mohikaani se tuossa alempana kirjoittaa näin:
"Täytyy muistaa, että Jumala on kaiken LUOJA, Hän omistaa ihmisen, Hän on luonut ihmisen omia suunnitelmiaan varten, eikä päinvastoin."
nyt herää sitten kysymys, että onko ihminen jumalan orja? ainakin tuollaisen suoran johtopäätöksen voi vetää mohikaanin; tuon ajattelijoista ehkä kaikkein syvimmän; kirjoituksesta.
toinen kysymys liittyy samaan aihepiiriin: nimittäin kun jumala on teidän mukaan tiettävästi antanut ihmiselle säännöt joiden mukaan elää. miksi tämä teidän jumala itse saa rikkoa niitä? eli kiduttaa, tappaa ja kaikella tavalla kiusata ihmisiä? miksi näin?
onko ihminen jumalan orja?
36
615
Vastaukset
ole itsensä herra, vaikka usein luulee olevansa. Ihminen on joko synnin orja tai oikeamielisyyden, eli vanhurskauden orja:
Roomalaiskirje 6
12 "Synti ei siis saa hallita teidän kuolevaista ruumistanne, niin että noudatatte sen himoja.
13 Älkää antako ruumiinne jäseniä synnin käyttöön vääryyden aseiksi! Kun nyt kerran olette siirtyneet kuolemasta elämään, antakaa itsenne Jumalalle ja ruumiinne jäsenet hänelle vanhurskauden aseiksi! [Room. 12:1; Hepr. 9:14; Jaak. 4:1; 1. Piet. 4:2]
14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. Jumalan palvelijoiksi vapautetut" [Room. 8:12; Gal. 5:18; 1. Joh. 3:6]
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! [1. Kor. 9:21; Gal. 2:17,18]
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon. [Joh. 8:34; 2. Piet. 2:19]
17 Jumalalle kiitos, te jotka olitte synnin orjia, olette nyt tulleet koko sydämestänne kuuliaisiksi sille opetukselle, jonka ohjattavaksi teidät on uskottu. [2. Tim. 1:13]
18 Olette päässeet vapaiksi synnin orjuudesta ja palvelette nyt vanhurskautta -- [1. Piet. 2:16]- Daniel 1
Mielestäni kirjoitat ihan oikein, että olemme vanhurskauden (Kristuksen) orjia, mutta ei meitä silti miksikään roboteiksi ole luotu, vaan aina meillä on kuitenkin oma vapaa tahto, jonka mukaan saamme toimia vapaasti, kunhan vain pysymme niiden rajojen sisäpuolella, jotka KRISTUS on meille asettanut.
Daniel 1 kirjoitti:
Mielestäni kirjoitat ihan oikein, että olemme vanhurskauden (Kristuksen) orjia, mutta ei meitä silti miksikään roboteiksi ole luotu, vaan aina meillä on kuitenkin oma vapaa tahto, jonka mukaan saamme toimia vapaasti, kunhan vain pysymme niiden rajojen sisäpuolella, jotka KRISTUS on meille asettanut.
ihmiselle vain valintaoikeuden hyvän ja pahan välille. Missä Raamatun kirjassa ja missä luvussa se maininostamasi ihmisen vapaa tahto on luvattu?
Room. 9:19
"Sinä kaiketi sanot minulle: »Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?»"
5. Moos. 30:19
"Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin VALITSE SIIS ELÄMÄ, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."- umpihetero.
ja kun minä tälläistä kyselen niin olen siis kaiketi "synnin orja"? ymmärsinkö oikein?
umpihetero. kirjoitti:
ja kun minä tälläistä kyselen niin olen siis kaiketi "synnin orja"? ymmärsinkö oikein?
on Mooseksen laissa aika tarkat ohjeet mm. lyömisestä, että jos lyö orjan mustelmille tai hampaan irti, orja on vapautettava orjuuden ikeestä:
2. Moos. 21:27
"Jos hän (isäntä) lyö orjaltaan tai orjattareltaan hampaan suusta, hän päästäköön tämän vapauteen hyvitykseksi hampaasta."- Daniel 1
ekivaari kirjoitti:
ihmiselle vain valintaoikeuden hyvän ja pahan välille. Missä Raamatun kirjassa ja missä luvussa se maininostamasi ihmisen vapaa tahto on luvattu?
Room. 9:19
"Sinä kaiketi sanot minulle: »Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?»"
5. Moos. 30:19
"Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin VALITSE SIIS ELÄMÄ, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.""Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja, ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä." Eli JEESUSHAN on meidän esikuvamme kaikessa, ja samalla tavalla kuin hänellä oli ja on oma tahtonsa, niin samoin on meilläkin. On tietysti parempi, mitä enemmän me noudatamme JUMALAN tahtoa elämässämme, mutta KRISTUS tahtoo, että olemme eläviä persoonia, ei mitään lain alla kulkevia robotteja.
myös ihmisen "oikea omistaja"! Saatana tosin petti ihmisen, ja saattoi synnin orjuteen, ei olla siis Jumalan orjuudessa.
* Ihminen on myyty synnin alaisuuteen, ja on siellä siihen saakka, kunnes uskoo Jeesukseen ja saa synntisyytensä anteeksi.
* Jos luet Raamatusta luomis kertomuksen, ja mikä asema Aadamilla ja Eevalla oli, alussa, niin voitko siitä päätellä, että he olivat jotenkin orja-isäntä suhteessa Jumalaan?
* Yksi ainoa "EI", oli heidän ja Jumalan välissä, josta Jumala heitä varoitti, muuten heillä oli koko maailma avoinna edessään, ilaman tuota yhtä kieltoa lukuunottamatta, kaikki oli sallittua. Eikä ollut myöskään syntiä, ei kuolemaa, ei sairautta. Voitko edelleen sanoa ihmistä Jumalan orjaksi?
* Orjuus tuli synnin seurauksena, eikä suinkaan Jumalan, vaan saatanan orjaksi.
* Toiseen kysymykseesi on ainut vastaus se, että ihminen ei oppinut tuntemaan Jumalaa viisauden kautta, Hän lähetti ristin hullutuksen, että jokainen joka uskoo evankeliumin pelastuu.
* Ulkopuolella evankeliumin olevat, eivät ole Jumalan suojeluksessa, tosin Hän Voi suojella kenet tahtoo, oli sitten uskossa ai ei? Eikä Jumala kettän kiduta eikä kiusaa, eikä täpa. Jumala ei ole kenenkään kiusattavsiisa, niin että Hän sitten sen takia kiusaisi ihmisä?
* Ihmisen oma pahuus ja himot aiheuttavat kaikkea tuota pahaa , ei Jumala. Ja jos haluaa tulla hyvän tuntemaan, on siihen Jeesus ainut ratkaisu, sillä ulkopuolella Jeesuksen ei ole Jumalan suojelusta, varsinkin, jos ajatellaan sotia ja sairaus epidemioita, ja kaikkea luonnon voimien aikaan saamaa tuhoa.
* kaikki paha, kulema, sairaudet, kaikki on synnin seuraamusta, ja se kalvaa koko planeettaamme, ja sekin huokaa synntystuskissaan ja haluaa Jumalan lasten vapauteen yhdessä Jumalan lasten kanssa.
* Maailma on pahan vallassa, siihe saakka, kunnes tulee Hän, joka tuleva on. Nyt näyttää siltä, että ei tule, mutta tulee kuitenkin, kun aika ON, eikä sitten enää viivyttele. Ja viivyttely on pelkästään armon ajan lisä armoa , armoa armon päälle.Toinen näkökulma olisi vaikkapa, että jossain ihmisen tietoisuuden kehitysvaiheessa hän on alkanut ihmettelemään ja pohtimaan maailmassa ilmenevää pahuutta, sairautta ja kuolemaa. Näiden käsittämättömien ja vaikeiden asioiden selittämiseksi ihminen on sitten luonut syntiinlankeemusmyytin/-myyttejä.
Myös muualta kuin juutalaisesta luomistarustosta tunnetaan käsityksiä "ajasta ennen syntiinlankeemusta". Esim. Hesiodos kuvaa teoksessaan Työt ja päivät, viittä maailmankautta: ensimmäinen oli Kulta-aika, jolloin ihmiskunta eli vitsauksista vapaana. Sitten seurasivat Hopea-aika, Pronssi-aika, Sankarien aika ja lopulta nykyinen, onneton Rauta-aikamme.Epiktetos kirjoitti:
Toinen näkökulma olisi vaikkapa, että jossain ihmisen tietoisuuden kehitysvaiheessa hän on alkanut ihmettelemään ja pohtimaan maailmassa ilmenevää pahuutta, sairautta ja kuolemaa. Näiden käsittämättömien ja vaikeiden asioiden selittämiseksi ihminen on sitten luonut syntiinlankeemusmyytin/-myyttejä.
Myös muualta kuin juutalaisesta luomistarustosta tunnetaan käsityksiä "ajasta ennen syntiinlankeemusta". Esim. Hesiodos kuvaa teoksessaan Työt ja päivät, viittä maailmankautta: ensimmäinen oli Kulta-aika, jolloin ihmiskunta eli vitsauksista vapaana. Sitten seurasivat Hopea-aika, Pronssi-aika, Sankarien aika ja lopulta nykyinen, onneton Rauta-aikamme.näkökulmasta, eikä pelastus suunnitelmaa voisi mistään muusta näkökulmasta ajatellakkaan. Eikä se ole mitään kuvittelua, vaan Raamatun totuutta!
- umpihetero.
mutta vastaa kuitenkin tähän: jos maailma on synnin vallassa, niin miksi ihmeessä sinäkin saat kirjoitella tänne jatkuvasti? miksi se "synti" ei hajota vaikka sinun tietokonettasi, että sen ei tarvitsisi lukea teikäläisen jaarituksia?
ja miksi se jumala sitten sallii että maailman on "synnin" vallassa? miksi hän ei millään tavalla puutu tapahtumiin vaan antaa synnin mellastaa ja häpäistä hän? miksi se jumala ei esim. iske salamaa tähän minun tietokoneeseen, niin tämäkin "pilkkaaminen" loppuisi siihen paikkaan? Mohikaani_27 kirjoitti:
näkökulmasta, eikä pelastus suunnitelmaa voisi mistään muusta näkökulmasta ajatellakkaan. Eikä se ole mitään kuvittelua, vaan Raamatun totuutta!
Voihan olla, että olet autuas, aivan oikeasti, uskossasi. Mistäpä tuota toisen sisintä tietää.
- umpiluumu
"toinen kysymys liittyy samaan aihepiiriin: nimittäin kun jumala on teidän mukaan tiettävästi antanut ihmiselle säännöt joiden mukaan elää. miksi tämä teidän jumala itse saa rikkoa niitä? eli kiduttaa, tappaa ja kaikella tavalla kiusata ihmisiä? miksi näin?"
Se on se Tekijän oikeus!
Raamattu kertoo millainen Jumala on.Sitten on se (kristillisten-) teologienjumala,jossa Jumala on sievistetty ns."kiiltokuvajumalaksi".
Se on siinä! - christian_29
Niin, onko lapsi isänsä orja?
1 "Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;"
- umpihedtero.
ekivaari kirjoitti:
1 "Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;"
alaikäinen? vai maksatko sinä itse omat laskusi ynnä allekirjoitat veroilmoituksesi?
umpihedtero. kirjoitti:
alaikäinen? vai maksatko sinä itse omat laskusi ynnä allekirjoitat veroilmoituksesi?
olen ainakin toistaiseksi täysin vapaa ja oikeustoimikelpoinen, mutta hengellisissä asioissa Kristus Jeesus on asianajajani, välimieheni ja tuomarini.
- meikälääne
Itse näkisin tämän orja-asian tälla lailla:
Orjuus oli yleistä tuolloin ja orjan omistajalla oli oikeus tehdä yhtä sun toista "kivaa".
Oli orjalle lottovoitto (sikäläisen veikkauksen ylläpitämä sapatti-iltojen arvonta?) saada isännäkseen sellainen joka kunnioittaa, vaatettaa ja ruokkii, puolustaa omaansa ym.- umpihetero.
jos ei toimi niin kuin käsketään...
- umpihetero.
- Ilonanne
umpihetero. kirjoitti:
...käsitystä Jumalastasi!
Toteat että Jumala tappaa ja kiduttaa jos ei toimi niinkuin käsketään...
Ja kuitenkin raamattu kertoo Joh 3:16:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän."
Jumala siis on antanut ohjeet raamatussa, miten me voimme elää elämäämme Hänen suojeluksessaan ja varjeluksessaan ja on kädet ojennettuna koko ajan ihmisen puoleen että tämä antaisi pelastaa itsensä.
Ja ihminen ei ota tätä vastaan ja sanoo: Luoja on kiduttaja ja tappaja! Mutta raamattu sanoo että varas =saatana, on tullut tappamaan ja varastamaan ja valehtelemaan. Katso vaan kumman syliin juokset! - umpihetero.
Ilonanne kirjoitti:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän."
Jumala siis on antanut ohjeet raamatussa, miten me voimme elää elämäämme Hänen suojeluksessaan ja varjeluksessaan ja on kädet ojennettuna koko ajan ihmisen puoleen että tämä antaisi pelastaa itsensä.
Ja ihminen ei ota tätä vastaan ja sanoo: Luoja on kiduttaja ja tappaja! Mutta raamattu sanoo että varas =saatana, on tullut tappamaan ja varastamaan ja valehtelemaan. Katso vaan kumman syliin juokset!vai että jumala antoi ainoan poikansa? siis saisiko nyt vastauksen että minne hän tämän poikansa sitten antoi?
- Ilonanne
umpihetero. kirjoitti:
vai että jumala antoi ainoan poikansa? siis saisiko nyt vastauksen että minne hän tämän poikansa sitten antoi?
Antoi muuten Poikansa koko maailman syntien edestä..
Eli tuomisteekohan sitten sinut vaan ihan sun oma sanasi, omat puheesi!
Älä sano väärää todistusta edes Jumalasta....
Luukas 19:
22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt; - to...
Ilonanne kirjoitti:
Ja ihminen ei ota tätä vastaan ja sanoo: Luoja on kiduttaja ja tappaja! Mutta raamattu sanoo että varas =saatana, on tullut tappamaan ja varastamaan ja valehtelemaan. Katso vaan kumman syliin juokset!vahvempi, saatana vai Jumala? Jos jälkimmäinen, miksi on tällainen "saatana"?
- ilonanne
to... kirjoitti:
vahvempi, saatana vai Jumala? Jos jälkimmäinen, miksi on tällainen "saatana"?
Miten luotu voi olla Luojaansa vahvempi, suurempi tai viisaampi?
Miksi on saatana? No miksi on ihminen? - umpihetero.
Ilonanne kirjoitti:
Antoi muuten Poikansa koko maailman syntien edestä..
Eli tuomisteekohan sitten sinut vaan ihan sun oma sanasi, omat puheesi!
Älä sano väärää todistusta edes Jumalasta....
Luukas 19:
22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;kysyin että minne hän antoi ainokaisen poikansa? etkö sinä ymmärrä lukemaasi vai oletko vai muuten pihalla? siis vastaa kysymykseen: MINNE HÄN ANTOI POIKANSA?
- to...
ilonanne kirjoitti:
Miten luotu voi olla Luojaansa vahvempi, suurempi tai viisaampi?
Miksi on saatana? No miksi on ihminen?niin.
- Ilonanne
umpihetero. kirjoitti:
kysyin että minne hän antoi ainokaisen poikansa? etkö sinä ymmärrä lukemaasi vai oletko vai muuten pihalla? siis vastaa kysymykseen: MINNE HÄN ANTOI POIKANSA?
Sulla on väärä kysymys!
"16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Jae antaa selityksen miksi Jumala antoi ainokaisen poikansa... umpihetero. kirjoitti:
kysyin että minne hän antoi ainokaisen poikansa? etkö sinä ymmärrä lukemaasi vai oletko vai muuten pihalla? siis vastaa kysymykseen: MINNE HÄN ANTOI POIKANSA?
kärsimään, malliksi ja esikuvaksi, että myös me noudattaisimme samaa esimerkkiä!
Joh. 13:15
"Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
1. Piet. 2
21 "Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä",- Ilonanne
to... kirjoitti:
niin.
Kysymykset loppui!? Arvasinkin...
Miettimisen arvoinen asia onkin miksi ihminen luotiin ja miksi? Mikä on elämän tarkoitus?
Sitten voi miettiä miksi saatana luotiin? - umpihetero.
Ilonanne kirjoitti:
Sulla on väärä kysymys!
"16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Jae antaa selityksen miksi Jumala antoi ainokaisen poikansa...sinne minne hän antoi poikansa? armeijaan? orjaksi? madonruuaksi? karamellipaperin täytteeksi? veronmaksajaksi? seinän täytteeksi? seinän maaliksi? homojen seksileluksi? blondin seksileluksi? kulkukoiran luuksi? suomen pääministeriksi? sisäministeriksi? talonmieheksi? siis miksi hän antoi poikansa? saisiko vastauksen...
- to...
Ilonanne kirjoitti:
Kysymykset loppui!? Arvasinkin...
Miettimisen arvoinen asia onkin miksi ihminen luotiin ja miksi? Mikä on elämän tarkoitus?
Sitten voi miettiä miksi saatana luotiin?edes kysymystäni,sano ahaa sitten vasta kun olet sen älynnyt.
- Ilonanne
umpihetero. kirjoitti:
sinne minne hän antoi poikansa? armeijaan? orjaksi? madonruuaksi? karamellipaperin täytteeksi? veronmaksajaksi? seinän täytteeksi? seinän maaliksi? homojen seksileluksi? blondin seksileluksi? kulkukoiran luuksi? suomen pääministeriksi? sisäministeriksi? talonmieheksi? siis miksi hän antoi poikansa? saisiko vastauksen...
Ensin vaikeroit Jumalasta joka tappaa ja kiduttaa ja vastasin siihen eli annoin raamatun vastauksen ettei Jumala ole tuollainen.
Jeesus on sama kuin Jumala, mutta Hän jätti jumaluutensa taivaan kirkkauteen ja tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon = oli siis täydellinen ihminen. Näin raamattu kertoo.
Jumala tuli siis ihmiseksi, eli täydellisen synnittömän elämän ja VT:n esikuvien mukaisesti antoi itsensä lopullisena ja kertakaikkisena uhrina koko maailman syntien johdosta.
Minne Hän meni? No Hän ristillä kantoi ensin koko maailman synnit, sairaudet, puutteet jne ja koki täydellisesti miltä tuntuu olla erossa Jumalasta ("Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit") ja Hän antoi henkensä ja astui alas tuonelaan...
Eli Jeesus meni myös tuonelaan tyhjensi sen, niistä joiden synnit olit VT:n ohjeiden mukaan peitettyinä tuohon lopulliseen lunastukseen asti.
Eli Hän voitti kuoleman. Vastaus siis voisi olla Hän meni voittamaan kuoleman. Ja kolmantena päivänä Hän nousi ylös! Ja Hän meni myös takaisin ylös taivaaseen ja istuu Isän kaikkivaltiaan oikealla puolella tälläkin hetkellä. Ja Hänen sanansa: "Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun elää vaikka olisi kuollut" ovat nyt totta.
Jumala on rakkaus! - to...
Ilonanne kirjoitti:
Ensin vaikeroit Jumalasta joka tappaa ja kiduttaa ja vastasin siihen eli annoin raamatun vastauksen ettei Jumala ole tuollainen.
Jeesus on sama kuin Jumala, mutta Hän jätti jumaluutensa taivaan kirkkauteen ja tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon = oli siis täydellinen ihminen. Näin raamattu kertoo.
Jumala tuli siis ihmiseksi, eli täydellisen synnittömän elämän ja VT:n esikuvien mukaisesti antoi itsensä lopullisena ja kertakaikkisena uhrina koko maailman syntien johdosta.
Minne Hän meni? No Hän ristillä kantoi ensin koko maailman synnit, sairaudet, puutteet jne ja koki täydellisesti miltä tuntuu olla erossa Jumalasta ("Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit") ja Hän antoi henkensä ja astui alas tuonelaan...
Eli Jeesus meni myös tuonelaan tyhjensi sen, niistä joiden synnit olit VT:n ohjeiden mukaan peitettyinä tuohon lopulliseen lunastukseen asti.
Eli Hän voitti kuoleman. Vastaus siis voisi olla Hän meni voittamaan kuoleman. Ja kolmantena päivänä Hän nousi ylös! Ja Hän meni myös takaisin ylös taivaaseen ja istuu Isän kaikkivaltiaan oikealla puolella tälläkin hetkellä. Ja Hänen sanansa: "Minä olen ylösnousemus ja elämä, joka uskoo minuun elää vaikka olisi kuollut" ovat nyt totta.
Jumala on rakkaus!tarinat:jumala jättää "jumaluutensa" taivaaseen (mitenkähän jumaluus jätetään?) ja muuttuu ihmiseksi, jotta voisi tehdä jotain jota jumalana ei voinut.Ihmisenä jumala ei tee syntiä vaikka ihmisyys kuulema on perisynnin alaisuuteen syntymistä,joten jumala ei ihan olekaan ihminen,sitten jumala antoi itsensä itselleen uhriksi koska oli säätänyt näin.
Ristillä jumala huusi avuksi itseään, jonka lisäksi jumala oli hyljännyt itsensä ja koki nyt mitä on olla itsensä hylkäämä. Sitten jumala nousi ylös ja meni takaisin kotiinsa, taivaisiin. Siellä hän istuu toisen jumalan oikealla puolella tälläkin hetkellä. - abcde
umpihetero. kirjoitti:
.....
- umpihetero.
Ilonanne kirjoitti:
Jumala on rakkaus!niin eihän jumala sitten mihinkään häntä antanut. mitäs antamista se on kun sitten tapahtui ylösnouseminen? ja kaikki sujui vielä kaiken lisäksi tietyn ennakkosuunnitelman mukaisesti. eli mitäs "antamista" se sellainen on?
umpihetero. kirjoitti:
niin eihän jumala sitten mihinkään häntä antanut. mitäs antamista se on kun sitten tapahtui ylösnouseminen? ja kaikki sujui vielä kaiken lisäksi tietyn ennakkosuunnitelman mukaisesti. eli mitäs "antamista" se sellainen on?
itse opetuslapsilleen opetti:
Luuk. 12:4
"Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä."
Jeesus näytti omalla elämällään ja kuolemallaan, käytännön esimerkillään, mikä on hyödyllistä ja mikä hyödytöntä, ja käski opetuslapsiaankin sitä esimerkkiä noudattamaan;
Joh. 6:63
"Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
1. Piet. 2:21
"Sillä siihen* te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä",
* = Lihassa kärsimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv332927- 1452772
- 1372257
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162183Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131930Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161821479Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311256Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo961244Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891202Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1371188