Vanha Jerusalem 2 minuuttia sitten - näe se!

Joku ummikko väitti tuossa edellisessä ketjussani,
ettei sitä Vanhaa Jerusalemia edes enää ole.
Voiko joku tässä globaalissa maailmassa tosissaan
olla niin tuiki tietämätön?

Klikkaa linkkiä - ehkä näet jonkun tuttusi pari
minuuttia sitten olleen Vanhassa Jerusalemissa!
(Joka toinen minuutti tulee uusi reaaliaikainen
kuva itkumuurilta).

http://www.123cam.com/live-webcam.php?var=221&site=http://aish.com/wallcam/
Se ei ole outoa, että EGW useimpien muiden mukana
ennusti, ettei Vanhaa Jerusalemia koskaan saateta
takaisin - eihän juutalaista kansaakaan ollut
kansakuntana siihen aikaan vielä saatettu takaisin.
Mutta että vielä tänään, kun Israel täyttää 60 v.,
joku uskottelee, ettei Jerusalemia ole - hassua.

Jumala on asettanut juutalaiset ja palestiinalaiset huolehtimaan Vanhasta Jerusalemista. Myös islamin ja kristikansan Hän
on laittanut vaalimaan Jerusalemia. Lisäksi
antikristus aikanaan pitää huolen siitä, ettei
edes muuria revitä alas - vain häväistään sitä.

Olen tuossa Jerusalemin merkittävämmässä paikassa
seisonut ja muodon vuoksi työntänyt rukouslapun
kivien väliin. Olen myös arabipojan opastuksella
kävellyt muurin päällä, sen ympäri käynyt.
Olen tietysti muurin toisellakin puolella käynyt,
siis Vanhan kaupungin sisällä - kuten sadattuhannet
suomalaiset.

Shalom kaikkeen maailmaan

7

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraan
      • Vaan joutunet ikuiseen Jumalan erityistarkkailuun.

Ps. 68:18
        (68:19) Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.

Israelin Jumalan silmäterä kuitenkin tulee aina
        olemaan Israel:

Sak. 8:3
        Näin sanoo Herra: Minä käännyn jälleen Siionin puoleen ja tulen asumaan Jerusalemin keskelle, ja Jerusalemia kutsutaan Uskolliseksi Kaupungiksi ja Herran Sebaotin vuorta Pyhäksi Vuoreksi.
        Sak. 8:8
        Ja minä tuon heidät asumaan Jerusalemin keskelle. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa, uskollinen ja vanhurskas.

HYLÄTTY VAIMO SAA ARMON

- tämä on hyvä sanoma tälle ajalle kaikkinensa, mutta myös Israelia ajatellen

Jerusalem, hylätty vaimo, saa armon - Jes 54:1-10

1 Riemuitse, hedelmätön, sinä joka et koskaan synnyttänyt! Huuda riemusta, iloitse, sinä joka et ole synnytyskipuja kokenut! Nyt sinulla, hylätyllä, on enemmän lapsia kuin konsanaan aviovaimolla, sanoo Herra. [Jes. 49:20; Gal. 4:27]

2
        Tee telttasi sija suureksi, levitä säästelemättä kangasta asumustesi katoksi! Pidennä köydet, iske lujaan vaarnat! [1. Moos. 26:22 ]
        3
        Sinä laajenet oikealle ja sinä leviät vasemmalle, sinun jälkeläisesi perivät muukalaisten maat ja asuttavat autioiksi jääneet kaupungit.
        4
        Älä pelkää, ei sinua enää nöyryytetä, älä häpeile, et sinä jää häväistyksi. Nuoruutesi nöyryytyksen sinä saat unohtaa etkä enää ole muistava leskeytesi häpeää,

5
        sillä nyt sinun aviomiehesi on hän, joka sinut loi -- Herra Sebaot on hänen nimensä -- ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä -- häntä kutsutaan koko maanpiirin Jumalaksi. [Room. 3:29]
        6
        Nyt Herra kutsuu sinua, hylättyä vaimoa, joka on toivonsa menettänyt. -- Kuka voisi hylätä nuoruutensa vaimon, sanoo sinun Jumalasi.
        7
        -- Hetkeksi minä sinut jätin, mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin. [54:7,8: Ps. 30:6]

8
        Vain tuokioksi, vihani vimmassa, minä käänsin kasvoni sinusta pois, mutta minä armahdan sinua, minun uskollisuuteni on ikuinen, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
        9
        -- Minä vannon niin kuin Nooan päivinä. Silloin minä vannoin, etteivät Nooan ajan vedet enää koskaan tulvisi maan yli, ja nyt minä vannon, etten enää sinuun vihastu enkä sinua soimaa. [1. Moos. 9:11]
        10
        Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi. [Matt. 24:35]

• Uskovaisia helvetillä?

Sillä se paikkahan on Jumalaa vihaaville, ei muille.

Jerusalem tosin tehdään koetinkiveksi kansoille
        jo nyt ja varsinkin viimeisinä päivinä.
        Mutta ei siellä se Harmagedon tai Ratkaisulaakso
        (Joosafatin laaksi) tai se, mitä puskajussi
        esiin toi - ei se ole tavoittelemisen arvoista.
        Vaan Israelin ja kristuksen seurakunnan siunaaminen.

1. Moos. 12:3
        Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
        [1. Moos. 18:18, 22:18, 26:4, 28:14; Ap. t. 3:25; Gal. 3:8]

1. Moos. 27:29
        Kansat palvelkoot sinua ja kansakunnat kumartakoot sinua. Ole veljiesi herra, ja äitisi pojat kumartakoot sinua. Kirottuja olkoot ne, jotka sinua kiroavat, ja siunattuja ne, jotka sinua siunaavat. [1. Moos. 12:3 | 1. Moos. 25:23; Ob. 10]

4. Moos. 6:27
        "Kun he näin siunaavat Israelin minun nimeeni, minä annan sille siunaukseni."

4. Moos. 24:9
        Kun he lepäävät, he lepäävät kuin leijona, kuin jalopeura -- kuka uskaltaa häiritä heitä? Siunattuja ovat ne, jotka sinua siunaavat, kirottuja ne, jotka sinua kiroavat. [1. Moos. 49:9; 4. Moos. 23:24]

Jes. 4:3
        Ja ne, jotka Siionissa ovat säilyneet ja Jerusalemissa jäljelle jääneet, kutsutaan pyhiksi, kaikki, jotka ovat kirjoitetut Jerusalemissa elävien lukuun-

Jes. 24:23
        Ja kuu punastuu, ja aurinko häpeää, sillä Herra Sebaot on kuningas Siionin vuorella ja Jerusalemissa, ja hänen vanhintensa edessä loistaa kirkkaus.

Jes. 27:13
        Sinä päivänä puhalletaan suureen pasunaan, ja Assurin maahan hävinneet ja Egyptin maahan karkoitetut tulevat ja kumartavat Herraa Pyhällä vuorella Jerusalemissa.

Rukoilkaa, ettei suuren ahdistuksen aika osuisi
        sapatin päälle:

Matt 24:20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.

Joel. 2:32
        Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.

• Ja Harmagedonin laaksosta

Gehennaa emme näe Israelissa enää sellaisena tulisena pätsinä kuin se oli vanhaan aikaan. Siitä on turha opiskella sen enempää.

Mutta Jerusalemin näemme.
        Tulemme näkemään myös Joosafatin laakson sekä
        Harmagedonin laakson ankarana tuomion paikkana.
        Megiddon vuoristojen välinen laakso myös lienee
        tuomion paikkana Israelin Jumalan vihamiehille.
        Antisemitisteille ne paikat valmistetaan.

Joel. 3:2
        minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani

Joel. 3:12
        Lähtekööt liikkeelle, hyökätkööt kansakunnat Joosafatin laaksoon; sillä siellä hän istuu tuomitsemassa kaikkia pakanakansoja, joka taholta tulleita.

Ilm. 16:16
        Henget kokosivat kuninkaat paikkaan, jonka nimi on hepreaksi Harmageddon*. [Nimi merkitsee 'Megiddon vuori'.] [Tuom. 5:19; 2. Kun. 23:29; Sak. 12:11]

Hetki on tullut - ei aivan vielä
        Joh.Ilm 16.

15 "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei joutuisi häpeään, kulkemaan alasti kaikkien nähden." [Matt. 24:43 ]
        16 Henget kokosivat kuninkaat paikkaan, jonka nimi on hepreaksi Harmageddon*. [Nimi merkitsee 'Megiddon vuori'.] [Tuom. 5:19; 2. Kun. 23:29; Sak. 12:11]
        17 Seitsemäs enkeli tyhjensi maljansa ilmaan. Silloin kuului temppelin valtaistuimelta mahtava ääni, joka sanoi: "Hetki on tullut." [Ilm. 10:7, 11:15

• Tuo adventistien höpinä perustuu heidän väärän profeettansa Ellen Whiten demoninäkyihin:

”I also saw that Old Jerusalem never would be built up; and that Satan was doing his utmost to lead the minds of the children of the Lord into these things now, in the gathering time, to keep them from throwing their whole interest into the present work of the Lord, and to cause them to neglect the necessary preparation for the day of the Lord." (White, Early Writings, osa Experience and Views)

Eli käänneltynä: Minä näin myös, että vanhaa Jerusalemia ei koskaan tulla rakentamaan ja että Saatana tekee parhaansa johtaakseen Herran lasten mielet nyt sadonkorjuuaikana noihin asioihin pitääkseen heidät heittäytymästä koko mielenkiinnollaan Herran nykyiseen työhön ja saattaakseen heidät unohtamaan valmistelut Herran päivää varten.

Vanha Jerusalem on jo rakennettu ja sen näkee jokainen, joka seuraa televisiota, lehtiä tai lukee muitakin kirjoja kuin Ellen Whiten. Myös temppelin rakennussuunnitelmat ovat valmiina, kunhan vaan pääsevät vuorelle rakentamaan. http://www.templeinstitute.org/

• Kun EGW julistaa Jumalalta saamana näkynä ja
        vieläpä muistuttaen, ettei hän erehdy koskaan -
        joutuu adventisti tahtomattaankin väittämään
        Jumalaa valehtelijaksi.

Kun muka Jerusalemia ei rakenneta takaisin, eikä
        Israelia ensinkään.

Sitten selitetään, ettei poliittisella valtiolla,
        Israelilla, ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.
        Eivätköhän kaikki näkyväiset valtiot ole aina
        olleet poliittisia. Ja eiköhän Israelin olemassaolo
        ole joka hetki suurta ihmettä silmillemme.

• Joku haikaili temppelin perään - tahtoisi kaiketi
      rukoilla Jerusalemin temppeliin päin.
      Mutta - tulee aika ja on jo, jolloin totiset
      rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa -
      totesi Jeesus samarialaiselle, joka aikoi kiistellä
      oikeasta rukouspaikassa.
      Kas, ei mihinkään suuntaan eikä lahkoon käännytä -
      vaan Jumala asuu ihmistemppeleissään. Kuuntele siis
      Herran ääntä sisälläsi!

RAKENNETAANKO TEMPPELI SITTENKIN ?

Hesekielin ohjeiden (Hes 40-48) mukaiset tarvikkeet temppeliä varten on jo hankittu, mutta
      temppelin paikalla seisoo islamin moskeija.
      Outoa, jos Herra ei vaikuttaisikaan temppeliä,
      kun heti ohjeiden jälkeen käy ilmi, että on kyse
      lopun ajoista, Hes 47:1-12. Päätelkää itsekin.

Dan 11:31
      Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.

Huomaa - ei tapahdu, kuten muinoin sekä Rooman
      vallan aikana, että ei jäänyt kiveä kiven päälle,
      ei temppelistä eikä muurista - vaan häväistään.

Nyt, aluksi, tapahtuu myös se, mistä Ilmestyskirja puhuu,
      että monet teeskentelevät juutalaisuutta ovelasti.
      Dan 11:34
      Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen. Jotkut
      niistä tulevat kuitenkin uskoon - niin tulkitsen.
      Ilm 2:9
      Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
      Ilm 3:9
      Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

KUN SE AIKA ON KÄSILLÄ, TÄMÄ AVAUTUU (Dan 12:9)

Dan 12:9-12
      9
      Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
      10
      Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
      11
      Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä (1290) päivää.
      12
      Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi (1235) päivää.

Mitä se EHKÄ on?

Antikristus poistaa juutalaisilta temppelitoimet.
      Ja aloittaa omat menonsa, jota kestää noin 3,5 v.
      Lisäksi palvelukseen mukaan pakotetut juutalaiset
      joutuvat kestämään 45 pv erityisen raskasta aikaa.

Sitten Karitsa palaa Öljymäelle "ja kaikki pyhät
      ovat hänen kanssansa".
      Apt 1:11-12, Ilm 7:4,9, Ilm 14:1, Sak 14:4-5.

Sitten onkin aika katsella, mikä vaikutus on sillä
      "uudella Jerusalemilla" siihen lähivuosikymmeninä rakennettavaan temppeliin nykyisessä Jerusalemissa, kun se uusi laskeutuu tänne alas.
      Temppelin altahan virtaa tavallista elävämpi vesi.

Huomaathan, että Karitsa ei tule pyhiensä kanssa
      suinkaan autioon Maahan, vaan keskelle Israelin
      ahdinkoa - tuomaan voiton. Syystä tai toisesta
      leeviläiset tulevat palvelemaan rauhanajassa -
      se käy kiistatta ilmi Jes 66:20-24.

Hes 47:7-12
      7
      Paluumatkalla minä näin, että virran rannalla kasvoi molemmilla puolin hyvin paljon puita.
      8
      Mies sanoi minulle: "Nämä vedet virtaavat maan itäosiin ja juoksevat siellä alas Jordanin laaksoon ja edelleen Itäiseenmereen, jonka suolaisen veden ne muuttavat makeaksi.
      9
      Ja missä ikinä nämä vedet virtaavat, siellä kaikki eläimet menestyvät ja lisääntyvät.
      Myös kaloja on suuret määrät, sillä kaikkialla, minne tulee, tämä virta muuttaa veden makeaksi. Minne vain se tulee, siellä kaikki virkoaa elämään.

10
      Meren rannalla seisoo kalastajia vieri vieressä, En-Gedistä En-Eglaimiin on verkkoja kuivumassa, ja erilaisia kaloja on viljalti, yhtä monia lajeja kuin Suuressameressä.
      11
      Mutta rantojen soissa ja lammikoissa vesi ei makeudu -- ne jäävät entiselleen, jotta saataisiin suolaa. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24; Mark. 9:49]
      12
      "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita.
      Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi. [Ilm. 22:2]

Jes 66:20-24
      20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
      21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.

22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
      23
      Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

24
      Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet.
      Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
      Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
      [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

"Kuhistava varoitus"? Kas, eihän antikristus ehdi
      sentään tuon noin 7 vuotensa aikana löytää kaikkia
      villiheimoja pedon merkillä varustettavaksi.
      Nuo 144000 - niin otaksun - rauhanajassa kiertää
      kaikessa maailmassa kertomassa Messiaasta ja
      kehottaa lähettämään edustajat sapattijuhliin
      Jerusalemiin - varottaen Jerusalemin komentoa
      vastustavien kohtalosta. Näin se ehkä on.

Rauha tulee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      191
      1350
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      852
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      51
      750
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      312
      601
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      585
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe