenainen on ehkä jo liian vanha tuohon tehtävään. Jotkut arvelevat Paavo Järvistä, mutta siinä vaiheessa kun asia on ajankohtainen, hän voi olla jo muissa tehtävissä.Juha Kotisaari ei mahdu siihen tehtävään kun hän ei hyväksy koko Helluntaikirkkokuntaa - ei siis ole itse mukana niissä kuvioissa. On pysynyt erossa niistä riidoista.
Hän on muuten oikein kelpo mies ja hyvä julistaja muuta tuo kirkkopolitiikka ei varmasti kiinnosta häntä. - Sam.Andreevitsh
DoctorT kirjoitti:
Vai on sellainen siunaus meneillään! Ei uskois, eikä uskois varsinkaan, jos katselisi asioita rehellisesti!
Kirkkoutuminen ei tuo VARSINAISTA HENGELLISTÄ SIUNAUSTA! JUMALAN PYHÄ HENKI ei näet ole sitä hanketta eteenpäin viemässä. Ja voimattomuus saattaa viedä mehut urautuneeltakin ja miljoonat saarnat pitäneeltä. Jos vaikka henkeä henkilössä sattuisi vielä olemaan?*
Jaa, en ottanut kirjoituksessani mitään kantaa tähän kirkko-asiaan...
Olen vain nähnyt niin selkeästi, kuinka Jumalan tuli palaa niin monen elämässä Tampereen helluntaiseurakunnassa. Eikä se ole jäänyt vain salaiseksi paloksi ihmisten sisälle, vaan sen voi nähdä ihmisistä ulos päinkin.
Itse olen ainakin nähnyt omassa seurakunnassani sen verran Pyhän Hengen liikehdintää, että olen varsin toiveikas tulevaisuuden suhteen. Ja silti tiedän, ettei Jumalan toiminta ja Jumalan edeltä valmistamissa teoissa kulkeminen ole mikään automaatio. Pitää olla jatkuvasti valmis kuulemaan, mitä Jumala haluaa tehdä juuri nyt minun kauttani ja seurakunnassa.
*
- Kalle L.
Myös Eeva Seppäläinen on lähdössä, kuka korvaa hänet, tuleeko seuraavaksi naispastoriksi Aili Heinonen vaiko Tuula Ekbom ?
He molemmat ovat karismaattisia persoonia.
Vaiko joku nainen seurakunnasta, joka olisi kyllä todennäköisempää ?- adolphe
Ei Tampereelta kukaan lähde pois. Mutta Makkonen, Ylenius, ja Seppäläinen jäävät lähivuosina kaikki eläkkeelle. Eli tarvitaan kolme uutta työntekijää. Onneksi aikaa on rauhassa harkita ja tehdä päätöksiä. Jumala johdattaa aikanaan sopivat henkilöt seurakuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883