hyvät ihmiset milloinkaan aloittako gluteenitonta dieettiä edes kokeilumielessä vaan käykää ensin tutkimuksissa - verikokeet ja tähystys - saadaksenne diagnoosin.
ÄLKÄÄ
3
544
Vastaukset
- maallikko¨
Miksei saa aloittaa, jos syö ennen kokeita taas glluteenia muutaman viikon ajan?
- alkup.
Muutama viikko ei todellakaan riitä. Jos ihmisellä on kivuliaita oireita, kannattaa ehdottomasti poissulkea keliakian mahdollisuus. Jos joutuu kovin pitkään odottamaan kutsua yleiselle terveyspuolelle, kannattaa pyytää maksusitoumus yksityiselle (maksusitoumuksen antaa tk:n lääkäri), jolloin pääset gastroon hyvinkin pian. Siis, jollet itse halua maksaa yksityislääkärin palveluista tai työterveyshuoltosi ei kata keliakiadiagnoosiin tarvittavia tutkimuksia
- Hanna
Mutu-tuntumalla taas mennään, mutta käsittääkseni tarvitaan tosiaan pidempi altistus kuin tuo pari viikkoa. Ainkin, jos nukka on ehtinyt parantua.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe; jos oireet ovat kovat, varmasti alkaa heti noudattaa ruokavaliota, jos sillä vaan oireet helpottavat. Näin ainakin itse olisin tehnyt, jos minulla olisi tuskallisia oireita ollut.
Toisaalta itse jouduin odottamaan n. 3 kk gastroskopiaan pääsyä, minkä aikana varmasti suolinukka olisi ehtinyt jo korjaantua jonkun verran. Toisaalta taas vielä vuodenkaan päästä kontrollissa se ei ollut kokonaan parantunut... Eli ota tästä sitten selvää :).
Ehkä lääkäri osaa parhaiten neuvoa ammattilaisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1076788KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3826428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei623223Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521172728Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082360- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211687Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341535Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247