hyvät ihmiset milloinkaan aloittako gluteenitonta dieettiä edes kokeilumielessä vaan käykää ensin tutkimuksissa - verikokeet ja tähystys - saadaksenne diagnoosin.
ÄLKÄÄ
3
508
Vastaukset
- maallikko¨
Miksei saa aloittaa, jos syö ennen kokeita taas glluteenia muutaman viikon ajan?
- alkup.
Muutama viikko ei todellakaan riitä. Jos ihmisellä on kivuliaita oireita, kannattaa ehdottomasti poissulkea keliakian mahdollisuus. Jos joutuu kovin pitkään odottamaan kutsua yleiselle terveyspuolelle, kannattaa pyytää maksusitoumus yksityiselle (maksusitoumuksen antaa tk:n lääkäri), jolloin pääset gastroon hyvinkin pian. Siis, jollet itse halua maksaa yksityislääkärin palveluista tai työterveyshuoltosi ei kata keliakiadiagnoosiin tarvittavia tutkimuksia
- Hanna
Mutu-tuntumalla taas mennään, mutta käsittääkseni tarvitaan tosiaan pidempi altistus kuin tuo pari viikkoa. Ainkin, jos nukka on ehtinyt parantua.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe; jos oireet ovat kovat, varmasti alkaa heti noudattaa ruokavaliota, jos sillä vaan oireet helpottavat. Näin ainakin itse olisin tehnyt, jos minulla olisi tuskallisia oireita ollut.
Toisaalta itse jouduin odottamaan n. 3 kk gastroskopiaan pääsyä, minkä aikana varmasti suolinukka olisi ehtinyt jo korjaantua jonkun verran. Toisaalta taas vielä vuodenkaan päästä kontrollissa se ei ollut kokonaan parantunut... Eli ota tästä sitten selvää :).
Ehkä lääkäri osaa parhaiten neuvoa ammattilaisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252548Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581923Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup221702Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua171241Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3011178- 2581013
- 601003
- 52925
- 146913
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110873